ALKO - zawieszenia o które trzeba bardziej dbać + poduszki |
Autor |
Wiadomość |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-01-10, 20:58 ALKO - zawieszenia o które trzeba bardziej dbać + poduszki
|
|
|
Wielu z Was nawet nie wie , że z tyłu pod podłoga macie zawieszenie ALKO a nie zwykłe resory … Kampery teraz sobie stoją i rdza je zżera …tak tak … właśnie teraz sklejają się tuleje . Na wiosnę okaże się , że zawieszenie jest twarde , szafki same się otwierają w czasie jazdy , widelce zamieniają się miejscami z nożami i łyżkami w szufladzie . Może jeszcze jest nadzieja …w osi są kalamitki do podłączenia smarownicy , niewielu pamięta o tym … właściciel auta z którego oś jest na fotce nie pamiętał i … klops . Oprócz połamanych elementów resorujących dodatkowo dołoży za regenerację bieżni i wymianę tulei …
Alko jest fajne , jak już musi być , ale tylko jak się pilnuje smarowania .
Nasa1131.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7513 raz(y) 137,52 KB |
Nasa1134.jpg
|
|
Plik ściągnięto 145 raz(y) 125,13 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez CORONAVIRUS 2013-02-06, 21:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2013-01-10, 21:34
|
|
|
A kto by tam właził. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
koko
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 70/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-01-10, 21:37
|
|
|
Czy wszystkie osie ALKO trzeba smarować i gdzie są smarowniczki? |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2013-01-10, 21:41
|
|
|
Adasiu nie mów gdzie ,już widzę Konrada z tą tawotnicą pod Carthago |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
artanek
weteran
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Piwa: 23/1
|
Wysłany: 2013-01-10, 21:52
|
|
|
Prawie z tych zdjęc co dodałeś nic nie wynika ?Co własciwie przedstawiają ?? Nie każdy jest mechanikiem . |
_________________
|
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-01-10, 21:58
|
|
|
koko napisał/a: | Czy wszystkie osie ALKO trzeba smarować i gdzie są smarowniczki? |
W starych modelach ALKO smarowniczki są (powinny być ) na rurze ok 10 cm od mocowań do ramy ... chodzi o osie bez gumowych wkładów resorujących a te są montowane w nowszych modelach ( o ile się nie mylę graniczną datą jest 2004 rok) . Dlatego do aut ( do 2004 roku) nie ma sensu zakładać poduszek zawieszenia ... jak już widać , że wszystko "siedzi" to poduchy nic nie dadzą oprócz wizualnego podniesienia tyłu . Będzie dalej twardo bo oś wcześniej "umarła" . Trzeba najpierw naprawić a potem poprawić
Smarowniczki są zamontowane miedzy tulejami ciernymi , więc jak się wtłacza smar to ten rozchodzi się do zewnetrznego i wewnetrznego materiału ciernego . Jeśli ten z którejś strony jest już "wytarty" to kaplica... uszkodzonym smar ucieknie i do dobrego"szczelnego" nawet nie dojdzie .
Można wizualnie stwierdzić uszkodzenie tulei obserwując kąt pochylenia koła .
Alko(firma) poszła trochę po kosztach dając jedną kalamitkę na dwie tuleje cierne... tym bardziej , że w tych tulejach są otwory do umieszczenia kalamitek co by umożliwiało smarowanie każdej z tulei osobno ...
Myślę , że w nowym carthago nie trzeba smarować ale głowy nie dam ...
Na fotkach jest część wahacza , która pracuje w osi . Jak pracuje to jest idealnie okrągła bez wżerów rdzy itp ... Jak odbiorę elementy z regeneracji to porównacie ale nie zrobię instruktażu jak sobie zregenerować ALKO w ogrodzie na trawniku ... musze sobie też coś zostawić |
Ostatnio zmieniony przez CORONAVIRUS 2013-01-17, 19:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2013-01-10, 22:14
|
|
|
W mojej przyczepie pod łodziowej, na środku osi jest korek z miarką i tam wlewa się lub wpycha smar o gęstości płynnego miodu. Przez 14 lat jeszcze go nie uzupełniałem. Oś i przyczepka o DMC 1600 kg. 1998 rok prod. |
|
|
|
|
Camper Diem
Kombatant
Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 49/65 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2013-01-10, 22:51
|
|
|
No name napisał/a: | Alko jest fajne , jak już musi być , ale tylko jak się pilnuje smarowania . |
to ja już nie wiem czy te Alko dobre czy nie. jak trzeba smarować to chyba do bani? |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
|
koko
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 70/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-01-11, 09:43
|
|
|
myslę że nie trzeba u mnie smarować |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
|
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2013-01-11, 09:59
|
|
|
Camper Diem napisał/a: | No name napisał/a: | Alko jest fajne , jak już musi być , ale tylko jak się pilnuje smarowania . |
to ja już nie wiem czy te Alko dobre czy nie. jak trzeba smarować to chyba do bani? |
Całkiem do bani może nie,oprócz spełniania zaprojektowanej funkcji,napędzają gospodarkę warsztatową |
|
|
|
|
antwad
stary wyga
Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Sty 2007 Piwa: 17/63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-01-11, 10:13
|
|
|
koko napisał/a: | myslę że nie trzeba u mnie smarować |
No ja nie byłbym takim optymistą.
Pamiętaj, że kto smaruje ten jedzie |
_________________ "Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat przy każdej okazji" - św. Tomasz z Akwinu |
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2013-01-11, 16:15
|
|
|
koko napisał/a: | myslę że nie trzeba u mnie smarować |
To źle myślisz.
Według producenta smarujemy co 20.000 km lub co rok w zależności co wypadnie wcześniej.
Lokalizacja kalamitek na rysunku.
Clipboard01.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7268 raz(y) 17,54 KB |
|
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-01-11, 17:07
|
|
|
ooo dokładnie tam są te kalamitki ...
kaimar ... spotkałeś się z osią mającą cztery kalamitki ? Tak by było rozsądniej
wahacze po regeneracji ... w osi jaką aktualnie reanimuję będzie sześć kalamitek Dodatkowo każda tuleja ślizgowa będzie miała swoje smarowanie , niezależne ...
Nasa1143.jpg
|
|
Plik ściągnięto 146 raz(y) 173,62 KB |
|
|
|
|
|
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
|
|
|
|
|