Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ecodriving czyli ekonomiczna jazda
Autor Wiadomość
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2019-04-04, 09:57   

Socale napisał/a:

Miałeś zaprogramowane inne wskazania, przeznaczone dla lichego polskiego paliwa lub odwrotnie, dla satysfakcjonujących wskazań.

Nie widzę różnicy w spalaniu paliwa marokańskiego, hiszpańskiego, andorskiego, niemieckiego, austriackiego, włoskiego i tankowanego na Auchanie w Zielonej Górze.
To bez znaczenia. Wiele większe znaczenie ma kierunek i prędkość wiatru, ciśnienie i rodzaj opon oraz sposób jazdy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2019-04-04, 10:00   

eler1 napisał/a:
A do tego wszystkiego jeszcze trzeba doliczyć zawyżony odczyt drogomierza więc pewnie jak by nie liczyć to 10l/100km :spoko jeszcze trzeba przeliczyć masę rzeczywistą pojazdu oraz nacisk na każde koło może być różnie o ciśnieniu w kołach nie wspomnę :kawka:

Różnica między wskazaniami GPS a licznika samochodu na ostatniej trasie 12 tys km wynosiła 400 km.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
less11 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Mobilvetta KEA i67
Dołączył: 24 Sie 2016
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2020-03-02, 22:44   

Ja dopiero poznaję swojego kampera. Jest to 7 metrowa alkowa. Silnik 2.2 155 km manual. Trasa około 250 kmów, głównie około 90 km/h za tirami bo mi się nie śpieszyło

Spalanie (2).jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 1,1 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZbigStan 
Kombatant


Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2013
Piwa: 795/251
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-03-21, 17:20   

Przy tych samych prędkościach i podobnych silnikach obecny kamper, Integra, pali ok. 1 litra na 100 km. więcej niż poprzedni półintegra. Myślę że to kwestia aerodynamiki pojazdów. Pozdrawiam.
_________________
Grecja 2019
Normandia 2019
Czechy 2019
Narty, Włochy 2020
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2020-03-21, 20:49   

ZbigStan napisał/a:
Myślę że to kwestia aerodynamiki pojazdów

a integra nie jest bardziej aerodynamiczna od półintegry? szyba przednia zapewne w półintegrze bardziej pochylona ale zawirowania wywołane "nadbudówką" nad kabiną (w niektórych modelach dosyć dużą) jak też węższa od zabudowy kabina nie sprzyjają aerodynamice...
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZbigStan 
Kombatant


Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2013
Piwa: 795/251
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-03-21, 21:10   

Takie mam wrażenie. Wyników z badania w tunelu aerodynamicznym nie mam. Pozdrawiam.
_________________
Grecja 2019
Normandia 2019
Czechy 2019
Narty, Włochy 2020
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin traker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012
Piwa: 3/1
Skąd: Piekary Śl
Wysłany: 2020-03-21, 23:01   

Pamiętajmy że Eco drive nie ma nic wspólnego z tzw szanowaniem jednostki napędowej...poza niskim spalaniem więcej szkody dla trwałości niż pożytku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2020-03-24, 08:54   

Pamiętajmy też, że Eco Driving nie oznacza "zawsze najniższe obroty za wszelką cenę choćby silnik zarżnąć". W ramach metodologii występują takie rzeczy jak "zredukuj przy przyśpieszaniu" i "nie dław silnika" i "nie powoduj spalania stukowego".
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-14, 06:27   

jechałem z okolic Gryfowa Śl. do Wrocławia, różnica poziomów około 200m z górki, od Gryfowa do Legnicy droga wojewódzka, czasem nie było gdzie wrzucić piątego biegu, na A4 95km/h na tempomacie, od Kostomłotów korek, który spowodował iż wszyscy jechaliśmy 70-80km/h.

podróż do Wrześni S5 potem DK 92 (dwupasmowa) 100km/h na tempomacie, zużycie - 8,5l/100km.

półintegra, 7,5m długości, silnik 2,0 mulitijet.

20200730_191434.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 197,46 KB

20200730_191424.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 167,72 KB

20200730_191440.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 164,22 KB

20200730_191446.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 210,57 KB

_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2020-09-14, 11:22   

Po sześciu latach z kamperkiem zauważyłem że spalanie jest równe średniej prędkości. Np przy 100km/h spala mi 10l. Przy 90 bedzie 9 l. Analogicznie przy 80 jest to 8 litrów a przy 60km/h jest to 60 litrów. Średnia prędkość to nie jest taka że jedziemy 60, ale średnia liczona od ruszenia z miejsca, z hamowaniem, zatrzymywaniem. Czyli jeśli my jeździmy do 90 km/h na liczniku to wg GPS jest 84km/h a średnia wychodzi np 65. I spalanie np 7 litrów.
Spalanie kampera od wyjazdu z salonu 7,6 litra.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-09-14, 11:35   

U mnie komputer pokazuje 8,5 a rzeczywistość 9,5. :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
weteran
Robert Mazur


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 84/108
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-09-14, 14:04   

przy 100km/h 11litrów, ale już 120km/h to 16 litrów, czyli się nie opłaca o 20 km/h szybciej jechać :roll:
Nie mam komputera, wskazania dystrybutora. Te 120km/h jechałem po A4 czyli płasko, od początku do celu i tankowanie. Motor 2,8 JTD
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2020-09-14, 14:32   

zbyszekwoj napisał/a:
U mnie komputer pokazuje 8,5 a rzeczywistość 9,5. :diabelski_usmiech

Na komputer się nie patrzy. Tankuje się do pełna dzieli ilość litrów na setki przejechanych od poprzedniego tankowania kilometrów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 446/329
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-09-14, 18:50   

Johny_Walker napisał/a:
Analogicznie a przy 60km/h jest to 60 litrów


Stąd wniosek, że najgorzej ze spalaniem mamy kiedy jeździmy najwolniej ... :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-09-14, 20:15   

W mojej cytrynce spalanie powolutku spada, a spokojny styl jazdy mam niezmienny.
Ale i zauważyłem ciekawostkę, myślę że programowanie/mapy korygują błędy kierowcy i nie pozwalają dusić silnika i nie dopuszcza do spalania stukowego.
Łatwo to sprawdzicie w Waszych bolidach z MSB. Zapnijcie ostatni bieg i z zachowaniem ustalonej prędkości, zróbcie podjazd pod sporą górę taką gdzie zazwyczaj redukujecie do 4 biegu.
Obserwujcie wskazania zużycia chwilowego. Początkowo z 10-11 na prostej... będzie rosło aż do 26, upór kierowcy spowoduje, że wskazanie zacznie spadać do 22... potem do 18... mimo że pedał w podłodze, aż wymusi zredukowanie biegu.
Mądre to dyktowanie dawką paliwa bo myśli lepiej niż kierowca dusigrosz/dusiciel silników dla zysku grosika/100km.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***