|
|
Ford |
Autor |
Wiadomość |
PLopaPL
trochę już popisał
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-03-20, 14:01
|
|
|
decumanus napisał/a: | Jak jeszcze mialem trume - teraz alde z ogrzewaniem podłogowym- to zmierzyłem temperaturę przy podłodze 7 stopni... pod sufitem 27, w okolicy barków 19.. tam czujnik był.
Bardzo się zozwarstwia temperatura w kamperze. Może wiatraczek jakiś by pomogl, ale podłogówka jest super.
R |
Pomiary temperatury z szoferki? |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2024-03-21, 16:22
|
|
|
PLopaPL napisał/a: |
Pomiary temperatury z szoferki? |
Nie, miedzy siedzeniami drugiego rzedu a kuchnią.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
malinll
początkujący forumowicz
Dołączył: 23 Lut 2018 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2024-04-16, 10:51
|
|
|
Banan napisał/a: | SlawekEwa napisał/a: | Banan napisał/a: | zamówić podgrzewane dywaniki, nie tylko do szoferki, ale i całego kampera. | Czy gdzieś na stronie polecanej przez Ciebie jest opis takich dywaników ? |
Wielkie przepraszam za nieumyślne wprowadzenie w błąd, moja wiedza była sprzed 3 lat.
Rozmawiałem z właścicielem firmy, wycofali się z produkcji podgrzewanych dywaników ze względu na liczne informacje o pożarach tego typu instalacji. Co prawda ich realizacje do tej pory działają, ale ze względu na bezpieczeństwo zostały wycofane z oferty.
Po wnikliwej analizie i przeprowadzeniu pomiarów odradzają stosowania wszelkich mat tego typu. |
Mam folie na podczerwień na podłodze 2-3 lata , ale na 220V, na tą folie położyłem byle jaki dywanik z recyklingu bo on nie ma dobrej izolacji , pod stołem mam typową wykładzinę dywanową ( tu dłużej się nagrzewa lepsza izolacja ale i tak jest przyjemne ciepełko). W zimne dni i jak oczywiście jestem podłączony pod słupek włączam i jestem w niebie . Jestem bardzo zadowolony przyjemnie się chodzi na boso po ciepłej podłodze i siedzi przy stole .
Minusy: mam to luzem położone i ślizga mi dywanik.
Całość ma ok 400W, może mniej, także nie pobiera mi za dużo prądu.
Jak jest bardzo niska temperatura i tak trzeba dodatkowo dogrzewać. Plus z "ekologicznego " nylonowego dywaniku z jego powierzchni szybko wszystko schodzi i jak pisałem szybko przez niego przechodzi ciepło.
Nic się nie dzieje. Nie mam żadnych śladów jak na zdjęciach. |
|
|
|
|
|
PLopaPL
trochę już popisał
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-04-24, 10:08
|
|
|
malinll napisał/a: | Banan napisał/a: | SlawekEwa napisał/a: | Banan napisał/a: | zamówić podgrzewane dywaniki, nie tylko do szoferki, ale i całego kampera. | Czy gdzieś na stronie polecanej przez Ciebie jest opis takich dywaników ? |
Wielkie przepraszam za nieumyślne wprowadzenie w błąd, moja wiedza była sprzed 3 lat.
Rozmawiałem z właścicielem firmy, wycofali się z produkcji podgrzewanych dywaników ze względu na liczne informacje o pożarach tego typu instalacji. Co prawda ich realizacje do tej pory działają, ale ze względu na bezpieczeństwo zostały wycofane z oferty.
Po wnikliwej analizie i przeprowadzeniu pomiarów odradzają stosowania wszelkich mat tego typu. |
Mam folie na podczerwień na podłodze 2-3 lata , ale na 220V, na tą folie położyłem byle jaki dywanik z recyklingu bo on nie ma dobrej izolacji , pod stołem mam typową wykładzinę dywanową ( tu dłużej się nagrzewa lepsza izolacja ale i tak jest przyjemne ciepełko). W zimne dni i jak oczywiście jestem podłączony pod słupek włączam i jestem w niebie . Jestem bardzo zadowolony przyjemnie się chodzi na boso po ciepłej podłodze i siedzi przy stole .
Minusy: mam to luzem położone i ślizga mi dywanik.
Całość ma ok 400W, może mniej, także nie pobiera mi za dużo prądu.
