Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
jakie sosujemy filtry , do silników naszych autek
Autor Wiadomość
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-11-25, 10:57   

maszakow, rozumiem, że jeździsz na półsyntetyku ? Jeśli już przy oleju to zaptam jakich filtrów oleju i powietrza używasz ?
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Witek zbooY 
zaawansowany
kamperuję odwrotnie


Twój sprzęt: C25D '88r , wcześniej J5 '90
Nazwa załogi: zbóje
Dołączył: 09 Mar 2010
Piwa: 3/19
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2011-11-25, 17:18   

maszakow napisał/a:
kupiłem zmieniłem ... no i mam Mannola z MoS2. Kosztował 65 PLN/5l czyli prawie tyle samo zwykły mineralny Orlen HDPO który lałem ostatnio.


hmm ciekawe w sumie nie dużo droższy od tego Castrol Diesel 15W40 , który wyrwałem ostatnio ale dla 20letniego dizla chyba nie zrobi dużej różnicy... ważne, że świeży :lol:

ciepłego weekendu :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-26, 01:03   

darboch, Używam normalnych fitrów oleju. Takich jakie mi sprzedadzą. W hurtowni do oleju dali mi filtr produkowany przez Mannola.
Fltr powietrza mam stały - niewymienny, KN. Raz w roku go czyszczę i smaruję.

zbooY, może zrobi różnicę, a może nie ... ale na pewno się odwdzięczy jak mu wlejesz oleju z dodatkami - ot tak za dobre traktowanie. Olej kupiłem naprawę tanio jeśłi wziąć pod uwagę że podobne kosztują 100-140 PLN - albo alternatywne dodatki do oleju na tej samej bazie kosztujące 30-50 PLN.
Ja w każdym bądź razie z olejem mam spokój na pół roku minimum :)
teraz czas na hamulce :/ Okazało się że jak sam nie sprawdzę tyłu to nic nie kupię bo równolegle były stosowane 2 systemy zacisków - rózniące się wielkością klocków i tarcz. :gwm Herezja, no ale żyć trzeba.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-11-26, 07:51   

maszakow, popieram filtry powietrza K&N ,niedawno zamontowałem nawet do mojego ducata 2,5 d z 93.Czekałem na ten filtr miesiąc !!! ,no i koszt 265zł,ale powiem Wam koledzy warto !!!.Jestem przekonany że poprawiło się przyspieszenie,jeśli można mówić o takowym w naszych ducatach :haha: :haha: :haha: ,no i wydaje mi się że motor jest bardziej elastyczny!!!.Na potwierdzenie trzeba troszkę poczekać ,bo teraz jeżdziłem tylko po mieście ,no i odwiedziliśmy kolegę zbooY, którego pozdrawiam :spoko ,ale to trasa ok 36 km więc wyniki nie są jeszcze w 100%potwierdzone.Na pewno zastosuje olej z dodatkiem !!!
PS
Dla chętnych do wymiany filtra : filtr K&N e-9033 kupiony w firmie inter-rally.pl w ich katalogu występuje jako talento 1.9,ale pasuje do ducata 2.5, zamontowałem bez problemu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-11-26, 09:45   

maszakow napisał/a:
Fltr powietrza mam stały - niewymienny, KN. Raz w roku go czyszczę i smaruję.


Czujesz jakąś odczuwalną różnicę ? Ile płaciłeś jeśli można spytać ?

maszakow napisał/a:
teraz czas na hamulce :/ Okazało się że jak sam nie sprawdzę tyłu to nic nie kupię bo równolegle były stosowane 2 systemy zacisków - rózniące się wielkością klocków i tarcz.


