Problemy z nadwagą kamperów |
Autor |
Wiadomość |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 77/81 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2022-02-16, 22:45
|
|
|
adaml61 napisał/a: | Chyba wczoraj zepsułem samochód , odpaliłem diesla od bęzyniaka |
Nie martw się Adamie.
Od bęzyniaka można diesla odpalać |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
tomiy
doświadczony pisarz
Dołączył: 04 Sie 2008 Piwa: 3/10
|
Wysłany: 2022-02-17, 08:29
|
|
|
Robert-4 napisał/a: | Kazik II napisał/a: | smok_wawelski napisał/a: | Takich pseudo znawców publikujących bzdury |
Ostatnio dowiedziałem się z jednego znanego i dużego portalu, że jak odpalamy w zimie auto na kable, to KONIECZNIE musimy przestrzegać zasady, że diesla odpalamy na kable tylko od innego diesla a benzynowca tylko i wyłącznie od innego benzynowca. |
A hybrydę od elektrowni, a z gazem od gazowni |
A elektryka??? |
|
|
|
|
Osinskiluk
początkujący forumowicz
Dołączył: 17 Lut 2020 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 2022-02-17, 08:35
|
|
|
Czekamy na burze |
|
|
|
|
smok_wawelski
weteran
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia
|
Wysłany: 2022-02-17, 10:51
|
|
|
Odpalanie diesla z diesla moze jeszcze ma jakiś sens w duzym skrócie myślowym ale to nie chodzi o paliwo a o wielkosci akumulatorow i ich prady rozruchu czy alternatory ktore np w Tico na benie mogą być za male dla fest duzego diesla
Natomiast w drugą strone to absurd czystej wody
Dobre to z elektrykiem i burzą
Mnie kiedyś ubawił do łez jakiś "elektryk" ktory liczył przekroj kabli do przetwornicy dla prądu o napięciu 12v a dane dla wartości prądu przeliczył I=P:U tyle ze P bylo z odbiorników 230v
No a co - prad to prad przecież a jak bylo prawo Ohma to na wagarach był to skad miał wiedzieć |
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom. |
|
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 74/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-02-17, 11:34
|
|
|
smok_wawelski napisał/a: | diesla z diesla moze jeszcze ma jakiś sens w duzym skrócie myślowym |
Sąsiad ma smarta diesla 799 ccm. W razie problemu z odpaleniem mojego ducato zawsze mogę liczyć na pomoc |
|
|
|
|
aviator
zaawansowany
Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 20/101 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2022-02-17, 11:54
|
|
|
Osinskiluk napisał/a: |
Czekamy na burze |
Hehe, dobre a nawet bdb . Tutaj tez jest aku 12v, który często lubi paść… i pupa nawet pomimo naładowanej baterii. |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) |
|
|
|
|
yamah
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 262/106 Skąd: Ostrowiec Św.
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 218/487 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2022-02-28, 18:15
|
|
|
yamah napisał/a: | Tak dla odświeżenia tematu |
Cytat z tego artykułu
"Niech dowodem na te słowa będzie fakt, że zmiana homologacji popularnego Fiata Ducato z 3,5 na 4,25 tony tyczy się wyłącznie wpisania innej liczby w dowodzie rejestracyjnym."
Naprawdę? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
moskit
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2022-02-28, 18:28
|
|
|
na tej podstawie w 2014 zwracałem kampera sprzedawcy |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 447/331 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2022-02-28, 18:47
|
|
|
moskit napisał/a: | na tej podstawie w 2014 zwracałem kampera sprzedawcy |
Tak, tak, wiemy i pamiętamy do dziś. Głównie to wydarzenie...
Sorry, nie mogłem się powstrzymać |
|
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-02-28, 20:01
|
|
|
z tego tekstu wynika, że były konsultacje ze związakami zawodowymi (rozmawiali z pracownikami), pewnie wypili kawę, zjedli jakieś ciasteczka, ale co z tej wizyty dla nas? |
_________________
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-02-28, 22:05
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | ...
zmiana homologacji popularnego Fiata Ducato z 3,5 na 4,25 tony tyczy się wyłącznie wpisania innej liczby w dowodzie rejestracyjnym."
Naprawdę? |
Też mnie to zainteresowało i myślę że tu chodzi o to jakie cyferki zapoda producent oddający produkt finalny. Fiat daje kabinę i ramę z własnym napędem wraz z papierem i homologacją do dźwigania np. do 4,25t a kamperbud nadając swój VIN określa DMC po swojemu, tylko nie wyżej niż określił to producent nośnika.
Chyba. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
prusiak
zaawansowany
Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2020 Piwa: 26/17 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2022-02-28, 23:10
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | yamah napisał/a: | Tak dla odświeżenia tematu |
Cytat z tego artykułu
"Niech dowodem na te słowa będzie fakt, że zmiana homologacji popularnego Fiata Ducato z 3,5 na 4,25 tony tyczy się wyłącznie wpisania innej liczby w dowodzie rejestracyjnym."
Naprawdę? |
Takie kombinacje to chyba podobnie jak z przyczepami?? Przy kupnie nowej "można sobie" legalnie zwiększyć DMC do możliwości technicznych ramy i budy... A wszystko po to aby pójść na rękę kupującym... każdemu wg potrzeb. Jeden woli mniejsze DMC (pod prawko B) a drugi większą ładowność. |
_________________ ---> :D <--- |
|
|
|
|
moskit
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2022-03-01, 10:51
|
|
|
dodam jeszcze
W języku prawniczym jest to "wada prawna" uniemożliwiająca poruszanie się takim pojazdem |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 74/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-03-01, 12:45
|
|
|
To wszystko jest jakieś rozdwojenie jaźni i tępy, biurokratyczny upór. Bez problemu można było zezwolić na prowadzenie elektrycznych dostawczaków z kat. "B" do 4,25t. I jakoś w niczym to nie zagraża bezpieczeństwu. Więc po co ta cała absurdalna walka i upór, aby dowalać właścicielom kamperów. Prawo to nie jest Pismo Swięte raz na zawsze i ostatecznie spisane przez jakiś Sobór Trydencki. Trzeba je dostosowywać do realiów. A takimi realiami są właśnie współczesne konstrukcje kamperów. Zwiększenie możliwości prowadzenia tych pojazdów choćby o 200 kg rozwiązałoby wiele problemów Pozostaje kwestia homologacji - ale rozwiązania konstrukcyjne dostawczaków na pewno robione są z pewnym zapasem i wystarczyłoby umożliwić uzupełnienie homologacji przez zwiększenie dop. masy o te 200kg. Ale to jest oczywiście mało realne, bo świat karawaningowy nie stanowi żadnego silnego lobby - tak jak lobby elektromobilności. |
|
|
|
|
|