Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Projekt Bobesz - mały kamper na zabudowie Peugeot Expert
Autor Wiadomość
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-04-28, 09:32   

Odpowietrzania wszystkie w szereg i pod samochód by przy zalewaniu przelew był.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ravael 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H4
Nazwa załogi: @Nasze7m2
Dołączył: 11 Mar 2017
Piwa: 1/3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-28, 09:38   

mrsulki napisał/a:
Odpowietrzania wszystkie w szereg i pod samochód by przy zalewaniu przelew był.



Hmm czyli wsadzam rurki od góry zbiornika, zaginam i kieruję w dół pod samochód?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-04-28, 09:44   

Najlepiej powoływać krućce i je połączyć igielitem. Ważne by nie wchodziły do zbiornika tylko były na równo z górą zbiornika.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2017-04-28, 13:31   

Jeżeli dobrze zrozumiałem rysunek, to w górnych zbiornikach będziesz woził powietrze, bo wszystko z nich wypłynie przez odpowietrzenie dolnego zbiornika. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ravael 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H4
Nazwa załogi: @Nasze7m2
Dołączył: 11 Mar 2017
Piwa: 1/3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-28, 13:43   

zbiegusek napisał/a:
Jeżeli dobrze zrozumiałem rysunek, to w górnych zbiornikach będziesz woził powietrze, bo wszystko z nich wypłynie przez odpowietrzenie dolnego zbiornika. :)


Hmm jeśli odpowietrzenie dolnego zbiornika będzie się kończyło powyżej górnych zbiorników to chyba tak się nie stanie, prawda?

Poprawiłem rysunek:P

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2017-04-28, 18:10   

Zuch chłopak! :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ravael 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H4
Nazwa załogi: @Nasze7m2
Dołączył: 11 Mar 2017
Piwa: 1/3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-02, 09:26   

Zbiorniki się dziś montują, wczoraj i przedwczoraj robiliśmy elektrykę i w związku z tym nasunęło mi się pytanie.

Czy prąd ładowania z regulatora powinien wynosić do 15 V?


Takie domyślne ustawienia mi przyjęło dla aku kwasowego - ustawiłem w regulatorze "sealed".

Tak to teraz pokazuje (9 rano):

https://gyazo.com/05d14e3a26913970490bd5855f8a6a9e

A takie są ustawienia regulatora:

https://gyazo.com/0cbf0de360a4a19b6104da36312164c7

część druga, bo się nie zmieściło:

https://gyazo.com/f9ef819df543b4591c38f988fa91ae14
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ravael 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H4
Nazwa załogi: @Nasze7m2
Dołączył: 11 Mar 2017
Piwa: 1/3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-06, 12:57   

Hej, pierwsze testy za mną, dwa tygodnie podróży pokazało, że poszedłem jednak w dobrą stronę :)

Zbiorniki 3x 30 litrów działają pięknie, solar działa pięknie, nie udało mi się ani razu rozładować aku mimo, że czasem nawet wodę na herbatę podgrzewaliśmy grzałką 500W (taką wsadzaną do szklanki).

Teraz chyba ostatnia rzecz została do zrobienia w tym sezonie - mianowicie - ciepły prysznic.

Cel:
Podgrzanie wody w zbiornikach do 30-40 stopni - nie więcej.

Pomysł:

Po przeczytaniu chyba wszystkich postów na forum o tym najwygodniejszym dla mnie rozwiązaniem byłoby poprowadzenie rurek z małego układu chłodzenia silnika i pompowanie wody przepływowo przez zbiorniki (90 litrów) dopóki nie osiągnie wymaganej temperatury 30-40 stopni.

Materiały:

Z tego co wyczytałem, potrzebuję:

- płytowy wymiennik ciepła (gdzie taki kupię ?)
- rurki odporne na temperaturę (jakie?)
- termostat do wyłączenia po osiągnięcie wymaganej temperatury (jaki?)
- włącznik do zamontowania na desce rozdzielczej.
- dodatkowa pompka w zbiorniku, aby woda krążyła

Wykonanie:
- do kogo mógłbym się udać z prośbą o wykonanie takiej instalacji (chodzi mi o instalację przy silniku, z podłączeniem rurek do zbiorników sobie poradzę)? Zwykły mechanik będzie ok, czy szukać wyspecjalizowanego (np w montażu webasto) fachowca?

