Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont głowicy
Autor Wiadomość
BODEK 
zaawansowany


Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Piwa: 23/3
Skąd: Wesoła
Wysłany: 2012-10-05, 20:28   

Darek, założenie nowych pierścieni może spowodować pobieranie oleju /nawet więcej niż uzupełniasz dotychczas/ przynajniej do czsu ułożenia się w cylindrze,!
_________________
BODEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2012-10-05, 20:46   

Witaj Bodziu
no , właśnie ,ty to dopiero napatrzyłeś się na te naprawy ,co myślisz o tych pierścionkach,,,,,,,,,jak na wierzchu ,wymieniać :-P ,no oczywiście ,że będą potrzebowały km aby się ułożyły ,ale gdzie ja te km zrobię ,na razie prauje na emeryturę :haha: :haha: :haha: :haha:
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/483
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-10-06, 07:18   

ARCADARKA napisał/a:
,co myślisz o tych pierścionkach,,,



Darku przeczytaj jeszcze raz post Bodka, tam pisze Ci myśli :chytry
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BODEK 
zaawansowany


Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Piwa: 23/3
Skąd: Wesoła
Wysłany: 2012-10-06, 09:11   

Darku; pierścienie i tłoki wydzierają się owalnie, i tak układają się w cylindrze. Założenie nowych pierścieni, to tak jakbyś włożył koło w ował. Po drugie pierścienie w tłoku wydzierają nie równo kanał w tłoku , powstaje taki mikroskopijny próg, pierścienie nowe nie będą przylegały do rowków /to boczne płaszcyzny pierścieni utrzymują główne ciśnienie w cylindrach/. Dobrze radzili aby nalać nafty, ale ona też przeleci przez zamki pierścieni. Naftą sprawdza się głównie głowice na szczelność.
Reasumując -jak nie wyciągałęś tłotów to nie ruszj ich do czsu jak silnik zacznie brać dużo oleju, a póżniej trzeba myśleć o remoncie.
W głowicy zwróć uwagę na uszczelnienie trzonków zaworowych!
Powodzenia
_________________
BODEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2012-10-06, 09:37   

Bodziu ,,,,,,,,dzięki ,wielkie :bigok :bigok :bigok ,
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2012-10-09, 20:02   

Głowica zrobiona ,,, :-P ,,,,,,diagnoza 3 gniazda wydechowe były wypalone , wałek super dźwigienki jak nowe ,,jutro składanie i odpalenie silnika ,pierścionki zostają oryginały
dzięki koledzy za rady :bigok :bigok :bigok

1.jpg
Plik ściągnięto 3180 raz(y) 45,77 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 3180 raz(y) 43,64 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 3180 raz(y) 44,44 KB

_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 93/116
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2012-10-09, 20:54   

Tak czysto, że jeść się ze stołu da :bigok
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marian 1949 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato HOBBY 600
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2011
Piwa: 24/4
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2012-10-09, 22:25   

Witaj Darek czytałem te posty i powiem tobie że parę dorad w sposobie naprawy otrzymałeś prawidłowe i dobrze że zdecydowałeś nie ruszając pierścieni tłokowych .
bo gdy dotychczas silnik nie pobierał oleju to po wymienieniu na nowe to mogło by być
gorzej bo bez wyszlifowania cylindrów często zdarza się że nowe pierścienie nie przyjmą się ponieważ cylindry są już lekko owalne i utwardzone można by przeszlifować ręcznie papierem ściernym tak aby uzyskać ta zwaną siatkę olejową wtedy olej zatrzymuje się w tych rysach i pierścienie ślizgają się po warstwie oleju a nie bezpośrednio po ścianach cylindrów Ale taka operacja nie zawsze się udaje .więc podjąłeś prawidłową decyzję .
A szczelności pierścieni nigdy nie sprawdza się benzyną rozpuszczalnikiem czy naftą można to zalać olejem silnikowym ale i to też nie jest pewności na stówę ponieważ pierścienie silniku czterosuwowym nie posiadają zamków i mają dopuszczalną szczelinę
do trzy dziesiąte milimetra nie mogą być na styk i po jakimś czasie olej morze z tłoków spłynąć do misy olejowej tymi szczelinami .
Zwróć uwagę czy masz nie wytarte krzywki wałka rozrządu i i dżwigienki zaworowe oraz panewki wałka .Życzę powodzenia i udanego remontu . :spoko
_________________
Pozdrawiamy
Zofia i Marian
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***