|
|
spalanie w sprinterze |
Autor |
Wiadomość |
Kamperek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter 316 Hymer
Nazwa załogi: Kamperki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2011 Postawił 2 piw(a) Skąd: Jabłonna pod W-wą
|
Wysłany: 2015-05-16, 18:08
|
|
|
Witam grono Mercedesów
w MB sprinter są montowane różne mosty o różnym przełożeniu.
Będzie wtedy słabszy ale będzie mniej palił.
38-11 najszybszy
41-11
37-9
35-8
34-7 najwolniejszy
W chwili obecnej nabyłem Sprintera 413 CDI na bliźniakach z silnikiem 129 KM, skrzynia biegów automat, most 34-7. Przy 3000 obrotach jadę 90 km/h, spala 11 l/100km i odczuwalny hałas.
Po konsultacjach z mechanikiem: odradza wyminę mostu na szybszy, podobno wyskakują biegi w automacie i mówi że to ciężarówka i już
Czy macie jakieś sugestie . Zależy mi na tym aby był cichszy, a palić i tak musi swoje
Będę wdzięczny za wskazówki i porady |
|
|
|
|
Kamperek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter 316 Hymer
Nazwa załogi: Kamperki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2011 Postawił 2 piw(a) Skąd: Jabłonna pod W-wą
|
Wysłany: 2015-06-01, 11:59
|
|
|
W MB sprinter są montowane różne mosty o różnym przełożeniu.
38-11 najszybszy
41-11
37-9
35-8
34-7 najwolniejszy
W chwili obecnej nabyłem Sprintera 413 CDI na bliźniakach z silnikiem 129 KM, skrzynia biegów automat, most 34-7. Przy 3000 obrotach jadę 90 km/h, spala 11 l/100km i odczuwalny hałas.
Po konsultacjach z mechanikiem: odradza wyminę mostu na szybszy, podobno wyskakują biegi w automacie i mówi że to ciężarówka i już
Czy macie jakieś sugestie . Zależy mi na tym aby był cichszy, a palić i tak musi swoje
Będę wdzięczny za wskazówki i porady |
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2015-06-01, 12:52
|
|
|
w jakim celu powtórzyłeś swój post? |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2015-06-01, 20:35
|
|
|
Powtórzył zapewne, aby podbić czytalność.
A co do głośnej pracy, to nie widzę opcji innej, aniżeli wymianę mostu właśnie. Nie wiem co miał na myśli mówiąc "biegi wyskakują". W automacie żaden bieg Ci nie wyskoczy.
Ja bym przede wszystkich skonsultował się z warsztatem, który serwisuje i naprawia automaty (jest tego sporo). Być może po zmianie mostu wystarczy jedynie zaadaptować na nowo sterownik skrzyni? Nie sądzę, bowiem aby sama skrzynia konstrukcyjnie się różniła w zależności od mostu. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2015-06-01, 21:59
|
|
|
Rav napisał/a: | Powtórzył zapewne, aby podbić czytalność.
|
wystarczyło wyedytować post, dołożyć prośbę o pomoc/radę i efekt byłby ten sam... ewentualnie poprzedni usunąć... |
|
|
|
|
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2016-01-05, 23:08
|
|
|
41:11 oznacza 3.73:1, natomiast 38:11 to 3.45:1... Prosta matematyka. Jak juz ktoś gdzieś napisał, im niższy wynik dzielenia, tym szybsze przełożenie mamy w główce mostu.
Można dać sie zwieść przez inne cyferki, jak sie tego najpierw nie policzy dokładnie
Swoją drogą, podawane wartości, np. 38:11, oznaczają chyba nawet wprost ilości zębów na poszczególnych talerzach głównej przekładni dyferencjalu (atak/zdawczy), a na pewno mają z tym coś bezpośrednio wspólnego.
Btw- jakby ktoś miał na zbyciu 41:11, lub chciał zamienić na 38:11, to jestem otwarty na propozycje.
Dodam, ze nie trzeba wymieniać całego mostu- wystarczy sam "wkład", jest wymienny, na pewno miedzy mostami pojedynka/pojedynka oraz bliźniak/bliźniak, na krzyż juz niekoniecznie, ale ręki nie dam sobie za to uciąć- nie miałem jeszcze okazji położyć obu typów obok siebie na jednym stole. |
_________________ http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154
VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|