Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanko o przekaźnik.
Autor Wiadomość
Fenianek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Crafter, 2,5 TDI, w budowie...
Nazwa załogi: Motylki
Dołączył: 14 Sie 2011
Piwa: 9/6
Skąd: Skwierzyna
Wysłany: 2012-03-07, 20:32   Pytanko o przekaźnik.

Witam!

Wiem już co jest przyczyna problemu ze światłami drogowymi w moim kamperze. Jest to przekaźnik który znajduje się w schowku naprzeciw pasażera. Przy przełączeniu świateł coś w nim kilkakrotnie pyka. Nie znam się na elektryce, na przekaźniku jest napisane 30A 12V. Czy taki z allegro się nada: http://allegro.pl/przekaz...2172985111.html ? Jakie parametry sa istotne?
Mam tez takie pytanko do peżotowców, w tym schowku są 4 miejsca na przekaźniki, u mnie zajęte są tylko 2, to źle? Mam jeszcze kilka problemów z elektryką...

Pozdrawiam!!
_________________
Tam twój dom, gdzie twój zadek! :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1198
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 20:42   

Porownaj z opisem nozek z tym zamontowanym w kamperku ,jezeli sa takie same i tak sam sa ustawione to oczywiscie pasuja.
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-03-07, 22:23   

Bartek , na większości przekaźników są schematy ,takie rysunki .Musisz to porównać ,oczywiście tak jak pisze Skorpion ,porównaj nóżki .Najlepiej weź stary jedź do sklepu motoryzacyjnego ,koło straży pożarnej w Kutnie i kupisz.Co do pustych miejsc ,skrzynka przekaźników jest uniwersalna i różnych wersjach są puste miejsca,np. jeden ma klimę drugi nie,i tak dalej ,więc puste miejsca na żalilanie innych urządzeń (u Ciebie nie występujących) mogą być ,najlepiej zamieśc zdjęcia.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
OldPiernik 
stary wyga


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Gru 2008
Piwa: 50/19
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-08, 08:01   

Ważnym parametrem przy przekaźnikach jest napiecie zadziałania cewki ( w samochodach typowe 12V lub 24V) i prąd jaki moga wytrzymać styki.
Co do oznaczeń styków według tego zdjęcia z allegro mamy:
nr 85/86 to są styki cewki - czyli po podaniu tam napięcia połączą się styki robocze
nr 30 - styk wspólny tu najczęściej dochodzi "+" zasilania
nr 87a - styk cały czas zwarty - jeżeli nie ma napięcia na cewce tu jet przejście do styku nr 30
nr 80 - styk załączany - jeżeli na cewce jest napięcie ten styk zostanie zwarty ze stykiem nr 30.
_________________
Życie jest za krótkie na siedzenie w domu i zazdroszczenie innym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2012-03-08, 19:09   

OldPiernik
Cytat:
Co do oznaczeń styków według tego zdjęcia z allegro mamy:

W oznaczeniach panuje zupełna dowolność i co państwo to inne symbole na różnych stykach. Przekaźniki w autach francuskich nie są kompatybilne z niemieckimi do których opis podaje OldPiernik.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Fenianek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Crafter, 2,5 TDI, w budowie...
Nazwa załogi: Motylki
Dołączył: 14 Sie 2011
Piwa: 9/6
Skąd: Skwierzyna
Wysłany: 2012-03-08, 20:36   

Dziękuje bardzo za pomoc Koledzy! Kupiłem dzisiaj w sklepie 2 przekaźniki o takich samych wymiarach i wartościach. Za kilka dni założę i skrobnę co i jak!!

Pozdrawiam!!
_________________
Tam twój dom, gdzie twój zadek! :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Yekater 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2011
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: EU
Wysłany: 2012-03-08, 21:00   

lepciak napisał/a:
W oznaczeniach panuje zupełna dowolność i co państwo to inne symbole na różnych stykach. Przekaźniki w autach francuskich nie są kompatybilne z niemieckimi do których opis podaje OldPiernik.