Jak jest bardzo niska temperatura i tak trzeba dodatkowo dogrzewać. Plus z "ekologicznego " nylonowego dywaniku z jego powierzchni szybko wszystko schodzi i jak pisałem szybko przez niego przechodzi ciepło.
Nic się nie dzieje. Nie mam żadnych śladów jak na zdjęciach. |
W swoim kamperze mam podgrzewaną podłogę w części mieszkalnej. Szukam czegoś na podgrzewanie podłogi w kabinie kierowcy, żeby zniwelować różnicę temperatur na postoju między szoferką a zabudową. Choć obecnie zastanawiam się, czy to w ogóle ma sens... |
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 48 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-04-24, 11:43
|
|
|
Rozumiem że to podgrzewanie tylko na 230 v czyli na dziko odpada. Co do kabiny. To najsłabsze miejsce termiczne kampera bo okna i drzwi nie mają żadnej izolacji. I nic tu nie wymyślimy bo zewnętrzne maty to tylko ochrona przed parowaniem szyb od środka.
Zimą odcinam kabinę kotarą i podwieszonymi do niej kocami i jest super. W kamperze 24 stopnie a w szoferce 5. Przy dużych mrozach -20 zostaje na plusie. Gdy stałem kilka razy pod prądem to wsadziłem do szoferki farelkę i minimalną moc.
Myślę że odpowiedź znajdziesz w sposobie kamperowania. Ja zimą nie używam szoferki więc ją izoluję od reszty kampera.
Jeśli ktoś jeździ na kempingi i ma 23o v to może szukać różnych rozwiązań o ile instalacja na to pozwoli. Maty małej mocy nie rozwiązują problemu ogrzewania a w zimnej nie izolowanej kabinie nie zrobią żadnej różnicy. |
|
|
|
|
PLopaPL
trochę już popisał
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-05-28, 16:51
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Rozumiem że to podgrzewanie tylko na 230 v czyli na dziko odpada. Co do kabiny. To najsłabsze miejsce termiczne kampera bo okna i drzwi nie mają żadnej izolacji. I nic tu nie wymyślimy bo zewnętrzne maty to tylko ochrona przed parowaniem szyb od środka.
Zimą odcinam kabinę kotarą i podwieszonymi do niej kocami i jest super. W kamperze 24 stopnie a w szoferce 5. Przy dużych mrozach -20 zostaje na plusie. Gdy stałem kilka razy pod prądem to wsadziłem do szoferki farelkę i minimalną moc.
Myślę że odpowiedź znajdziesz w sposobie kamperowania. Ja zimą nie używam szoferki więc ją izoluję od reszty kampera.
Jeśli ktoś jeździ na kempingi i ma 23o v to może szukać różnych rozwiązań o ile instalacja na to pozwoli. Maty małej mocy nie rozwiązują problemu ogrzewania a w zimnej nie izolowanej kabinie nie zrobią żadnej różnicy. |
Kotary nie posiadam. Fabrycznie zamontowana jest szyna wokół wnętrza szoferki, pewnie w celu ewentualnego odgradzania przestrzenni mieszkalnej od jezdnej aby nie tracić ciepła.
Mam jednak inne odczucia co do osłaniania szyb matą termiczną. Miałem wrażenie, że od szyb nie bije wtedy aż taki chłód. Skoro drzwi są nieizolowane, to czy warto wyłożyć np na to https://zeker.pl/produkt/mata-izolacyjna-do-kampera-ford-transit-od-2014r/ ?? |
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 48 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-05-30, 09:32
|
|
|
Oczywiście że maty zewnętrzne na szoferkę po podstawa. Pisałem o kotarze bo oprócz mat używam zimą kotary. O matach nie wspomniałem bo było to dla mnie oczywiste. Ja używam ich lato/ zima. Sam szyłem. Są na rzepy i osłaniają przednią szybę i całe boczne drzwi. Zimą nie ma skraplania wody na szybach. Latem dużo lepsza izolacja niż wewnętrzne rolety. Zaletą zakładam to w minutę. Dedykowane duże maty na cały przód są też dobre . Tylko trochę więcej czasu potrzeba aby je założyć. I nie wiem ile to miejsca zajmuje. Moje pokrowiec ortalion, wkład alufox - roluje jak karimatę. I po zrolowaniu trzech elementów, całość podwieszam pod sufitem bagażnika. Łatwy dostęp i nie przeszkadza w korzystaniu z bagażnika. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|