Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup Ducato 1,9 TD 82 KM Czy warto ?
Autor Wiadomość
miciurin 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Piwa: 17/83
Skąd: ja to wiem?
Wysłany: 2013-06-19, 22:31   

gino napisał/a:
czytam i...
kurde...to jak ludzie jeżdżą 2,5 bez turbo...mając 72KM :roll:
a jeżdżą ...sam jeździłem..i pod górkę..i z górki... :-P
i wyprzedzałem nawet :haha:
no niemożliwe :spoko


Ja mam 1.9 i daje radę te 82 KM. Zawsze może być więcej kucy ale kamper to nie wyścigówka :mrgreen:
_________________
Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2013-06-19, 22:36   

miciurin napisał/a:
Zawsze może być więcej kucy ale kamper to nie wyścigówka

Nie będę nikogo przekonywał ,ani namawiał :chytry
Po zmianie silnika szybkości podróżne dalej 90-95km/h, więc poco mi to było robić :shock: ?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BiG Team 
Kombatant


Nazwa załogi: Beata I Grzegorz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Piwa: 53/39
Skąd: Karpacz
Wysłany: 2013-06-19, 23:18   

Sławku, szybkość podrózna taka sama, ale po górkach się śmiga, a nie toczy :spoko
_________________
Najlepsze, co może nas spotkać to ludzie, których kochamy, miejsca, które oglądamy oraz wspomnienia, które nam pozostaną
Beatka i Grześ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaWa 
Kombatant
Pierwsza "Mała Karawana"


Twój sprzęt: Fiat Ducato Roller Team Granduca
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 365/232
Skąd: Kutno
Wysłany: 2013-06-20, 11:47   

Ostatnio wracając z Węgier w trzy kamperki przez Tatry, jeden 1,9 TD ( po podjeździe było już tylko "D"), drugi 1,9D na kilka kilometrów przed szczytem zagotował się mimo pracy dwóch wentylatorów), mój zwykły 2,5D wjechał bez problemu. ;)
_________________
Wanda i Jacek Kutno
-------------------------------------------
www.youtube.com/@JacekKropidlowskikutno/videos
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szymek1967 
Kombatant


Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2011
Otrzymał 35 piw(a)
Skąd: zielona gora
Wysłany: 2013-06-20, 13:47   

JaWa napisał/a:
mój zwykły 2,5D wjechał bez problemu.


ty szczęściarzu ty.....
:-P
_________________
szymek1967
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-06-20, 13:52   

zazdrościsz :?: :evil:
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2013-06-20, 14:05   

gino napisał/a:


chłopaki, przepraszam, ale czytając wasze posty, odnoszę wrażenie..że usprawiedliwiacie swoje przeróbki na większe/mocniejsze silniki
za wszelka cenę krytykując te mniejsze ..
a porównywanie tych większych do mniejszych..to jak stawianie w ringu Małysza i Pudziana


:spoko


Witam

Nie zgadzam się tobą GINO
Bo 1.9 td i tak daje dupy przy wyprzedzaniu TIRów bo wystarczy mała górka
Ja nie potrafię jeżdzić jak TADEUSZ , wolę jazde jak JANUSZ.
Więc jak ktoś jest na kupnie kampera to odradzam 1.9TD
lepiej poszukać kamperka z rocznika 1995 z silnikiem 2.5 TDI .
Sławek miał rację że zmieniał silnik 1.9TD na 2.8 IDTD
potrafił to zrobić sam bez zbednych kosztów.

