|
|
Przesunięty przez: janusz 2017-01-31, 19:57 |
Zabudowa z tworzywa, czy aluminiowa. |
Autor |
Wiadomość |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2016-10-05, 13:36 Zabudowa z tworzywa, czy aluminiowa.
|
|
|
Mam nadzieję, że nie powielam tematu.
Która wg Was zabudowa jest lepsza, bardziej szczelna, odporna na urazy?
Odnoszę takie wrażenie, że zabudowy z tworzywa z biegiem lat zaczynają pękać. Chodzi mi o to, że są podejrzanie oklejone, różnej maści ozdobnymi naklejkami. |
|
|
|
|
Rowerek
weteran
Twój sprzęt: FIAT DUCATO KNAUS SUN-TRAVELLER 658 LG
Nazwa załogi: Marek i MałgoŻata
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Cze 2012 Piwa: 28/4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-10-05, 14:48
|
|
|
Ja wolę aluminiowa z twozywa w zimie przy dużych mrozach parę elementów pękło pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Rowerek
weteran
Twój sprzęt: FIAT DUCATO KNAUS SUN-TRAVELLER 658 LG
Nazwa załogi: Marek i MałgoŻata
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Cze 2012 Piwa: 28/4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-10-05, 14:57
|
|
|
Nasz region jest zimny |
_________________ Marek |
|
|
|
|
moskit
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2016-10-05, 15:33
|
|
|
Płyta warstwowa aluminiowa załatwi dwa tematy -szczelność i wytrzymałość |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
|
brams
Kombatant
Twój sprzęt: DajLaika Kreos 5010
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Piwa: 170/170 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-05, 15:59
|
|
|
Janusszr napisał/a: | Odnoszę takie wrażenie, że zabudowy z tworzywa z biegiem lat zaczynają pękać. Chodzi mi o to, że są podejrzanie oklejone, różnej maści ozdobnymi naklejkami. |
Moja zabudowa z tworzywa z biegiem ponad 10 lat nie pęka, ale gdy ostatnio zerwałem swoje podejrzanej maści ozdobne
naklejki z tyłu kampera - ukazała misie paskudnie czysta biel, nijak nie pasująca do pozostałej, postarzałej bieli.
Poza tym na dziurach samoistnie załącza się ESP, czyli Efektowne Skrzypienie Pojazdu. |
_________________ www.wesolepodroze.pl
|
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2016-10-05, 16:36
|
|
|
Zadałem to pytanie, bo "wpadł mi w oko" kamper na fordzie transicie właśnie z zabudową aluminiową. Opis kampera super. Poprosiłem o nr VIN i przeraźliwa ciszaaaaaaa. Brak odpowiedzi to też odpowiedź. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2016-10-05, 16:39
|
|
|
Aluminium koroduje punktowo,po latach z blachy jest sito z mini dziurkami przez które dostaje się do wewnątrz woda.
Jeżeli dach można ratować,to już z bokami z rybiej łuski,kłopot. |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
|
marek s
trochę już popisał
Twój sprzęt: RAPIDO 7086F
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lip 2008 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2017-01-27, 15:48
|
|
|
osobiście preferuje z tworzywa użytkowałem kiedyś aluminiową i faktycznie pojawiały się dziurki gdyż aluminium się utleniało poza tym jest bardziej podatne na wszystkie wgniotki i zarysowania ,po za tym tworzywo jest łatwiej naprawić gdyby coś się wydarzyło |
_________________ Mój sprzęt rapido 7086f PEUGEOT 2.2 hdi |
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2017-01-27, 16:47
|
|
|
ratan jesteś jak zaraza, rozłazisz się po różnych tematach próbując wcisnąć g...no w stopce... |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
wbobowski
Kombatant moder
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Piwa: 353/133 Skąd: Lublin - Dąbrowica
|
Wysłany: 2017-01-27, 16:59
|
|
|
ZEUS napisał/a: | ratan jesteś jak zaraza, rozłazisz się po różnych tematach próbując wcisnąć g...no w stopce... |
Już go stąd wywaliłem |
_________________ Włodek i Ela
Nasze kamperki
|
|
|
|
|
Bazyli
Kombatant +125 punktów do życia po odpaleniu kampera
Twój sprzęt: T.E.C. Rotec 680G automat 196 KM
Nazwa załogi: Bartek/Magda/Kasia/Filip
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Mar 2011 Piwa: 195/183 Skąd: Lublin->BOTANIK
|
|
|
|
|
Fordek
stary wyga
Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Cze 2014 Piwa: 12/5 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2017-01-27, 17:20
|
|
|
Tu masz opis po włosku z przewodnika zakupu kampera
"GUIDA USATO CAMPERIS
N. 1 DEI CAMPER IN ITALIA
Ci sono 2 tipi di carrozzeria:
• vetroresina
• alluminio.
Controllo carrozzeria in vetroresina
Quasi sempre la vetroresina non viene verniciata e viene utilizzata nel settore
dell’autocaravan a partire dal 2000.
La vetroresina ha molti vantaggi tra cui la facilitŕ nella lavorazione e l’elasticitŕ,
infatti č meno sensibile in caso di piccola “botta”.
Č anche difficile che si danneggi in caso di grandinata, proprio perché č piuttosto
elastica.
Uno degli svantaggi della vetroresina e che se tieni il camper all’aperto la carrozzeria
rischia di opacizzarsi.
Quando si opacizza, spesso con una lucidatura totale del camper si riesce ad
ottenere un risultato ottimale e splendente.
Alcune volte, perň, una lucidatura non basta.
Specialmente le prime vetroresine – usate nel settore dell’autocaravan tra il
2000 e il 2005 – non erano cosi resistenti come le vetroresine attuali e quindi
il sole su alcuni modelli particolarmente esposti danneggia lo strato esterno
chiamato gelcoat.
