Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
spalanie w sprinterze
Autor Wiadomość
Kamperek
trochę już popisał

Twój sprzęt: Mercedes Sprinter 413
Nazwa załogi: Kamperki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2011
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Rajszew pod Warszawą
Wysłany: 2015-05-16, 17:08   

Witam grono Mercedesów :)
w MB sprinter są montowane różne mosty o różnym przełożeniu.
Będzie wtedy słabszy ale będzie mniej palił.

38-11 najszybszy
41-11
37-9
35-8
34-7 najwolniejszy

W chwili obecnej nabyłem Sprintera 413 CDI na bliźniakach z silnikiem 129 KM, skrzynia biegów automat, most 34-7. Przy 3000 obrotach jadę 90 km/h, spala 11 l/100km i odczuwalny hałas.
Po konsultacjach z mechanikiem: odradza wyminę mostu na szybszy, podobno wyskakują biegi w automacie i mówi że to ciężarówka i już :gwm
Czy macie jakieś sugestie :bigok . Zależy mi na tym aby był cichszy, a palić i tak musi swoje :bigok

Będę wdzięczny za wskazówki i porady :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamperek
trochę już popisał

Twój sprzęt: Mercedes Sprinter 413
Nazwa załogi: Kamperki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2011
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Rajszew pod Warszawą
Wysłany: 2015-06-01, 10:59   

W MB sprinter są montowane różne mosty o różnym przełożeniu.
38-11 najszybszy
41-11
37-9
35-8
34-7 najwolniejszy

W chwili obecnej nabyłem Sprintera 413 CDI na bliźniakach z silnikiem 129 KM, skrzynia biegów automat, most 34-7. Przy 3000 obrotach jadę 90 km/h, spala 11 l/100km i odczuwalny hałas.
Po konsultacjach z mechanikiem: odradza wyminę mostu na szybszy, podobno wyskakują biegi w automacie i mówi że to ciężarówka i już :gwm
Czy macie jakieś sugestie :bigok . Zależy mi na tym aby był cichszy, a palić i tak musi swoje :bigok
Będę wdzięczny za wskazówki i porady :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
weteran


Twój sprzęt: Chausson Flash 02 M11
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 21/28
Skąd: Olimp ?

Wysłany: 2015-06-01, 11:52   

w jakim celu powtórzyłeś swój post? :(
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
(był: Peugeot Boxer'11 - prawie "stealth")
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato Roller Team
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 31/4
Wysłany: 2015-06-01, 19:35   

Powtórzył zapewne, aby podbić czytalność.

A co do głośnej pracy, to nie widzę opcji innej, aniżeli wymianę mostu właśnie. Nie wiem co miał na myśli mówiąc "biegi wyskakują". W automacie żaden bieg Ci nie wyskoczy.

Ja bym przede wszystkich skonsultował się z warsztatem, który serwisuje i naprawia automaty (jest tego sporo). Być może po zmianie mostu wystarczy jedynie zaadaptować na nowo sterownik skrzyni? Nie sądzę, bowiem aby sama skrzynia konstrukcyjnie się różniła w zależności od mostu.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
weteran


Twój sprzęt: Chausson Flash 02 M11
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 21/28
Skąd: Olimp ?

Wysłany: 2015-06-01, 20:59   

Rav napisał/a:
Powtórzył zapewne, aby podbić czytalność.

wystarczyło wyedytować post, dołożyć prośbę o pomoc/radę i efekt byłby ten sam... ewentualnie poprzedni usunąć... :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2016-01-05, 23:08   

41:11 oznacza 3.73:1, natomiast 38:11 to 3.45:1... Prosta matematyka. Jak juz ktoś gdzieś napisał, im niższy wynik dzielenia, tym szybsze przełożenie mamy w główce mostu.

Można dać sie zwieść przez inne cyferki, jak sie tego najpierw nie policzy dokładnie :)

Swoją drogą, podawane wartości, np. 38:11, oznaczają chyba nawet wprost ilości zębów na poszczególnych talerzach głównej przekładni dyferencjalu (atak/zdawczy), a na pewno mają z tym coś bezpośrednio wspólnego.

Btw- jakby ktoś miał na zbyciu 41:11, lub chciał zamienić na 38:11, to jestem otwarty na propozycje.
Dodam, ze nie trzeba wymieniać całego mostu- wystarczy sam "wkład", jest wymienny, na pewno miedzy mostami pojedynka/pojedynka oraz bliźniak/bliźniak, na krzyż juz niekoniecznie, ale ręki nie dam sobie za to uciąć- nie miałem jeszcze okazji położyć obu typów obok siebie na jednym stole.
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group