Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie można wrzucić żadnego biegu
Autor Wiadomość
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-12-22, 15:55   

Dzięki za szybki odzew, jednak nie zaczynam nic zmieniać dopóki nie będę miał pewności, że to dobry pomysł.
Mam za sobą kilka przeróbek z różnym skutkiem. Wiem, że wszystko się da tylko po co wyważać otwarte drzwi.
Na razie czekam może ktoś się znajdzie co robił i jest zadowolony.

Jak ktoś będzie miał namiar na kaczora z 2,9 silnikiem za nieduże pieniądze proszę o info. To chyba jest pewny trop na sensowną modernizację.

Może by założyć osobny wątek na ten temat?
Myślę że wszystkim właścicielom starych merców może się przydać taka wiedza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-12-22, 19:04   

Nowe wieści
Otóż ustaliłem, że na 100% da się bez większych problemów założyć silnik od 124.
Jest kilka ale.
124 mają rozrusznik po drugiej stronie niż stare kaczki, więc trzeba założyć obudowę sprzęgła od nowszej i już rozrusznik jest po właściwej stronie.
Następnie wiem też na 100%, że wejdzie silnik od 124 5 cylindrowy tzn 2,5, ponoć 3,0 już nie bo jest 6 cylindrów i się nie zmieści.
Tą ostatnią informację muszę jeszcze sprawdzić, bo może do kaczki to nie wejdzie, bo ma krótki przód ale już np. do mojego kamperka integrala może wejdzie, bo przód jest dłuższy. Przy silniku 2,4 czyli 4 cylindrowym np. nie mogę wlać bez problemu oleju, bo jest dość głęboko.
Informacje są z pewnego źródła. Mianowicie mam kolegę od traktorków (bo też interesują mnie stare traktorki) ma właśnie taki zestaw tz silnik 2,5 od 124. Do tego oryginalna skrzynia (5) i twierdzi że śmiga jak trzeba. Nie ma szału ale jeździ się dobrze i przy 80 więcej jak 10 paliwa nie weźmie, jest cichutko i przyjemnie.

Znalazłem także na forum mercedesa opis podobnej operacji swap to się teraz nazywa
http://mb201-124.eu/topic...a-307-24d-m102/
tam także piszą o 3,0 jednak jak kolega mi wytłumaczył, musi to być silnik od 123 5 cylindrowy.

No to tyle.

Może ktoś to zweryfikować?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yaro 65 
zaawansowany


Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2013
Piwa: 10/8
Skąd: Chełmek / Kraków
Wysłany: 2014-12-25, 18:27   

8-)
_________________
Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .

pozdr. Jarek
Ostatnio zmieniony przez yaro 65 2015-01-13, 23:32, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
yaro 65 
zaawansowany


Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2013
Piwa: 10/8
Skąd: Chełmek / Kraków
Wysłany: 2014-12-25, 18:54   

8-)
_________________
Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .

pozdr. Jarek
Ostatnio zmieniony przez yaro 65 2015-01-13, 23:31, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-12-26, 18:04   

W kaczce są tylko 5 cylindrowe bo to maks co zmieści się na długość pod maską. Ja mam Tabberta (integrala) na kaczce i przy 4 cylindrowym 2,4 d zostaje mi jeszcze 25 cm luzu.
6 cylindrów raczej też nie wejdzie, ale z uwagi na święta nie mogę zmierzyć jaki 300 6 cyl. ma długość. Może ktoś wie niech napisze.

Mam wątpliwość czy silnik od osobówki oby jest odpowiedni do kampera i to jeszcze większego niż kaczka. Jak to jest?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
donald 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Paź 2007
Piwa: 32/46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-27, 12:45   

miklo75 napisał/a:
Mam wątpliwość czy silnik od osobówki oby jest odpowiedni do kampera i to jeszcze większego niż kaczka. Jak to jest?


