Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogrzewanie truma
Autor Wiadomość
Nocny Rajder 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat ducato1985 Eriba-Hymer spłonął
Nazwa załogi: Załoga Dżi
Dołączył: 12 Sty 2011
Postawił 1 piw(a)
Skąd: DESZCZNO
Wysłany: 2011-08-03, 08:08   Ogrzewanie truma

Mam taki problem piec truma 3002 po włączenie nie pracuje z całą mocą. Przez wziernik widać leniwy pomarańczowy ognik. Po postukaniu w obudowę moc wzrasta przez wzernik widać ogień koloru białego. Niestety po chwili znów płomień wraca do koloru pomarańczowego. Czy gdześ jest nieszczelność, czy iostnieje inna przyczyna takiego stanu płomienia. Proszę o poradę może ktoś sie zetyknął z podobnym problemem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 224/1173
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-03, 08:24   Instrukcja truma 3002

W zalaczeniu instrukcja truma 3002

trumatics3002s5002_installation_pl.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 1307 raz(y) 246,31 KB

trumatics3002s5002_instruction_pl.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 6162 raz(y) 207,07 KB

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
@ndrzej 
weteran


Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Piwa: 131/203
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2011-08-03, 18:17   

Z piecem gazowym nie ma żartów! :evil:

Po sprowadzeniu kampera z Niemiec też miałem z nim problemy, mimo, że miał ważny przegląd gazowy. Po sprawdzeniu przez naszego forumowego kolegę (Mirekmat) okazało się, że obok palnika wypalona była dziura i cały palnik trzeba było wymienić! Nie był to jakiś wielki koszt, ale dzięki Bogu nie skończyło się nieszczęściem!!! :-P
_________________
Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
donald 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Paź 2007
Piwa: 32/46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-03, 18:20   

@ndrzej napisał/a:
Z piecem gazowym nie ma żartów!

święte słowa, ale samemu zacznij od sprawdzenia czy butla jest pelna...moze gaz sie konczy :-P
_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
pawpawelek 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ford Transit Burstner NEXO 2008
Dołączył: 03 Wrz 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-04, 22:20   Problem z Trumą - ogrzewanie i bojler

Drodzy Forumowicze,
Jestem świeżo upieczonym nabywcą Hymera (integral 1997, B544) i w związku z pierwszym wiosennym uruchomieniem, pojawiły się pewne problemy, mam nadzieję, że błache :) Kampera kupowałem na początku stycznia, a sprzedający jeździł nim ponad 6 lat. Wszystkie urządzenia w styczniu sprawdziliśmy i działały sprawnie, łącznie z ogrzewaniem itd. itp.
W poprzednim Dethleffsie z 1991 miałem tradycyjny piecyk Truma zamontowany na froncie szafy i oddzielny bojler do gorącej wody. Przez wiele lat działało to bezproblemowo. W Hymerze mam już zupełnie coś innego - zintegrowany piecyk z bojlerem. Dla mnie to nowość, choć widzę, że ktoś już tu o tym wspominał.

Problem dotyczy ogrzewania i bojlera i małego do spuszczania wody z bojlera.
Poprzedni użytkownik tłumaczył mi, że w Hymerze jest system antymrozowy, który przy niskiej temperaturze automatycznie spuszcza wodę z bojlera - faktycznie przy bojlerze jest mały "pstryczek", którego ma pozycję dolną - OPEN i górną - CLOSE. Domyślam się, że na czas zimy zawór był cały czas otworzony, tak aby cała woda ściekła. Dzisiaj napełniłem zbiornik wodą i problem dotyczy właśnie tego pstryczka. Cały czas pozostaje w pozycji OPEN i podczas odpowietrzania kranów, woda ucieka wężykiem na zewnątrz kampera. W żaden sposób nie udaje się go ustawić w pozycji CLOSE, chyba, że przytrzymam go w tej pozycji ręką. Domyślam się, że ten pstryczek powinien podczas odpowietrzania, automatycznie przeskoczyć do pozycji CLOSE aby móc napełnić bojler i rozpocząć grzanie wody i ogrzewanie auta. Kolejną dziwną sprawą jest to, że na panelu od TRUMY nie świeci się żadna lampa, ani zielona/żółta, ani nawet czerwona, która mogłaby sygnalizować, że TRUMA nie działa. Niezalażnie w jakiej pozycji ją ustawię, nic nie świeci, nie grzeje, nie dmucha... Wszystkie inne urządzania działają zarówno na 12V jak i gazowe działają, woda z kranów leci (tylko w każdej pozycji zimna), lodówka chłodzi na gazie itp., reszta sprawna...
Proszę podpowiedzcie, gdzie szukać przyczyny? Czy robię coś nie tak? Czy możliwe, że przestał tam docierać prąd i dlatego nic nie świeci a wspomniany guziczek nie chce zostać w pozycji CLOSE?
Z góry dziękuję za pomoc...

