Przesunięty przez: Jerzy 2007-12-13, 13:42 |
Truma bojler - awaria |
Autor |
Wiadomość |
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2016-04-09, 18:19
|
|
|
Robold napisał/a: | Kaimar - twój panel sterowania jest do I czy do II? |
Panel mam do pierwszej wersji. Na zdjęciach wydaje mi się że jest zbiornik jest z alu.
W załączniku schemat panela.
34000_10100.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 4058 raz(y) 43,9 KB |
|
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
jacik
stary wyga
Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-04-09, 18:54
|
|
|
kaimar jesteś wielki
Przyszło cudo. Jest to model C3400.
Po szybkich oględzinach widać że iskrownik jest odpięty - w okolicy są 3 wolne kable
Jest jeż goła wtyczka może od spustu wody ?
Zajrzałem pod górna pokrywę i chyba tam coś powinno być .
Widać też że był łatany od góry. Na fotkach z netu widać że tam powinien być czujnik z kablem
.
Czy to termostat bimetaliczny 100C ? Skąd idą kable do niego.
Link do termostatu
Może mi ktoś potwierdzić kable od iskrownika i luźną wtyczkę?
Ewentualnie może ma ktoś rozpiskę pinów w tej płycie ?
kable opis.jpg Kable z okolicy iskrownika i wolna wtyczka |
|
Plik ściągnięto 263 raz(y) 150,27 KB |
iskrownik1.jpg Szary idzie na obudowę więc uziemnienie |
|
Plik ściągnięto 248 raz(y) 136,81 KB |
spust wody.jpg To może być od urządzenia do spuszczania wody ? |
|
Plik ściągnięto 240 raz(y) 127,13 KB |
czujnik.JPG Tego u mnie brakuje. To jakiś termistor |
|
Plik ściągnięto 291 raz(y) 153,85 KB |
|
|
|
|
|
|
Robold
zaawansowany
Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Piwa: 17/17 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2016-04-11, 12:54
|
|
|
Tu masz opis wtyczek
J1.PNG
|
|
Plik ściągnięto 297 raz(y) 142,82 KB |
|
_________________ Na wschód i nie tylko...
|
|
|
|
|
Robold
zaawansowany
Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Piwa: 17/17 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2016-04-11, 12:57
|
|
|
mam jeszcze więcej schematów, jeżeli chcesz, to mogę wysłać na e-maila
J9.PNG
|
|
Plik ściągnięto 277 raz(y) 163,37 KB |
|
_________________ Na wschód i nie tylko...
|
|
|
|
|
Robold
zaawansowany
Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Piwa: 17/17 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2016-04-11, 13:30
|
|
|
Kaimar - ten schemat to chyba jest do elektroniki Baureihe1 ( BR1 ) i niestety nie będzie pasował Jacikowi. Sprawdź proszę na swoim panelu, czy na płytce jest napis BR2, a jak go niema, to będzie BR1 |
_________________ Na wschód i nie tylko...
|
|
|
|
|
jacik
stary wyga
Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-04-11, 13:31
|
|
|
Robold Wielkie dzięki
Gdzie jest silnik Obieg ? To jest jako osobny element ?
W złączu J1 pin 3 i 6 to może być termostat bimetaliczny który jest na samej górze kociołka ? |
|
|
|
|
Robold
zaawansowany
Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Piwa: 17/17 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2016-04-11, 13:39
|
|
|
Jeszcze prościej można sprawdzić panel zdejmując pokrętło - jak jest BR2 to OK
BR2.PNG
|
|
Plik ściągnięto 14059 raz(y) 135,87 KB |
|
_________________ Na wschód i nie tylko...
|
|
|
|
|
Robold
zaawansowany
Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Piwa: 17/17 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2016-04-11, 13:40
|
|
|
Jacik - prześlij na PW swój e-mail, wyślę Ci wszystko co mam, a to zajmuje ponad 16MB i nie przejdzie przez CT |
_________________ Na wschód i nie tylko...
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
jacik
stary wyga
Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-04-12, 18:52
|
|
|
Tak patrze że chyba będę potrzebował komin burtowy.
Komin Burtowy
Po poprzednim została mi tylko prostokątna dziura.
