Dymienie po odpaleniu. |
Autor |
Wiadomość |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-04-27, 11:34 Dymienie po odpaleniu.
|
|
|
2.5 tdi z 97r 110KM. Postanowiłem zabrać się za wyleczenie mojego ducato
Opis usterki -
1) silnik zimy-po odpaleniu na wolnych obrotach z rury widać delikatny dymek-kolor simy wpadający w niebieski, na ciepłym ustawał
2) gdy na zimnym wprowadzę go na obroty to przy przyśpieszaniu puszcza chmurę dymu koloru siwego wpadającego w lekki niebieski( obroty około 2 tys)
3) gdy obroty zwiększam wyżej i stabilizuje dym ustaje( chmura przeważnie tylko przy dodawaniu gazu)
4) czym cieplejszy silnik tym mniej dymu,aż do ustania
5 ) wystarczyło go przegonić troszkę na obrotach i objawy znikały całkiem.
Do tej pory po rozgrzaniu dym sie juz nie pojawiał,az do wczoraj,po dłuższej drodze ( jazda ze stało prędkością ok 200km) zjechałem z autostrady,ruszając na skrzyżowaniu mocno zadymiło podobnym dymem,parę zmian biegów i problem zniknął. Chce zaznaczyć ze nie działa u mnie system odpalania zimnego silnika-padnięte wyprzedzenie kata wtrysku na zimnym silniku.
Podejrzewam
1. turbina ( mam druga i ja dziś podmienię na próbę),po odpaleniu zdjąłem rurę z dolotu do głowicy za interkulerem,nie widać aby turbina pchała tedy olej do kolektora dolotowego,może pcha do wydechu?
2. coś z wtryskiem paliwa,( podobny dym miałem jak mi pompa o parę zębów przeskoczyła na pasku)może wtryskiwacz pada ( mam jeden sprawny wtryskiwacz dodatkowy i będę podmieniał po koleji w cylindrach żeby wyeliminować tą cześć silnika)
3) może odma
4 ) EGR zaślepiony
Czy dobrze dedukuje? |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
|
|
|
|
|
|
krimar
Kombatant
Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2015-04-27, 11:42
|
|
|
dym czarny - za duża dawka paliwa
dym siwy (biały) - spalanie oleju silnikowego (czyli może być wszystko - od turbiny poprzez uszczelniacze zaworowe do pierścieni tłokowych i wżerów w gładzi cylindrów)
pomierz ciśnienie sprężania, wlej ceramizer może pomoże |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-04-27, 12:05
|
|
|
podejrzewam turbo lub wtrysk,bo myślę ze przy zaworach i cylindrach nagle by nie ustawało ,lecz poddymiało non stop. |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/483 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-04-27, 12:10
|
|
|
krimar napisał/a: | dym czarny - za duża dawka paliwa
dym siwy (biały) - spalanie oleju silnikowego (czyli może być wszystko - od turbiny poprzez uszczelniacze zaworowe do pierścieni tłokowych i wżerów w gładzi cylindrów)
pomierz ciśnienie sprężania, wlej ceramizer może pomoże |
Dym niebieski ? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
krimar
Kombatant
Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2015-04-27, 12:13
|
|
|
erikson napisał/a: | przy zaworach i cylindrach nagle by nie ustawało ,lecz poddymiało non stop. |
pod wpływem temperatury materia może się rozszerzyć i (na razie) uszczelnić |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
Ostatnio zmieniony przez krimar 2015-04-27, 12:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dominicc
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca '95
Dołączył: 02 Mar 2014 Piwa: 4/3 Skąd: Zawoja
|
Wysłany: 2015-04-27, 12:13
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Dym niebieski ? |
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/co-robic-gdy-diesel-zbyt-mocno-dymi/sm1b4 napisał/a: |
...Niebieskawy dymek również nie wróży niczego dobrego, bo z reguły (choć nie zawsze!) świadczy o tym, że do komór spalania przedostaje się olej silnikowy – w takiej sytuacji z reguły „padnięte” są uszczelniacze zaworowe. Niebieski dym widoczny podczas wkręcania silnika na obroty wskazuje na problem z pierścieniami zaworowymi lub z turbosprężarką (początkowe stadium usterki, np. awaria uszczelniacza łożyska).... |
Zaczerpnięte z http://www.auto-swiat.pl/...ocno-dymi/sm1b4 |