A teraz jak masz 2.4 to od czego masz?? też od osobówki przecież..
wazna jest skrzynia i przełozenie a nie sam motor..

a że ciasno jest z 5cylindrowcem to fakt..ledwo mi sie zmiesciła chłodnica do klimy..potrzebne były drobne przeróbki przedniego pasa..
_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-12-27, 15:31   

Czyli silniki konstruuje się bez względu co mają napędzać tzn. czy osobówkę czy busa?

Jeżeli jest to obojętne, to jaki silnik jest lepszy do kampera (pomijając oczywiście kwestie dostosowania typu kolektor, wspomaganie, itp.) 2.9 o mocy 100 km oryginalny od kaczki czy 2.5 20 v od 124 czy C klasy o mocy 113 km?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-12, 16:10   

Po długich poszukiwaniach na rynku krajowym i zagranicznym stwierdzam, że trudno jest kupić kaczkę z dobrym silnikiem za małe pieniądze.
Jednak jak to w życiu często bywa, przez przypadek nabyłem od kolegi kaczorka 208 z silnikiem 2,3 80 km. Blacharsko opłakany stan, jednak mechanicznie bardzo dobrze (mam nadzieję), cena 2200 z holowaniem na warsztat. Szukałem 2,9 ale to "rodzynek" jak większość stwierdza.
Teraz przekładam wszystko silnik, skrzynię, wał, most.
Zobaczymy jak to wyjdzie.
Jak wszystko będzie ok może założę swój wątek z odbudowy środka.

Nadal szukam zdjęć łóżka rozkładanego nad przednimi fotelami, a najlepiej kupiłbym oryginalne lub zlecę wykonanie.
Pozdrawiam Mikołaj :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wieluniak_1 
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2011
Piwa: 15/12
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-01-12, 21:37   

Dokładnie miałem tak samo ---kupiłem blacharsko strucla ale mechanika dzwon (tez silniczek 2.3 z 208MB). Przełozyłem silnik, skrzynie, chłodnice, wspomaganie. Wszystko działa jak należy bez żadnych komplikacji!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-14, 11:27   

Mam nadzieję, że też będę zadowolony.
Powiadasz że mocy starczy?
Tak jak pisałem wcześniej wolałbym 2.9 i 100 KM niż 80, ale ponoć 2.3 dużo mniej pije paliwka, a to nie ukrywam bardzo ważne.
Postanowiłem brać te 2.3 bo kumpel szykował go dla siebie wymienione prawie wszystko na nowe, łożyska, tłumik, zawieszenie itd., no i zabrali mu prawko. Auto stało 2 czy 3 lata i zapalił od pierwszego, zero dymka, hałasu z silnika, czysty zadbany - auto zrobiło od razu dobre wrażenie pomimo kiepskiej blacharki. Mam nadzieję, że to był dobry zakup.

Auto już u mechanika się przekłada. Leci wszystko, silnik skrzynia wał most, niedługo pierwsze próby.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wieluniak_1 
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2011
Piwa: 15/12
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-01-14, 20:14   

trzymam kciuki za powodzenie "operacji"
...dla mnie mocy jest ok, co nie znaczy , że więcej by się nie przydało ...
Tiry spokojnie wyprzedzam....bez jakiś emocji , że tak powiem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rambler 
zaawansowany
związek energetyczno-motoryczny


Twój sprzęt: Vehicle Raptor [Westfalia James Cook]
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2012
Piwa: 10/14
Skąd: Kraków-Rząska
Wysłany: 2015-01-16, 20:05   

Witam po dłuższej przerwie.
Niestety względy finansowe w tym roku wstrzymały trochę mój projekt i nie mogę opowiedzieć ze swoich doświadczeń, ale może opowiem to, czego się dowiedziałem od mechanika (Kraków, ul. Kamionka)

Otóż gość specjalizuje się od dziesięcioleci wyłącznie w dieslach mercedesa, pytając go kiedyś o benzynową 6-kę powiedział mi "Panie, a bo ja wiem? Ja w benzynie to tylko części myje" :)

Pokazywał mi swoją przerobioną kaczkę którą zwiedził Maroko (silnik 3.0 6-cylindrowy od "kupejki"). Przyznam że byłem pod wrażeniem - silnik chodzi rewelacyjnie cicho, jak na benzynce. Ale nie było łatwo bo musiał wycinać i przerabiać garba, inaczej by nie wszedł.

