|
|
Energoblok - co to jest, do czego służy i jak to zrobić. |
Autor |
Wiadomość |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-02-03, 23:29
|
|
|
kluzek napisał/a: | Jest jakieś rozwiązanie tego problemu | Jaki problem ?
solary masz spięte na stałe z aku poprzez regulator ,
a podczas pracy silnika spina się aku pokładowe z instalacją auta (np. przez separator)
tyle razy było wałkowane . |
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1198 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-02-03, 23:43 Elektroblok EBL 208-S + panel LT 453 + wskaźnik wody
|
|
|
Kena.pl
Elektroblok EBL 208-S + panel LT 453 + wskaźnik wody
Kod produktu: 30676
Elektroblok EBL 208-S + panel LT 420 + wskaźnik ilości wody czystej oraz wody brudnej w zbiornikach.Elektroblok jest niezbędnym urządzeniem w każdym kamerze umożliwiającym podłączenie dodatkowego akumulatora (min. 55Ah) do pojazdu. EBL 208 S zawiera moduł baterii (ładowanie 18 A z sieci 230V, charakterystyka ładowania IUoU), zestaw bezpieczników 12V, włączanie pompy wody, przełącznik wyboru dla akumulatorów 6-ogniwowych kwasowo-ołowiowych lub ołowiowo- żelowych , wyłącznik akumulatorów dla wyłączenia w zimie (bez spoczynkowego poboru prądu), monitorowanie akumulatora- odłącza akumulator przy niskim napięciu. Równoległe ładowanie akumulatora części mieszkalnej i akumulatora rozruchowego podczas jazdy. Akumulator rozruchowy jest ładowany po przyłączeniu zasilania 230V prądem ok. 2A. Kompletne zasilanie 12V Z ładowarką 18A. Ochrona akumulatora przed głębokim rozładowaniem. Blok bezpieczników dla zabezpieczenia różnych obwodów 12V. Możliwe podłączenie lodówki AES (z automatycznym wyborem źródła zasilania). Panel LT420 pokazuje stan akumulatorów 1 i 2, poziom w zbiornikach wodny czystej i brudnej. Ma wyłącznik OFF dla całego systemu ze wskaźnikiem LED. Wyłącznik pompy. Diody LED wskazują: napięcia akumulatorów, poziom wody czystej lub brudnej, pompa ON / OFF, 12V ON / OFF, 230V dostępny. W zestawie: Elektroblok EBL 208-S.Panel LT 453.Sonda do pomiaru zbiornika wody czystej. Czujniki poziomu za zbiornika ścieków. Kable i materiały połączeniowe.Waga 3,9 kg. Wymiary: Elektroblok EBL 208 S: wys.130 x szer. 275 x 170 mm, Panel LT 453: szer176 x wys106 mm x 35mm. Producent: firma Schaudt. Electrobloc EBL 208 S.Zawiera moduł ładowania akumulatora (18 A, charakterystyka ładowania IUoU), kompletny rozdział 12 V, zabezpieczenie obwodów 12 V oraz dalsze funkcje kontrolne i monitorujące: Bistable 12V główny przekaźnik przełącznika. Energooszczędny stopień przełączania dla pompy wodnej odpowiedni dla 6-ogniwowych akumulatorów kwasowo-ołowiowych i ołowiowych (wybór za pomocą przełącznika). Odłącznik akumulatora do wyłączania zimowego (brak zużycia prądu spoczynkowego).Monitor baterii do wyłączania odbiorników 12 V w przypadku zbyt niskiego poziomu baterii w salonie. Podłączenie do kontrolera ładowania słonecznego LR 1218. Wyjścia rozdzielacza 12 V zabezpieczane indywidualnie, częściowo przełączane za pomocą przekaźników. Równoległy ładunek obudowy i akumulatora rozruchowego. Dostawa wraz z kablem zasilającym. Do pracy wymagany jest panel sterowania z akcesoriami (na przykład nr art. 051635). Łączna waga wszystkich komponentów: 1,9 kg. Wymiary (szer. X szer. X gł.) W mm: 130 x 275 x 170. Shudders Panel LT 453 pokazuje stan baterii w woltach i poziom 2 zbiorników na wodę. Przełącznik roboczy pompy, 12 V on / off na panelu. Kontrolka LED podnapięcia akumulatora, pompa, 12 V zał. / Wył. 230 V. W komplecie z akcesoriami przyłączeniowymi i kable połączeniowym 5 m.
