|
|
Remont głowicy |
Autor |
Wiadomość |
BODEK
zaawansowany
Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Piwa: 23/3 Skąd: Wesoła
|
Wysłany: 2012-10-05, 20:28
|
|
|
Darek, założenie nowych pierścieni może spowodować pobieranie oleju /nawet więcej niż uzupełniasz dotychczas/ przynajniej do czsu ułożenia się w cylindrze,! |
_________________ BODEK |
|
|
|
|
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2012-10-05, 20:46
|
|
|
Witaj Bodziu
no , właśnie ,ty to dopiero napatrzyłeś się na te naprawy ,co myślisz o tych pierścionkach,,,,,,,,,jak na wierzchu ,wymieniać ,no oczywiście ,że będą potrzebowały km aby się ułożyły ,ale gdzie ja te km zrobię ,na razie prauje na emeryturę |
_________________ Darek |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/483 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-10-06, 07:18
|
|
|
ARCADARKA napisał/a: | ,co myślisz o tych pierścionkach,,, |
Darku przeczytaj jeszcze raz post Bodka, tam pisze Ci myśli |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
BODEK
zaawansowany
Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Piwa: 23/3 Skąd: Wesoła
|
Wysłany: 2012-10-06, 09:11
|
|
|
Darku; pierścienie i tłoki wydzierają się owalnie, i tak układają się w cylindrze. Założenie nowych pierścieni, to tak jakbyś włożył koło w ował. Po drugie pierścienie w tłoku wydzierają nie równo kanał w tłoku , powstaje taki mikroskopijny próg, pierścienie nowe nie będą przylegały do rowków /to boczne płaszcyzny pierścieni utrzymują główne ciśnienie w cylindrach/. Dobrze radzili aby nalać nafty, ale ona też przeleci przez zamki pierścieni. Naftą sprawdza się głównie głowice na szczelność.
Reasumując -jak nie wyciągałęś tłotów to nie ruszj ich do czsu jak silnik zacznie brać dużo oleju, a póżniej trzeba myśleć o remoncie.
W głowicy zwróć uwagę na uszczelnienie trzonków zaworowych!
Powodzenia |
_________________ BODEK |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2012-10-06, 09:37
|
|
|
Bodziu ,,,,,,,,dzięki ,wielkie , |
_________________ Darek |
|
|
|
|
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2012-10-09, 20:02
|
|
|
Głowica zrobiona ,,, ,,,,,,diagnoza 3 gniazda wydechowe były wypalone , wałek super dźwigienki jak nowe ,,jutro składanie i odpalenie silnika ,pierścionki zostają oryginały
dzięki koledzy za rady
1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3180 raz(y) 45,77 KB |
2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3180 raz(y) 43,64 KB |
3.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3180 raz(y) 44,44 KB |
|
_________________ Darek |
|
|
|
|
zibikruk
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2012-10-09, 20:54
|
|
|
Tak czysto, że jeść się ze stołu da |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
|
|
|
|
|
Marian 1949
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato HOBBY 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Maj 2011 Piwa: 24/4 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: 2012-10-09, 22:25
|
|
|
Witaj Darek czytałem te posty i powiem tobie że parę dorad w sposobie naprawy otrzymałeś prawidłowe i dobrze że zdecydowałeś nie ruszając pierścieni tłokowych .
bo gdy dotychczas silnik nie pobierał oleju to po wymienieniu na nowe to mogło by być
gorzej bo bez wyszlifowania cylindrów często zdarza się że nowe pierścienie nie przyjmą się ponieważ cylindry są już lekko owalne i utwardzone można by przeszlifować ręcznie papierem ściernym tak aby uzyskać ta zwaną siatkę olejową wtedy olej zatrzymuje się w tych rysach i pierścienie ślizgają się po warstwie oleju a nie bezpośrednio po ścianach cylindrów Ale taka operacja nie zawsze się udaje .więc podjąłeś prawidłową decyzję .
A szczelności pierścieni nigdy nie sprawdza się benzyną rozpuszczalnikiem czy naftą można to zalać olejem silnikowym ale i to też nie jest pewności na stówę ponieważ pierścienie silniku czterosuwowym nie posiadają zamków i mają dopuszczalną szczelinę
do trzy dziesiąte milimetra nie mogą być na styk i po jakimś czasie olej morze z tłoków spłynąć do misy olejowej tymi szczelinami .
Zwróć uwagę czy masz nie wytarte krzywki wałka rozrządu i i dżwigienki zaworowe oraz panewki wałka .Życzę powodzenia i udanego remontu . |
_________________ Pozdrawiamy
Zofia i Marian
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|