Il danneggiamento del gelcoat esternamente si vede facilmente ad occhio nudo
perchč incominciano a vedersi le maglie della vetroresina. In questo caso č necessaria
una verniciatura del camper.
Quando verniciamo i camper, utilizziamo una vernice automobilistica. Questa
vernice č molto resistente e quindi rende piů semplice il lavaggio esterno
del camper.
Una volta verniciato il colore puň durare fino a 20 anni: quindi č un valore
aggiunto di un camper usato acquistato da CAMPERIS.
Controllo carrozzeria in alluminio
Questo materiale ha molti vantaggi: nel tempo rimane piů stabile il colore,
il camper č piů lucido, le pareti sono piů dritte e splendenti, ed č piů leggero
della vetroresina.
Gli svantaggi sono che, essendo verniciato a polvere, succede che lo sporco
tende ad attaccarsi alla parete. Se non viene lavato costantemente con uno
shampoo autolucidante, lo sporco si calcifica sulla parete e rovina l’aspetto
estetico del camper.
Lucidando il camper perň si ottiene al 99% delle volte quasi un risultato a
nuovo del camper che torna torna splendente come il primo giorno.
Bisogna stare perň molto attenti in fase di lucidatura perché lo strato della
vernice a polvere č sottilissimo, molto piů sottile di una verniciatura
automobilistica.
Quindi č estremamente importante non affidare la lucidatura a un carrozziere
da automobili e assolutamente non bisogna usare una pasta lucidante
GUIDA USATO CAMPERIS
N. 1 DEI CAMPER IN ITALIA
aggressiva. La procedura di lucidatura deve essere molto delicata ed effettuata
da personale specializzato in camper perché il rischio reale – utilizzando dei
materiali sbagliati – č quello di togliere la vernice.
In compenso, quasi mai č necessaria la verniciatura per rendere il camper in
alluminio bello come il primo giorno: basta appunto una accurata e giusta
lucidatura. "
Tłumaczenie z internetu:
Przyzwyczajenie CAMPERIS
Nr 1 autokempingów IN ITALY
Istnieją dwa rodzaje nadwozia:
• włókna szklanego
• aluminium.
sterujący nadwozia z włókna szklanego
Prawie zawsze z włókna szklanego jest nie bielony i jest stosowany w przemyśle
motorhome od 2000 roku.
GRP ma wiele zalet, w tym Łatwy w obróbce i elasticitŕ,
jest mniej wrażliwe w przypadku małych "hit".
Trudno jest też zostać uszkodzone w przypadku gradu, ponieważ jest to dość
elastyczna.
Jedną z wad włókna szklanego i że jeśli trzymać na zewnątrz nadwozia kempingi
Jest prawdopodobne, aby stać się nieprzezroczyste.
Gdy nieprzezroczysty, często łącznie kempingowych polerskich nie są w stanie
Optymalna i lśniące wynik.
Czasem jednak polerujące nie wystarczy.
Zwłaszcza pierwszy vetroresine - stosowane w sektorze samochodów kempingowych między
2000 i 2005, - nie są tak silne jak i bieżącym vetroresine
Słońce na niektórych szczególnie narażonych modelach uszkodzenia zewnętrznej warstwy
zwany żelkot.
Szkody na zewnątrz żelkotu jest łatwo widoczne gołym okiem
bo zaczną patrzeć na siatce z włókna szklanego. W tym przypadku jest to konieczne
obraz z przyczepy kempingowej.
Podczas malowania camper, używamy lakieru samochodowego. to
Lakier jest bardzo trwały, a zatem sprawia, że bardziej proste mycie zewnętrzne
camper.
Po malowane kolor może trwać do 20 lat, więc warto
dodał używany RV zakupionego CAMPERIS.
Kontrola aluminiowy korpus
Niniejszy materiał ma wiele zalet: ponad czas pozostaje bardziej stabilny kolor,
RV jest bardziej dopracowany, ściany są bardziej proste i lśniące, i jest bardziej lekki
CSF.
Wadą jest to, że będąc malowana proszkowo, zdarza się, że brud
To raczej trzymać się ściany. Jeśli jest to sposób ciągły przemywana
Self-polerowanie szampon, brud zwapnieniu na ścianie i psuje wygląd
Piękno camper.
Tarcie Pern camper dostać do 99% czasu niemal rezultacie do
Nowe obozowicze, który wraca z powrotem tak jasne, jak pierwszego dnia.
Trzeba być bardzo ostrożnym Pern podczas polerowania, ponieważ warstwy
Malowanie proszkowe jest bardzo cienka, o wiele bardziej cieńsze od malarstwa
motoryzacyjny.
Więc to jest bardzo ważne, aby nie powierzyć polerowania coachbuilder
Samochody i absolutnie nie należy używać past polerskich
Przyzwyczajenie CAMPERIS
Nr 1 autokempingów IN ITALY
agresywny. Proces polerowania musi być bardzo delikatny i wykonywane
przez wyspecjalizowany personel w przyczepie, ponieważ istnieje realne niebezpieczeństwo - wykorzystanie
niewłaściwe materiały - jest usunięcie farby.
Z drugiej strony, to prawie nigdy nie są potrzebne do dokonania malarstwa obozowiczów w
aluminiowa piękny jak pierwszego dnia: po prostu dokładnie, dokładne i uczciwe
polerowania.
|
|
|
|
|
wbobowski
Kombatant moder
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Piwa: 353/133 Skąd: Lublin - Dąbrowica
|
Wysłany: 2017-01-27, 20:12
|
|
|
OK załatwione. |
_________________ Włodek i Ela
Nasze kamperki
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|