Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mercedes 308 CDI KOGEL
Autor Wiadomość
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-10-27, 15:51   

samotny wilk napisał/a:
No bo, jak to by wyglądało: tekturowy kamper?

Jak typowa alkowa. :ok

Przypomnę, że w środku seryjnie są półki do przewożenia towaru. Meble się do tego samego żebrowania przykręca.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2015-10-28, 09:23   

http://www.alle-lkw.de/Tr...i-a1149077.html
Durisotti-tu można ładny pokoik zbudować.
Koło mnie ma gościu takie dwa,robią za busy transportowe-meblowe.
Jak się wejdzie do środka-to przestrzeniiii :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2015-10-28, 20:19   

durisotti jest ciężkie , pisał o tym kolega forumowy-użytkownik D.

z umeblowaniem bez szału -2900 min. ;)
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2015-10-31, 09:10   

http://olx.pl/oferta/volk...5-IDcofWp.html#
W takim wykonaniu nadwozia,łóżko do góry i może być wtedy krótki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-10-31, 09:50   

Oj, niefajny. Zobacz - przestrzeń nad kabiną niewykorzystana (to jest tylko owiewka) - w pocztowych jest to kabina. Okna niby są, ale one są chyba odsuwane na bok, a takich się nie wykorzysta. W sumie dużo przeróbek, żeby w tym można kamperować - nawet chyba więcej, niż w koglu.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2015-10-31, 10:07   

te powyżej 3,5t są ciekawsze

201503131231188744.jpg
Plik ściągnięto 4582 raz(y) 26,12 KB

201503131231217368.jpg
Plik ściągnięto 4582 raz(y) 27,54 KB

201510281201075552.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 169,56 KB

201409100824485077 (Large).jpg
Plik ściągnięto 49 raz(y) 109,13 KB

201503131231161518 (Large).jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 86,94 KB

_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
samotny wilk 
weteran
W podróży jesteśmy zawsze.


Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2013
Piwa: 70/62
Skąd: Stolica
Wysłany: 2015-10-31, 21:12   

eler1,
eler1 napisał/a:
te powyżej 3,5t są ciekawsze
bo ja wiem, czy ciekawsze? :roll:

Moim zdaniem tylko zabudowa jest dłuższa, ale konstrukcyjnie, to prawie to samo. Wnętrze niemal identyczne jak w Kogelu.

Wcale nie jestem przekonany do tego, że pokazane żółtki z motorkiem IVECO są > 3,5 t.
Masz może jakiś link do tych Twoich żółtków? Dobrze by było. :ok

Kogel wnętrze..jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 79,95 KB

_________________
Andrzej
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Benedykt
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato I 88`Antek blaszak,zabudowa nieznana
Nazwa załogi: Rajzendry-dwa
Dołączył: 04 Sie 2015
Piwa: 1/1
Skąd: Alwernia
Wysłany: 2015-11-01, 21:12   

eler1 napisał/a:
te powyżej 3,5t są ciekawsze


te są o tyle ciekawsze od mniejszych , że zapewne nie jeździły wyłącznie w ruchu miejskim od jednego domu do drugiego stając co 5 metrów.Tego bym już ścierwem nie nazwał i jestem pewny , że mają silniki i skrzynie biegów w dużo lepszej kondycji jak ich mniejsi bracia. :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
samotny wilk 
weteran
W podróży jesteśmy zawsze.


Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2013
Piwa: 70/62
Skąd: Stolica
Wysłany: 2015-11-02, 15:05   

Benedykt napisał/a:
że zapewne nie jeździły wyłącznie w ruchu miejskim od jednego domu do drugiego stając co 5 metrów.


Mniejsze też nie jeżdżą w sposób jak opisujesz - "co 5 metrów ...". Od początku twoich wywodów n.t. aut poczty niemieckiej wiedziałem, że to są wywody w stylu: podobno, słyszałem, wydaje mi się, itd.
Wszedłem na stronę owej poczty, co i Tobie polecam.

W Polsce, także nikt rozumny w taki sposób nie rozwozi listów od babci z Helu. Może mylisz firmy kurierskie z pocztą?

Niedawno widziałem "co" rozwozi pocztę w dzielnicach Rzymu. To to nie ma DMC do 3,5 T, a powyżej 3,5 T, to już zupełnie NIE.

