Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jerzy
2007-12-13, 13:42
Truma bojler - awaria
Autor Wiadomość
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2016-04-09, 18:19   

Robold napisał/a:
Kaimar - twój panel sterowania jest do I czy do II?

Panel mam do pierwszej wersji. Na zdjęciach wydaje mi się że jest zbiornik jest z alu.
W załączniku schemat panela.

34000_10100.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 4058 raz(y) 43,9 KB

_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2016-04-09, 18:54   

kaimar jesteś wielki :pifko
Przyszło cudo. Jest to model C3400.
Po szybkich oględzinach widać że iskrownik jest odpięty - w okolicy są 3 wolne kable
Jest jeż goła wtyczka może od spustu wody ?
Zajrzałem pod górna pokrywę i chyba tam coś powinno być .
Widać też że był łatany od góry. Na fotkach z netu widać że tam powinien być czujnik z kablem
.
Czy to termostat bimetaliczny 100C ? Skąd idą kable do niego.
Link do termostatu

Może mi ktoś potwierdzić kable od iskrownika i luźną wtyczkę?
Ewentualnie może ma ktoś rozpiskę pinów w tej płycie ?

kable opis.jpg
Kable z okolicy iskrownika i wolna wtyczka
Plik ściągnięto 263 raz(y) 150,27 KB

iskrownik1.jpg
Szary idzie na obudowę więc uziemnienie
Plik ściągnięto 248 raz(y) 136,81 KB

spust wody.jpg
To może być od urządzenia do spuszczania wody ?
Plik ściągnięto 240 raz(y) 127,13 KB

czujnik.JPG
Tego u mnie brakuje. To jakiś termistor
Plik ściągnięto 291 raz(y) 153,85 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Robold 
zaawansowany


Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Piwa: 17/17
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-04-11, 12:54   

Tu masz opis wtyczek

J1.PNG
Plik ściągnięto 297 raz(y) 142,82 KB

_________________
Na wschód i nie tylko... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robold 
zaawansowany


Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Piwa: 17/17
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-04-11, 12:57   

mam jeszcze więcej schematów, jeżeli chcesz, to mogę wysłać na e-maila

J9.PNG
Plik ściągnięto 277 raz(y) 163,37 KB

_________________
Na wschód i nie tylko... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robold 
zaawansowany


Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Piwa: 17/17
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-04-11, 13:30   

Kaimar - ten schemat to chyba jest do elektroniki Baureihe1 ( BR1 ) i niestety nie będzie pasował Jacikowi. Sprawdź proszę na swoim panelu, czy na płytce jest napis BR2, a jak go niema, to będzie BR1
_________________
Na wschód i nie tylko... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-04-11, 13:31   

Robold Wielkie dzięki :pifko
Gdzie jest silnik Obieg ? To jest jako osobny element ?
W złączu J1 pin 3 i 6 to może być termostat bimetaliczny który jest na samej górze kociołka ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Robold 
zaawansowany


Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Piwa: 17/17
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-04-11, 13:39   

Jeszcze prościej można sprawdzić panel zdejmując pokrętło - jak jest BR2 to OK

BR2.PNG
Plik ściągnięto 14059 raz(y) 135,87 KB

_________________
Na wschód i nie tylko... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robold 
zaawansowany


Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Piwa: 17/17
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-04-11, 13:40   

Jacik - prześlij na PW swój e-mail, wyślę Ci wszystko co mam, a to zajmuje ponad 16MB i nie przejdzie przez CT
_________________
Na wschód i nie tylko... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-04-12, 18:52   

Tak patrze że chyba będę potrzebował komin burtowy.
Komin Burtowy
Po poprzednim została mi tylko prostokątna dziura.
Znalazłem jeszcze coś takiego Link ale to chyba do starego typu bojlera.

