Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
DRL
Autor Wiadomość
salut 
weteran


Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Piwa: 108/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-16, 17:28   DRL

Witam
Gdzie najlepiej w Transicie 2000-2006 podłączyć światła do jazdy dziennej. Potrzebne jest +12 pojawiające się po zapłonie. Skąd je najbezpieczniej wziąć :) ?
:spoko :spoko
_________________
I don't need Google, my wife knows everything !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gregorio 
zaawansowany
Don Gregorio


Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2011
Piwa: 14/9
Skąd: EPI
Wysłany: 2014-09-16, 18:14   

Kilkakrotnie wpinałem się z tym kabelkiem pod alternator. Światła dzienne zapalają się wtedy po uruchomieniu silnika.
_________________
Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
salut 
weteran


Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Piwa: 108/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-16, 20:33   

Wpinałeś się bezpośrednie do alternatora czy w inne miejsce /jakis przekaźnik, bezpiecznik, .../?
:spoko :spoko
_________________
I don't need Google, my wife knows everything !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gregorio 
zaawansowany
Don Gregorio


Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2011
Piwa: 14/9
Skąd: EPI
Wysłany: 2014-09-17, 12:51   

Bezpośrednio do alternatora. Najważniejsze, że działa. Niektórzy stosują dodatkowy przekaźnik, ale uważam, że to zbędne. Może uzależnione to jest od producenta, modelu świateł, nie wiem. Ja zakładałem firmy NSSC :kciukgora
_________________
Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-09-17, 14:17   

GrzesiekW napisał/a:
Niektórzy stosują dodatkowy przekaźnik, ale uważam, że to zbędne. Może uzależnione to jest od producenta, modelu świateł, nie wiem. Ja zakładałem firmy NSSC


Jesli lampy mają wbudowany przekaznik to nie jest potrzebny.. jesli nie mają jest to konieczne.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
salut 
weteran


Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Piwa: 108/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-17, 17:41   

Dziekuje. Jutro będę podłączał.
:spoko :spoko
_________________
I don't need Google, my wife knows everything !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2014-09-17, 17:55   

GrzesiekW napisał/a:
Kilkakrotnie wpinałem się z tym kabelkiem pod alternator. Światła dzienne zapalają się wtedy po uruchomieniu silnika.
Nie wiem jak się wpinałeś i działało ok, skoro alternator (pin B+) jest na stałe podłączony do akumulatora?

Światła do jazdy dziennej łączysz do "+" za głównym przekaźnikiem R13 stacyjki - od niego idzie sporo odgałęzień. To może być np przewód zielono-czerwony idący do włącznika świateł stopu nad pedałem hamulca.
Natomiast "-" łączysz nie do masy, ale do obwodu świateł pozycyjnych. Takie podłączenie spowoduje, że kiedy światła pozycyjne nie działają, światła DJD świecą, bo mają masę poprzez żarówki świateł pozycyjnych (w dowolnym, najwygodniejszym miejscu). Kiedy światła pozycyjne zadziałają, na obu przewodach świateł DJD pojawi się +12V i światła DJD zgasną. Jest to zgodne z przepisami i wymogami, jak mają działać światła DJD. Także stałe włączenie świateł mijania jest poprzedzone włączeniem świateł pozycyjnych, więc światła DJD też zgasną.
Natomiast miganie światłami długimi nie włącza świateł pozycyjnych - więc wtedy światła DJD nie będą gasły. Wszystko zgodne z przepisami.

To dotyczy podłączenia świateł DJD typu LED. Jeżeli mają być na tradycyjnych żarówkach, to lepiej do tego podłączenia byłoby dodać przekaźnik.
_________________
Zgredzik
Ostatnio zmieniony przez wojtekjanus 2014-09-17, 18:04, w całości zmieniany 5 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WODNIK 
weteran


Twój sprzęt: HOBBY 600
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Piwa: 53/197
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-09-17, 17:56   

GrzesiekW napisał/a:
Kilkakrotnie wpinałem się z tym kabelkiem pod alternator. Światła dzienne zapalają się wtedy po uruchomieniu silnika.


A jak je gasisz, kiedy wieczorem włączasz światła drogowe ?
_________________
--- B E S K I D N I K ---

Pozdrawiamy Bronia i Janek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2014-09-17, 17:57   

WODNIK napisał/a:
GrzesiekW napisał/a:
Kilkakrotnie wpinałem się z tym kabelkiem pod alternator. Światła dzienne zapalają się wtedy po uruchomieniu silnika.