:haha: Widzę, że u mnie podobny tok czynności do wykonania przy aucie co u Ciebie...jak już będziesz wiedział jaki system masz to daj znać a i relacja z wymiany mile widziana :spoko
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-28, 23:21   

darboch, nie pamiętam, cena chyba coś koło 230 PLN + zestaw do czyszczenia i smarowania za 60-80 PLN... a poprawa.. tak jak Prezes1960 pisze... mam takie same wrażenia, szybciej się wkręca na obroty. Jeżdżąc ciężkim autem trudno to odczuć. Prawda jest taka że wszelkiego rodzaju upgrade'y zawsze czuć na nawiększych silnikach z dużymi mocami, kwestie procentów.... jak masz 109KM a będziesz miał 115 to dużo nie poczujesz - ale jeśłi ze 150 zrobi ci się 170 - to się mocno zdziwisz. Ja tam jestem zadowolony i w miarę możliwości finansowych będę dopieszczał autko w tym kierunku... choć najpierw przebudowę trza dokończyc :)
A co do tylnej osi - tu niestety nie powalcze sam - mimo chęci brak możliwości a bezpieczeństwo i temat dość poważny - wolę oddać w ręce fachowców. problem mam taki że wczołgałem się pod wóz i g...zobaczyłem wszystko zapylone zasypane nic nie można odczytać. Poza tym faktycznie g... zobaczyłem a raczej poczułem bo się położyłem nie tam gdzie trzeba :haha: jak to się mówi .. miałem szczęście... teraz tylko podnośnik i oko fachowca może oni poznają po kształcie lub zobaczą coś więcej niż ja. Np ja nie poznam czy tłoczki w zaciskach chodza jak trzeba a teoretycznie może być z tym problem.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-11-29, 11:53   

maszakow, mój 150 koni raczej nie posiada...ty masz go zamontowanego w oryginalnej obudowie albo wyprowadziłes go na zew i zamontowałeś ten stożkowy ? Zastanawia mnie jako laika czy faktycznie jest tak kolosalna różnica w filtrach a koszt niemały bo teraz ok 270-280zł.

maszakow napisał/a:
Ja tam jestem zadowolony i w miarę możliwości finansowych będę dopieszczał autko w tym kierunku... choć najpierw przebudowę trza dokończyc


Co planujesz jeszcze za ulepszenia ? Bardzo mnie to ciekawi. Ja bardzo mocno zastanawiam się nad założeniem pneumatycznego zawieszenia...decyzyjnie jestem na etapie 70-80% brakuje kropki nad i :-P

maszakow napisał/a:
A co do tylnej osi - tu niestety nie powalcze sam - mimo chęci brak możliwości a bezpieczeństwo i temat dość poważny - wolę oddać w ręce fachowców.


Tiaa...też niekiedy oddałbym w ręce fachowców tylko ich jakoś mało :evil:

W temacie oleju to też mi nieźle namieszałeś [chyba skorzystam z mannola,szukam czy jest syntetyk z dodatkiem molibdenu] ale i nie odpowiedziałeś na moje poprzednie pytanie...jeździsz na półsyntetyku? Ja używam syntetycznego oleju.
Jedno mnie trochę zastanawia kiedy czytam tu i tam jak to jest z tymi olejami? Czy syntetyk to faktycznie on, czy jesli z dodatkami to są, sporo też jest o podrabianiu a jak się człowiek zagłebi w temat to na każdą porę roku zmieniać na olej o innych właściwościach...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-11-29, 16:00   

, Jezeli chodzi ofiltr K&N to filtr jest zakupem jedno razowym!!!,tego filtru się nie wyrzuca tylko myje i nawilża specjalnym olejem.Jeżeli chodzi o kształt to można kupić taki jak wkład fabryczny,trzeba tylko zapytać wujka Googla.Niestety filtr do swojego ducata dostałem nie tak dawno no i jeszcze na nim nie poszalałem ,ale w innych samochodach tych "cywilnych" jest lepiej! :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-11-29, 16:42   

prezes1960, to akurat wszystko wiem tylko zastanawiam się czy jest aż tak mocna różnica w pracy silnika, że warto w niego zainwestować. Pamiętam, że kilku znajomych którzy decydowali się na KN raczej rezygnowali z oryginalnej obudowy filtra i zazwyczaj montowali stożkowe no ale to były auta prawie sportowe
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Witek zbooY 
zaawansowany
kamperuję odwrotnie