Jedna wątpliwość:
Jak już się woda nagrzeje - wyłączy się pompka to czy rurki przy układzie chłodzenia się nie przegrzeją?
Z tego co rozumiem, skoro termostat nagrzewa silnik do 83 stopni to podobnie będą nagrzewać się rurki? Jeśli tak to nie ma problemu, jeśli jednak nie to może potrzebny tam będzie jakiś zawór?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2017-06-06, 17:58   

W takim małym aucie każdy cm się liczy, dlatego pomysł o którym piszesz jest zły. Pakowanie zbiornika 90 L żeby mieć wodę o tem. 40 st jest nieekonomiczne + niepotrzebna cała hydraulika.
Układ grzania wody przy pomocy silnika jest banalnie prosty. Montujesz gdzie masz miejsce zbiorniczek np.20L z wężownicą w środku lub płaszczowy i go dobrze ocieplasz. Zbiornik ma mieć dwie rurki na górze i na dole o średnicy takiej jakimi wężykami będziesz do niego doprowadzał wodę zimną ze zbiorników. Czyli zbiornik ma dwa przyłącza do płynu z silnika(dolne wyjście górne wejście) i dwa do wody, dolne do zimnej górne do gorącej. Przy silniku szukasz który wąż wraca z nagrzewnicy do silnika. Zdejmujesz go całkowicie lub przecinasz i teraz łączysz wyjście z nagrzewnicy ze zbiornikiem i zbiornik ze silnikiem(wąż do kupienia na metry w każdym motoryzacyjnym) i masz już instalację do grzania wody.
Żeby mieć wodę do mycia montujesz normalną domową baterię wannową z dodatkowym wyjściem na prysznic. Podłączasz do niej wodę gorącą ze zbiornika a zimną z ciśnieniowej pompki i cieszysz się kąpielą.
Z tych przykładowych 20L będziesz miał po zmieszaniu tyle wody ( ona będzie miała ok.80 st.), że się wykąpiecie i jeszcze zostanie na rano.
Jak coś niejasne to pisz lub popatrz u mnie w temacie budowy, jest coś takiego tylko bardziej rozbudowane. :ok
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ravael 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H4
Nazwa załogi: @Nasze7m2
Dołączył: 11 Mar 2017
Piwa: 1/3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-06, 18:34   

wlodo napisał/a:
W takim małym aucie każdy cm się liczy, dlatego pomysł o którym piszesz jest zły. Pakowanie zbiornika 90 L żeby mieć wodę o tem. 40 st jest nieekonomiczne + niepotrzebna cała hydraulika.


wlodo, ja już mam zbiornik 90 litrowy, nie chciałbym montować dodatkowego ( nie przeszkadza mi jeśli cały zbiornik nagrzeje się do 30-40 stopni zamiast 80), będę miał ciepłą wodę do mycia rąk - nie używam jej do picia i gotowania. Zrobienie w nim (w dwóch najbardziej skrajnych) dodatkowych 4 otworów mi nie przeszkadza. tak wygląda teraz:

https://i.imgur.com/lreWWTK.jpg

Czy wg Ciebie koniecznym jest montowanie dodatkowego bojlera? Nie zależy mi na trzymaniu temperatury - w razie chęci wzięcia ciepłego prysznica, po prostu będę chciał włączyć cały układ przed dojazdem w docelowe miejsce, gdzie będziemy brać prysznic i użyć od razu ogrzanej wody - im szybciej ona ostygnie po wzięciu prysznica tym lepiej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2017-06-06, 19:00   

Wstawiłeś zdjęcie zbiorników zimnej wody a nie zbiornika ciepłej.
Cytat:
im szybciej ona ostygnie po wzięciu prysznica tym lepiej

