Przebudowa DUCATO blaszaka X250 po 2006> na Campera |
Autor |
Wiadomość |
pumbadom
trochę już popisał
Twój sprzęt: JUMPER III 2010 3,0HDi
Nazwa załogi: *****
Dołączył: 03 Paź 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 2011-09-04, 22:16
|
|
|
Witam, wszystkich postaram się odpowiedzieć na kilka pytań kolegi.
Możesz napisać szerzej o swoich wrażeniach z użytkowania tego CamperVana ? Jakie są plusy a jakie minusy. Co byś poprawił/zmienił a co jest totalnie schrzanione ?
PLUSY :
- NOWE AUTO , W MIARE BEZAWARYJNE Z SILNIKIEM 3.0
- SZYBKIE I SILNE
- WĄSKIE
- MAŁE SPALANIE
MINUSY
-DLA 3 DOROSŁYCH I 1 DZIECKA MAŁO MIEJSCA
- NIE MONTOWAŁBYM SZYB W TYLNYCH DRZWIACH, ABY GO WYGŁUSZYĆ I WYIZOLOWAĆ DAŁBYM PŁYTE ZE SKLEJKI Z 10CM LUZEM ABY MÓC COSIK ZAMONTOWAĆ NA NIEJ JESZCZE
ZROBIŁBYM :
- JESZCZE JEDNO OKNO DACHOWE Z WENTYLATOREM
- ZBIORNIK NA LPG POD AUTEM
- WIEKSZE ZBIORNIKI NA WODE I SCIEKI
- SOLARY !!!
SCHRZANIONE :
- PRZEZ PRODUCENTA PO PIEKNYCH POLSKICH DROGACH SŁYCHAĆ JAK TŁUCZĄ SIE BOCZNE I TYLNE DRZWI W NOWYM AUCIE
- WIDAC NIE RÓWNOŚCI NA CZERWONYM KOLORZE, WYBRAŁBYM TERAZ BIAŁY ALBO SREBRNY
Czy po pierwszym dłuższym wyjeździe nadal uważasz że to słuszna koncepcja ?
RACZEJ TAK.
To przednie łóżko wygląda na niezbyt wygodne tak na oko - jakie ma wymiary i jak się na nim spało ?
NIE WIEM JAKIE SA WYMIARY ALE DOROSŁA OSOBA 180CM MUSI SPAC PO UKOSIE
DZIECIACZKI MIESZCZĄ SIĘ 2 SZTUKI BEZ PROBLEMU
Pytam bo baardzo interesuje mnie temat właśnie takiego auta na Ducato/Jumper/Boxer. Ty masz chyba wersję L3H2 ? Celowo taką wybrałeś, czy taki "się trafił"? Pytam bo ja bym rozważał raczej L4H3.
KUPIŁEM NÓWKE L4H2 BO TAKA AKURAT BYŁA OD RĘKI POD KONIEC ROKU DOSTEPNA, I TAKĄ MIAŁEM NA MYŚLI, CHOĆ TERAZ WIEM ŻE JAKBYM ROBIŁ COSIK TAKIEGO DLA 2+2 TO TYLKO WERSJA L4H3 MOŻNA ZROBIC BARDZO DUZE SZAFKI I NAPRAWDE FAJNE PIETROWE ŁÓŻKA
Jak sprawuje się silnik 3.0 ?- śmiga bez zadyszki ?
SILNIK 3.0 TYLKO I WYŁĄCZNIE, ŚMIGA JAK TALALA , MOŻNA LECIEC NON-STOP LEWYM JAK OSOBÓWKA NA AUTOSTRADZIE ZAMIAST MIĘDZY TIRAMI PRAWYM PASEM, SPALANIE 10L (DO 110kM) -12L (V-MAX 170)
Jak było z temperaturą wewnątrz w ciepłych krajach ?
BARDZO WAŻNE JEST WYIZOLOWANIE AUTA W KAŻDYM MIEJSCU,SZŁO SIĘ WYSPAĆ PRZY POZAMYKANYCH DRZWIACH ALE TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZY WŁĄCZONYM WENTYLATORZE W OKNACH DACHOWYM - POLECAM KONIECZNIE MIN. 2SZTUKI NA TAKIE AUTO. KOSZT STOSUNKOWO MAŁY A NAPRAWDĘ DAJE RADY.
W czasie jazdy pewnie klima daje radę,
W CZASIE JAZDY KLIMA NAPRAWDĘ DAJE RADE NIE POTRZEBA NIC INNEGO PODCZAS JAZDY
jak było na postoju i w nocy ?
WENTYLATORY TYLKO I WYŁĄCZNIE.
Pozdrawiam,[/quote]
NARAZIE TYLE JAK COS MI WPADNIE JESZCZE DO GLOWY TO NAPISZE.