Podane oznaczenia są oznaczeniami systemu Bosch, w motoryzacji stosowane od ponad 50ciu lat.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2012-03-09, 17:55   

Yekater
Cytat:
Podane oznaczenia są oznaczeniami systemu Bosch, w motoryzacji stosowane od ponad 50ciu lat.

Przecież nie neguję oznaczeń Boscha. Podaję tylko że Francuzi stosują inne. Ford też ma swoje czyli inne. Francuski przekaźnik umieszczony w gnieździe Bosch nie będzie działał poprawnie albo wcale.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
OldPiernik 
stary wyga


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Gru 2008
Piwa: 50/19
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-09, 22:02   

Macie i nie macie rację.
Francuzi stosują inną numerację styków i inaczej je rozmieszczają ale zasada działania zwykłego przekaźnika jest dalej taka sama. Mały prąd steruje przepływem dużego prądu.
Dla przykładu - oznaczenie na przekaźniku z Laguny: 1- + zasilający cewkę (odpowiednik styku 86), 2 - - zasilania cewki (odpowiednik 85), 3 - + zasilania odbiornika (odpowiednik 30), 5 - wyjście styku załączającego (87).
_________________
Życie jest za krótkie na siedzenie w domu i zazdroszczenie innym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2012-03-10, 14:15   

OldPiernik
Cytat:
Dla przykładu - oznaczenie na przekaźniku z Laguny:

Dyskutujemy o przekaźnikach w kamperach a nie o przekaźnikach z Laguny. Za chwilę ktoś poda dla przykładu oznaczenia z chińskiego Ferrari a drugi z promu kosmicznego na kosmodromie Bajkonur.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
OldPiernik 
stary wyga


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Gru 2008
Piwa: 50/19
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-10, 14:21   

lepciak napisał/a:
OldPiernik
Cytat:
Dla przykładu - oznaczenie na przekaźniku z Laguny:

Dyskutujemy o przekaźnikach w kamperach a nie o przekaźnikach z Laguny. Za chwilę ktoś poda dla przykładu oznaczenia z chińskiego Ferrari a drugi z promu kosmicznego na kosmodromie Bajkonur.


Ale przeczytałeś CAŁY mój post? :chytry
_________________
Życie jest za krótkie na siedzenie w domu i zazdroszczenie innym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 217/487
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-03-10, 18:03   

Fenianek napisał/a:
Kupiłem dzisiaj w sklepie 2 przekaźniki o takich samych wymiarach i wartościach.

I o czym tu dyskutować :lol:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aroo59 
zaawansowany
602517332


Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2012-03-10, 21:14   

Może przypomnę ... o przekaźnikach w kamperkach. :haha:
_________________
Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
sweetek
doświadczony pisarz

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Wrz 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Wysłany: 2016-10-12, 15:27   

No i nikt przez te wszystkie lata nie opisał do czego są te 4 przekażniki...
U mnie jest taki problem, że 2 są wyjete (leżą w schowku) a wszystko niby działa...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/177
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2016-10-14, 08:55   

sweetek napisał/a:
No i nikt przez te wszystkie lata nie opisał do czego są te 4 przekażniki...
U mnie jest taki problem, że 2 są wyjete (leżą w schowku) a wszystko niby działa...


może mają taki sam sposób na dobrą elektrykę jak ja mam na dobry program...
Jak wiadomo prawa Marfiego mówią, że w każdym programie jest co najmniej jeden błąd
(może w schemacie elektrycznym auta również)
Więc jak piszę program to piszę jedną funkcję z dziesięcioma błędami ;)
i jej nie używam, czym wyczerpuje nadmiarowo wręcz ilość błędów w programie... ;)
Może producenci tego auta celowo żle podłączyli te dwa przekaźniki i ich nie używają
czym eliminują prawdopodobną ilość błędów w dalszej części instalacji... ;)


pozdrawiam
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***