Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2017-01-31, 19:57
Zabudowa z tworzywa, czy aluminiowa.
Autor Wiadomość
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2016-10-05, 13:36   Zabudowa z tworzywa, czy aluminiowa.

Mam nadzieję, że nie powielam tematu.
Która wg Was zabudowa jest lepsza, bardziej szczelna, odporna na urazy?
Odnoszę takie wrażenie, że zabudowy z tworzywa z biegiem lat zaczynają pękać. Chodzi mi o to, że są podejrzanie oklejone, różnej maści ozdobnymi naklejkami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rowerek 
weteran


Twój sprzęt: FIAT DUCATO KNAUS SUN-TRAVELLER 658 LG
Nazwa załogi: Marek i MałgoŻata
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Cze 2012
Piwa: 28/4
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-10-05, 14:48   

Ja wolę aluminiowa z twozywa w zimie przy dużych mrozach parę elementów pękło pozdrawiam
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rowerek 
weteran


Twój sprzęt: FIAT DUCATO KNAUS SUN-TRAVELLER 658 LG
Nazwa załogi: Marek i MałgoŻata
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Cze 2012
Piwa: 28/4
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-10-05, 14:57   

Nasz region jest zimny :spoko
_________________
Marek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2016-10-05, 15:33   

Płyta warstwowa aluminiowa załatwi dwa tematy -szczelność i wytrzymałość
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
brams 
Kombatant


Twój sprzęt: DajLaika Kreos 5010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Piwa: 170/170
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-05, 15:59   

Janusszr napisał/a:
Odnoszę takie wrażenie, że zabudowy z tworzywa z biegiem lat zaczynają pękać. Chodzi mi o to, że są podejrzanie oklejone, różnej maści ozdobnymi naklejkami.


Moja zabudowa z tworzywa z biegiem ponad 10 lat nie pęka, ale gdy ostatnio zerwałem swoje podejrzanej maści ozdobne

naklejki z tyłu kampera - ukazała misie paskudnie czysta biel, nijak nie pasująca do pozostałej, postarzałej bieli.

Poza tym na dziurach samoistnie załącza się ESP, czyli Efektowne Skrzypienie Pojazdu.
_________________
www.wesolepodroze.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2016-10-05, 16:36   

Zadałem to pytanie, bo "wpadł mi w oko" kamper na fordzie transicie właśnie z zabudową aluminiową. Opis kampera super. Poprosiłem o nr VIN i przeraźliwa ciszaaaaaaa. Brak odpowiedzi to też odpowiedź.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2016-10-05, 16:39   

Aluminium koroduje punktowo,po latach z blachy jest sito z mini dziurkami przez które dostaje się do wewnątrz woda.
Jeżeli dach można ratować,to już z bokami z rybiej łuski,kłopot.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek s 
trochę już popisał

Twój sprzęt: RAPIDO 7086F
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lip 2008
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-01-27, 15:48   

osobiście preferuje z tworzywa użytkowałem kiedyś aluminiową i faktycznie pojawiały się dziurki gdyż aluminium się utleniało poza tym jest bardziej podatne na wszystkie wgniotki i zarysowania ,po za tym tworzywo jest łatwiej naprawić gdyby coś się wydarzyło
_________________
Mój sprzęt rapido 7086f PEUGEOT 2.2 hdi
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2017-01-27, 16:47   

ratan jesteś jak zaraza, rozłazisz się po różnych tematach próbując wcisnąć g...no w stopce... :evil:
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 353/133
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2017-01-27, 16:59   

ZEUS napisał/a:
ratan jesteś jak zaraza, rozłazisz się po różnych tematach próbując wcisnąć g...no w stopce... :evil:

Już go stąd wywaliłem
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bazyli 
Kombatant
+125 punktów do życia po odpaleniu kampera


Twój sprzęt: T.E.C. Rotec 680G automat 196 KM
Nazwa załogi: Bartek/Magda/Kasia/Filip
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Mar 2011
Piwa: 195/183
Skąd: Lublin->BOTANIK
Wysłany: 2017-01-27, 17:03   

Jak mógłbym Cię prosić jeszcze tu
http://www.camperteam.pl/...p=627575#627575
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fordek 
stary wyga

Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2014
Piwa: 12/5
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2017-01-27, 17:20   

Tu masz opis po włosku z przewodnika zakupu kampera

"GUIDA USATO CAMPERIS
N. 1 DEI CAMPER IN ITALIA


Ci sono 2 tipi di carrozzeria:
• vetroresina
• alluminio.

Controllo carrozzeria in vetroresina
Quasi sempre la vetroresina non viene verniciata e viene utilizzata nel settore
dell’autocaravan a partire dal 2000.
La vetroresina ha molti vantaggi tra cui la facilitŕ nella lavorazione e l’elasticitŕ,
infatti č meno sensibile in caso di piccola “botta”.
Č anche difficile che si danneggi in caso di grandinata, proprio perché č piuttosto
elastica.
Uno degli svantaggi della vetroresina e che se tieni il camper all’aperto la carrozzeria
rischia di opacizzarsi.
Quando si opacizza, spesso con una lucidatura totale del camper si riesce ad
ottenere un risultato ottimale e splendente.
Alcune volte, perň, una lucidatura non basta.
Specialmente le prime vetroresine – usate nel settore dell’autocaravan tra il
2000 e il 2005 – non erano cosi resistenti come le vetroresine attuali e quindi
il sole su alcuni modelli particolarmente esposti danneggia lo strato esterno
chiamato gelcoat.
Il danneggiamento del gelcoat esternamente si vede facilmente ad occhio nudo
perchč incominciano a vedersi le maglie della vetroresina. In questo caso č necessaria
una verniciatura del camper.
Quando verniciamo i camper, utilizziamo una vernice automobilistica. Questa
vernice č molto resistente e quindi rende piů semplice il lavaggio esterno
del camper.
Una volta verniciato il colore puň durare fino a 20 anni: quindi č un valore
aggiunto di un camper usato acquistato da CAMPERIS.