POZDRAWIAM SERDECZNIE WSZYSTKICH CZYTAJĄCYCH MÓJ TEMAT. |
|
|
|
 |
fiba56
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymer 2007
Nazwa załogi: fiba56
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2008 Piwa: 2/22 Skąd: Wodzisław śl.
|
Wysłany: 2011-09-04, 22:26 wejście wyjście
|
|
|
jak zachowują się boczne drzwi,ja wstawiłem w nie drzwi camperowe,jestem w trakcie przebudowy |
|
|
|
 |
pumbadom
trochę już popisał
Twój sprzęt: JUMPER III 2010 3,0HDi
Nazwa załogi: *****
Dołączył: 03 Paź 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 2011-09-04, 23:23 Re: wejście wyjście
|
|
|
fiba56 napisał/a: | jak zachowują się boczne drzwi,ja wstawiłem w nie drzwi camperowe,jestem w trakcie przebudowy |
TZN?
U mnie po maksymalnej regulacji drzwi boczne po polskich dziurach się tłuką. |
|
|
|
 |
perfex
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Teraz: Rimor Katamarano 3
Nazwa załogi: WielkaPiątka
Dołączył: 24 Kwi 2010
|
Wysłany: 2011-09-05, 10:37
|
|
|
pumbadom napisał/a: |
NARAZIE TYLE JAK COS MI WPADNIE JESZCZE DO GLOWY TO NAPISZE.
POZDRAWIAM SERDECZNIE WSZYSTKICH CZYTAJĄCYCH MÓJ TEMAT. |
Dzięki za odpowiedź! To są konkrety i ważne sprawy dla osób zainteresowanych CamperVanami. Mi chodzi po głowie taki projekt, cały czas w głowie i na kartce "dopieszczam" układ wnętrza Chciałbym na bazie takiego dostawczaka L4H3 zrobić sympatyczne auto turystyczne. Po twoich i własnych doświadczeniach myślę żeby od razu zamontować klimatyzację postojową Truma Saphir Compact (gdzieś się to utknie ) i możliwie duże zbiorniki na wodę. Oczywiście największy problem to ulokowanie łóżek tak by było funkcjonalnie i wygodnie (zwłaszcza, że u mnie będzie to wersja 2+3 os.) oraz zrobienie rozsądnej wielkości łazienki - reszta to detale
Mam jeszcze jakieś pytanka jeżeli można:
1. Piszesz o zbiorniku lpg pod autem - jest na to miejsce w ducacie ? W ogóle jak tam jest z miejscem pod podłogą ? - pytam bo jeszcze nie leżałem pod ducatem
2. Jak jest ze sztywnością konstrukcji auta ? Tzn. czy szafki nie hałasują z powodu "pracującej" blachy auta ? Da się to zrobić tak żeby w wnętrzu było cicho bez nadmiernych trzasków ? (nie licząc wspominanych drzwi auta )
3. Pisałeś o dokładnej izolacji termicznej auta - na podstawie swoich doświadczeń masz dobrą izolację ? Planujesz wykorzystywać auto także przy chłodniejszej pogodzie ? Nie koniecznie zimą przy -25 ale powiedzmy późnawą jesienią i wczesną wiosną ? Myślisz że da się radę spokojnie pospać wtedy ?
Ps. Kiedyś rozważałem pomysł by w aucie typu bus-blaszak zrobić wysuwane elementy nadwozia czyli tzw. "slajdy" Wziąć wersję z drzwiami bocznymi po obu stronach i wtedy zamiast lewych drzwi do ładowni zrobić taki wysuwany na około 1m "slajd" powiększający przestrzeń i taki sam manewr zamiast tylnych drzwi. Wtedy mamy prawdziwe dwa w jednym. Czyli pojazd i duży na kempingu i szybki na autostradzie! Niestety przerasta to moje możliwości techniczne
Ale jeżeli ktoś zna kogoś kto mógłby się tego podjąć od strony projektowo-wykonawczej to jestem gotowy być pierwszym. Oczywiście będę miał na to prawa autorskie A może i udałoby się otworzyć jakąś małą wytwórnię... kto wie
pozdrawiam ! |
|
|
|
 |
mhm
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: namiot ;)
Dołączył: 02 Wrz 2011 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Siechnice
|
Wysłany: 2011-09-05, 11:53
|
|
|
Mam nadzieję, że nie zostanie moje pytanie potraktowane jako atak (bo nie mam takiego zamiaru - autko po przeróbce wyszło zajefajnie ), ale coś mi nie pasuje.
