Ecodriving czyli ekonomiczna jazda |
Autor |
Wiadomość |
Johny_Walker
Kombatant
Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2019-04-04, 09:57
|
|
|
Socale napisał/a: |
Miałeś zaprogramowane inne wskazania, przeznaczone dla lichego polskiego paliwa lub odwrotnie, dla satysfakcjonujących wskazań. |
Nie widzę różnicy w spalaniu paliwa marokańskiego, hiszpańskiego, andorskiego, niemieckiego, austriackiego, włoskiego i tankowanego na Auchanie w Zielonej Górze.
To bez znaczenia. Wiele większe znaczenie ma kierunek i prędkość wiatru, ciśnienie i rodzaj opon oraz sposób jazdy. |
|
|
|
|
Johny_Walker
Kombatant
Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2019-04-04, 10:00
|
|
|
eler1 napisał/a: | A do tego wszystkiego jeszcze trzeba doliczyć zawyżony odczyt drogomierza więc pewnie jak by nie liczyć to 10l/100km jeszcze trzeba przeliczyć masę rzeczywistą pojazdu oraz nacisk na każde koło może być różnie o ciśnieniu w kołach nie wspomnę |
Różnica między wskazaniami GPS a licznika samochodu na ostatniej trasie 12 tys km wynosiła 400 km. |
|
|
|
|
less11
trochę już popisał
Twój sprzęt: Mobilvetta KEA i67
Dołączył: 24 Sie 2016 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2020-03-02, 22:44
|
|
|
Ja dopiero poznaję swojego kampera. Jest to 7 metrowa alkowa. Silnik 2.2 155 km manual. Trasa około 250 kmów, głównie około 90 km/h za tirami bo mi się nie śpieszyło
Spalanie (2).jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 1,1 MB |
|
|
|
|
|
ZbigStan
Kombatant
Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 795/251 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2020-03-21, 17:20
|
|
|
Przy tych samych prędkościach i podobnych silnikach obecny kamper, Integra, pali ok. 1 litra na 100 km. więcej niż poprzedni półintegra. Myślę że to kwestia aerodynamiki pojazdów. Pozdrawiam. |
_________________ Grecja 2019
Normandia 2019
Czechy 2019
Narty, Włochy 2020 |
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2020-03-21, 20:49
|
|
|
ZbigStan napisał/a: | Myślę że to kwestia aerodynamiki pojazdów |
a integra nie jest bardziej aerodynamiczna od półintegry? szyba przednia zapewne w półintegrze bardziej pochylona ale zawirowania wywołane "nadbudówką" nad kabiną (w niektórych modelach dosyć dużą) jak też węższa od zabudowy kabina nie sprzyjają aerodynamice... |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
ZbigStan
Kombatant
Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 795/251 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
marcin traker
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012 Piwa: 3/1 Skąd: Piekary Śl
|
Wysłany: 2020-03-21, 23:01
|
|
|
Pamiętajmy że Eco drive nie ma nic wspólnego z tzw szanowaniem jednostki napędowej...poza niskim spalaniem więcej szkody dla trwałości niż pożytku |
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2020-03-24, 08:54
|
|
|
Pamiętajmy też, że Eco Driving nie oznacza "zawsze najniższe obroty za wszelką cenę choćby silnik zarżnąć". W ramach metodologii występują takie rzeczy jak "zredukuj przy przyśpieszaniu" i "nie dław silnika" i "nie powoduj spalania stukowego". |
_________________
|
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-09-14, 06:27
|
|
|
jechałem z okolic Gryfowa Śl. do Wrocławia, różnica poziomów około 200m z górki, od Gryfowa do Legnicy droga wojewódzka, czasem nie było gdzie wrzucić piątego biegu, na A4 95km/h na tempomacie, od Kostomłotów korek, który spowodował iż wszyscy jechaliśmy 70-80km/h.
podróż do Wrześni S5 potem DK 92 (dwupasmowa) 100km/h na tempomacie, zużycie - 8,5l/100km.
półintegra, 7,5m długości, silnik 2,0 mulitijet.
20200730_191434.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 197,46 KB |
20200730_191424.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 167,72 KB |
20200730_191440.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 164,22 KB |
20200730_191446.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 210,57 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
Johny_Walker
Kombatant
Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2020-09-14, 11:22
|
|
|
Po sześciu latach z kamperkiem zauważyłem że spalanie jest równe średniej prędkości. Np przy 100km/h spala mi 10l. Przy 90 bedzie 9 l. Analogicznie przy 80 jest to 8 litrów a przy 60km/h jest to 60 litrów. Średnia prędkość to nie jest taka że jedziemy 60, ale średnia liczona od ruszenia z miejsca, z hamowaniem, zatrzymywaniem. Czyli jeśli my jeździmy do 90 km/h na liczniku to wg GPS jest 84km/h a średnia wychodzi np 65. I spalanie np 7 litrów.
Spalanie kampera od wyjazdu z salonu 7,6 litra. |
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-09-14, 11:35
|
|
|
U mnie komputer pokazuje 8,5 a rzeczywistość 9,5. |
|
|
|
|
Mazur
weteran Robert Mazur
Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Piwa: 84/108 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-09-14, 14:04
|
|
|
przy 100km/h 11litrów, ale już 120km/h to 16 litrów, czyli się nie opłaca o 20 km/h szybciej jechać
Nie mam komputera, wskazania dystrybutora. Te 120km/h jechałem po A4 czyli płasko, od początku do celu i tankowanie. Motor 2,8 JTD |
_________________ Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu' |
|
|
|
|
|
Johny_Walker
Kombatant
Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2020-09-14, 14:32
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: | U mnie komputer pokazuje 8,5 a rzeczywistość 9,5. |
Na komputer się nie patrzy. Tankuje się do pełna dzieli ilość litrów na setki przejechanych od poprzedniego tankowania kilometrów. |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 446/329 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-09-14, 18:50
|
|
|
Johny_Walker napisał/a: | Analogicznie a przy 60km/h jest to 60 litrów |
Stąd wniosek, że najgorzej ze spalaniem mamy kiedy jeździmy najwolniej ... |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-09-14, 20:15
|
|
|
W mojej cytrynce spalanie powolutku spada, a spokojny styl jazdy mam niezmienny.
Ale i zauważyłem ciekawostkę, myślę że programowanie/mapy korygują błędy kierowcy i nie pozwalają dusić silnika i nie dopuszcza do spalania stukowego.
Łatwo to sprawdzicie w Waszych bolidach z MSB. Zapnijcie ostatni bieg i z zachowaniem ustalonej prędkości, zróbcie podjazd pod sporą górę taką gdzie zazwyczaj redukujecie do 4 biegu.
Obserwujcie wskazania zużycia chwilowego. Początkowo z 10-11 na prostej... będzie rosło aż do 26, upór kierowcy spowoduje, że wskazanie zacznie spadać do 22... potem do 18... mimo że pedał w podłodze, aż wymusi zredukowanie biegu.
Mądre to dyktowanie dawką paliwa bo myśli lepiej niż kierowca dusigrosz/dusiciel silników dla zysku grosika/100km. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|