Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[LT35 II Awaria] Usterka przy pompie wtrysku - rozrząd
Autor Wiadomość
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2012-01-12, 12:45   

maszakow napisał/a:
KOńcząc temat - rozrząd zrobiony.


miałeś swoje części ? Jak cenowo Cie to wyszło ?

maszakow napisał/a:
Oczywiście plan minimum nie wypalił...:gwm choć maximum równiez nie było. Wóz zrobiony (cieszy), mam liste co zrobione(cieszy), info co zrobione nie było(wkurza) liste co do zrobienia jest (smuci) wg rzetelnego fachowca który i tak podratował sytuację(cieszy)...ajwaj...


tzw huśtawka nastrojów :-P
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
STRUSIEC 
trochę już popisał
Strusiec


Twój sprzęt: KARMAN GIPSY VW T4
Dołączył: 09 Cze 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzeszów Kraczkowa
Wysłany: 2012-01-12, 16:33   

[quote="Notker"]Jeśli chodzi o wymiany płynów:

-płyn chłodzący-jego wymiana jest faktycznie zalecana przez producentów innych pojazdów ale wg mnie "na wyrost" , nigdy nie zdarzyły mi się problemy spowodowane niewymienianiem tego płynu jak np. przegrzanie czy zapchanie kanałów chłodzenia. Czasem nawet się lało awaryjnie kranówkę i też się jezdziło do jesieni:) Niepolecane , bo kamień kotłowy się odkłada.



Pozwolę się nie zgodzić. Co 5 lat powinno się wymienić płyn chłodzący razem z rozrządem chyba że wymiana rozrządu wypada wcześniej. Demontując pompę wodną spuszczamy płyn, leci po bloku po przewodach itp. Ja takiego nie wlewam po raz kolejny, lepiej wlać nowy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Notker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011
Piwa: 13/2
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-01-12, 22:43   

Jasne, można przy okazji wymienić, czemu nie.
Fachowiec jak spuszcza płyn to robi to zwykle na dolnym króćcu chłodnicy, więc poza resztkami z pompy nie ma co ciec po blokach:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-12, 23:40   

Notker napisał/a:
Fachowiec jak spuszcza płyn to robi to zwykle na dolnym króćcu chłodnicy...
No właśnie. jak nie damy dyspozycji to wyleje.
Darboch - odpowiedziałem ci na priv. Ceny w serwisach VW masz podane :) ale patrz poniżej.

Moje sugestie wynikające z bieżącego doświadczenia.
a) Przed wymianą rozrządu NAJPIERW warto zajrzeć do mechanika by zorientować się w zakresie prac - to się przekłada bezpośrednio na koszta części i usługi.
b) Zestaw obowiązkowy do wymiany rozrządu można kupić samodzielnie, wyjdzie taniej. Znając zakres pozostałych części do wymiany można jeszcze więcej zaoszczędzić, nawet kupując markowce wskazane przez kolegów.
c) mechanik- albo zaufany albo taki który zna się na rzeczy i ma możliwość weryfikacji ustawień pompy wtrysku.
d) co do płynu jeśłi nie chcemy zmieniać - wyraźnie trzeba to zaznaczyć inaczej serwis wleje nam coś super extra za właściwą cenę, a jeśli zmieniamy - na bank kupujmy własny, można sporo zaoszczędzić.

Dziękuję wszystkim za pomoc w temacie - wyszło ślicznie, dość konkretnie i rzetelnie - i niech tak zostanie dla potomnych i gości :)
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
STRUSIEC 
trochę już popisał
Strusiec


Twój sprzęt: KARMAN GIPSY VW T4
Dołączył: 09 Cze 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzeszów Kraczkowa
Wysłany: 2012-01-13, 06:35   

Nie wiem jak inne marki ale vw wymaga "swego". Jak to dostanie służy wiernie jak koń karmiony owsem a nie sieczką. :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
STRUSIEC 
trochę już popisał
Strusiec


Twój sprzęt: KARMAN GIPSY VW T4
Dołączył: 09 Cze 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzeszów Kraczkowa
Wysłany: 2012-01-13, 06:39   

Notker napisał/a:
Jasne, można przy okazji wymienić, czemu nie.
Fachowiec jak spuszcza płyn to robi to zwykle na dolnym króćcu chłodnicy, więc poza resztkami z pompy nie ma co ciec po blokach:)


Zleci to co z chłodnicy w bloku zostanie bo termostat jest zamknięty. ( na gorąco mało przyjemnie się pracuje). Precyzując nie spuszczam całego płynu chłodzącego. To co zleci wyrzucam, uzupełniam do stanu nowym. W t4 to jakieś 3-4 litry. pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 217/487
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-01-13, 07:15   

STRUSIEC napisał/a:
Demontując pompę wodną spuszczamy płyn, leci po bloku po przewodach itp. Ja takiego nie wlewam po raz kolejny, lepiej wlać nowy

A rajstopy są od czego? No chyba, że komuś silnik smarka olejem na lewo i prawo, to insza inszość :chytry
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2012-01-13, 12:02   

maszakow napisał/a:
c) mechanik- albo zaufany albo taki który zna się na rzeczy i ma możliwość weryfikacji ustawień pompy wtrysku.


czy ustawienie pompy wtrysku to jest coś co sie robi każdorazowo przy wymianie rozrządu ?
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
STRUSIEC 
trochę już popisał
Strusiec


Twój sprzęt: KARMAN GIPSY VW T4
Dołączył: 09 Cze 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzeszów Kraczkowa
Wysłany: 2012-01-13, 15:35   

darboch napisał/a:
maszakow napisał/a:
c) mechanik- albo zaufany albo taki który zna się na rzeczy i ma możliwość weryfikacji ustawień pompy wtrysku.


czy ustawienie pompy wtrysku to jest coś co sie robi każdorazowo przy wymianie rozrządu ?


