Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
LT 35 hamulce_czy można polepszyć ?
Autor Wiadomość
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-10-06, 10:24   LT 35 hamulce_czy można polepszyć ?

Po ostatnich wojażach w Norwegii doszedłem do wniosku, że te hamulce które mam nie do końca mnie zadawalają...poprostu są słabe,bardzo słabe.Chcę zapytać czy istnieje możliwość poprawienia skuteczności hamowania w tym modelu? Większe tarcze..jest taka opcja ? A może poprostu są dobre a kierowca słaby :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
starwer 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: vw lt28 westfalia - swen hedin
Dołączył: 16 Kwi 2011
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-10-07, 14:52   

...myślę,że coś da się z tym zrobić :haha: ...a tak serio: u mnie w autku, którym jężdże na codzień miałem też wrażenie, że słabo hamuje. Kupiłem oryginalne klocki, niby lepiej ale jakoś tak nie do końca. Kupiłem kolejne takie byle jakie i o dziwo hamują dużo lepiej.
...dobrym rozwiązaniem jest też pozbycie się zbędnego balastu z autka :mrgreen: :spoko

hamulec.jpg
Plik ściągnięto 4492 raz(y) 33,6 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-07, 14:55   

Sprawdz jeszcze czy dziala korektor hamowania i ewentualnie przereguluj to tez moze miec wplyw na hamowanie
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-10-07, 15:33   

Skorpion, nawet nie wiedziałem, że cos takiego jest :oops: ale poczytałem troszkę po Twojej wskazówce i zauważyłem, że nietylko ja mam taki problem

Pytanie jak sprawdzić działanie korektora hamowania? Piszą też o wymianie serwa ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-07, 15:57   

Kaszdy samochod jest wyposazony w korektor sil hamowania mozna tam podregulowac sle hamowania ewentualnie podciagajac linki hamulca recznego lekko z umiarem mozesz zwiekszyc sile hamowania kol przednich.Korektor jest umieszczony przy tylnej belce i sterowany jest poprzez sprerzyne gdy samochod hamuje zmienia sie polozenie reduktora wzgledem kol ,a sprerzyna bardziej lub mniej otwiera zawor przeplywu plynu do kol tylnych
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-10-07, 16:29   

a więc sprawdzę czy to jest w porządku...mam nadzieję, że pomoże bo jak nie to co później ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-07, 16:34   

sproboj podciagnij lekko linki recznego to bardziej mocniej beda hamowac przednie kola
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
starwer 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: vw lt28 westfalia - swen hedin
Dołączył: 16 Kwi 2011
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-10-07, 23:05   

Skorpion korektor faktycznie może byc "kiwnięty" ale to chyba kierowca odczułby, że autko mu "nurkuje" i ciągnie dalej lub że "nosi" mu tył - w zależności od tego w którą "stronę" korektor byłby walnięty lub przeregulowany.

...możesz rozwinąć swoją myśl z tym podciąganiem linek od ręcznego - jaki one mają wpływ na hydraulikę układu - bo chyba jest coś o czy nie wiem :bajer

Nie wiem jest rozwiązany układ w lt nowszej generacji ale w starszej ( bo taką mam ) myślę, że jest on w miarę sensowny, no może poza samymi tarczami. Dlaczego o tym pisze - miałem przez jakiś czas pewną zagwozdkę w moim aucie osobowym ( Voyager ), że po wciśnięciu hamulca - hamowanie było jakby z opóźnieniem, a po puszczeniu pedału hamulce również odpuszczały po czasie. Różne diagnozy padały ( pompa, serwo, zaciski, tłoczki - cuda na kiju ) , przyczyna takiego zachowania się układu była banalna. Mianowicie przewody elastyczne przy kołach są podtrzymywane przez takie metalowe wsporniczki, które są są przykręcone do kolumny McPerson-a. Problem w tym, że jakiś genialny konstruktor zaprojektował to tak, że przewód elastyczny został zaciśnięty ( fabrycznie ) w taką obejmę wywiniętą z blachy grubości ok 3mm, stanowiącą zakończenie tego wspornika. Po latach eksploatacji okazało się, że to miejse zaczeło rdzewieć i puchnąć, zaciskając tym samym elastyczny przewód. W efekcie tego przewó się zasklepił - i kolps. Trzeba było czasu i siły w nodze, żeby zatrzymać drania.