Jak znajdę właściwy pojazd, to i tak go wybiorę, nawet wbrew zniechęcaczom. :szeroki_usmiech

Poczta włoska-Rzym.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 130,51 KB

_________________
Andrzej
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Benedykt
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato I 88`Antek blaszak,zabudowa nieznana
Nazwa załogi: Rajzendry-dwa
Dołączył: 04 Sie 2015
Piwa: 1/1
Skąd: Alwernia
Wysłany: 2015-11-05, 20:58   

samotny wilk napisał/a:
Od początku twoich wywodów n.t. aut poczty niemieckiej wiedziałem, że to są wywody w stylu: podobno, słyszałem, wydaje mi się, itd.
Wszedłem na stronę owej poczty, co i Tobie polecam.


Może nie tak do końca - podobno, słyszałem czy wydaje mi się....
Ot po prostu przez całe 22 lata widziałem to przez okno, albo bezpośrednio na ulicy.... Tylko czy to ważne?
To było nic mniej czy więcej jak tylko moja opinia na ten temat, podparta paroma stronami przeczytanymi w necie przez samych Niemców , którzy bądź te auta kupili, bądź zrezygnowali z kupna po wywodach innych. Głównie tych, którzy wrzucili kupę forsy w silniki jak i skrzynie. Oczywiści w Polsce zawsze to taniej wychodzi.

A tak na marginesie to Niemcy mają forum dotyczące wyłącznie budowy kamperów na Koglach.
warto sobie poczytać i pooglądać choć zbyt dużo tego nie ma.

http://www.paketkoffer.de/

Co więcej mogę nawet podać link gdzie można kupić bezpośrednio wiele pojazdów z poczty i Dhl bez pośredników.

https://www.dpfleet.de/fzv/fzbieterservlet?WCI=EFZ
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-11-06, 08:45   

Benedykt napisał/a:
Może nie tak do końca - podobno, słyszałem czy wydaje mi się....
Ot po prostu przez całe 22 lata widziałem to przez okno, albo bezpośrednio na ulicy.... Tylko czy to ważne?

Wybacz, ale przestawiasz dowód anegdotyczny. Ja również mogę napisać:

"No, nigdy nie kupiłbym takiego ścierwa jak fiat, sąsiad ma fiata i psuje mu się to na okrągło, jeździ jak taczka, ładuje w niego kupę kasy i do tego rdzewieje. Jest też całe forum o fiatach, gdzie nic innego nie robią jak tylko wymieniają się problemami."

...no ale czy to coś wniesie? Fakty są takie, że skoro jest dedykowana strona i forum (za linki serdecznie dziękuję), to jest to popularna przebudowa. Jeżeli wszystkie egzemplarze są zajechane, to raczej by nikt na tym nie robił.

Co do "stawania co 5 metrów i odpalania", to zauważę, że:
1) Silnik tam jest zawsze ciepły. Jak staje na dłużej, to ma dogrzewacz właśnie w tym celu.
2) Sporo współczesnych samochodów gasi silniki przy każdym zatrzymaniu się na światłach.

Ja ciągle stoję na stanowisku, że należy obejrzeć konkretny egzemplarz. Na pewno będą zajechane (taki widziałem), ale nie koniecznie wszystkie.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
samotny wilk 
weteran
W podróży jesteśmy zawsze.


Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2013
Piwa: 70/62
Skąd: Stolica
Wysłany: 2015-11-06, 10:24   

Benedykt napisał/a:
Ot po prostu przez całe 22 lata widziałem to przez okno, albo bezpośrednio na ulicy....

Ci powiem: "czego to ja już w swoim życiu przez okno nie widziałem?". Wprawdzie nie patrzyłem, aż przez 22 lata, ale czasem spoglądam.

Z tym oknem, to Ci się udało. Przynajmniej można się pośmiać. Dobre i to. :haha:

Jest to nawet bardzo wesoły "dowód anegdotyczny".
Czuję się mocno rozbawiony. Dzięki Tobie będę miał dobry dzień, jak wesoły autobus. :spoko
_________________
Andrzej
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
samotny wilk 
weteran
W podróży jesteśmy zawsze.


Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2013
Piwa: 70/62
Skąd: Stolica
Wysłany: 2015-11-06, 11:33   

Kolejny, znaleziony przykład wykonanej przebudowy Kogela.

http://www.mobile.de/pl/S...214905711.html#
:spoko
_________________
Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2015-11-06, 20:40   

Auta pocztowe mają wiele zalet gdy się patrzy na gabaryt budy i ładowność deklarowana przez sprzedających. Inna sprawa, że warto to zweryfikować na wadze, żeby się później nie rozczarować.

