Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa domka ze Złomka. Relacje z budów kamper +poradnik ABC
Autor Wiadomość
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-12-08, 22:18   

No dobra, to ten oddaję. A teraz dolewam odrobinkę 10W 40 bo taki znalazłem. Mam jeszcze gdzieś 5W40, ale już nie mogę znaleźć i nie chce mi się.

Nie wiem jaki olej jest, ale zakładam, że sprzedawca z allegro wlał ten co na zawieszce, czyli 10W30. Może się nie pogryzą.

Jutro wracam do szukania właściwego i wychodzi, że w jednym sklepie mają castrol 10W30, przynajmniej online, za 11£ - 1litr. Wychodzi ciut ponad 50 zł za litrę, ale co zrobić. Nie wiem czy drogo czy nie.
Chyba, że faktycznie kupię jakiś tani 5W30? Jaka to różnica dla tego silniczka będzie? Rzadszy jest czy co?

To mogę teraz dolać taki 10W40 do tego co tam jest? Cholera wie czego? :haha:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mirekl61 
stary wyga


Twój sprzęt: Pilote
Nazwa załogi: 3M
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2014
Piwa: 53/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2017-12-08, 22:26   

Lej
_________________
https://www.youtube.com/c...xihGpxH8adyX-RQ
https://www.facebook.com/...100009089293943
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-12-08, 22:39   

toscaner napisał/a:
No dobra, to ten oddaję. A teraz dolewam odrobinkę 10W 40 bo taki znalazłem. Mam jeszcze gdzieś 5W40, ale już nie mogę znaleźć i nie chce mi się.

Nie wiem jaki olej jest, ale zakładam, że sprzedawca z allegro wlał ten co na zawieszce, czyli 10W30. Może się nie pogryzą.

Jutro wracam do szukania właściwego i wychodzi, że w jednym sklepie mają castrol 10W30, przynajmniej online, za 11£ - 1litr. Wychodzi ciut ponad 50 zł za litrę, ale co zrobić. Nie wiem czy drogo czy nie.
Chyba, że faktycznie kupię jakiś tani 5W30? Jaka to różnica dla tego silniczka będzie? Rzadszy jest czy co?

To mogę teraz dolać taki 10W40 do tego co tam jest? Cholera wie czego? :haha:


10w40 lej jak maszyna będzie przykryta i będzie bardzo gorąca ale na 10w40 musisz się liczyć z wyższym zużyciem paliwa (zależy od konstrukcji) jeśli nowoczesna z małymi kanałami olejowymi itd.
(musisz testować)

Najtaniej cię wyjdzie 5w30 i spełnia wymagania producenta z nawiązką,chyba że 30 to tylko jego górne minimum, wszystko powinno być w instrukcji.

NA zawieszce jest olej minimalny wymagany a takie oleje 10w30 są tanie jak barszcz ale w chinach w europie tego nikt nie chce lub to do maszyn rolniczych aby tylko było tłuste :) i coś tam smarowało a na 100% nie będzie to jak pisałeś "
"...Wg instrukcji powinienem zastosować:
high-detergent, premium quality 4-stroke engine oil ...."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-12-08, 22:41   

I tak wlałem. Ten kupiony oddam.
W sumie pomiędzy min a max dużo nie dolałem, ale spokój ducha najważniejszy :mrgreen:

Nie rozumiem tych instrukcji. Czemu nie mogą napisać "lej co masz pod ręką" tylko jakieś kuźwa wymysły :haha:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-12-08, 22:46   

Czyli sprzedawca debil jakiś? Pokazałem mu instrukcję jaki ma być olej, pokazałem fotkę przywieszki, a ten mi dał jakieś gówno do czołgu z 1 wojny światowej.
A wołaj jeden drugiego bo ten drugi miał się znać.
Fachowcy ku... na zachodzie :gwm :gwm
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-12-08, 23:09   

toscaner napisał/a:
Czyli sprzedawca debil jakiś?


