Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
rozrzad
Autor Wiadomość
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2015-03-08, 07:18   

w sumie masz rację...
rutyna czasem zjada część słowa , dość istotną część w tym przypadku :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fordek 
stary wyga

Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2014
Piwa: 12/5
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2015-03-08, 08:40   

Po 20 tyś. kilometrów i 7 latach od wymiany w Talento 1.9 d - pasek dobrej firmy miał już mikropęknięcia .
Podejrzewam ,że guma w pasku gdy nie pracuje przez pół roku jeszcze szybciej ulega odkształceniom - na kołach , rolkach napinających i bardzo ładnie parcieje. Po prostu w tych miejscach materiał jest cały czas rozciągnięty to i chyba szybciej delikatnie pęka . Zatem nie przesadzajcie z tymi latami gdy się mało jeździ.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciejj 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot Boxer
Nazwa załogi: Maciej ,Ola, Malina
Dołączył: 15 Lut 2015
Skąd: Kleintettau
Wysłany: 2015-03-08, 20:12   

Czesci zakupione. kompletny rozrzad (Gates), 2 paski klinowe, filtr paliwa, powietrza, oleju, 10litrow oleju 10w40, pompa wody(Gates), 5l plynu chlodniczego, termostat za jedyne 180 euro z wysylka:). W Polsce wyszlo o wiele drozej, az dziwne.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciejj 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot Boxer
Nazwa załogi: Maciej ,Ola, Malina
Dołączył: 15 Lut 2015
Skąd: Kleintettau
Wysłany: 2015-03-17, 08:02   

Czy ma ktos ksiazke sam naprawiam dla boxera od 94rok? Potrzebuje instrukcji wymiany paskow klinowych. prosze o scan albo opis na priv. Dziekuje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-17, 12:25   

Maciejj napisał/a:
Czy ma ktos ksiazke sam naprawiam dla boxera od 94rok? Potrzebuje instrukcji wymiany paskow klinowych. prosze o scan albo opis na priv. Dziekuje.


Citroen 2,5 d
Pasek alternatora. Poluzować , nie wykręcając śruby rolki nap.
Poluzować przeciw nakrętkę śruby regulacyjnej, obracać śrubę w prawo zwalniając naciąg paska. Zdjąć. Założyć nowy pasek, obracać w lewo śrubę regulacyjną naciągając pasek, dokręcić przeciwnakrętkę i śrubę.

Pasek pompy wodnej. Poluzować nie wykręcając środkową śrubę rolki napinającej. Zwolnić naciąg paska obracając śrubę i zdjąć pasek, aby umożliwić zdjęcie paska odkręcić osłonę przy obudowie wałka rozrządu. Zamontować i naciągnąć nowy pasek.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciejj 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot Boxer
Nazwa załogi: Maciej ,Ola, Malina
Dołączył: 15 Lut 2015
Skąd: Kleintettau
Wysłany: 2015-03-17, 13:04   

zbyszekwoj napisał/a:
Maciejj napisał/a:
Czy ma ktos ksiazke sam naprawiam dla boxera od 94rok? Potrzebuje instrukcji wymiany paskow klinowych. prosze o scan albo opis na priv. Dziekuje.


Citroen 2,5 d
Pasek alternatora. Poluzować , nie wykręcając śruby rolki nap.
Poluzować przeciw nakrętkę śruby regulacyjnej, obracać śrubę w prawo zwalniając naciąg paska. Zdjąć. Założyć nowy pasek, obracać w lewo śrubę regulacyjną naciągając pasek, dokręcić przeciwnakrętkę i śrubę.

Pasek pompy wodnej. Poluzować nie wykręcając środkową śrubę rolki napinającej. Zwolnić naciąg paska obracając śrubę i zdjąć pasek, aby umożliwić zdjęcie paska odkręcić osłonę przy obudowie wałka rozrządu. Zamontować i naciągnąć nowy pasek.


Dzieki pewnie u mnie w 2,5tdi bedzie to samo. Sprobuje . Choc ogladajac dojscie fatalne bo od pompy bedzie trzeba zdjac Kolo i nadkole.

No i probowalem wymienic ten mniejszy, czyli 3 rowkowy. Zaczalem odkrecac rolke i zrezygnowalem bo chyba bym ja do konca odkreci a pasek sie nie poluzowal.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciejj 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot Boxer
Nazwa załogi: Maciej ,Ola, Malina
Dołączył: 15 Lut 2015
Skąd: Kleintettau
Wysłany: 2015-03-19, 20:33   

To jak w koncu te paki wymienic?????????????????
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-03-19, 20:41   

Wymieniłem rozrząd po 14 latach i 95000 km.

Stan starego paska idealny , z napisami , bez mikropęknięć , dosłownie,, jak nowy ''

:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciejj 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot Boxer
Nazwa załogi: Maciej ,Ola, Malina
Dołączył: 15 Lut 2015
Skąd: Kleintettau
Wysłany: 2015-03-20, 07:22   

Maciejj napisał/a:
To jak w koncu te paski wymienic?????????????????
moze ktos wymienial sam?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-20, 09:24   

oskp napisał/a:
Wymieniłem rozrząd po 14 latach i 95000 km.

Stan starego paska idealny , z napisami , bez mikropęknięć , dosłownie,, jak nowy ''

:spoko

Przecież tu chodzi o paski napędzające nie rozrządu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-20, 09:38   

Tródno to wytłumaczyć bez rysunku. Poluzowujesz jedno(rolkę napinającą) , a Potem śrubę regulacyjną
pod tym napinaczem.
1.poluzowujesz
2 potem poluzowujesz regulację w innym miejscu i regulację przesuwasz i pasek odpuści.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciejj 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot Boxer
Nazwa załogi: Maciej ,Ola, Malina
Dołączył: 15 Lut 2015
Skąd: Kleintettau
Wysłany: 2015-03-20, 22:29   

zbyszekwoj napisał/a:
Tródno to wytłumaczyć bez rysunku. Poluzowujesz jedno(rolkę napinającą) , a Potem śrubę regulacyjną
pod tym napinaczem.
1.poluzowujesz
2 potem poluzowujesz regulację w innym miejscu i regulację przesuwasz i pasek odpuści.


No wlasnie. Poluzowalem rolke ( imbus 6) ale nic z paskiem sie nie dzialo wiec przykrecilem spowrotem ,potem poluzowalem srobe pod napinaczem ta sroba i jeszcze inna trzymaja wspornik ,takze pasek sie nie luzowal wiec przykrecilem spowrotem. A wiec sprobuje teraz poluzowac rolke a potem ta srobe ponizej:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-03-20, 22:52   

Tak, na starcie luzujesz tą centralną na imbus, następnie kręcisz tą na klucz(nie pamiętam dokładnie) nr10. Na tej "dziesiątce" może być kontra którą musisz wyluzować.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2015-03-21, 18:41   

tak odnośnie wymiany rozrządu:
http://www.zlomnik.pl/ind...inek-wigilijny/
chociaż to może raczej do humoru
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-03-23, 20:19   

Maciejj napisał/a:

...
Zaczalem odkrecac rolke i zrezygnowalem bo chyba bym ja do konca odkreci a pasek sie nie poluzowal.

Jeśli na tej rolce są 2 śruby to musisz poluzować obydwie.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***