Wiec się da. Generalnie ciekawy gość.

Innym ciekawym patentem który tam zastosował to zamiana krzyżaka na półoś napędową.

- "jak mi krzyżak strzeli to nie wymienię na trasie, muszą mnie zholować, a tu odkręcam 6 śrub i wymieniam półoś na zapasową".

A wracając do tego swapa na 2.5 Td ze 124 to podobnie wszystko pasuje oprócz wału, który przy zastosowaniu skrzyni 5-biegowej trzeba skracać. No i oczywiście nie trzeba wykorzystywać wszystkich 135 KM do scigania się starą skorupą na autostradzie. Wystarczy cicha jazda na 2000 obr,do wyprzedzania pod górkę, no i 9 litrów zamiast 12 spalania :)
_________________
Nikt nie wie dokąd p­ro­wadzi dro­ga, póki nie sta­nie u celu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-17, 11:28   

2,5 td ponoć nie wchodzi, turbina się nie mieści. Ale może jak się coś wytnie to wejdzie. Poza tym od 124 czy innego osobowego mercedesa jest inaczej montowane wspomaganie, chyba niżej i jest z tym kłopot, wiadomo wszystko się da jednak nie wchodzi to bez problemu.
Co do skrzyni z osobówki to ustaliłem, że się nie nadaje, za słaba, dajemy oryginalną kaczkową, która jest mocna i wtedy wał pasuje i nic nie trzeba przerabiać, dorabiać.
Wymienić też należy kolektor na oryginalny kaczkowy z 2,9 lub rzeźbić nowy.

O co chodzi z tą półosią napędową? przybliż temat jak możesz?

Mi chodzi kolejny temat do usprawnienia starego dziadka, mianowicie montaż instalacji lpg. Nie dla oszczędności (chociaż też trochę można zaoszczędzić) a dla dodania mocy, ponoć 10-20% można uzyskać. Do tego cichsza praca silnika, czystsze spaliny, lepszy moment obrotowy, no i mamy tani gaz do ogrzewania, lodówki, gotowania. Same plusy.
Może znacie minusy? Jeśli można proszę o uwagi dopóki nie jest za późno.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rambler 
zaawansowany
związek energetyczno-motoryczny


Twój sprzęt: Vehicle Raptor [Westfalia James Cook]
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2012
Piwa: 10/14
Skąd: Kraków-Rząska
Wysłany: 2015-01-17, 23:07   

Nie jestem mechanikiem ale z tego co sie przyglądałem pod spodem to nie było ostatniego krzyżaka tylko jakis patent na przerobiona półoś z dospawanym kołnierzem skręcana na 6 śrub i podobne łączenie z mostem. Facio wspominał że w momencie gdy mu coś padnie to odkręca tylko śruby i wał jest gotowy do wymiany elementu. Nie zwróciłem uwagi jak był mocowany pierwszy krzyżak. Całość była wyważana.

Jeśli chodzi o silnik to wspominał że trzeba będzie zamienić obudowę sprzegłą i zostawić skrzynie 5 z kaczki, ale przy wymianie z 4-ki na 5-kę jest inny wał, krótszy bo skrzynia 5-ka jest większa od 4-ki. Tyle się dowiedziałem. :)
_________________
Nikt nie wie dokąd p­ro­wadzi dro­ga, póki nie sta­nie u celu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rambler 
zaawansowany
związek energetyczno-motoryczny


Twój sprzęt: Vehicle Raptor [Westfalia James Cook]
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2012
Piwa: 10/14
Skąd: Kraków-Rząska
Wysłany: 2015-01-17, 23:12   

Dobrą opcją może być zastosowanie 2.9d z Musso czy innego ssaj dronga :) wtedy jest tylko niecałe 100 hp
_________________
Nikt nie wie dokąd p­ro­wadzi dro­ga, póki nie sta­nie u celu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***