Controllo carrozzeria in alluminio
Questo materiale ha molti vantaggi: nel tempo rimane piů stabile il colore,
il camper č piů lucido, le pareti sono piů dritte e splendenti, ed č piů leggero
della vetroresina.
Gli svantaggi sono che, essendo verniciato a polvere, succede che lo sporco
tende ad attaccarsi alla parete. Se non viene lavato costantemente con uno
shampoo autolucidante, lo sporco si calcifica sulla parete e rovina l’aspetto
estetico del camper.
Lucidando il camper perň si ottiene al 99% delle volte quasi un risultato a
nuovo del camper che torna torna splendente come il primo giorno.
Bisogna stare perň molto attenti in fase di lucidatura perché lo strato della
vernice a polvere č sottilissimo, molto piů sottile di una verniciatura
automobilistica.
Quindi č estremamente importante non affidare la lucidatura a un carrozziere
da automobili e assolutamente non bisogna usare una pasta lucidante

GUIDA USATO CAMPERIS
N. 1 DEI CAMPER IN ITALIA


aggressiva. La procedura di lucidatura deve essere molto delicata ed effettuata
da personale specializzato in camper perché il rischio reale – utilizzando dei
materiali sbagliati – č quello di togliere la vernice.
In compenso, quasi mai č necessaria la verniciatura per rendere il camper in
alluminio bello come il primo giorno: basta appunto una accurata e giusta
lucidatura. "

Tłumaczenie z internetu: :shock: :)

Przyzwyczajenie CAMPERIS
Nr 1 autokempingów IN ITALY
Istnieją dwa rodzaje nadwozia:
• włókna szklanego
• aluminium.

sterujący nadwozia z włókna szklanego
Prawie zawsze z włókna szklanego jest nie bielony i jest stosowany w przemyśle
motorhome od 2000 roku.
GRP ma wiele zalet, w tym Łatwy w obróbce i elasticitŕ,
jest mniej wrażliwe w przypadku małych "hit".
Trudno jest też zostać uszkodzone w przypadku gradu, ponieważ jest to dość
elastyczna.
Jedną z wad włókna szklanego i że jeśli trzymać na zewnątrz nadwozia kempingi
Jest prawdopodobne, aby stać się nieprzezroczyste.
Gdy nieprzezroczysty, często łącznie kempingowych polerskich nie są w stanie
Optymalna i lśniące wynik.
Czasem jednak polerujące nie wystarczy.
Zwłaszcza pierwszy vetroresine - stosowane w sektorze samochodów kempingowych między
2000 i 2005, - nie są tak silne jak i bieżącym vetroresine
Słońce na niektórych szczególnie narażonych modelach uszkodzenia zewnętrznej warstwy
zwany żelkot.
Szkody na zewnątrz żelkotu jest łatwo widoczne gołym okiem
bo zaczną patrzeć na siatce z włókna szklanego. W tym przypadku jest to konieczne
obraz z przyczepy kempingowej.
Podczas malowania camper, używamy lakieru samochodowego. to
Lakier jest bardzo trwały, a zatem sprawia, że ​​bardziej proste mycie zewnętrzne
camper.
Po malowane kolor może trwać do 20 lat, więc warto
dodał używany RV zakupionego CAMPERIS.

Kontrola aluminiowy korpus

Niniejszy materiał ma wiele zalet: ponad czas pozostaje bardziej stabilny kolor,
RV jest bardziej dopracowany, ściany są bardziej proste i lśniące, i jest bardziej lekki
CSF.
Wadą jest to, że będąc malowana proszkowo, zdarza się, że brud
To raczej trzymać się ściany. Jeśli jest to sposób ciągły przemywana
Self-polerowanie szampon, brud zwapnieniu na ścianie i psuje wygląd
Piękno camper.
Tarcie Pern camper dostać do 99% czasu niemal rezultacie do
Nowe obozowicze, który wraca z powrotem tak jasne, jak pierwszego dnia.
Trzeba być bardzo ostrożnym Pern podczas polerowania, ponieważ warstwy
Malowanie proszkowe jest bardzo cienka, o wiele bardziej cieńsze od malarstwa
motoryzacyjny.
Więc to jest bardzo ważne, aby nie powierzyć polerowania coachbuilder
Samochody i absolutnie nie należy używać past polerskich

Przyzwyczajenie CAMPERIS
Nr 1 autokempingów IN ITALY

agresywny. Proces polerowania musi być bardzo delikatny i wykonywane
przez wyspecjalizowany personel w przyczepie, ponieważ istnieje realne niebezpieczeństwo - wykorzystanie
niewłaściwe materiały - jest usunięcie farby.
Z drugiej strony, to prawie nigdy nie są potrzebne do dokonania malarstwa obozowiczów w
aluminiowa piękny jak pierwszego dnia: po prostu dokładnie, dokładne i uczciwe
polerowania.
:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 353/133
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2017-01-27, 20:12   

Bazyli napisał/a:
Jak mógłbym Cię prosić jeszcze tu
http://www.camperteam.pl/...p=627575#627575

OK załatwione.
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***