Wymiary:
Elektroblok EBL 208 S: wys.130 x szer.275 x 170 mm
Panel LT 453: szer.176 x 106 mm x 354 mm
Producent firma Schaudt
Cena: 1800,00 PLN
https://www.kena.pl/pl/in...d=2749&catId=87
enlczujki.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2619 raz(y) 19,62 KB |
30676.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 227,48 KB |
30676 (b).jpg
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 292,17 KB |
30676 (e).jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 265,65 KB |
LT453.png
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 381,87 KB |
201401.JPG
|
|
Plik ściągnięto 61 raz(y) 440,65 KB |
ELECTRBLOK 208.jpg
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 164,34 KB |
205827.PNG
|
|
Plik ściągnięto 108 raz(y) 693,58 KB |
images.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 137,59 KB |
Electrobloc EBL1.PDF
|
Pobierz Plik ściągnięto 73 raz(y) 183,99 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
kluzek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Toyota Land Cruiser Bj45 camper 4x4
Dołączył: 29 Sty 2013 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-02-04, 20:27
|
|
|
amples napisał/a: | kluzek napisał/a: | Jest jakieś rozwiązanie tego problemu | Jaki problem ?
solary masz spięte na stałe z aku poprzez regulator ,
a podczas pracy silnika spina się aku pokładowe z instalacją auta (np. przez separator)
tyle razy było wałkowane . |
Kolega chyba nie zrozumiał tak do końca mą intencję. Chciałbym jednocześnie ładować akumulator z obydwu źródeł pełną mocą. Tak aby amperaże się dodały. W opisanym przypadku powyżej, ładowanie będzie tylko z jednego źródła o wyższym napięciu, drugie "odczyta" to jako naładowany aku i nie ładuje". Czyli ładujemy z solarów a altek jedzie z nami na wczasy, zamiast pracować ( trochę w uproszczeniu )
pozdrawiam |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-02-05, 07:49
|
|
|
kluzek napisał/a: | a altek jedzie z nami na wczasy, zamiast pracować | Separator spina z pokładowymi w momencie gdy na aku- alternatorze pojawi się napięcie np. 13.6-8 ,
teoretycznie do czasu gdy zgasisz silnik.(napięcie spadnie na aku silnikowym) |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/178 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2019-02-05, 08:45
|
|
|
kluzek napisał/a: | ....
Kolega chyba nie zrozumiał tak do końca mą intencję. Chciałbym jednocześnie ładować akumulator z obydwu źródeł pełną mocą. Tak aby amperaże się dodały. W opisanym przypadku powyżej, ładowanie będzie tylko z jednego źródła o wyższym napięciu, drugie "odczyta" to jako naładowany aku i nie ładuje"...... |
po pierwsze: Jak będziesz mieć rozładowany akumulator to na pewno oba żródła będą ładować.
Dobrze jakby miały ustawione to samo napięcie.
Po drugie: jak będziesz mieć naładowany aku to żadne żródło nie będzie ładować na maksa
bo co ma ładować? Aku ma już swoje napięcie i oba przestaną ładować
po trzecie: czy jak będziesz mieć rozładowane aku na maksa to duży sumaryczny prąd
nie uszkodzi aku? masz na tyle dużą pojemność akumulatorów? Dla kwasiaków ten prąd nie
powinien przekroczyć 1/5 pojemności (czyli dla 100Ah do 20A) i to tylko jak napięcie aku
jest wyższe od 12V. Dla bardziej rozładowanego ten prąd powinien być zdecydowanie mniejszy
co akurat się kłóci z ładowaniem, a na pewno alternatorem, bo ten da maximum.
Oczywiście przy sprawnym aku jego napięcie pójdzie szybko do góry, ale częste ładowanie
dużymi prądami skróci żywot Aku. A jeśli z kolei przewidujesz częste mocne rozładowania, to wiedz, że to jeszcze bardziej skróci żywot.
Więc musisz się zastanowić jaką pojemność potrzebujesz, jak bardzo chcesz dbać o aku,
a jeśli naprawdę przewidujesz ekstremalne wykorzystanie aku to rozważ zakup
aku w jakiejś nowoczesnej technologii, np LiFePo4.
Pamiętaj że jak masz aku naładowane, to już więcej nic nie naładujesz...
Też uważam że bez sensu zrobili te aku że mają jakąś określoną pojemność...
powinny chłonąć do bulu... |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
Johny_Walker
Kombatant
Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2019-02-05, 09:09
|
|
|
U mnie na ustawieniach fabrycznych jest tak. Solary ładują akumulator od rana, jak tylko natężenie promieniowania powoduje przekroczenie progu startu regulatora. Około południa w tym tygodniu na regulatorze pojawia się już moc 100W (z 316W paneli).
Jeżeli jest średnio rozładowany to po rozpoczęciu jazdy ładuje go jednocześnie alternator i solary dając moc np 70W. Gdyby był mało rozładowany to zwykle solar pokazuje 0W i zapewne w tym czasie ładuje go tylko alternator.
Ostatnio mamy non stop włączona przetwornicę, tak że podczas jazdy i rano akumulator ma 12,4V.
Ducato 2.0 JTD, Votronic MPP 350W, panele elastyczne Xdisc 2x156W. |
Ostatnio zmieniony przez Johny_Walker 2019-02-05, 09:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-02-05, 09:09
|
|
|
Dodam: kluzek napisał/a: | z jednego źródła o wyższym napięciu, drugie |
Błąd,
regulator jak i alternator zazwyczaj dają jednakowe-przybliżone napięcie (okolo 14,4V)
A co do tego ile A będziesz w stanie pompować do aku decyduje stan naładowania-oporność wewnętrzna aku
Można w celu ograniczenia prądu stosować tz. świstakownicę a albo ogranicznik prądowy (pwm) by alternator nie walił na . maxa , w celu ochrony aku .