W tytule wątku jest DUCATO X250, to samo w pierwszym poście, a na fotkach i w profilu CITROEN Jumpy. Co to za zmyłka ? |
|
|
|
 |
pumbadom
trochę już popisał
Twój sprzęt: JUMPER III 2010 3,0HDi
Nazwa załogi: *****
Dołączył: 03 Paź 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 2011-09-05, 12:01
|
|
|
Celowo, bo nie każdy wie co to jest citoren jumper. |
|
|
|
 |
janus
weteran

Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-09-05, 19:54
|
|
|
pumbadom napisał/a: | Celowo, bo nie każdy wie co to jest citoren jumper. |
A nie obrażasz czasem forumowiczów |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 197/160 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2011-09-05, 23:10
|
|
|
janus napisał/a: | pumbadom napisał/a: | Celowo, bo nie każdy wie co to jest citoren jumper. |
A nie obrażasz czasem forumowiczów |
Myślę ,że nie ............ bo jak widać mhm myli minivana Jumpy z Jumperem
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
mhm
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: namiot ;)
Dołączył: 02 Wrz 2011 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Siechnice
|
Wysłany: 2011-09-06, 07:29
|
|
|
MILUS napisał/a: | bo jak widać mhm myli minivana Jumpy z Jumperem |
O kurcze.... aż mi głupio (jako citromaniakowi) Napisałem Jumpy jako zdrobnienie od Jumper, a zapomniałem, że Citroen ma taki model w swojej ofercie |
|
|
|
 |
pumbadom
trochę już popisał
Twój sprzęt: JUMPER III 2010 3,0HDi
Nazwa załogi: *****
Dołączył: 03 Paź 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 2011-09-06, 22:07
|
|
|
Witam, myśle że nikogo nie obraziłem poprostu każdy wie co to ducato a jak ktos nie jest w temacie to jak powiesz jumper.... to juz nie wiadomo co to za zwierze i mozna się pomylić tak jak kolega JUMPY. pozdro |
|
|
|
 |
marcos40
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs
Dołączył: 02 Sie 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-09-06, 23:34
|
|
|
pumbadom napisał/a: | Witam, myśle że nikogo nie obraziłem poprostu każdy wie co to ducato a jak ktos nie jest w temacie to jak powiesz jumper.... to juz nie wiadomo co to za zwierze i mozna się pomylić tak jak kolega JUMPY. pozdro |
Jak już od kilku generacji także ta to również wspólny model Citroena (Jumper), Fiata (Ducato) i Peugeota (Boxer). Oznaczenie X250 również jest wspólne. Nie ma więc znaczenia jaką pumpadom markę nam poda Jedno jest pewne, z Jumpy faktycznie niewiele ma wspólnego to auto Przy okazji gratulacje z okazji realizacji projektu |
|
|
|
 |
pumbadom
trochę już popisał
Twój sprzęt: JUMPER III 2010 3,0HDi
Nazwa załogi: *****
Dołączył: 03 Paź 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 2011-09-07, 00:08
|
|
|
Projekt nie jest jeszcze w 100% skonczony ale co najważniejsze jest juz uzytkowywany ,konczony bedzie w dlugie zimowe wieczory. pozdro dzienx |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-09-07, 00:17
|
|
|
FIAT - CItroen - Peugeot
klasa max Ducato - Jumper - Boxer
klasa średnia Scudo - Jumpy- Expert
klasa mikro Fiorino(Cubo) - Nemo - Bipper
w klasie mini Fiat się wyłamał i rozwija Doblo, natomiast PSA trzyma sztamę i robi Berlingo/Partnera.
Doblo maxi z podwyższonym dachem - cudo-bajka ... tylko ze to Fiat... |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
bbart
zaawansowany
Twój sprzęt: aurora
Dołączył: 30 Wrz 2008 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: zach-pom
|
Wysłany: 2011-09-07, 00:44
|
|
|
perfex napisał/a: | Ps. Kiedyś rozważałem pomysł by w aucie typu bus-blaszak zrobić wysuwane elementy nadwozia czyli tzw. "slajdy" Wziąć wersję z drzwiami bocznymi po obu stronach i wtedy zamiast lewych drzwi do ładowni zrobić taki wysuwany na około 1m "slajd" powiększający przestrzeń i taki sam manewr zamiast tylnych drzwi. Wtedy mamy prawdziwe dwa w jednym. Czyli pojazd i duży na kempingu i szybki na autostradzie! Niestety przerasta to moje możliwości techniczne
Ale jeżeli ktoś zna kogoś kto mógłby się tego podjąć od strony projektowo-wykonawczej to jestem gotowy być pierwszym. Oczywiście będę miał na to prawa autorskie A może i udałoby się otworzyć jakąś małą wytwórnię... kto wie |
Też o tym myślałem. Technicznie nie ma problemu. Gorzej z wagą.Zamierzałem nawet to liczyć dokładnie (masa dodatkowych konstrukcji, blachy, silników el., listew zębatych, itd.). Musi być raczej na bliźniaczych kołach. Opłaty nie miną...Jedynie długość (promy) można załatwić tym sposobem. |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
|
|
|
 |
|