Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony do kampera
Autor Wiadomość
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-09-19, 16:25   

Ooo licznik by mi zaczął w drugą stronę oszukiwać. Bo teraz zawyża o 8%, :haha:
Zacząłby chyba zaniżać, albo jak się bieżnik trochę zetrze pokazywać zgodnie z GPS. Niesamowite :)

Zrzut ekranu 2017-09-19 o 16.23.42.png
Plik ściągnięto 21 raz(y) 67,16 KB

_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 113/117
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2017-09-19, 17:58   

toscaner, w Niemczech są opony tańsze niż w Polsce, dodatkowo mam często zniżki sezonowe. Wrazie potrzeby pisz.
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-09-19, 18:05   

Dlatego wrzuciłem tą stronę. Polskie oponeo sprzedaje teraz na UK
https://www.oponeo.co.uk/...d1XrOXyPEMVxYQ=

Ceny mają miażdżące jeśli porównać z nawet jakimś tanim sklepem czy siecią. A przeliczając z allegro po kursie w jakim mi bank gdy kartą zapłacę policzy, to taniej wychodzi na tej stronce.
No i na koniec gdy kupię w Polsce drożej, to dojdzie mi koszt transportu do Szkocji kolejne kilkadziesiąt £
Wiadomo dojdzie mi ok 12-18£ za przełożenie opony, czyli x4, ale Jak mi krzyknęli za michelin agilis 169£ za sztukę, albo continentale 159£ to na oponeo nie ma nic w takiej cenie nawet doliczając te 15£ za przekładkę opony. :shock:

ale nawet te najdroższe to niezła cena. Standardowo pewnie kupię albo najlepsze jakie są na rynku, albo najtańsze na rok, max dwa i znów nowe. Aktualnie mam na osiach parę 2 letnich a druga 5 miesięczne, więc mógłbym pojeździć min. rok ale zachciało mi się rozmiar zmienić po podniesieniu zawieszenia o ok. 3 cale. :mrgreen:

Ciekawe, czy cena niemiecka + ten transport wyszłaby jeszcze taniej? Tylko nadal nie wiem które brać :shock:

Zrzut ekranu 2017-09-19 o 18.04.12.png
Plik ściągnięto 12 raz(y) 199,67 KB

Zrzut ekranu 2017-09-19 o 18.04.23.png
Plik ściągnięto 18 raz(y) 169,19 KB

_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2017-09-19, 18:35   

Ja bym brał organoleptycznie, czyli po bieżniku. Jak ma nasr.... ne lamelek to biorę.
Vanco zykłe miało mało i kicha na trawie.

Bo co spec, to inne zdanie...
Kieruj się mocą

Dla mnie najmniej istotne parametry, to hałas i spalanie.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-09-19, 19:51   

Bronek tu masz rację. Hałas mam w ...
Mam wygłuszoną kabinę akustycznie + teraz już 2 subwoofery i 8 głośników, a i tak słucham na 5%-10%
Opon nie słychać, a z przodu 2 letnie Matadory 4 sezonowe
Tył jakieś szkockie gówno (szkockie bo tu kupiłem najtańsze bo tylko letnie mieli na ten sam dzień), bo musiałem nowe kupić jak oponę skatowałem. A żem Polak i u nas parami to nawyk zmusił. Mogłem sztukę, to tu można każdą oponę inną byle rozmiar ten sam.
Było nie słuchać sumienia.

Może zostawię jeszcze na jeden sezon i dodrę i kupię wiosną, bo ta nówka para na tyle ma na razie z 6 tys km przejechane i wkurza mnie, że najpierw pneumatyki nie założyłem zanim oponę rozwaliłem. Brałbym wtedy 225

Maciej, jeśli masz na 16, to masz takie samo z wyglądu ale to jest tzw 18tka, a ja mam tzw 14tkę, niższa, która wychodziła tylko na 15, bo miększe zawieszenie.
Idąc tokiem myślenia wysokości balona, to przy tej samej średnicy opony na 16 będzie mniej gumy niż na 15. Czyli na 16 pewniej w zakrętach.
Ale ja na 99% nie będę wymieniał na 16, bo to już za duże koszty.
Jeśli już to tylko te moje niskie 195 na 225 z tego linku.

Ale fakt, bo nie pomyślałem na szybko o tym. Szukać pod kątem na śliskim :)
Hałas jak wyżej. Mam wytłumioną akustycznie kabinę, więc mam w ....
Zużycie paliwa też mam w .... bo przepaliłem tyle paliwa kamperem już, że % mnie nie interesują.

Stawiam :pifko : za zwrócenie uwagi na to na mokrym, bo to ważna rzecz.
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-09-19, 20:19   

Maciej S. napisał/a:
Niestety tu się mylisz. 225/70 to jest profil w przekroju i jak przetniesz oponę w poprzek dla 15" i 16" to dostaniesz dokładnie to samo. Uwierz, pracuję w tej branży 20 lat. Różnią się większą dziurą na felgę, wysokość ściany bocznej jest dokładnie taka sama.


