Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont głowicy
Autor Wiadomość
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2012-10-04, 15:24   Remont głowicy

Witam :-P
znalazłem troszkę czasu ,postanowiłem głowicę doprowadzić do prządku, gaz chyba swoje zrobił :shock: ,diagnoza wypalone gniazda zaworowe,gdy obiorę z serwisu będę wiedział konkretnie ,,,,,,,,co i jak z głowicą ,od Początku jak kupiłem ARCĘ czułem ,że troszeczkę mam za mało mocy,na liczniku ma 140 ,,,,a rozpędzałem się tylko do 100,,,,,,,,, :haha: ,przy okazji cylindry zalałem benzyną ekstrakcyjną ,aby upewnić się czy pierścionki są ok ,,,,,,,,,po dwóch dniach cylindry suche ,jak myślicie zostawić ,czy wymienić pierścienie ,mechanik mówi ,że jak wszystko na wierzchu to wymieniać ,,,,,,,,,odkręciłem miskę olejową ,aby wymienić uszczelkę :bigok :bigok

2012-10-04 15.05.45.jpg
Plik ściągnięto 117 raz(y) 124,17 KB

2012-10-04 15.05.27.jpg
Plik ściągnięto 122 raz(y) 124,46 KB

_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-10-04, 15:37   

Po dwóch dniach benzyna odparowała. Jak masz zdjętą głowice to wyjmij losowo wybrany tłok i pooglądaj pierścienie. A jak nie są drogie to nawet ich nie oglądaj :shock:
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Frowyz 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter L A 531
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 78/43
Skąd: Podbeskidzie ;)
Wysłany: 2012-10-04, 18:32   

Ja za głowicę zapłaciłem 800 pln (planowanie i utwardzenie gniazd). Pierścienie kupowałem po 30 - 35 pln za komplet na jeden tłok. Jak masz na wierzchu to chyba bym się nie zastanawiał...

Tylko nie oczekuj Bóg wie czego - na ekspresówce robiłem próbę prędkości - 115 - 120 km/h to jest absolutny maks (przynajmniej przy moim moście). Za to spalanie mam na poziomie 14 l LPG/100 km :wyszczerzony:
_________________
Poczochrani pod beretem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2012-10-04, 19:02   

Witaj :spoko
to masz super spalanie LpG,,,,,mój spala 20 l/100 :bigok :bigok :bigok ,a benzynki 15 litrów
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/53
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2012-10-04, 19:19   

Darek, jak już pisano benzyna odparuje. Ja słyszałem o zalewaniu cylindra olejem silnikowym. Stan cylindra i w pewnym sensie pierścieni możesz sprawdzić tuż pod krawędzią cylindra. Jeżeli dotykając palcem gładzi cylindra wyczujesz uskok w tym miejscu to masz już wyjechane tuleje cylindra a i pierścienie pewnie też. Jeżeli nie wyczujesz tego charakterystycznego uskoku to nie jest źle... można składać i jeździć dalej :spoko
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2012-10-04, 19:55   

Witaj Krzysiu

nie,Progów nie ma ,,,,,,na żadnym cylindrze
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2012-10-04, 20:04   

Ja bym nic nie ruszał.
Gdyby pierścienie były zużyte, to benzyna poszłaby w ciągu kilku/kilkunastu minut.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2012-10-04, 20:29   

No sam nie wiem :-/ ,aczkolwiek co oryginał to oryginał :-P :-P
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marekoliva 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Piwa: 40/19
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2012-10-04, 21:19   

Darku benzyna odparuje, ja próbę zrobiłbym naftą (tak chyba się sprawdzało), jeśli rozebrane to szkoda byłoby nie sprawdzić i jeśli uzasadnione wymienić.
_________________
Marek

"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-10-05, 06:32   

Darek...dodaj jaki masz przebieg na tym silniczku :-P
juz Ci chyba ze 200 razy mowilem...Ty masz NOWY ledwo dotarty silnik :)
nic nie ruszaj..nic nie zmieniaj...bo lepsze wrogiem dobrego

silnik nie bierze Ci grama oleju, chodzi cichutko-jak nowy

i niech Ci nie przyjdzie do glowy odkrecac stopki korbowodow aby panewki ogladac...

pierscienie ktore masz, sa ulozone do tego silniczka
i przede wszytskim SA ORYGINALNE
przejada jeszcze 200-300tysiecy
tyle..ile przejezdzaja w dozynanych dostawczakach
a nie lajtowo jezdzonym kamperku
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/53
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2012-10-05, 08:06   

ARCADARKA napisał/a:
Witaj Krzysiu

nie,Progów nie ma ,,,,,,na żadnym cylindrze


gino napisał/a:
Darek...dodaj jaki masz przebieg na tym silniczku :-P
juz Ci chyba ze 200 razy mowilem...Ty masz NOWY ledwo dotarty silnik :)
nic nie ruszaj..nic nie zmieniaj...bo lepsze wrogiem dobrego

silnik nie bierze Ci grama oleju, chodzi cichutko-jak nowy

i niech Ci nie przyjdzie do glowy odkrecac stopki korbowodow aby panewki ogladac...

pierscienie ktore masz, sa ulozone do tego silniczka
i przede wszytskim SA ORYGINALNE
przejada jeszcze 200-300tysiecy
tyle..ile przejezdzaja w dozynanych dostawczakach
a nie lajtowo jezdzonym kamperku


W całości popieram radę Grzesia :spoko
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2012-10-05, 08:56   

No fakt ,na szfie 114 tyś i cyka jak zegareczek ,,,,,,,,wiem Grzesiu znasz te jednostkę ,nawet raz zawory ustawiałeś :-P ,,,,,,,,,,,,,ale Przecie ten zabytek ma 31lat i na zaś wymienić Pirścionki ,obgadam jeszcze z mechanikiem szczegóły
dzięki za zainteresowanie :bigok :bigok :bigok
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2012-10-05, 10:01   

Darek,cytując klasyka, "nie idź tą drogą"
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
szadok
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Piwa: 7/20
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2012-10-05, 11:33   

ARCADARKA, Darku - prawdopodobieństwo spieprzenia czegoś (nawet najlepszym fachowcom) rośnie z ilością roboty. Jak chcesz Arce zrobić dobrze... to kup te pierścionki, bo są tanie. Pierścionki w papier, olejem nasącz, do wora i na półkę. Będziesz miał jak znalazł przy następnym zdejmowaniu głowicy za jakieś 150ooo km, czyli za jakieś 31 lat... Wtedy o części do Twojego transitka może być trudniej, takoż pierścienie będą bardzo przydatne :szeroki_usmiech

Będzie i wilk syty i owca cała - Arca nieruszana pykać se będzie dalej, a Ty będziesz szczęśliwy z udanego zakupu :lol: ;)
_________________
z pozdrowieniami,
szadok


__

"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-10-05, 12:48   

to ford - zostaw je w spokoju, probowalem zajezdzic pare scorpio (OHC i OHV) i akurat do 400 tysia pierscieni nigdy nie trzeba ruszac nawet na gazie. nawet przy 250kkm przy lekkim progu cisnienie sprezania i zuzycie oleju w normie. natomiast glowice warto szlifnąć i gniazda zaworowe poprawic. Jak tam walek rozrzadu? bo fotek glowicy nie widze :chytry
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***