Twój sprzęt: C25D '88r , wcześniej J5 '90
Nazwa załogi: zbóje
Dołączył: 09 Mar 2010
Piwa: 3/19
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2011-11-29, 17:06   

prezes1960 napisał/a:
no i wydaje mi się że motor jest bardziej elastyczny!!!.Na potwierdzenie trzeba troszkę poczekać ,bo teraz jeżdziłem tylko po mieście ,no i odwiedziliśmy kolegę zbooY, którego pozdrawiam :spoko ,ale to trasa ok 36 km więc wyniki nie są jeszcze w 100%potwierdzone.


jak nie ma turbo to lepszy nowszy filtr robi różnice - a może po prostu stary był zasyfiony i dlatego czujesz różnicę :?:
i to pewno przez ten filtr przeleciałeś wjazd na działkę - na starym byś się lepiej rozglądał :haha: :haha: :haha:

jakby kto potwierdził, że cała ta zmiana ma wpływ na spalanie to bym się zastanowił - samo przyspieszenie nie robi... po prostu nigdzie się nie śpieszę :-P
i chyba więcej jest nas w klubie leniwych :spoko

ale jakby z 0.5/100 urwać to po roku przy 10kkm by się zwrócił... więc? a dodając do tego że nie trzeba go wymieniać potem tylko naoliwiać... hmmm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-11-29, 17:10   

zbooY napisał/a:
ale jakby z 0.5/100 urwać to po roku przy 10kkm by się zwrócił... więc? a dodając do tego że nie trzeba go wymieniać potem tylko naoliwiać... hmmm


to jest argument :ok
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 274/1281
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-29, 19:08   

Ten rodzaj oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 jest do silnikow z pomo-wtryskiwaczami filtr K&N do fiata Ducato 1990-1994 o symbolu E-2360 cena takiego filtra 139 zl umnie w hurtowni stan "0" taki sam flit moze byc zamontowany w Peugeot 504 2.0L 1971-1978
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-11-29, 19:18   

darboch, zbooY, koledzy ,wczesniej napisałem że filterekotrzymałem jużpo sezsonie,dlatego nie mogę jeszcze nic konkretnego wam obiecać.Jedno jest pewne auto lepiej się zbiera ,a czy pali mniej to mogę sprawdzić dopiero w dłuższej trasie,nie takiej jak na działkę do zbooY, choc muszę przyznać że w cywilnych samochodach ,c 270 cdi oraz mini cooper(bmw)różnice są znaczące.Ostatnio jechałem aż 130 km mercem po łazienkę do kampera(i nici z tego)spalanie 6,4l ON przy tej trasie pokonanej w godzinę dwadziescia przy silnym wietrze!!(nie moge się przyznać ile jechałem ale dość szybko bo na szybkiego ruchu pod Grójcem) :oops: :bigok .Dlatego czekałem na filterek od lipca do listopada ,bo szedł aż z USA przez Angłię!!
PS
Na nasze pieszczoszki nie szkoda takiej kasy !!! :haha: :haha: :haha: :spoko :mrgreen: :oops: :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Witek zbooY 
zaawansowany
kamperuję odwrotnie


Twój sprzęt: C25D '88r , wcześniej J5 '90
Nazwa załogi: zbóje
Dołączył: 09 Mar 2010
Piwa: 3/19
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2011-11-29, 19:26   

prezes1960 napisał/a:
Ostatnio jechałem aż 130 km mercem po łazienkę do kampera(i nici z tego)spalanie 6,4l ON...


czyli jeszcze łazieneczki nie masz? :(
to w mercu też wymienialeś filtr ale jeszcze nie masz probki ze spalania do porównań ?

mam nadzieję tylko, że nie wzrośnie :haha: :haha:

Skorpionku to Ty w tej hurtowni siedzisz kiedy my na zlotach i spotkankach? :evil:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-11-29, 19:42   

Skorpion, filtr do Ducato 2.5 D to E 9033 pasuje do talento 1.9 D(tak zamuwiłem)
PS
proszę sie nie sugerować kartonowym zdjeciem ,filtr wygląda tak jak fabryczny!!!nie jes to stożek :mrgreen: :spoko .Niestety jest droższy niz napisał"Skorpion"kosztował 262zł+przesyłka 20 zł

IMG_0638.JPG
Plik ściągnięto 3993 raz(y) 100,92 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***