Znalazłem jeszcze coś takiego Link ale to chyba do starego typu bojlera.
Elektronika niestety nie sprawna. Żadnych oznak życia i do tego kondensatory odpadają i w kilku miejscach jest rdza od strony druku. Była chyba pochlapana olejem.
Aktualnie wymyta i schnie.
Elektronika od modelu 3402 a na deklu naklejka że to model 3400.
Chyba ktoś podmienił co lepsze . Obudowa widać że była klejona więc trochę wtopa.
Jeżeli jej nie uruchomię to chyba sam się wezmę za własną wersje elektroniki do tego cuda. |
|
|
|
|
|
jacik
stary wyga
Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-04-16, 19:14
|
|
|
Kombinuje z płytą bo głucha kompletnie.
Bez wpiętego złącza J1 powinna dać się uruchomić w sensie pojawić się zasilania na LM324 albo załączyć któryś z przekaźników ?
Panel sterujący zrobiłem i wpiąłem. W J9 zwarłem LTS i WTS.
Zastanawia mnie co to jest Uzwojenie małe i Uzwojenie duże wpięte w J1 |
|
|
|
|
vwyogi
zaawansowany
Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
mirek3510
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: fiat ducato
Nazwa załogi: Kaja
Dołączył: 15 Lip 2008 Otrzymał 15 piw(a) Skąd: Budzyń /Wielkopolska
|
Wysłany: 2016-04-17, 22:28
|
|
|
witam proszę o pomoc
po zimie truma zaczeła szwankować przez 6 lat nie było problemu
mam trumatic c 6002
wentylatorek chodzi ma małych obrotach
jest pstryknięcie słychac zapalnik ale nie odpali ogrzewania i tak w kółko pstryk potem iskrownik i nic
ciepłą wodę zagrzeje
świeci żółta kontrolka
czerwona kontrolka niezapala się
ze 3 razy jakoś zaskoczył i było ok. ale dziś ani razu
jeśli dobrze pamiętam to po zagrzaniu wody z żółtej kontrolki przechodziła w zieloną tego też nie robi
woda ciepła z kranu leci |
|
|
|
|
jacik
stary wyga
Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-04-22, 18:10
|
|
|
Niestety okazuj się że wszystko jest walnięte w tym bojlerze a miał być z kampera po wypadku.
Działają jedynie zawory gazu (słuchać jak stukają)
Udało się uruchomić silnik spalania.
Między magnes a obudowę naleciało rdzy i był tylko zatarty.
Wypatrzyłem na al..o iskrownik od kuchenki za 40 zł na 12V powinien się nadać.
Najważniejsze żeby płyta główna ruszyła bo nie chce mi się samemu wymyślać nowej |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-05-04, 21:29
|
|
|
JarekzPolski - z kompresora mogłeś próbowac dmuchać ale w drugą stronę
Upewnij się że elektrozawór na pewno otwiera. Auto długo stało przewody od gazu mogą być zapowietrzone i czasami długo trzba czekać zanim gaz dojdzie do palnika.
możliwe problemy
a) ciąg gazu i nie dochodzi do elektrozaworu -
b) elekrozawór "cyka ale nie otwiera - zastał się ... jak dmuchałeś powietrzem jesteś pewien że miałeś przelot na palnik?
c) może być tak że ukłąd wyzwalania iskry cyka ale iskry na palniku nie masz... bo zadziała wcześniej bezpiecznik wysokiego napięcia który rozładuje ładunek wcześniej zanim osiągnie możliwość przskoku z elektrody na palnik. może byc elektroeda zbyt daleko od palnika.
Napisz czy zawalczyłeś |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-05-04, 21:37
|
|
|
Jacik - te duże kondensatory sklejone razem - od razu na dzięn dobry do wymiany.
te które mówisz ze odpadają tez wymienić w pierwszj kolejności ...
Jak masz diody w ukłądach wylutuj po jednym pinie i sprawdzaj zwłaszcza te gdzie w układach miałeś trefne kondensatory.
W większości starych Trum po przejściach z kórymi pracowałem - nie w nikając w przyczynę - były walnięte diody. Nowsze układy też mogą mieć taką właściwość - jak coś pierdyknie w układzie to leci połowa diód na płytce. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
|