Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z nadwagą kamperów
Autor Wiadomość
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 77/81
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2022-02-16, 22:45   

adaml61 napisał/a:
Chyba wczoraj zepsułem samochód , odpaliłem diesla od bęzyniaka :haha:

Nie martw się Adamie.
Od bęzyniaka można diesla odpalać :lol:
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tomiy
doświadczony pisarz

Dołączył: 04 Sie 2008
Piwa: 3/10
Wysłany: 2022-02-17, 08:29   

Robert-4 napisał/a:
Kazik II napisał/a:
smok_wawelski napisał/a:
Takich pseudo znawców publikujących bzdury

Ostatnio dowiedziałem się z jednego znanego i dużego portalu, że jak odpalamy w zimie auto na kable, to KONIECZNIE musimy przestrzegać zasady, że diesla odpalamy na kable tylko od innego diesla a benzynowca tylko i wyłącznie od innego benzynowca. :chory


A hybrydę od elektrowni, a z gazem od gazowni :) :) :)


A elektryka??? :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Osinskiluk 
początkujący forumowicz

Dołączył: 17 Lut 2020
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2022-02-17, 08:35   

Cytat:
A elektryka???


Czekamy na burze
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2022-02-17, 10:51   

Odpalanie diesla z diesla moze jeszcze ma jakiś sens w duzym skrócie myślowym ale to nie chodzi o paliwo a o wielkosci akumulatorow i ich prady rozruchu czy alternatory ktore np w Tico na benie mogą być za male dla fest duzego diesla
Natomiast w drugą strone to absurd czystej wody

Dobre to z elektrykiem i burzą :haha:
Mnie kiedyś ubawił do łez jakiś "elektryk" ktory liczył przekroj kabli do przetwornicy dla prądu o napięciu 12v a dane dla wartości prądu przeliczył I=P:U tyle ze P bylo z odbiorników 230v
No a co - prad to prad przecież a jak bylo prawo Ohma to na wagarach był to skad miał wiedzieć :haha:
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 74/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-02-17, 11:34   

smok_wawelski napisał/a:
diesla z diesla moze jeszcze ma jakiś sens w duzym skrócie myślowym

Sąsiad ma smarta diesla 799 ccm. W razie problemu z odpaleniem mojego ducato zawsze mogę liczyć na pomoc :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
zaawansowany


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 20/101
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2022-02-17, 11:54   

Osinskiluk napisał/a:
Cytat:
A elektryka???


Czekamy na burze

Hehe, dobre a nawet bdb :diabelski_usmiech . Tutaj tez jest aku 12v, który często lubi paść… i pupa nawet pomimo naładowanej baterii.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 262/106
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2022-02-28, 16:32   

Tak dla odświeżenia tematu :shock:
https://polskicaravaning.pl/dzial/537-wiadomosci/artykuly/przeciazone-kampery-prokurator-w-siedzibie-firmy-hymer,56067
_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 218/487
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-02-28, 18:15   

yamah napisał/a:
Tak dla odświeżenia tematu

Cytat z tego artykułu

"Niech dowodem na te słowa będzie fakt, że zmiana homologacji popularnego Fiata Ducato z 3,5 na 4,25 tony tyczy się wyłącznie wpisania innej liczby w dowodzie rejestracyjnym."
Naprawdę? :chytry
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2022-02-28, 18:28   

na tej podstawie w 2014 zwracałem kampera sprzedawcy
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 447/331
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2022-02-28, 18:47   

moskit napisał/a:
na tej podstawie w 2014 zwracałem kampera sprzedawcy


Tak, tak, wiemy i pamiętamy do dziś. Głównie to wydarzenie... :bajer

Sorry, nie mogłem się powstrzymać :bajer
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-02-28, 20:01   

z tego tekstu wynika, że były konsultacje ze związakami zawodowymi (rozmawiali z pracownikami), pewnie wypili kawę, zjedli jakieś ciasteczka, ale co z tej wizyty dla nas?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-02-28, 22:05   

SlawekEwa napisał/a:
...
zmiana homologacji popularnego Fiata Ducato z 3,5 na 4,25 tony tyczy się wyłącznie wpisania innej liczby w dowodzie rejestracyjnym."
Naprawdę? :chytry

Też mnie to zainteresowało i myślę że tu chodzi o to jakie cyferki zapoda producent oddający produkt finalny. Fiat daje kabinę i ramę z własnym napędem wraz z papierem i homologacją do dźwigania np. do 4,25t a kamperbud nadając swój VIN określa DMC po swojemu, tylko nie wyżej niż określił to producent nośnika.
Chyba.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prusiak 
zaawansowany


Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2020
Piwa: 26/17
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2022-02-28, 23:10   

SlawekEwa napisał/a:
yamah napisał/a:
Tak dla odświeżenia tematu

Cytat z tego artykułu

"Niech dowodem na te słowa będzie fakt, że zmiana homologacji popularnego Fiata Ducato z 3,5 na 4,25 tony tyczy się wyłącznie wpisania innej liczby w dowodzie rejestracyjnym."
Naprawdę? :chytry

Takie kombinacje to chyba podobnie jak z przyczepami?? Przy kupnie nowej "można sobie" legalnie zwiększyć DMC do możliwości technicznych ramy i budy... A wszystko po to aby pójść na rękę kupującym... każdemu wg potrzeb. Jeden woli mniejsze DMC (pod prawko B) a drugi większą ładowność.
_________________
---> :D <---
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2022-03-01, 10:51   

dodam jeszcze
W języku prawniczym jest to "wada prawna" uniemożliwiająca poruszanie się takim pojazdem
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 74/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-03-01, 12:45   

To wszystko jest jakieś rozdwojenie jaźni i tępy, biurokratyczny upór. Bez problemu można było zezwolić na prowadzenie elektrycznych dostawczaków z kat. "B" do 4,25t. I jakoś w niczym to nie zagraża bezpieczeństwu. Więc po co ta cała absurdalna walka i upór, aby dowalać właścicielom kamperów. Prawo to nie jest Pismo Swięte raz na zawsze i ostatecznie spisane przez jakiś Sobór Trydencki. Trzeba je dostosowywać do realiów. A takimi realiami są właśnie współczesne konstrukcje kamperów. Zwiększenie możliwości prowadzenia tych pojazdów choćby o 200 kg rozwiązałoby wiele problemów Pozostaje kwestia homologacji - ale rozwiązania konstrukcyjne dostawczaków na pewno robione są z pewnym zapasem i wystarczyłoby umożliwić uzupełnienie homologacji przez zwiększenie dop. masy o te 200kg. Ale to jest oczywiście mało realne, bo świat karawaningowy nie stanowi żadnego silnego lobby - tak jak lobby elektromobilności.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***