Wszelakie znaki na to wskazują ,a nawet gorzej bo takiego oleju w supermarkecie nie dostaniesz tylko wyspecjalizowanych sklepach.
Debil specjalista,doradca :)

Mnie ciekawi cena tego wynalazku niby najprostszy olej jaki może być ale kup teraz taki jak masz maszynę która innego nie zaakceptuje, tam niema żadnych dodatków, czy był bardzo drogi w porównaniu z marketowym 5w30
Ostatnio zmieniony przez pasza 2017-12-08, 23:13, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-12-08, 23:13   

Tam cena na fotce, na naklejce jest. Coś ponad 7£ brutto.
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orys 
stary wyga


Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2017
Piwa: 58/13
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2017-12-09, 00:34   

Ja się absolutnie nie znam na olejach, ale mam w domu trochę samochodowego 5W 30, o takiego: http://www.commaoil.com/p...oducts/view/171

Ostatnio (tzn. w lecie) jak mi zalewali do auta przy okazji serwisu to mi oddali resztkę, jest nieco ponad litr. Jeśli jesteś gdzieś w okolicy Glasgow, i jeśli taki Ci się nada na Twoje potrzeby, to Ci mogę odstąpić :)
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-12-09, 11:06   

orys napisał/a:
Ja się absolutnie nie znam na olejach, ale mam w domu trochę samochodowego 5W 30, o takiego: http://www.commaoil.com/p...oducts/view/171

Będzie dobry

Olej z słabszą ALE DOBRĄ ochroną w wys.temp ACEA A5/B5 o niskim współczynniku tarcia , sam taki leję do asx tylko że prawdziwy syntetyk 0w30,
Ten generator jak pokazują testy jest bardzo ekonomiczny czyli może te silniki to jak w japońcach ciasno spasowane i tam faktycznie taki A5 5w30 będzie w sam raz zamiast typowego ACEA A3/B4.
ACEA A1/B1 ten to już max niski współczynnik tarcia ale słabsza ochrona i silnik musi być przystosowany.

Ciekawe jak by ten generator chodził na prawdziwym syntetyku 0w20 A5/B5 podejrzewam że świetnie tylko że ten olej jest drogi, sam taki spróbuje wlać do auta jak znajdę z parametrami takimi abym gwarancji nie stracił :)

Trzeba zawsze czytać charakterystykę techniczną nie patrzyć na "W" na bo taki 0w30 A3/B4 w większości przypadków będzie dawał lepszą ochronę w wysokich temp. jak 10w40 A3/B4 i czym wyższa tym lepszą oczywiście czym niższa też lepszą (inny całkowicie zakres lepkości,stabilności)

koniec ACEA A4/B4 początek A5/B5 to też wszystko płynne, dobry olej 0w30 A5/B5 będzie często lepiej chronił w wyższych temp od 5w30 ACEA A3/B4 choć teoretycznie powinno być odwrotnie.

http://zmienolej.pl/pl/24-specyfikacja-acea
I najlepiej czytać prawdziwe testy, jam mam ten olej http://www.oil-club.ru/fo...-0w-30-svezhee/ kupiony za grosze a parametry/testy jak z olejów 3x droższych
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-12-09, 11:33   

Orys, jak będę w okolicy i jeszcze będziesz miał, to ja chętny. Ale prędzej będę na północy niebawem niż w Glasgow. :-/

Pasza, ja zupełnie nie rozumiem co Ty do mnie piszesz :haha:
Ale zrozumiałem, że 5W30 też będzie i to jest najważniejsze :ok

BTW pomimo -2C przy morzu rano stało 5 kamperków, w tym 3 z kominami typowymi dla kozy, jeden totalnie bez ogrzewania na vanie, bo spali w kurkach puchowych + odpalanie w nocy silnika, ale nie o tym chciałem.

Przed 9tą ktoś odpalił agregat dwusuw. No masakra. Ze 20m. ode mnie i poziom db mierząc apką: 73db. Oczywiście po otwarciu okna. Z zamkniętym oknem w środku 55db. Mój agregat z 2-3m przy otwartym oknie 78db. Akurat odpaliłem z drugiej strony, ale tu też dochodzi do hałasu suma mojego plus ten jazgoczący 2suw.
W każdym razie poza poziomem hałasu jest to kompletnie inny dźwięk. 4suw można powiedzieć ginie w jazgocie 2suwa. Aż ze 2x wychodziłem sprawdzić czy nie zgasł. :haha:

I pomyśleć, że mój chcę zabudować i wygłuszyć bardziej. Po co? Jeśli obok ktoś odpali takie gówno, które robi hałas nie do wytrzymania. :gwm
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-12-09, 14:21   

Ehhh, następny problem. Zlokalizowałem ze 2 dni temu wyciek. I najgorsze, że nie wiem jeszcze jak to naprawić. :shock:
Takiego czegoś się nie spodziewałem.

