Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
vw lt 2,4D zmiena na TD
Autor Wiadomość
david111 
trochę już popisał


Twój sprzęt: vw lt28
Dołączył: 09 Lut 2011
Piwa: 1/1
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2011-09-23, 22:40   vw lt 2,4D zmiena na TD

witam,

zastanawiam sie nad zmiana silnika z 2,4d na jakis z turbem. ostatnioi mialem okazje pojezdzic kolegi lt0kiem co to juz seryjnie ma chyba 2,4 td. moje pytanie jest czy skrzynia biegow u niego i umnie jest taka sama?? jakis inny silnik warto wziasc pod uwage??

pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2011-09-24, 09:17   

do sprawdzenia masz czy są takie same:
1. skrzynia
2. hamulce
3. wydech

bo wT4 przy zmianie z 2,4d na 2,5tdi to trzeba przerobić + dodatkowo przód.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2011-09-24, 09:40   

Weż najlepiej znajdz cały zespół napędowy 2,4TD od LT , będziesz miał mało przeróbek!! :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2011-09-24, 12:34   

no Lt czek z turbinka jezdzi zacnie... zaplacilem takim mandat za predkosc, pierwszy od neipamietnych czasow :)

natomias zamontowanie takiego silnika jest proste wtedy jesli masz drugi caly samochod td jak zaczniesz kupowac graty po kolei to sie zniechecisz i wyjdzie b drogo i ciagle bedzie czegos brakowalo, alnbo bedzie na druty - generalnie nawet belke zawieszenia najlepiej miec od TD.

druga sprawa to jakosc takiego silniczka uzywanego... to nie sa silniki na mln km, tym bardziej jesli z turbinka, do tego wyjety zwykle z dostawczaka wiec zameczony

czyli mozna sie naszukac narobic i wstawic gowniany silnik i znow miec klopot

znowu dobry remont takiego silnika z nowa glowica, nowa turnina itd to 8-10 tys wyjdzie wiec... troche duzo. jak bedziesz robil sam to oszczedzisz ze 3 tys, a udawac ze sie robi to lepiej nie ruszac

Moim zdaniem jesli trafi sie dobry dawca np ze strazy pozarnej nie jezdzony albo jakis inny cud to mozna brac i bedzie to mialo sens, natomiast przekladka samego silnika kupionego z ogloszenia juz zupelnie nie.

na koniec jakbys sie upieral to jest taki gosc w Strzyzowie - 100 km od wawy trasa na gdansk - ktory specjalizuje sie w LT kach i ma na placu mase tego, przyjedziesz ustalisz kwote (mysle ze ok 5-6 tys) i w trzy cztery dni wyjedziesz TD.

Moim zdaniem szkoda baterii jak dawca nieznany

PS, cala reszta nie ma znaczenia skrzynia jest jedna sluszna wszedzie ta sama, mostow jest... nie pamietam z 8 roznych z przelozeniem dajacym od 100 km /h do 138 km/h mowiac obrazowo.

ale fakt bez turbiny jak tylko zobaczy gorke to juz zwalnia :) , ale mozna sie nauczyc jezdzic i trzeba pamietac ze to silnik wysoko obrotowy - jak na diesla - i moment i moc ma wysoko pod 4 tys obr trzeba cisnac redukowac i heja... (no i ze dwa litry mniej pali a przy trasach kamperowych to pare zlotych jednak zostaje, dodatkowo nie ma turbiny i ostprzetu wiec mniej rzeczy do psucia a to ciagle stare auta...)

Sam wolalbym TD ale tylko seryjnego

Pozdrawiam
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ekosmak.dabrowska 
weteran


Twój sprzęt: Ford Transit 94' Rimor
Nazwa załogi: Dziubki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2009
Piwa: 26/111
Skąd: toruń
Wysłany: 2011-09-24, 15:07   

arrtur napisał/a:
jest taki gosc w Strzyzowie - 100 km od wawy trasa na gdansk

Przepraszam że się wtrącam ale chyba winno być Strzegowie. Blisko Arkadarki :spoko
_________________
Jak chcesz rozśmieszyć Pana Boga to opowiedz Mu
o swoich planach
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
david111 
trochę już popisał


Twój sprzęt: vw lt28
Dołączył: 09 Lut 2011
Piwa: 1/1
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2011-09-24, 23:51   

dziekuje za odpowiedzi

arrtur, za twojego posta naprawde wielki poklon. duzo dalo do przemyslenia, ale te wrazenia z jazdy tamtym lt-kiem a moim to niebo a ziemia ech.... no coz przynajmniej zabudowe mam fajniejsza :wyszczerzony: ale to naprawde cenna porada o tym zeby szukac calego samochodu a nie tylko czesci.

no i piszesz ze ten moj to typowy wysokoobrotowiec, bo ja to mam wrazenie czasami ze ten silnik to zaraz mi wyskoczy :bigok na prostej jak juz sie rozpedze po X czasie to utrzymuje te 90 km/h ciekawy jestem jakie obroty ma ten silnik wtedy. brak niestety obrotomierza, a moze wiesz jak tak owy podlaczyc??

pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/483
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-09-25, 08:12   

david111 napisał/a:
a moze wiesz jak tak owy podlaczyc??