20170304_205200_1488659057043_resized.jpg
na regulatorze nie palą się żadne lampki, nie reaguje na jakiekolwiek ustawienia
Plik ściągnięto 32 raz(y) 136,57 KB

20170304_205227_1488659059629_resized.jpg
pstryczek elektryczek mimowolnie opada do pozycji OPEN, powodując opróżnianie bojlera
Plik ściągnięto 34 raz(y) 113,41 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2017-03-04, 22:29   

U mnie jest na weżu od wody , przestawia sie
recznie do spuszczania wody na zime. Pewnie u ciebie jest podobnie. Podobny powinienes mieć przy zbiorniku na wode do spuszczania na zime. |SSamo sie nie robi trzeba przestawić ręcznie. Może trzeba pociągnąć?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-03-04, 22:36   

W moim jest taki sam i tak jak pisałeś wciśnięty spuszcza wodę wyciągnięty zamyka. Pozycję zamkniętą uzyskuje się przez wyciągnięcie tego czerwonego pstryczka do oporu do góry (winien pozostać w tej pozycji). Jeśli nie pozostaje w tej pozycji sprawdź zasilanie na tych przewodach do niego idących, jeśli nie ma będzie opadał. Następnym krokiem jest napełnienie kociołka - odkręcamy gorącą wodę w kranie i czekamy aż przestanie "prychać" i zacznie lecieć ciągłym strumieniem, zakręcamy i włączamy grzanie.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/479
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2017-03-04, 22:50   

pawpawelek napisał/a:
Jestem świeżo upieczonym nabywcą Hymera (integral 1997, B544) i w związku z pierwszym wiosennym uruchomieniem,

W Lublinie jest pełno życzliwych kamperowiczów / kamperowców?/ rzuć hasło na CT Lubelszczyzna i na pewno ktoś Ci pomoże w realu :bigok
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawpawelek 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ford Transit Burstner NEXO 2008
Dołączył: 03 Wrz 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-04, 23:00   

mrsulki napisał/a:
W moim jest taki sam i tak jak pisałeś wciśnięty spuszcza wodę wyciągnięty zamyka. Pozycję zamkniętą uzyskuje się przez wyciągnięcie tego czerwonego pstryczka do oporu do góry (winien pozostać w tej pozycji). Jeśli nie pozostaje w tej pozycji sprawdź zasilanie na tych przewodach do niego idących, jeśli nie ma będzie opadał. Następnym krokiem jest napełnienie kociołka - odkręcamy gorącą wodę w kranie i czekamy aż przestanie "prychać" i zacznie lecieć ciągłym strumieniem, zakręcamy i włączamy grzanie.


Dokładnie jest tak jak napisałeś, natomiast po pociągnięciu do oporu do góry, pstryczek z powrotem opada - obawiam się że jak go pociągnę bardzo mocno, to go urwę.
Mi też się wydaje, że może być problem z prądem, tym bardziej, że nic nie świeci na regulatorze Trumy. A czy są jakieś osobne bezpieczniki od ogrzewania i bojlera? Muszę jakoś znaleźć przyczynę...

Sławku, ja wiem, że na Lubelszczyźnie doświadczę życzliwości, natomiast wolę najpierw spróbować samemu, a nie zawracać komuś głowę :) jeśli sobie nie poradzę, to pewnie zadzwonię do kogoś życzliwego z forum...

Z pozdrowieniami,
Paweł
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-03-04, 23:05   

pawpawelek napisał/a:
Mi też się wydaje, że może być problem z prądem

1. Załączony jest prąd na elektrobloku?
2. Sprawny jest akumulator?
3. Sprawne są bezpieczniki (powinny być na elektrobloku jeśli masz jak ja EBL 104 to ten drugi od prawej)?
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawpawelek 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ford Transit Burstner NEXO 2008
Dołączył: 03 Wrz 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-04, 23:48   

mrsulki napisał/a:
pawpawelek napisał/a:
Mi też się wydaje, że może być problem z prądem

1. Załączony jest prąd na elektrobloku?
2. Sprawny jest akumulator?
3. Sprawne są bezpieczniki (powinny być na elektrobloku jeśli masz jak ja EBL 104 to ten drugi od prawej)?


1. Prąd na energobloku jest, wszystko inne działa..
2. Kamper stoi podpięty pod 220, akumulator też mocno ładowany....
3. A co do beczpieczników? Nie wiem, sprawdzę to jutro... Może faktycznie tam problem?
Dziękuję...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2017-03-05, 08:34   

Jeśli z prądem wszystko będzie ok.,to podgrzej ten zawór suszarką do włosów.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
pawpawelek 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ford Transit Burstner NEXO 2008
Dołączył: 03 Wrz 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-05, 09:04   

Panowie, czy przy włączonym prądzie, podłączonej butli i zalanym wodą bojlerze, zapala się u Was lampka na regulatorze temperatury? Mam rozumieć, że czerwona pokazuje jakiś błąd (np. brak gazu) natomiast ta zielona (albo żółta - nie wiem) powinna pokazywać, że urządzenie pracuje... czy się mylę?
U mnie kompletnie nic nie świeci, więc zapewne brakuje mu prądu. Z tego samego powodu zapewne mały zawór wraca do pozycji OPEN, bo też brakuje mu prądu, aby odczytać to, że jest ciepło i powinien być w pozycji CLOSE...

Kimtop, tak jak mówiłeś, zawór podgrzewałem, bez skutku, bezpieczniki też sprawdziłem i są OK, wszystkie dobre, więc muszę szukać przyczyny i pewnie problem tkwi w prądzie... Chyba, że robię coś nie tak, albo jest jeszcze coś, o czym nie wiem...

Dziękuję za rady.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
westa76 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Vw T2 Westfalia, Fiat Ducato w budowie
Nazwa załogi: Miziaki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2011
Piwa: 5/14
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-03-05, 10:14   

Czerwona świeci się ciągle podczas pracy, mruga w określonej częstotliwości jeśli wykryje błąd. Zielona zapala się gdy woda jest nagrzana do zadanej temperaury.
Pozdrawiam
Mariusz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-03-05, 10:35   

Zdarza się , że bywały bojlery z bezpiecznikami W obudowie bojlera. Ale zrób tak. Podepnij prąd na ''krótko'' .Najpierw odepnij oryginalne zasilanie i podaj napięcia np. z baterii wkrętarki . Zobacz czy tak coś się zmieni. Daj znać o efektach.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***