Ja naprawdę doskonale wiem o tym, może źle zrozumiałeś o czym napisałem. 225 to 225, ale ja pisałem o średnicy !!
Czyli nie byłby to ten sam rozmiar dla 15 i 16 :spoko

I mamy obaj rację, tylko się nie zrozumieliśmy. Matematyka to matematyka. Bo dla tej samej średnicy obu kół, dla 15 będzie większy balon - mniej metalu, a dla 16 mniej gumy, bo więcej metalu. O średnicę koła mi chodziło. Więcej metalu przy tej samej średnicy koła czyli mniej gumy = lepiej się trzyma na zakrętach. Metal się słabiej ugina na zakrętach, w sumie tu pomijalnie. To gdzie się mylę? :spoko

Nie wiem jakie cyfry w szerokości i wysokości by musiały być, ale od tego jest kalkulator.
Czyli dla moich 15tek, 225/70, które chciałbym kupić logiczne, że nie będzie to 225/70 na 16tkach. Bo tu średnica będzie większa. Przecież wstawiłem tabelkę i tam było 67 mm, a na 15 jest to 42mm (to podał mi Zbyszek).
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-19, 23:19   

Tak dodam...
Na przedniej osi mam Vredestein AllSezon 195/70r15 (Fabryczne 185r14)
Na tylnej natomiast Continentale 215/70r15
I bardzo dobrze mi z takim układem...chociaż rzeczywiście może bym do tylnej osi dołożył 10-20mm jeszcze...ale u mnie jest znacznie większe przewieszenie tyłu...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2017-09-20, 05:29   

Może Wam pomogę się zrozumieć jak tłumacz /mediator... :mrgreen:
1. Baloniik taki sam na odc. powiedzmy 1 cm
2 Balonik większy per saldo na całym obwodzie w 16" (po długości)

U mnie szesnastki z wysokością 7 cm nie wejdą na tył a obniżanie profilu opony wg mnie nie ma większego sensu. Wizualnie może.

Reszta to tzw. wrażenia subiektywne i charakterystyczne dla psychiki samca kamperowca

Balon 6,5 lub 7 cm, to balon, a dryftu kamperem nie planuję. Szersza tylna oś niweluje boczne ugięcia dosyć skutecznie.

Opony do kampera oceniam jedynie wg przyczepności na mokrym i trawiasty, luźnym podłożu :!:

Vanco Camper kilka razy dały plamę. M. in przy ruszaniu i na trawie, leciutkim błotku. Dlatego zmieniam.

Reszta jest pytaniem.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bwie 
doświadczony pisarz

Dołączył: 10 Wrz 2014
Piwa: 4/2
Skąd: stąd
Wysłany: 2017-09-20, 06:14   

toscaner napisał/a:
...A przeliczając z allegro po kursie w jakim mi bank gdy kartą zapłacę policzy, to taniej wychodzi na tej stronce...


Spróbuj tego wynalazku https://www.google.pl/sea...FHcfi8AeLmJvwDg

Kartę doładowujesz swoją walutą (np PLN) a przewalutowania masz po kursach międzybankowych, możesz prowadzić rachunki w kilkunastu walutach a obsługiwane jest ok 100 walut, mają niestety parę ograniczeń (wypłata z bankomatu do 800 zł miesięcznie a potem prowizja 2%, do 20 tys. zł wymiana walut bez prowizji potem 2% i coś tam jeszcze - to sobie doczytasz ale np. przelewy i płatności kartą to są bez ograniczeń 8-) )
Mam tą kartę od około roku ale używam od maja (gdy wprowadzili PLN) i jestem bardzo zadowolony. Kursy mają niższe od internetowych kantorów walutowych.

Pozdr W

Tutaj jest sporo informacji
http://antyweb.pl/revolut...stsze-i-tansze/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-09-20, 14:27   

No nie rozumiemy się, bo cały czas zakładasz, że ja na 16 zakładałbym też 225/70, tak jak planuję to zrobić na 15, bo chcę kupić 225/70 15C i zakładasz, że ja myślę, że to to samo.
Ale tak nie jest. Fakt podałem o ile się zwiększy średnica z stosunku do tych które mam obecnie, przy gdybym teoretycznie założył na 16 225/70 i było 67mm bo byłem ciekawy, ale tyle nie chcę. Dla 225/70 na 15 podał mi Zbyszek 42mm. Interesował mnie rozmiar opony na 16, gdybym kupił takie felgi, gdzie będę miał tą samą średnicę koła jak na 15 przy tych 225/70. Czyli o te 2cm wyżej auto niż teraz.

Czyli nadal trzymamy się tej samej średnicy, a więc wg matematyki też tego samego obwodu itd. Matematyki nie obchodzi czy liczymy opony czy ilość biszkoptów. Wystarczy tylko ołówek, papier, lub kalkulator.

Aby zrozumieć już tym razem o co mi chodzi i nie ciągnąć w nieskończoność, to włączam kalkulator i odpowiednio podaję co mam na myśli, aby już było łatwo i bez nieporozumień.
Ta sama średnica! Lub bardzo zbliżona.
Czyli dla opony 225/70 15 to 696mm. Fotka 1.

