Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzebna pomoc
Autor Wiadomość
Sebken 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Tabert
Dołączył: 06 Maj 2011
Piwa: 1/1
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2011-10-29, 13:20   

ekosmak.dabrowska napisał/a:
papamila napisał/a:
sys,
przestań wierzyć w bajki,
kolega cię ładuje ile wlezie z tymi 8 l/100

Jarku- są integrale cuda i może 8 l to nie bajka :spoko
sys napisał/a:
Wątpię, razem tankowaliśmy do pełna na jednym Orlenie a potem w drodze powrotnej znów do pełna... Na własne oczy widziałem.

A ja: nie watpię, choć na własne oczy nie widziałem :spoko
A 130/h i spalanie nawet 10L to bzdura.


Panowie
Przyglądam się tej dyskusji i nabrałem chętki na swoją wypowiedz w tej sprawie
Czy jest możliwe tak niskie spalanie
Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników :
1. Przede wszystkim to umiejętności kierowcy
2. Trochę wiedzy na temat chociażby silników diesla ( myślę tutaj o charakterystyce mocy )
3. No i oczywiście trzeba wiedzieć jak wiedzę teoretyczną zastosować w praktyce
Trzeba pamiętać że camper który waży około 3,5 tony to mała ciężarówka. Jazda ciężarówką to nie to samo co samochodem osobowym. Niestety ale trzeba o tym pamiętać cały czas że prowadzisz ciężki samochód, który wymaga od kierowcy przede wszystkim pewnej formy myślenia z wyprzedzeniem. I tutaj z pewnością przydaje się i wiedza i praktyka jaką kierowca może zdobyć tylko na trasie i jest wprost proporcjonalna do czasu spędzonego za kierownicą . Wystarczy tylko dobrze poobserwować kierowców TIR Spróbuj się podpiąć pod Tira po górach w trasie i jechać równo z nim  okazuje się że nie jest to takie proste.
Ale co tam SYS moim zdaniem nie ma potrzeby przekonywać wszystkich za wszelką cenę czy jest możliwe takie spalanie czy nie. Znasz z praktyki z pewnością że wiele rzeczy które zrobiłeś nawet dla samego siebie jeszcze kilka dni wcześniej wydawały się nie do wykonania, natomiast po jakimś czasie stają się standardem. Poza tym wydaje mi się że założenie że ktoś kłamie na forum pisząc że jest w stanie uzyskać takie niskie spalanie jest błędne. Ja bym się raczej spodziewał pytań czy komentarzy w kierunku jak to zrobić żeby mój camper palił mniej  Ale cóż każdy na Świat patrzy swoimi oczami i dlatego Świat jest kolorowy i tak ma być . Fajnie że wywołałeś ten temat  Pozdrawiam wszystkich na forum i na trasie 
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
waldi 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Dukato FFB 560 EUROPA
Nazwa załogi: grawalki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Piwa: 5/1
Skąd: Poznan
Wysłany: 2011-10-29, 13:48   

Na potwierdzenie tego spalania i jest to do sprawdzenia lecz nic na sile nasz kamperek przy szypkosci 80/h spala 8lit /100km a jest to alkowa 2,5l TD :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
1506edi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2011-10-29, 16:39   

Jako,że dopiero od roku mam kamperka to i ja na temat spalania dołożę co spostrzegłem u mnie,na trasie 2000tys/km,tankowałem po 200km po 400 żeby sprawdzić ile faktycznie pali jadąc przez większe miasta i szybkiego ruchu.I spalanie przy prędkości 80-90 nie wychodziło poza 10L(2,5D-2428cm).
Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matro 
weteran
musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)


Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Piwa: 71/111
Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
Wysłany: 2011-10-29, 19:14   

:spoko Dzięki sebken, że zabrałeś głos ponieważ to właśnie Twój przypadek, spalanie Twojego kamperka opisywałem :spoko
...mogę dodać jeszcze, że spalanie jest zależne od upodobań indywidualnych , do tego dochodzi jeszcze jeden czynnik, większość ma kamperki jako 2 lub 3 auto "w rodzinie", czyli większość czasu podróżujemy do pracy osobówkami, potem urlopowo przesiadamy się w kampery i mimowolnie staramy się nim poruszać tak jak osobowym :spoko

waldi napisał/a:
Na potwierdzenie tego spalania i jest to do sprawdzenia lecz nic na sile nasz kamperek przy szypkosci 80/h spala 8lit /100km a jest to alkowa 2,5l TD :spoko