:spoko :spoko :spoko

JaWa napisał/a:
Ostatnio wracając z Węgier w trzy kamperki przez Tatry, jeden 1,9 TD ( po podjeździe było już tylko "D"), drugi 1,9D na kilka kilometrów przed szczytem zagotował się mimo pracy dwóch wentylatorów), mój zwykły 2,5D wjechał bez problemu. ;)


WINNICZKI napisał/a:
Thom napisał/a:
Faktycznie przydałoby się więcej mocy... traumatyczne odczucia
przed każdym podjazdem
A jakie miałeś przelotowe prędkości na podjazdach ? Kolega jak pisze nigdy nie miał kampera i nie wie za co sie łapać ,a za co nie. Staram się tylko otworzyć mu oczy,i przestrzec przed 1,9 td. Kupi pojedzie do Grecji i co podjazd będzie czołgał się z prędkością 35-40 kilometrów na godzinę ,a żona w tym czasie oblana potem,i cała w nerwach będzie wypominać po co dał się namówić na takiego żółwia. Dzieci będą jęczeć z nudów,a pies z pragnienia .A On biedny będzie bronił się stwierdzeniem,że nie ma sie gdzie spieszyć bo przecież mamy wakacje :ok


Ps to jest kwinesencja tego co powidziałem 1.9 TD grzeje sie jak cholera.
2 wentylatory nie wystarczają by go schlodzic jak dostaje w dupę pod gorę.
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Ostatnio zmieniony przez JaroW 2013-06-20, 16:17, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-20, 14:33   

JaroW napisał/a:
Ps to jest kwinesencja tego co powidziałem 1.9 TD grzeje sie jak cholera.
2 wentylatory nie wystarczają by go schlodzic jak dostaje w dupę pod gorę.


AMEN. Święte słowa jak mawiają niektórzy. Tylko 2,5td jeszcze lepiej 2,8idtd, ale jeżeli już to zwykłe 2,5d lepsze od 1,9td. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krysienka1 
początkujący forumowicz

Dołączył: 27 Lip 2008
Postawił 4 piw(a)
Wysłany: 2013-06-23, 20:57   

WITAM wszystkich
Temat silnika 1,9TD . Wiekszosc piszacych wyraza sie bardzo zle o tych silnikach
Czyli bubel fabryczny , tych silnikow chodzi tysiace, setki tysiecy, czyzby to byl silnik tylko na Syberie albo Alaske?
Przeciez samochody z tymi silnikami jezdza tez w Afryce , to jak to jest ?
Ja jezdze juz samochodami 57 lat i stwierdzam ze to nie silniki kiepskie tylko szanowni kierowcy albo nie umia jezdzic ale wydaje mi sie ze raczej oszczedzaja na serwisie
Ja bawie sie tez amatorsko serwisowaniem kamperow ( mam takie uprawnienia)
O co chodzi
Dlaczego sie silnik przegrzewa
To co pisze to sa fakty
Zalepiona chlodnica owadami
Plyn w chlodnicy nie wymieniany latami ( dolewka koncentratu) w zbiorniku wyrownawczym juz nie widac poziomu , zbiornik zmienil kolor na rudy
po wyjeciu chlodnicy waga chlodnicy 3x wieksza od nowej , mowie klientowi musi byc nowa chlodnica a on do mnie przeciez ona nie cieknie po co nowa
Tej chlodnicy juz sie nie da uratowac , tam jest rdza bloto ona w skrajnych przypadkach moze przepuszczac 10% wody ( plynu) Po za tym otwory w bloku i glowicy tez sa czesciowo zatkane, i nie dziwie sie ze w samochodzie pod gore gotuje sie woda
Na gotowanie sie wody moze byc jeszcze wiele roznych przyczyn,
silnik - luzy zaworowe , poczatek wtrysku , filtry , paliwo i wiele innych -Temat rzeka
kierowcy oszczedzaja na serwisie na trasie to sie odbija kilkakrotnie
Jesli ktos mysli ze samochod 20-30 lat bedzie jezdzil wiecznie bez serwisu to sie myli
Mowi sie ze kon jest mocny tak ale dobrze "sevisowany" przypadki Krakow Zakopane???
Moj elaborant koncze , konczy mi sie limit, moglbym jeszcze duzo napisac ale juz nie moge
Podsumowanie na pewno jazda autem 200 KM jest bardziej komfortowa ale nie wszyscy sa Rockenfelerami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr1 
Kombatant


Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 17/18
Skąd: gdańsk i okolice
Wysłany: 2013-06-23, 21:11   