A jak je gasisz, kiedy wieczorem włączasz światła drogowe ?
No właśnie... W połączeniu które ja opisałem, gasną wtedy automatycznie - tak jak wymagają przepisy.
_________________
Zgredzik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
salut 
weteran


Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Piwa: 108/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-17, 18:06   

A co jak z czarnej kostki /chyba jakis automat/ wyhodzą trzy przewody? I gdzie jest + po zapłonie na przekaźnikach lub bezpiecznikach ale w komorze silnika ? Przy takiej zasadzie działania nie widze potrzeby przechodzenia kablami do wnetrza.
:spoko :spoko
_________________
I don't need Google, my wife knows everything !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2014-09-17, 18:23   

W komorze silnika wbrew pozorom jest najgorzej się wcinać w przewody - wiązki są wielożyłowe i obandażowane, trzeba podnieść całą skrzynkę bezpieczników i od spodu dłubać - ten kto to robił to wie czym to się je. Natomiast w przegrodzie są przepusty gumowe i można łatwo przecisnąć dodatkowy kabelek, bezpiecznie i szybko się podłączyć szybkozłączką w kabinie, nie narażając jej na wilgoć, sól itp.

Ale jeżeli jednak nie przekonuje moja argumentacja - to do końcówki prądowej (pin5) przekaźnika R13 w komorze silnika - ale odradzam.
Są światła ledowe podłączane bezpośrednio do instalacji, reagujące na spadek napięcia po włączeniu świateł mijania, ale ta elektronika potrafi wariować. Chyba coś takiego miał kolega GrzesiekW.
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
salut 
weteran


Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Piwa: 108/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-17, 18:30   

OK. Zasilanie ze srodka :) A co z trzecim przewodem?
1. +12 po zapłonie
2. masa
3. światła pozycyjne ??
:spoko :spoko
_________________
I don't need Google, my wife knows everything !!!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-09-17, 19:17   

wojtekjanus napisał/a:
Są światła ledowe podłączane bezpośrednio do instalacji, reagujące na spadek napięcia po włączeniu świateł mijania


w camperze mogą gasnąć po włączeniu lodówki
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gregorio 
zaawansowany
Don Gregorio


Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2011
Piwa: 14/9
Skąd: EPI
Wysłany: 2014-09-17, 19:18   

wojtekjanus napisał/a:
GrzesiekW napisał/a:
Kilkakrotnie wpinałem się z tym kabelkiem pod alternator. Światła dzienne zapalają się wtedy po uruchomieniu silnika.
Nie wiem jak się wpinałeś i działało ok, skoro alternator (pin B+) jest na stałe podłączony do akumulatora?



Podpięcie pod B+ oczywiście nic nie da, gdyż DRL będą się świecić wtedy cały czas.
Podpiąłęm się pod L chyba (kontrolka)


salut napisał/a:
OK. Zasilanie ze srodka :) A co z trzecim przewodem?
1. +12 po zapłonie
2. masa
3. światła pozycyjne ??
:spoko :spoko


3. światła pozycyjne

wojtekjanus napisał/a:
WODNIK napisał/a:
GrzesiekW napisał/a:
Kilkakrotnie wpinałem się z tym kabelkiem pod alternator. Światła dzienne zapalają się wtedy po uruchomieniu silnika.


A jak je gasisz, kiedy wieczorem włączasz światła drogowe ?
No właśnie... W połączeniu które ja opisałem, gasną wtedy automatycznie - tak jak wymagają przepisy.


W mojej wersji również gasną automatycznie.
_________________
Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2014-09-18, 21:06   

salut napisał/a:
OK. Zasilanie ze srodka :) A co z trzecim przewodem?
1. +12 po zapłonie
2. masa
3. światła pozycyjne ??
:spoko :spoko

Niestety - nie znam tej kostki, powinien być schemat w kpl.
Moim zdaniem LED-y wystarczy połączyć jak opisałem poprzednio, bez żadnej kostki. Na Allegro jest tego towaru mnóstwo, są różne systemy podłączania, jest kilka reagujacych na światła mijania - moim zdaniem nieprawidłowo, bo przy przełączeniu na długie światła DJD wtedy zapalą się.
Moim zdaniem powinny reagować zgaszeniem na włączenie świateł pozycyjnych, które zawsze działają i przy krótkich, i przy długich. Natomiast miganie długimi nie włącza pozycyjnych.

Ja u siebie dodałem jeszcze dodatkowy włącznik, który wyłącza światła DJD całkowicie, a to dlatego, że zimą na mrozie często czekam na żonę dłuższy czas pod jej pracą w nocy, mam włączony silnik bo się grzeję i nie chcę, by wtedy działały jakieś światła.
GrzesiekW napisał/a:
Podpięcie pod B+ oczywiście nic nie da, gdyż DRL będą się świecić wtedy cały czas.
Podpiąłęm się pod L chyba (kontrolka)
Obciążasz obwód kontrolki regulatora napięcia dodatkowym prądem, może bezwzględnie nie dużym, ale w porównaniu do prądu kontrolki o mocy 1,2W olbrzymim, kilkakrotnie większym od nominalnego.
Ja tam bym takich eksperymentów nie robił - elektronika w tych autach żyje własnym życiem, lepiej nie dotykać...
Podpiąłeś się pod pin oznaczony "1".
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***