Fotki zrobię niebawem, bo bez tego to za dużo pisania

Ciekawe kto zgadnie co się stało i nadal dzieje zanim je wstawię :shock:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 194/154
Skąd: Dębica
Wysłany: 2017-12-09, 19:10   

Ogrzewanie podłogowe - nie daj Boże ???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skrzychu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2013
Piwa: 6/6
Skąd: Konopiska
Wysłany: 2017-12-09, 19:40   

Upraszczając temat olejów - tak na przyszłość :)
Zmieszać możesz każdy z każdym, nawet 20W-60 z 0W-30 - nic się nie stanie, parametry ci się uśrednią i tyle :) . Oczywiście to się robi w sytuacjach awaryjnych.
Im niższa liczba przed "W", tym olej szybciej się "rozejdzie" po silniku zimą. Ale tutaj trzeba brać pod uwagę rekomendacje producentów, bo do swojego 2.8dTi raczej bym 0W-40 nie wlewał ;)
Druga liczba jest mocno powiązana ze stabilnością tzw. filmu olejowego - im wyższa, tym teoretycznie trudniej taki film zerwać, wymieniony 20W-60 jest czasem stosowany w sporcie, ale poza zastosowaniem wyczynowym, zalet brak - gęste to jak zupa :mrgreen:
Warto też zwrócić uwagę na kwestię posiadania DPFa w dieslu - tutaj tylko oleje niskopopiołowe, zwykle 5W-30 - specjalnie oznaczone.
Nie zawsze olej o lepszych parametrach jest lepszy dla konkretnej jednostki napędowej - najlepiej spojrzeć w instrukcję samochodu - stare silniki na 0W-30 za długo nie pojeżdżą :roll:
Niedopuszczalne jest stosowanie niższej klasy jakościowej oleju niż dopuszcza producent silnika - o tym pisał Pasza wcześniej (warto nadmienić, że są dwie normy - chamerykańska i europejska, ale nie będę o tym dłużej zanudzał).
_________________
campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-12-09, 20:22   

O nie, aż tak źle to nie.
Dokładnie 16 grudnia 2016 roku zrobiłem modyfikację na piękny, lśniący i nowiutki ...kranik Brita.
kran z układem filtracji Brita do kampera

Woda filtrowana od razu, a nie jakieś dzbanki. Niemal rok i lipa, bo właśnie zawiódł. Zaczął przeciekać, ale przy kurku od wody filtrowanej. Ni jak nie mam pomysłu jak to rozebrać, czy tam jakaś uszczelka? Czy co? Czy jak?
No i na całe szczęście, tego starego oczywiście nie wywaliłem :ok
Leży od roku w przydasiach :haha:
Ten kran Brita mnie w sumie wku...ia bo jest za długi i niewygodny. Czyli chyba zamiast naprawy poleci na śmietnik, a wróci stary elastyczny + po prostu kupię osobny kranik od osmozy i zamontuję z boku, tak jak to się robi w domach.
Chyba wolę tą opcję, niż naprawiać ten super markowy. Ten stary był naprawdę wygodny. Fotka w linku powyżej.

Aha i fotki gdzie to kapie i przy okazji tego, który bym zamontował z tym starym, jeśli wywalę kran Brita. Oczywiście filtr i reszta zostanie. :-P

1.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 204,73 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 263,36 KB

s-l1600.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 62,7 KB

_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-12-09, 20:44   

toscaner napisał/a:
Ni jak nie mam pomysłu jak to rozebrać,

Zaczynasz od góry czerwono-niebieska zaślepka ,
pod nią masz śrubę (zazwyczaj sześciokąt) mocującą pierwszy (ruchomy) element ,
Pod nim ....
zresztą - dalej to sam zobaczysz .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***