...może u Ciebie darboch też jest jakiaś pierdoła? Może płyn nie taki? albo coś z podstawowych rzeczy.

Widzisz w większości samochodów stosuje się DOT4, a przytoczonym przeze mnie Voyagerze DOT3. Niektórzy nie doczytają co jest na koru napisanie i z uporem maniaka leją DOT4.

:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-10-08, 09:53   

starwer napisał/a:
...może u Ciebie darboch też jest jakiaś pierdoła? Może płyn nie taki? albo coś z


no właśnie nie wiem jeszcze co to jest...hamulec jest słaby jako całość
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-08, 10:05   

Wyprobowalem to juz w kilku swoich dostwaczakach gdy lekko podciagne linki hamulca recznego zaczyna lepiej hamowac nie tylko przod.Ale rowniez moze byc to moje odczucie subiektywne
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-10-08, 10:23   

Samobójcy

Sorry


poz
Tolek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-08, 14:34   

4x4camper, :spoko
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-10-08, 20:17   

Skorpion napisał/a:
Wyprobowalem to juz w kilku swoich dostwaczakach gdy lekko podciagne linki hamulca recznego zaczyna lepiej hamowac nie tylko przod


ciekawe ale trzeba wiedzieć jak :-P

4x4camper napisał/a:
Samobójcy


co masz na myśli ? Ja własnie chcę tego uniknąć dlatego szukam rozwiązania żeby polepszyć skuteczność hamowania...masz jakąś propozycję ??
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-10-08, 21:15   

Witam
Jeżeli jest podejrzenie że auto nie hamuje prawidłowo to należy pojechać na stację i sprawdzić na rolkach przy pełnym obciążeniu
Przyczyn może być wiele
Zacięte samo regulatory tylnych hamulców,włożone dodatkowe pióra resorów lub poduszki powietrze co powoduje że regulator siły hamowania nie wie że auto jest załadowane.Jest to mechaniczny układ który działa od obciążenia auta.
Podciągnięcie linkami mówi że odległość szczęk hamulcowych jest za duża(regulacja)
Zapieczone zaciski lub tłoczki w hamulcach tarczowych
Jeździmy 3,5 tonowymi pociskami trzeba o tym pamiętać.


poz
Tolek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Notker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011
Piwa: 13/2
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2011-10-17, 12:15   

Jak najbardziej, co jak co, ale hamulce muszą być w idealnym stanie A1.

Jednak przy tym temacie należy wspomnieć, że kierowca pojazdów cięższych powinien umiejętnie używać hamulców, np. gdyby taki kierowca zestawu c+e 12t używał hamulców jak kierowcy osobówek- szybko by doszło do katastrofy lądowej. Kamper jest oczywiście lżejszy, ale to już jest masa o potężnej energii kinetycznej. Do najczęstszych błędów nalezy nieumiejętność hamowania silnikiem, nie tylko na długich zjazdach, ale i przy dojeżdzaniu do skrzyżowań. Kierowcy często nie robia tego wcale, ponieważ robią to nieumiejętnie , tak że wtedy skrzynia biegów im zawodzi jak potępieniec.
Chodzi o to mianowicie, aby przy redukcji biegu, dodać lekko gazu wtedy gdy sprzęgło jest "wciśnięte". Równoważy to obroty kół pojazdu+skrzyni biegów i wału korbowego silnika. Dzięki temu nie zużywamy sprzęgła i i nie przeciążamy skrzyni biegów. Przy takiej technice jazdy mamy wymuszoną jazdę płynną, co oznacza że pojazd spala nam mniej paliwa, bo wykorzystujemy jego energię kinetyczną na dojazd do skrzyżowania nie dodając bez sensu gazu.
Reasumując: Hamujemy mniej oszczędzając hamulce i nie przegrzewamy ich, zastępując hamulce silnikiem.

Nie zauważyłem przy takiej technice jazdy problemów z hamulcami w LT-ku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***