Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dymienie po odpaleniu.
Autor Wiadomość
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-04-27, 11:34   Dymienie po odpaleniu.

2.5 tdi z 97r 110KM. Postanowiłem zabrać się za wyleczenie mojego ducato
Opis usterki -
1) silnik zimy-po odpaleniu na wolnych obrotach z rury widać delikatny dymek-kolor simy wpadający w niebieski, na ciepłym ustawał
2) gdy na zimnym wprowadzę go na obroty to przy przyśpieszaniu puszcza chmurę dymu koloru siwego wpadającego w lekki niebieski( obroty około 2 tys)
3) gdy obroty zwiększam wyżej i stabilizuje dym ustaje( chmura przeważnie tylko przy dodawaniu gazu)
4) czym cieplejszy silnik tym mniej dymu,aż do ustania
5 ) wystarczyło go przegonić troszkę na obrotach i objawy znikały całkiem.
Do tej pory po rozgrzaniu dym sie juz nie pojawiał,az do wczoraj,po dłuższej drodze ( jazda ze stało prędkością ok 200km) zjechałem z autostrady,ruszając na skrzyżowaniu mocno zadymiło podobnym dymem,parę zmian biegów i problem zniknął. Chce zaznaczyć ze nie działa u mnie system odpalania zimnego silnika-padnięte wyprzedzenie kata wtrysku na zimnym silniku.
Podejrzewam
1. turbina ( mam druga i ja dziś podmienię na próbę),po odpaleniu zdjąłem rurę z dolotu do głowicy za interkulerem,nie widać aby turbina pchała tedy olej do kolektora dolotowego,może pcha do wydechu?
2. coś z wtryskiem paliwa,( podobny dym miałem jak mi pompa o parę zębów przeskoczyła na pasku)może wtryskiwacz pada ( mam jeden sprawny wtryskiwacz dodatkowy i będę podmieniał po koleji w cylindrach żeby wyeliminować tą cześć silnika)
3) może odma
4 ) EGR zaślepiony
Czy dobrze dedukuje?
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2015-04-27, 11:42   

dym czarny - za duża dawka paliwa
dym siwy (biały) - spalanie oleju silnikowego (czyli może być wszystko - od turbiny poprzez uszczelniacze zaworowe do pierścieni tłokowych i wżerów w gładzi cylindrów)
pomierz ciśnienie sprężania, wlej ceramizer może pomoże
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-04-27, 12:05   

podejrzewam turbo lub wtrysk,bo myślę ze przy zaworach i cylindrach nagle by nie ustawało ,lecz poddymiało non stop.
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/483
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-04-27, 12:10   

krimar napisał/a:
dym czarny - za duża dawka paliwa
dym siwy (biały) - spalanie oleju silnikowego (czyli może być wszystko - od turbiny poprzez uszczelniacze zaworowe do pierścieni tłokowych i wżerów w gładzi cylindrów)
pomierz ciśnienie sprężania, wlej ceramizer może pomoże

Dym niebieski ?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2015-04-27, 12:13   

erikson napisał/a:
przy zaworach i cylindrach nagle by nie ustawało ,lecz poddymiało non stop.


pod wpływem temperatury materia może się rozszerzyć i (na razie) uszczelnić
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Ostatnio zmieniony przez krimar 2015-04-27, 12:14, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dominicc 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca '95
Dołączył: 02 Mar 2014
Piwa: 4/3
Skąd: Zawoja
Wysłany: 2015-04-27, 12:13   

SlawekEwa napisał/a:
Dym niebieski ?

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/co-robic-gdy-diesel-zbyt-mocno-dymi/sm1b4 napisał/a:

...Niebieskawy dymek również nie wróży niczego dobrego, bo z reguły (choć nie zawsze!) świadczy o tym, że do komór spalania przedostaje się olej silnikowy – w takiej sytuacji z reguły „padnięte” są uszczelniacze zaworowe. Niebieski dym widoczny podczas wkręcania silnika na obroty wskazuje na problem z pierścieniami zaworowymi lub z turbosprężarką (początkowe stadium usterki, np. awaria uszczelniacza łożyska)....