I teraz szukam dla jakiej opony na feldze 16 też będę miał 696mm, więc wychodzi kilka o nie idealnie tym samym rozmiarze, tylko zbliżonym:
185/80R16 702,4 mm 6,4 mm 0,9 %
195/75R16 698,9 mm 2,9 mm 0,4 %

i chyba najlepszy przykład:
225/65R16 698,9 mm 2,9 mm 0,4 %

Czyli mamy 0,4%, niecałe 3mm różnicy, więc niewiele i o to mi chodziło. Dla felgi 15, jest profil 70, a dla 16 profil 65 przy tych samych 225. To 65 jest mniej niż 70 czy nie? Mniej gumy na profilu, czyli i na średnicy koła czy nie? Bo matematyka mówi, że 65 jest mniej niż 70. I matematyka mówi, że matalu (jakiegoś stopu) na 16 calach średnicy przy 16 calowych felgach jest więcej niż na 15 calowych. O to mi chodzi.
To "mniej" i więcej" oczywiście cały czas w jednostkach liczbowych.

Jeśli teraz mamy więcej metalu na średnicy o jeden cal na 16, a mniej gumy o różnicę 70 - 65, czyli pomijając te 2,9mm mniej o 1 cal, to które koła teoretycznie na zakrętach będą lepiej trzymać?

Zakładam, że jednak te na 16 feldze z oponą 225/65 lepiej niż 225/70 na 15. Oczywiście różnica będzie pewnie nieznaczna, ale myślę, że wyjaśniłem już o czym pisałem. Ufff.

fotka 1.png
Plik ściągnięto 1686 raz(y) 49,08 KB

fot 2.png
Plik ściągnięto 13 raz(y) 73,71 KB

_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-09-20, 14:48   

Na koniec jeszcze jeden obrazek, który już w 100% wyjaśnia wszystko co miałem na myśli jako laik w oponiarstwie pisząc mniej metalu czy więcej metalu czy tam gumy na średnicy koła. :ok

Na logikę 16tka z mniej gumy będzie teoretycznie lepiej trzymać na zakrętach, niż 15 z więcej gumy, przy ciągle wałkowanej tej samej średnicy. :spoko
Jak jest inaczej, to już się nie odzywam :evil:


Choć osobiście to cenię bardziej komfort i miękkość niż trzymanie na zakrętach, bo kamperem jeżdżę powoli i to niewiele lepsze przy tej różnicy trzymanie nie jest aż takim priorytetem. :mrgreen:

koleczko.jpg
Plik ściągnięto 1679 raz(y) 43,17 KB

_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majmarek 
weteran

Twój sprzęt: camper knaus fiat ducato
Nazwa załogi: alibaba
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Cze 2010
Piwa: 23/50
Skąd: warmińsko mazurskie
Wysłany: 2017-09-21, 07:48   

i wszystko iasne.
a kiedy poiazd będzie wyższy i o ile mm na oponach;
215/70r/15 czy
225/70r/15
mm
_________________
wino
kobiety i śpiew
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-21, 11:09   

Ja u siebie musiałem założyć dystanse na tył (mam Ducato I) i mam wstawione opony 215 (moim zdaniem jeszcze 235 by się u mnie spokojnie zmieściły)

majmarek, profil (bok opony) to procentowa liczba z szerokości...
Czyli
215*70% daje nam 150,5mm
225*70% daje nam 157,5mm
Czyli na 225 auto wyżej będzie stało o 7mm (pamiętajmy że bieżnik nowej opony to około 8-8,5mm)
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-09-21, 12:58   

Obstawiam, że te 2cm na promieniu nie powinno. Z przodu nówki twarde KYB i aktualnie mam przy 195/70 15C ok 10 cm do nadkola, a z tyłu przy ciśnieniu 2 bary aż ...16 cm :shock:
Przy 225/70 15C miałbym z przodu 8 cm do nadkola i 14 cm z tyłu przy 2 bar.
Może nawet faktycznie bym mógł dać jeszcze więcej niż te 225/70 15 :roll:

Wiadomo, podczas jazdy są dobicia, ale wątpię, że twarde KYB od 18-tki się ugną aż o 8 cm. Ale przód to wiadomo, może dobić na skręconych. Tu mam mniej. Ale nadal dużo.
Tył się nie skręca, można teoretycznie szaleć, ale jeśli będę zmieniał, to tylko wszystkie 4 na 4 sezonowe.
Mam jeszcze ok. 2 mies. do planowanego wyjazdu.
Zobaczymy. Oponeo dostarcza opony w 48h. Jak już to kupię w listopadzie. Inny problem jest taki, ze w dniu zamiany opon, te moje stają się problemem. Wyrzucić? Sprzedanie to nie tak hop, bo musi się trafić klient na używki, przynajmniej tą nową parę. Na dach nie wrzucę. :evil:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-21, 20:48   

Może oponiarz wkładający nowe gumy by przygarnął używki?
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***