(podobnie napisał robba ) |
|
|
|
|
kluzek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Toyota Land Cruiser Bj45 camper 4x4
Dołączył: 29 Sty 2013 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-02-05, 22:57
|
|
|
To może kilka danych na początek. System składa sie: 2x aku żel 80,ladowane inteligentna ładowarką 15A na 230v, solarem 150 WP przez pwm i przetwornica dc/dc z 24 na 12 15A. Amperomierz nigdy nie pokazał więcej jak 9 A, z wyjątkiem ładowarki na 230v. wszystkie trzy źródła podpięte równolegle do aku. Chciałbym uzyskać max ładowanie na poziomie 20A podczas jazdy. Noszę się z zamiarem zmiany pwm na mppt ale to pewnie nie wystarczy. Proszę o podpowiedź dlaczego nie ładuje równolegle z dwóch, albo czemu tak marnie Jak to u Was wygląda? |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-02-06, 01:41
|
|
|
kluzek napisał/a: | kilka danych | Za mało ,
2x aku spięte równolegle 12V
kluzek napisał/a: | solarem 150 WP przez pwm i przetwornica dc/dc z 24 na 12 15A |
??
dlaczego taka kombinacja ? na jakie napięcie ma panel ?
kluzek napisał/a: | Amperomierz nigdy nie pokazał więcej jak 9 A |
9A z panela 150W to bardzo dobry wynik.
Instalacje auta-alternator masz podpięty do aku zabudowy ? na stałe kluzek napisał/a: | Chciałbym uzyskać max ładowanie na poziomie 20A | Jeśli aku nie naładowane to alternator powinien dawać więcej niż te 20A |
|
|
|
|
kluzek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Toyota Land Cruiser Bj45 camper 4x4
Dołączył: 29 Sty 2013 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-02-06, 16:48
|
|
|
amples napisał/a: | kluzek napisał/a: | kilka danych | Za mało ,
2x aku spięte równolegle 12V
kluzek napisał/a: | solarem 150 WP przez pwm i przetwornica dc/dc z 24 na 12 15A |
??
dlaczego taka kombinacja ? na jakie napięcie ma panel ?
kluzek napisał/a: | Amperomierz nigdy nie pokazał więcej jak 9 A |
9A z panela 150W to bardzo dobry wynik.
Instalacje auta-alternator masz podpięty do aku zabudowy ? na stałe kluzek napisał/a: | Chciałbym uzyskać max ładowanie na poziomie 20A | Jeśli aku nie naładowane to alternator powinien dawać więcej niż te 20A |
- oczywiście spięte razem - niedopowiedziałem:)
- faktycznie duży skrót myślowy, samochód z instalacją 24v, z alternatora przez przetwornicę do aku pokładowego 12v
- z samego panela to by było super, tyle pokazywał przy spiętym "alternatorze" czyli przetwornicy 15A i panelu i to dla mnie zamało sam panel daje maksymalnie 7,5A |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-02-06, 17:07
|
|
|
kluzek napisał/a: | amochód z instalacją 24v, z alternatora przez przetwornicę do aku pokładowego 12v | Przetwornica ( pewnie reduktor napięcia pwm , bez regulacji V i A )powinna dawać na wyjcu około 14,4 a ci daje 13,5V góra(tak w granicach 13V są ustawiane) , nie dziw się że słabo z altka ładuje . |
|
|
|
|
|
kluzek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Toyota Land Cruiser Bj45 camper 4x4
Dołączył: 29 Sty 2013 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-02-06, 17:31
|
|
|
dokładnie tak 13,5 V daje, czyli do wymiany? Zastanawiam się tylko nad jednym, jak ładuje sam panel to pokazuje ok 6-7A jak brak słońca sama przetwornica daje podobnie, to dlaczego jak ładują obydwa źródła jednocześnie(jadę i słońce świeci) nie mam koło 15A? |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-02-06, 17:51
|
|
|
kluzek napisał/a: | ładują obydwa źródła jednocześnie(jadę i słońce świeci) nie mam koło 15A? | Bo panel i alternator bardzo szybko podbije napięcie na aku zabudowy w granicach tych 13,5V (regulator daje 14.4V ) i przetwornicy nie idzie , musi być różnica V
(podobnie z naczyniami połączonymi jedno musi być wyżej by przelać do drugiego)
Ale się wymądrzam |
|
|
|
|
|
kluzek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Toyota Land Cruiser Bj45 camper 4x4
Dołączył: 29 Sty 2013 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-02-06, 18:01
|
|
|
ok. to taki pomysł. Do regulatora mppt podłączamy przez diody panel i alternator. Co Ty na to? |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-02-06, 18:15
|
|
|
Wtedy będzie ładował sam alternator (28V) bo panel masz 20-21V ,
A i tak (jaka opcja by nie była ), musisz móc rozłączać gdy nie pracuje silnik bo ci zeżre rozruchowy .
Ja bym zamiast twojej "przetworniczki" wstawił coś podobnego do TEGO ustawiasz sobie napięcie i maksymalny prąd , |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|