Czyli nie mam już złudzeń , silniki TD poza wyższą mocą są do tego oszczędne :spoko Mój na pewno w tej samej "budzie" nie zejdzie poniżej 10 :roll: :spoko zresztą potwierdza to 1506edi . Mamy takie same silniki :spoko

...dodaję na potwierdzenie że każdy ma inną nogę do jazdy, dziś wykonałem nie kamperową podróż do Czaplinka, i uważnie obserwowałem odczyt komputera pokładowego na odcinku Trzcianka-Wałcz ... mimo najszczerszych chęci, jechania z odpowiednimi prędkościami nie udało mi się pokonać bariery <5,2l/100km ... Moja żona pokonując tą samą trasę jadąc na uczelnie schodzi do 4,7l/100km...czyli zaoszczędza jakieś 10% zużycia paliwa - co w przełożeniu daje co 10 wyjazd za free. - jak Ona to robi ? :lol: :wyszczerzony:
...jednak nie chce mi pokazać , jak siedzimy we dwóch w aucie zawsze ja prowadzę, ponoć jak jadę jako pasażer zachowuję się jak Maciej Wisławski pomieszany z GPS i czujnikami parkowania :bajer :spoko :bigok
_________________


...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... ! ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Borys1003 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato TURBO
Nazwa załogi: Katarzyna Tomasz Aleksandra Oskar
Dołączył: 08 Maj 2010
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Mrzezyno
Wysłany: 2012-07-12, 23:36   Zamiana 2.5D na 2.5td

Witam kupilem niedawno integre 89 rok ducato z silnikiem 2.5d i po 25 km wymienilem go na 2.5td silnik kosztowal mnie 1200 zł stan nieznany, wymienilem rozrzad uszczelniacze itp, silnik różni się ukladem wydechowym trzebabylo zmienic rure na 60mm, gosc który mi sprzedał zamiast z ducato I sprzedał mi z Ducato II ale pospawalo się jakoś, w silniku 2.5td mialem pompe wspomagania i zalozylem wspomaganie pierwsze kupione na allegro cieklo jak cholera przy koncówkach zamiast regenerowac ok. 700 zł kupilem drugie za 150 zł i jest ok. Silnik turbo juz jest bez swiec zarowych lepiej zapala, martwi mnie jego glosnosc po powyzej 80 km jest dosc niekomfortowo. Ogólnie lepiej auto przyspiesza ze spalaniem się okaze bo dopiero zrobilem 500km, zmienilem z przodu felgi z oponami na 16 troche wieksze niz 185r14 miska nie jest juz tak nisko. Ogólnie oprócz halasu biegów przy kierownicy i dosc malo skutecznych hamulców jest ok. auto wazy okolo 3,5 tony wiec nie bedzie jak pusty bus. Zostala mi maglownica bez wspomagania alternator pompa podcisnienia caly silnik 2.5d i uklad wydechowy gdyby ktos potrzebował moge wyslac. Mam jeszcze 3 felgi 16 cali które nie wchodza mi na tylna os tez moge sprzedac. Czeka mnie jeszcze podniesienie nadkoli bo zalozylem 195r14c z mojego starego Transita i pod górke potrafią ocierac. transita tez mam na sprzedaz w alkowie. Ogólnie porównując Transita z Ducato wolałbym jezdzic Transitem. Nie boli tak noga od trzymania pedału gazu:=) spalanie transita 2.5d 10 litrów Ducato - okaze się....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu

Wysłany: 2012-07-13, 07:16   

Borys1003 napisał/a:
Silnik turbo juz jest bez swiec zarowych lepiej zapala, martwi mnie jego glosnosc po powyzej 80 km jest dosc niekomfortowo.

Ten silnik jest z wtryskiem bezpośrednim i dlatego jest głośniejszy.
Borys1003 napisał/a:
Ogólnie porównując Transita z Ducato wolałbym jezdzic Transitem. Nie boli tak noga od trzymania pedału gazu:=)

Poszukaj na tym forum lekarstwa na bolącą nogę :haha:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BiG Team 
Kombatant


Nazwa załogi: Beata I Grzegorz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Piwa: 53/40
Skąd: Karpacz
Wysłany: 2012-07-13, 08:54   

Borys1003 napisał/a:
Nie boli tak noga od trzymania pedału gazu:=) spalanie transita 2.5d 10 litrów Ducato - okaze się....

może za mocnow podłogę wciskasz :haha: miałem Ducato I, teraz Ducato II i w żadnym nie miałem problemu z pedałem gazu i bolącą nogą:spoko
_________________
Najlepsze, co może nas spotkać to ludzie, których kochamy, miejsca, które oglądamy oraz wspomnienia, które nam pozostaną
Beatka i Grześ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***