Czasami się uda trafić, ale zawsze trzeba sprawdzić początek tłoczenia( w razie konieczności ustawić) :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-13, 23:17   

Ci co mi pasek pompy zmienili - ustawili tak jak potrafili, ale nie trafili. Na zimno musiałem kręcić po 4-5 sekund by odpalił, pracował potem dobrze ale żłopał chyba ze 3l więcej niż normalnie...
teraz po ustawieniu - bajka - wóz zapala po sekundzie.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2012-01-14, 12:42   

STRUSIEC napisał/a:
darboch napisał/a:
maszakow napisał/a:
c) mechanik- albo zaufany albo taki który zna się na rzeczy i ma możliwość weryfikacji ustawień pompy wtrysku.


czy ustawienie pompy wtrysku to jest coś co sie robi każdorazowo przy wymianie rozrządu ?


Czasami się uda trafić, ale zawsze trzeba sprawdzić początek tłoczenia( w razie konieczności ustawić) :bigok


zaczyna mnie to przerażać a szczególnie moment w którym zapytam mechanika czy potrafi sprawdzić początek tłoczenia...on pewnie powie, że żaden problem a ja i tak się nie znam :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Rockers 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT 28
Nazwa załogi: Rockersiki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Piwa: 23/14
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-01-14, 23:37   

ja na dieslu jak na razie też się nie znam i mimo że kupiłem książkę o moim vw to stwierdzam że nic nie rozumiem i wolę zostawić to mechanikowi.
Mimo że moje małe samochodziki z silnikami benzynkowymi rozkładałem na części pierwsze i ustawiałem co tylko się da :haha:
Podejrzewam że diesel jest łatwiejszy tylko ciekawe dlaczego do mnie to nie trafia :chacha2
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-14, 23:57   

darboch, Przyciśnij go i popatrz mu w oczy :)- teoretycznie wystarczy że powie że trzeba to zrobić i że może to zrobić - a jak nie może to niech cię odeśle do kogoś innego na regulację. Ważne żeby szczerze odpowiedział.
Silnik źle ustawiony pali znacznie więcej i ma kłopoty z uruchomieniem - zaskakuje po 2-3 sekundach a jak jest poniżej 5 stopni na dworze to i dłużej.
SIlnik dobrze ustawiony (o ile nie ma kłopotów ze świecami i i kablami) zapala po 2-3 obrotach rozrusznika.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Notker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011
Piwa: 13/2
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-01-15, 13:01   

Kłopot z rozruchem czyli dłuższy niż 2-3 s może też być spowodowany częstą usterką-spaleniem jednej lub nawet więcej świec żarowych. Wprawne ucho usłyszy jak na początku pracuje odpalony silnik - już wiadomo.U mnie prawdopodobnie w tej chwili spalona jest jedna lub 2 świece i przez jakieś 5 s. maszyna chodzi nieregularne, trzęsąc się, kopcąc na biało śmierdzacym, niespalonym dieslem z rury. Potem brakujące cylindry zaskakują i wszystko jest ok. Na razie jest zimno i póki nie ma grubszych problemów z rozruchem-nie chce mi się tego sprawdzać.
Ale u Darbocha pompa też może być nie tak.
Ja się nie wdaję za bardzo w dyskusje wstępne z mechanikami tylko jadę do warsztatów "sprawdzonych". Jak widzę też np. że mają i stosują program VAG to znaczy że jest w miarę ok bo w tym programie są też wszelkie instrukcje i procedury napraw, znacznie szersze niż w mojej książce.
Myślę że jak nie znamy kompetencji mechaników to najlepiej się udać do warsztatu zajmujacego się tylko dieslami , np. przy bazach transportowych TIR, itp. lub warsztatów tylko od pomp wtryskowych-istnieją takowe.

Co do moich przygód w samodzielnym rozbieraniu silników i osprzętu, to efektowne nawet one były jeszcze na silnikach z jednym wałkiem rozrządu. Tam faktycznie dużo mozna samemu zdziałać. Moja radosna inicjatywa skończyłą się kilka lat temu kiedy postanowiłem sam zmienić rozrząd w benzynowym silniku Forda Zetec 1.8i. Koniec końców zmieniłem, ale po kilku dniach i przy okazji krusząc końcówki wałków rozrządu amatorskim sposobem ich unieruchomienia.Silnik nawet jeszcze długo działał, ale niesmak pozostał. Po tej przygodzie doszedłem do wniosku, że bez specjalnych narzędzi , dobrych instrukcji napraw i doświadczenia , za nowsze silniki nie ma się co samamu brać o ile nie mamy zawodowych aspiracji.

Fajniejszym tematem jest samodzielna wymiana osprzętu silnika, zespołów przenieśienia napędu, hamulce - czemu nie, o ile dysponujemy kanałem lub podnośnikiem i odpowiednimi narzędziami no i sporą ilośćią wolnego czasu:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2012-01-15, 16:00   

maszakow napisał/a:
SIlnik dobrze ustawiony (o ile nie ma kłopotów ze świecami i i kablami) zapala po 2-3 obrotach rozrusznika.


u mnie odpala po 1 obrocie...nawet wtedy kiedy nieruchomo stoi przez miesiąc, dwa a więc dochodzę do wniosku, że jest wszystko dobrze ustawione i wymiana rozrządu będzie polegać na...wymianie rozrządu :-P
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***