Zaczerpnięte z http://www.auto-swiat.pl/...ocno-dymi/sm1b4
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-04-27, 12:14   

gdy podmieniłem turbo za jakiś czas zaczęły sie problemy,wiec na wstępie podejrzewam turbo
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2015-04-27, 18:27   

nie działa świeca płomieniowa !!
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/483
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-04-27, 18:30   

krimar napisał/a:
dym siwy (biały) - spalanie oleju silnikowego (czyli może być wszystko - od turbiny poprzez uszczelniacze zaworowe do pierścieni tłokowych i wżerów w gładzi cylindrów)

dominicc napisał/a:

http://www.auto-swiat.pl/...ocno-dymi/sm1b4 napisał/a:

...Niebieskawy dymek również nie wróży niczego dobrego, bo z reguły (choć nie zawsze!) świadczy o tym, że do komór spalania przedostaje się olej silnikowy – w takiej sytuacji z reguły „padnięte” są uszczelniacze zaworowe. Niebieski dym widoczny podczas wkręcania silnika na obroty wskazuje na problem z pierścieniami zaworowymi lub z turbosprężarką (początkowe stadium usterki, np. awaria uszczelniacza łożyska)....


I co "jest tak jak mówi krimar"?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MOPAR 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 4/3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-27, 19:58   

martini44 napisał/a:
nie działa świeca płomieniowa !!


Racja. To standard w ducato który przy wyższych temperaturach nie jest podgrzewany przed odpaleniem. Świeca działa poniżej 5c i wtedy nie dymi po odpaleniu. Jeśli auto nie bierze oleju to wogole bym sie tym nie przejmował. Moje ducato ma 100tys przebiegu i robi dokładnie tak samo.
_________________
OFF ROAD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-04-27, 21:49   

na dzis turbo z kolektorem wyjąłem,turbo -OK,ale na 3 cyl wylot z głowicy osmolony sadza( czarny nagar w postaci mazi,odpaliłem bez kolektora i rzeczywiście na tym cyl widac wieksze podymianie, kolektor wiec wrócił na miejsce( silnik narazie złożony). Podmieniłem na tym cyl na chwile wtryskiwacz z zapasu,na nim tez poddymia, wygląda na to ze to jednak pierścienie lub głowica. Chyba czas będzie na Moto-Doktorka ( rozważę taka ewentualność),bo nie chce mi sie rozbierac dołu silnika.
Czy w tym silniku da sie wyjąc tłok bez zdejmowania głowicy?
Ma ktos pożyczyć zegar do mierzenia ciśnienia.
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-04-27, 21:54   

erikson napisał/a:

Czy w tym silniku da sie wyjąc tłok bez zdejmowania głowicy?


Nie ma takiej opcji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2015-04-28, 09:33   

erikson, dlaczego zakładasz najgorsze.....??? !!! sprawdź czy świeca płomieniowa działa, sprawdź wtryski bo może któryś "leje" i inne przypuszczenia......
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 10:00   

1) swieca to u mnie nie dziala juz pare lat,z odpalaniem w lato nie ma problemu
2) ewidentnie widac ze 3 gar jest osmolony,podmieniłem na probe na inny wtryskiwacz-tez dymi,chyba ze to cos na innym garze
3) jest cos co mie w diagnozie myli,czyli po odpaleniu na wolnych nie kopci,dodam gazu i w fazie przyspieszania zaczyna dymić,w tej sytuacji czasem czuć lekkie przydławienie silnika ,puszcza wiekszego dyma i lekko zaczyna wchodzić na obroty z tym samym zadymieniem,gdy ustabilizuje obroty dym zanika. I tu zaczynam sie wachac czy to cos w cyl czy jednak wtysk.
Jak kupowałem auto 4 lata temu dostałem info ze dół silnika był robiony-co to oznacza to juz tylko zagadka,ale jak zrobili dobrze to nie powinienem miec problemow z tłokami .
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-04-28, 10:24   

Może być przytarty tłokorozdzielacz w pompie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***