|
|
Klimatyzacja - fral super cool fsc03.1 |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej R.
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato 2,3 jtd Dethleffs A5421
Nazwa załogi: Wanda i Andrzej
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Wrz 2015 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Pisz
|
Wysłany: 2023-11-01, 06:57 Klimatyzacja - fral super cool fsc03.1
|
|
|
Czy może ktoś z szanownych forumowiczów stosuje to urządzenie "Klimatyzator przenośny Fral SuperCool FSC03.1." Czy może działać podczas jazdy ?, jaka przetwornica, czy alternator wytrzyma ?, szereg pytań od "elektrycznego" laika.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/483 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2023-11-01, 07:09
|
|
|
Cytat: |
Czy może ktoś z szanownych forumowiczów stosuje to urządzenie "Klimatyzator przenośny Fral SuperCool FSC03.1. |
Tak stosuje takie urządzenie, ale na postoju ze słupka. Po modyfikacjach z dolotami i wylotami powietrza sprawdza się na małej kubaturze sypialni. na całego kampervana za mała wydajność.
Były próby pracy tego urządzenia podczas jazdy i są opisy na tym forum. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 454/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-11-01, 10:20
|
|
|
Też używałem tej klimy w starym kamperze i to co najważniejszego można o niej powiedzieć , powiedział już Sławek.
Największą zaletą tego urządzenia jest bardzo mały pobór energii , który z tego co pamiętam nie przekraczał 330W przy pracy na full. Dzięki temu można z niej korzystać z samego aku lub aku i słońca nawet przez kilka godzin.
Największą wadą z kolei jest .... mały pobór energii, bo przy takich wartościach z oczywistych powodów nie można liczyć na sensowną wydajność.
W praktyce , tak jak wspomniał Sławek, nadaje się ona zasadniczo tylko do chłodzenia sypialni i taką właśnie funkcję u mnie pełniła.
Odnośnie tych modyfikacji wlotu i wylotu to jest to bardzo istotne, bo "fabryczna" klima jest zupełnie bezużyteczna , zwłaszcza w konfiguracji w której urządzenie znajduje się w chłodzonym pomieszczeniu a ciepłe powietrze wyrzucane jest za okno za pomocą fabrycznej rury.
U mnie urządzenie było zainstalowane w garażu pod łóżkiem poprzecznym , miało wykonaną dodatkową izolację części zimnej od ciepłej wewnątrz obudowy , wlot powietrza znajdował się "w nogach" sypialni a wylot za głową i w takiej konfiguracji działało to całkiem sprawnie.
Odnośnie pracy w czasie jazdy to z racji małego poboru energii jest to jak najbardziej możliwe ...... pytanie tylko czemu ma to służyć ?
Wszystko o tej klimie , oraz o różnych sposobach jej wykorzystania w kamperze, o modyfikacjach , itp. znajdziesz na tym forum po użyciu funkcji "Szukaj" |
|
|
|
|
|
zefirwypasu
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato 2003 2.3JTD
Dołączył: 08 Lip 2018 Piwa: 4/29 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2023-11-02, 20:30
|
|
|
Stosuję tą klimę podczas jazdy. (Nie mam fabrycznej silnikowej). Wydajność tylko taka żeby przeżyć. Daję rurę na siebie, i to muszę wybrać czy ma chłodzić głowę czy klatę Pasażer za bardzo nie odczuje jakiegokolwiek chłodu jak słońce daje w szybę. Alternator ostatnio sfajczyłem w Sarajevie, nie wiem czy to przez klimę czy starość. Ładowarka DC-DC Renogy 40A. Przetwornica AZO 2000W. Mam ją zmodyfikowaną wg opisów z forum, wstawiam na sezon letni zamiast piecyka. Nie schłodzi całego kampera. Za to jest niezastąpiona do schłodzenia sypialni w alkowie. Do tego sprawdza się idealnie. |
|
|
|
|
Polanol
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Adria 571 DH
Dołączył: 04 Sty 2024 Postawił 5 piw(a) Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2024-04-15, 23:41
|
|
|
900W to malutko, wydajność klimatyzatorów przenośnych w porównaniu do splitów o tej samej mocy należy podzielić przez pół. Za podobną cenę to mogę Ci ogarnąć coś o mocy 3,5 kW, z adapterem do okna (niestety na przesuwne tylko). I to tylko na słupek, podczas jazdy nie zda egzaminu. |
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 71/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-04-16, 21:03
|
|
|
900 W mocy chłodzącej przy poborze prądu 330 W to chyba zbyt optymistycznie, zwłaszcza przy urządzeniu typu "monoblok".
A tak w ogóle, to odpowiednie zainstalowanie dużego monobloku w kamperze wcale nie musi być złym rozwiązaniem a nawet ma pewne zalety. Po pierwsze znacznie niższa cena. Po drugie instalowanie klimy dachowej w "dziewiczym" kamperze to pewna ingerencja w konstrukcję dachu. Monoblok można posadzić w garażu i wprowadzić zimne powietrze przez wewnętrzną ścianę grodziową. A ciepłe powietrze wyprowadzić przez podłogę w dół. Zimne powietrze nie leci nam na głowę ale rozprowadza się na poziomie ok. 1 m co z mojego doświadczenia jest dość komfortowe. Pracy monobloku w garażu nie słychać prawie w ogóle, czego często nie można powiedzieć o klimie dachowej. No i jak się popsuje....to wywalamy i kupujemy nową - przeciętnie za 2 tys. (a czasem i taniej) Może i ktoś uzna to za mało profesjonalne ale w poprzednim kamperze miałem przechodzoną klimę dachową, która hałasowała niemiłosiernie. Więc wolę tak jak mam teraz. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|