Nie rozumie Twojego podejścia.
Przy 90L (pomijając niepotrzebny ciężar i zajętą przestrzeń) przy wodzie o temp 40 st, pozmywasz naczynia i umyje się żona, dla ciebie będzie już o wiele chłodniejsza, a rano mycie w zimnej.
Aaaaa... teraz zajarzyłem, Wy morsy jesteście, ciepła was drażni :-P
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ravael 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H4
Nazwa załogi: @Nasze7m2
Dołączył: 11 Mar 2017
Piwa: 1/3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-06, 19:05   

wlodo napisał/a:
Wstawiłeś zdjęcie zbiorników zimnej wody a nie zbiornika ciepłej.
Cytat:
im szybciej ona ostygnie po wzięciu prysznica tym lepiej

Nie rozumie Twojego podejścia.
Przy 90L (pomijając niepotrzebny ciężar i zajętą przestrzeń) przy wodzie o temp 40 st, pozmywasz naczynia i umyje się żona, dla ciebie będzie już o wiele chłodniejsza, a rano mycie w zimnej.
Aaaaa... teraz zajarzyłem, Wy morsy jesteście, ciepła was drażni :-P


Hmm przy wodzie 40 stopni od razu bierzemy prysznic jedno po drugim, a naczynia możemy w razie czego myć w zimnej, nie ma problemu. Rano to tylko zęby :) , a to tez w zimnej bez problemu :) . A potem popołudniu znów gdzieś jedziemy więc można nagrzać i powtórzyć procedurę.
Zbiornik zimnej wody przecież może pełnić rolę zbiornika ciepłej na czas podgrzania i prysznicu? Chyba, że coś mi cały czas umyka i te dwa zbiorniki muszą być koniecznie rozdzielone i woda musi być zmieszana z obu? Nie rozumiem, czemu nie mogę podgrzać wody w zbiorniku z zimną wodą?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2017-06-06, 19:21   

Teraz rozumiem, Ty chcesz grzać wodę w tych białych zbiornikach. Jeżeli zbiorniki odporne na temp.możesz.
Jeżeli chcesz przez wymiennik (sklepy hydrauliczne, allegro, OLX itp) podłączasz przez nagrzewnicę auta i obieg z wodą jakąś pompką obiegową (np.od obiegu płynu z auta ) łatwo się łączy i steruje.
Przed wymiennikiem zawór trójdrożny z głowicą termostatyczną. to po to żebyś miał swoją wodę o zadanej temp.a nagrzewnica dalej pełniła swoją funkcje.
Pamiętaj, że ciepła woda szybciej się psuje, więc należy ją zabezpieczać lub w miarę szybko zużywać.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ravael 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H4
Nazwa załogi: @Nasze7m2
Dołączył: 11 Mar 2017
Piwa: 1/3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-06, 19:29   

wlodo napisał/a:
Teraz rozumiem, Ty chcesz grzać wodę w tych białych zbiornikach. Jeżeli zbiorniki odporne na temp.możesz.
Jeżeli chcesz przez wymiennik (sklepy hydrauliczne, allegro, OLX itp) podłączasz przez nagrzewnicę auta i obieg z wodą jakąś pompką obiegową (np.od obiegu płynu z auta ) łatwo się łączy i steruje.
Przed wymiennikiem zawór trójdrożny z głowicą termostatyczną. to po to żebyś miał swoją wodę o zadanej temp.a nagrzewnica dalej pełniła swoją funkcje.
Pamiętaj, że ciepła woda szybciej się psuje, więc należy ją zabezpieczać lub w miarę szybko zużywać.


Tak jak najbardziej - zazwyczaj w ciągu 3 dni następuje całkowita wymiana na nową wodę:)

Czy mógłbyś podrzucić link do jakiegokolwiek wymiennika ciepła abym miał pewność, że myślimy o tym samym?
Wcześniej nie pisałeś o wymienniku, czy poprzednie rozwiązanie nie może być zastosowane w moim przypadku zbiorników jedynie z zimną wodą?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-06-06, 19:47   

ravael napisał/a:
Czy mógłbyś podrzucić link do jakiegokolwiek wymiennika ciepła abym miał pewność, że myślimy o tym samym?

płytowy wyniennik to
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***