Elektronika niestety nie sprawna. Żadnych oznak życia i do tego kondensatory odpadają i w kilku miejscach jest rdza od strony druku. Była chyba pochlapana olejem.
Aktualnie wymyta i schnie.
Elektronika od modelu 3402 a na deklu naklejka że to model 3400.
Chyba ktoś podmienił co lepsze . Obudowa widać że była klejona więc trochę wtopa.
Jeżeli jej nie uruchomię to chyba sam się wezmę za własną wersje elektroniki do tego cuda.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-04-16, 19:14   

Kombinuje z płytą bo głucha kompletnie.
Bez wpiętego złącza J1 powinna dać się uruchomić w sensie pojawić się zasilania na LM324 albo załączyć któryś z przekaźników ?
Panel sterujący zrobiłem i wpiąłem. W J9 zwarłem LTS i WTS.
Zastanawia mnie co to jest Uzwojenie małe i Uzwojenie duże wpięte w J1 :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
vwyogi 
zaawansowany


Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015
Piwa: 17/13
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-04-16, 20:12   

jacik na tej aukcji podejrzysz jak wygląda urządzonko do zrzucania wody:

http://allegro.pl/truma-t...6125766997.html
_________________
Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mirek3510 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: fiat ducato
Nazwa załogi: Kaja
Dołączył: 15 Lip 2008
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Budzyń /Wielkopolska
Wysłany: 2016-04-17, 22:28   

witam proszę o pomoc
po zimie truma zaczeła szwankować przez 6 lat nie było problemu
mam trumatic c 6002
wentylatorek chodzi ma małych obrotach
jest pstryknięcie słychac zapalnik ale nie odpali ogrzewania i tak w kółko pstryk potem iskrownik i nic
ciepłą wodę zagrzeje
świeci żółta kontrolka
czerwona kontrolka niezapala się
ze 3 razy jakoś zaskoczył i było ok. ale dziś ani razu
jeśli dobrze pamiętam to po zagrzaniu wody z żółtej kontrolki przechodziła w zieloną tego też nie robi
woda ciepła z kranu leci
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-04-22, 18:10   

Niestety okazuj się że wszystko jest walnięte w tym bojlerze a miał być z kampera po wypadku.

Działają jedynie zawory gazu (słuchać jak stukają)
Udało się uruchomić silnik spalania.
Między magnes a obudowę naleciało rdzy i był tylko zatarty.
Wypatrzyłem na al..o iskrownik od kuchenki za 40 zł na 12V powinien się nadać.
Najważniejsze żeby płyta główna ruszyła bo nie chce mi się samemu wymyślać nowej :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-05-04, 21:29   

JarekzPolski - z kompresora mogłeś próbowac dmuchać ale w drugą stronę :)
Upewnij się że elektrozawór na pewno otwiera. Auto długo stało przewody od gazu mogą być zapowietrzone i czasami długo trzba czekać zanim gaz dojdzie do palnika.
możliwe problemy
a) ciąg gazu i nie dochodzi do elektrozaworu -
b) elekrozawór "cyka ale nie otwiera - zastał się ... jak dmuchałeś powietrzem jesteś pewien że miałeś przelot na palnik?
c) może być tak że ukłąd wyzwalania iskry cyka ale iskry na palniku nie masz... bo zadziała wcześniej bezpiecznik wysokiego napięcia który rozładuje ładunek wcześniej zanim osiągnie możliwość przskoku z elektrody na palnik. może byc elektroeda zbyt daleko od palnika.
Napisz czy zawalczyłeś
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-05-04, 21:37   

Jacik - te duże kondensatory sklejone razem - od razu na dzięn dobry do wymiany.
te które mówisz ze odpadają tez wymienić w pierwszj kolejności ...
Jak masz diody w ukłądach wylutuj po jednym pinie i sprawdzaj zwłaszcza te gdzie w układach miałeś trefne kondensatory.
W większości starych Trum po przejściach z kórymi pracowałem - nie w nikając w przyczynę - były walnięte diody. Nowsze układy też mogą mieć taką właściwość - jak coś pierdyknie w układzie to leci połowa diód na płytce.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***