_________________
|
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-04-27, 12:14
|
|
|
gdy podmieniłem turbo za jakiś czas zaczęły sie problemy,wiec na wstępie podejrzewam turbo |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
|
|
|
|
|
|
martini44
Kombatant
Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2015-04-27, 18:27
|
|
|
nie działa świeca płomieniowa !! |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/483 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-04-27, 18:30
|
|
|
krimar napisał/a: | dym siwy (biały) - spalanie oleju silnikowego (czyli może być wszystko - od turbiny poprzez uszczelniacze zaworowe do pierścieni tłokowych i wżerów w gładzi cylindrów) |
dominicc napisał/a: |
http://www.auto-swiat.pl/...ocno-dymi/sm1b4 napisał/a:
...Niebieskawy dymek również nie wróży niczego dobrego, bo z reguły (choć nie zawsze!) świadczy o tym, że do komór spalania przedostaje się olej silnikowy – w takiej sytuacji z reguły „padnięte” są uszczelniacze zaworowe. Niebieski dym widoczny podczas wkręcania silnika na obroty wskazuje na problem z pierścieniami zaworowymi lub z turbosprężarką (początkowe stadium usterki, np. awaria uszczelniacza łożyska)....
|
I co "jest tak jak mówi krimar"? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
MOPAR
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 4/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-04-27, 19:58
|
|
|
martini44 napisał/a: | nie działa świeca płomieniowa !! |
Racja. To standard w ducato który przy wyższych temperaturach nie jest podgrzewany przed odpaleniem. Świeca działa poniżej 5c i wtedy nie dymi po odpaleniu. Jeśli auto nie bierze oleju to wogole bym sie tym nie przejmował. Moje ducato ma 100tys przebiegu i robi dokładnie tak samo. |
_________________ OFF ROAD |
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-04-27, 21:49
|
|
|
na dzis turbo z kolektorem wyjąłem,turbo -OK,ale na 3 cyl wylot z głowicy osmolony sadza( czarny nagar w postaci mazi,odpaliłem bez kolektora i rzeczywiście na tym cyl widac wieksze podymianie, kolektor wiec wrócił na miejsce( silnik narazie złożony). Podmieniłem na tym cyl na chwile wtryskiwacz z zapasu,na nim tez poddymia, wygląda na to ze to jednak pierścienie lub głowica. Chyba czas będzie na Moto-Doktorka ( rozważę taka ewentualność),bo nie chce mi sie rozbierac dołu silnika.
Czy w tym silniku da sie wyjąc tłok bez zdejmowania głowicy?
Ma ktos pożyczyć zegar do mierzenia ciśnienia. |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-04-27, 21:54
|
|
|
erikson napisał/a: |
Czy w tym silniku da sie wyjąc tłok bez zdejmowania głowicy?
|
Nie ma takiej opcji. |
|
|
|
|
martini44
Kombatant
Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2015-04-28, 09:33
|
|
|
erikson, dlaczego zakładasz najgorsze.....??? !!! sprawdź czy świeca płomieniowa działa, sprawdź wtryski bo może któryś "leje" i inne przypuszczenia...... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-04-28, 10:00
|
|
|
1) swieca to u mnie nie dziala juz pare lat,z odpalaniem w lato nie ma problemu
2) ewidentnie widac ze 3 gar jest osmolony,podmieniłem na probe na inny wtryskiwacz-tez dymi,chyba ze to cos na innym garze
3) jest cos co mie w diagnozie myli,czyli po odpaleniu na wolnych nie kopci,dodam gazu i w fazie przyspieszania zaczyna dymić,w tej sytuacji czasem czuć lekkie przydławienie silnika ,puszcza wiekszego dyma i lekko zaczyna wchodzić na obroty z tym samym zadymieniem,gdy ustabilizuje obroty dym zanika. I tu zaczynam sie wachac czy to cos w cyl czy jednak wtysk.
Jak kupowałem auto 4 lata temu dostałem info ze dół silnika był robiony-co to oznacza to juz tylko zagadka,ale jak zrobili dobrze to nie powinienem miec problemow z tłokami . |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
|
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-04-28, 10:24
|
|
|
Może być przytarty tłokorozdzielacz w pompie. |
|
|
|
|
|