Kwestia silnika i skrzyni pozostaje do ustalenia, bo kupienie zajechanego sprzętu to na pewno zły pomysł z punktu widzenia finansów. Swoja drogą to czemu w Polsce Kogle są oferowane z przebiegami rzędu 100 tys. km (udokumentowanymi!?) a w Niemczech te same Kogle mają dwa razy więcej najechane?

Najbardziej mnie jednak frapuje kwestia rejestracji na 4 osoby. Z blaszakami ścieżka jest przetarta i jak wiadomo da się to zrobić. W jednym urzędzie idzie łatwiej, w innym bardziej opornie, ale ogólnie procedura do przejścia. A jak by było w takim Koglu? Tam fotele drugiego rzędu będą zamontowane w przestrzeni bagażowej. Czy diagności pójdą na to by wydać stosowne zaświadczenie? Montaż do ramy jest oczywiście solidny, ale ściany delikatne jak w firmowym kamperze. Ma ktoś pojęcia jak by to było w Polsce potraktowane?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Benedykt
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato I 88`Antek blaszak,zabudowa nieznana
Nazwa załogi: Rajzendry-dwa
Dołączył: 04 Sie 2015
Piwa: 1/1
Skąd: Alwernia
Wysłany: 2015-11-06, 21:36   

koder napisał/a:
Wybacz, ale przestawiasz dowód anegdotyczny. Ja również mogę napisać:

"No, nigdy nie kupiłbym takiego ścierwa jak fiat
....

I w tym momencie też byłbym przeciw :wyszczerzony:
Co więcej - powiedziałbym, że nie wiesz co mówisz / piszesz - a wszystko dlatego, że od lat prywatnie jeżdżę właśnie tym co poniżej i wychwalam to ponad niebiosa, bo jeszcze nigdy mnie nie zawiódł , a przejechałem tym z pół świata :wyszczerzony: :wyszczerzony:



A co do Kogla to zdania i tak nie zmienię, ale życzę wszystkim wiele zadowolenia z użytkowania tych niezajeżdżonych egzemplarzy, szczególnie tych kupionych tu w kraju - powodzenia...

koder napisał/a:
Co do "stawania co 5 metrów i odpalania", to zauważę, że:
1) Silnik tam jest zawsze ciepły. Jak staje na dłużej, to ma dogrzewacz właśnie w tym celu.
2) Sporo współczesnych samochodów gasi silniki przy każdym zatrzymaniu się na światłach.


Napiszę tak - nie udało mi się jeszcze przeczytać artykułu w prasie , literaturze fachowej na temat :
"krótkie trasy zbawienne dla silnika diesla"

Zaś artykułów o tytule :
"Negatywne skutki eksploatacji samochodu na krótkich dystansach" nooooooo przeczytałem dziwnym trafem oporowo. :-/

Choćby ten:

http://autokult.pl/25607,...kich-dystansach

A od takich artykułów jak powyżej to internet pęka w szwach - chyba coś w tym jest ;)

A tak na marginesie - z własnego doświadczenia zawodowego wiem jak szybko zużywa się silnik diesla na bardzo krótkich dystansach. I jest to obojętne czy jest on w miarę nagrzany lub nie.Osobiście jeździłem ciężarówką,która przez 12 lat zrobiła 65 tys km w transporcie wewnętrznym, praktycznie wszystko po terenie potężnego zakładu, od czasu do czasu po mieście.To był złom kompletny, silnik praktycznie do generalnego remontu przy przebiegu 105 tys km. A powinien przelecieć wnet milion :wyszczerzony:
Coś w tym jednak jest.

A może ja czegoś nie doczytałem i jest to obojętne czy w necie , prasie, literaturze fachowej ? Jeżeli tak to będę wdzięczny za uświadomienie mi mojej niewiedzy :-/

A tak już zupełnie na marginesie - gdybym miał możliwość kupna za małe pieniądze w 100% pewnego silnika i skrzyni manualnej z powypadkowego sprintera , oczywiście z małym przebiegiem (nie po poczcie), to sam bym takiego kogla kupił i przerobił na kampera.Bo sama buda jest rzeczywiście godna uwagi.
Chociaż tak po prawdzie gdybym miał kupować to i tak wolałbym bułkowca, a nie kogla.Takie przynajmniej jeździły normalnie od piekarni do piekarni i nie stawały co 5 m.

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***