Pod alternator wyjście z literką "W". jak nie masz takiego wyjścia dosyć prosto idzie go dorobić.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2011-09-28, 00:22   

david111 napisał/a:
brak niestety obrotomierza, a moze wiesz jak tak owy podlaczyc??


podobna kwestia - najlepiej nic nie dokladac po katach tylko wymienic zegary na takie z obrotomierzem i calym ustroistwem - mozna kupic czasem na allegro

Jesli Twoje auto - to z fotki - to oryginal.... to bajka. Uwielbiam ten samochod i gratuluje.

Nie wiem jakie ma obroty przy 90 ciu bo nie wiadomo jaki tam jest most i nie bedzie wiadomo bo nie ma jak sprawdzic (nie dojdzie sie po zadnych oznaczeniach z zewnatrz).

Natomiast mozna ustalic bezpieczna predkosc maksymalna tradycyjnie, dac do deski (przy bezwietrznej pogodzie tym klocem zeby rzeczywiscie pokazal ile idzie) i odjac z 20 km/h... i juz. Tym bardziej ze jak tu nei ma turbiny to i mniej sie bedzie grzal. Karmann idzie mi dokladnei tyle ile napisano w briefie 115 km/h na silniku bez turbiny. Czyli te 90, 95 , nawet i 100 mozna jezdzic bez problemu. Zas efekty akustyczne - to dodatkowa atrakcja :) No i w jakich warunkach i czy w ogole do takiej predkosci sie rozbuja...
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aroo59 
zaawansowany
602517332


Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-09-28, 19:44   

Pozwolę sobie wtrącić, że znalezienie nie popękanej głowicy graniczy z cudem. Spawanie odpada. :spoko
_________________
Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
david111 
trochę już popisał


Twój sprzęt: vw lt28
Dołączył: 09 Lut 2011
Piwa: 1/1
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2011-09-29, 22:26   

dzieki arrtur ze sprowadzasz mnie na ziemie po raz kolejny, tak jak piszesz nie bede kombinowal, tylko szukal oryginalnych zegarow

no i niezmiernie mi milo slyszec ze komus podoba sie takie autko jak moje :) no jest to wlasnie lt28 z zabudowa westfali oryginalna z podwyzszonym dachem prysznicem i dolozona toaleta thetforda.

piszesz o swoim karmanie, no ja wlasnie przetestowalem moja westfalie :) razem wyjechalismy na pierwsza podroz i jestesmy wlasnei w wielkiej brytani. silniczek sprawdzil sie cudownie na trasie. wyciszylem go na tyle na ile sie dalo. spalanie wyszlo 9,5 litra, przejechalismy 2000km i spalil 0,5 litra oleju wiec wynik calkiem niezly na 19 letnie auto. predkosc jaka max osiagnelismy to bylo 110 odczyt z nawigacji. jednak zeby silnika nie przemeczac spokojnie jechalismy 90 - 95 i mialem jeszcze zapas pod noga, tak wiec jestem zadowolony. wlasciwie po co mi turbo, ten silnik jest nie do zajechania. kocham mojego lt-eka :kwiatki:

pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mizioł 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT Westfalia Florida
Dołączył: 31 Gru 2011
Piwa: 5/6
Skąd: Roztocze
Wysłany: 2011-12-31, 18:37   

czy może ktoś z piszących orientuje się jakie są różnice spalania w wersji z turbinką i bez - oczywiście w camperku a nie w zapakowanym dostawczaku?
_________________
https://www.facebook.com/szkolawpodrozy/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/483
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-12-31, 20:17   

Mizioł napisał/a:
oczywiście w camperku a nie w zapakowanym dostawczaku?

Podróże kamperem to tak jak zapakowanym dostawczakiem :chytry
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2012-01-01, 22:34   

Mój 2.4TD pali 10-11L ale ja mam ciężką noge a i te 100KM lubi siorbnąć. :piwo: a max prędkość to 125km/h tak jak w briefie.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2012-01-02, 09:36   

bez turbiny bedzie palil mniej 10-20%
tzn powinien bo sztuka sztuce nie rowna
Lt czek z turbina pod 12 bez 10
tyle ze samochodem z turbina jezdzi sie szybciej
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***