Ja mam iveco 2.3 120 kM. I JEST WSZYSTKO OK. Nie pali więcej niż 10l/100km :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2013-06-23, 21:15   

krysienka1 napisał/a:
Podsumowanie na pewno jazda autem 200 KM jest bardziej komfortowa ale nie wszyscy sa Rockenfelerami

Jakoś zamiana 82KM na 122KM nie uczyniła ze mnie Rokefellera :haha: a jeżdzi się bezpieczniej, przyjemniej i mniej stresu :lol:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2013-06-23, 21:27   

Para koni plus uzda i dyszel i jazda pociągną kamperka pod każdą górkę. Ktoś powie ,że powoli..... , powoli ale przecież to tylko dwa konie. Po co osiemdziesiąt. Tym dwóm woda sie w chłodnicy nie zagotuje. Paliwo nie skończy,zawsze można zatrzymać się na popas.Ostatecznie jedziemy na wakacje. Kiedyś wszyscy tak jeździli bryczkami. Jak ktoś chciał express to wsiadał w dyliżans ,ale to było koni 6 lub więcej. Taka sama dyskusja toczy się teraz czy mieć dwa konie i bryczkę czy dwanaście i dyliżans. Wybór należy do powożącego. :ok
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
oli
zaawansowany

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Piwa: 24/1
Wysłany: 2013-06-23, 22:36   

Nie ulega wątpliwości że im większa moc kamperka tym większa przyjemność z jazdy .Ale nie należy też dyskryminować tych które jak ktoś powiedział mają mało kucy.Dają sobie one rade też w ciężkich warunkach pod warunkiem że są dobrze serwisowane i dbane.Tym bardziej każdy wie jakie sa fiaty ,delikatne,i ogólnie tandetne .Jeżeli ktoś dba i na czas serwisuje to jakos jeździ.Kamper to nie samochód osobowy ,który stoi na każdym rogu ulicy do sprzedania.Jest ich stosunkowo mały wybór ,a nie ulega wątpliwości że fiatów i to niekoniecznie z mocnym silnikiem jest najwięcej.Kamper to nie tylko silnik ale przedewszystkim zabudowa i wyposażenie ,tak ze to wszystko razem należało by brac pod uwagę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Forest 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato swap 2,8idtd, 1996r. Dethleffs
Nazwa załogi: Forest Camp
Dołączył: 06 Lut 2012
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2013-06-24, 07:39   

Podpisuję się pod tym postem. Tak jak pisałem już wcześniej, podstawowy warunek to sprawne autko, wówczas nie ma problemów z grzaniem itp. Ja mam silnik 1,9TD dodatkowo klima silnikowa i jakoś daje radę. Przyśpieszenie do do 90 km/h w mojej ocenie całkiem przyzwoite, a myślę, że mam rozeznanie gdyż osobówką śmigam z silnikiem 150KM (też disel).
Zgadzam się z tezą, że im więcej koni tym lepiej, ale ważna jest też zabudowa jej stan układ itp.
Nie prawdą jest, że ten silnik spala więcej paliwa. Przy spokojnej jeździe ok 90 km/h zadowoli się 10 l ropy ( też sprawdzone ). Sprawdźcie w tym wątku http://www.camperteam.pl/...light=ile+pali.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Thom 
zaawansowany


Twój sprzęt: Weinsberg Orbiter XXX 631G (2005)
Dołączył: 16 Gru 2012
Piwa: 8/2
Skąd: DLE
Wysłany: 2013-06-24, 07:50   

Jeśli jest wybór między takimi samymi zabudowami w podobnym stanie
a różnica tkwi w silniku 1.9TD i np 2.5TDI to sprawa jest prosta - mocniejszy! :diabelski_usmiech

Schody zaczynają się gdy 1.9 to super stan zabudowy, a drugi z silniejszym
motorem lecz z defektami części mieszkalnej... :ok

Ja tak miałem... i wybrałem słabszy 1.9TD bo wole wolniej jechać i milej
wypoczywać niż trochę szybciej i walczyć z usterkami i niedociągnięciami
zabudowy i sprzętu :ok
_________________
były sprzęt: Burstner A532 Active '99
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***