Wygłuszenie komory silnika |
Autor |
Wiadomość |
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2015-05-11, 08:55
|
|
|
chemik napisał/a: | Ale gdyby było za cicho, to bym nie wiedział, że silnik pracuje ! |
Nie będzie .Miałem Forda i wiem. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
DarKu
zaawansowany
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 4/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2015-05-11, 21:01
|
|
|
Sciagnalem sobie aplikacje do mierzenia decybeli niestety nie sprawdza sie, w osobowce pokazuje ze jest glosniej a jak odkrece zestaw 7.1 na pelny regulator to prawie nic nie wzrasta, pokazuje max 86decybeli a w to nie wierze |
|
|
|
|
chemik
weteran
Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2014 Piwa: 115/19 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2015-05-11, 23:07
|
|
|
dzisiaj czyściłem komorę pod matę butylowa, ale nie udało mi się skończyć. Jak wykleję, to opisze, co to dało. Na razie mogę cieszyć się zimnym napojem z zamrażarki na prąd z paneli - zamontowałem 450 Wp mocy - chodzi jak trzeba |
_________________ Chemik |
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-08-09, 06:40
|
|
|
Stary temat podciągnę.
Czy ktoś mógłby podzielić się doświadczeniami lub efektami z prac wygłuszeniowych
Troszeczkę jestem zaskoczony głośnością Hymerka którego nabyłem
Fakt że wcześniej jeżdziłem nowszym z cichszym silnikiem ale 100 km/h jeszcze ok -powyżej -słabo
Czy ktoś podchodził do wyciszenia integry , jakie efekty. Zrobiłem prawie 3 tys.km i mocno mnie denerwuje że na autostradzie nie moge jechać chćby tych 120 bo warczy jak wq...ny pies .jest to ewidentnie związane z obrotami.
|
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2017-08-11, 12:08
|
|
|
Zastanów się co jest powodem hałasu w twoim aucie. Często kolektor wydechowy ,a zwłaszcza rura wydechowa zaraz za nim jest wypalona i cienka ścianka rury przenosi drgania fal dzwiękowych i odbicie ich od asfaltu powoduje znaczny hałas. Może to jest to. Wymień rurę i owiń ją taśmą azbestową tak jak czynią to motocykliści.Zlikwidujesz źródło hałasu.Sprawdź czy rury przy wlocie zasysanego powietrza do filtra powietrza są całe.Większość aut nowszych posiadają tłumiki szmerów ssania powietrza do silnika, Jak rura doprowadzająca powietrze jest uszkodzona dudnienie będzie słychać w kabinie właśnie w momencie mocniejszego dodania ``gazu``.Gruba mata na podłogę w szoferce pomoże .Porównaj z innym integralem czy masz nadkola zabudowane wkładkami z tworzywa.Brak ich podnosi hałas w kabinie.hej |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-08-11, 14:34
|
|
|
nie słyszę na szczęście jakichś dziwnych odgłosów.
bardziej sądzę że to z winy przejścia na stary technologicznie sprzęt . parę dni temu włożyłem w niego pare tysięcy , wymieniłem wsio co się tylko dało, jest wg. mnie w stanie idealnym jak na swoje lata .
wcześniej miałem 2 litrówke lpg z 2004 roku , była cicha do 120 - tylko szum , ten silnik jest starej konstrukcji - na pompie , to zaleta i wada jednocześnie .
szczerze powiem że jak tak dziobaliśmy przy mechanice to troszkę mnie rozczarowała konstrukcja półki podszybia. mam plan z tym samym pracownikiem dopaść hymerka i wykręcić deskę oraz rozebrać podszybie i wykonać całą izolację akustyczną od podstaw bo w fabryce się nie popisali.
najpierw nakupię mat wygłuszających |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
michal899
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer B508
Dołączył: 30 Maj 2019 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-05-10, 21:54
|
|
|
Cześć silny, przekopuje trochę starych tematów. Zabieram się do wygłuszania Hymera na integrze. Udało ci się coś więcej podziałać, masz jakieś przemyślenia? |
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2020-05-11, 08:24
|
|
|
Jeżeli mogę swoje 3 grosze do tematu dorzucić, to w pierwszej kolejności zróbcie wygłoszenie drzwi. Efekt jest zadziwiający. |
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-05-11, 09:17
|
|
|
Horte napisał/a: | Jeżeli mogę swoje 3 grosze do tematu dorzucić, to w pierwszej kolejności zróbcie wygłoszenie drzwi. Efekt jest zadziwiający. |
kolega powyżej ma integrę |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 179/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2020-05-11, 10:16
|
|
|
suzu4x4 napisał/a: | Horte napisał/a: | Jeżeli mogę swoje 3 grosze do tematu dorzucić, to w pierwszej kolejności zróbcie wygłoszenie drzwi. Efekt jest zadziwiający. |
kolega powyżej ma integrę |
Czyli jedne drzwi mniej do wygłuszenia |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2020-05-11, 11:13
|
|
|
michal899 napisał/a: | Cześć silny, przekopuje trochę starych tematów. |
Obawiam się , że Silny Ciebie nie usłyszy.
Rozmawiałem kiedyś z nim telefonicznie , to mówił że na forum nie wchodzi od kilku lat.
Kampera sprzedał i forum opuścił... |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-05-11, 11:37
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | suzu4x4 napisał/a: | Horte napisał/a: | Jeżeli mogę swoje 3 grosze do tematu dorzucić, to w pierwszej kolejności zróbcie wygłoszenie drzwi. Efekt jest zadziwiający. |
kolega powyżej ma integrę |
Czyli jedne drzwi mniej do wygłuszenia |
wygłuszenie drzwi ma sens w blaszaku czy półintegrze gdzie masz drzwi z blachy niczym nie izolowane które rezonują.
W integrze masz drzwi izolowane więc ich nie wygłuszysz.
W integrze głównym problemem jest brak ścianki grodziowej z obustronnym wygłuszeniem więc jak ma być ciszej to bez zrzucenia deski nic nie wymyślisz. |
|
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-02-13, 17:24
|
|
|
odkopuje temat .
zastanawiam się czy zlecić wygłuszenie kabiny swojej póintegry specjalistycznej firmie czy pobawić się samemu. miejsce i możliwości mam, bardziej chciałem doprecyzować technologię.
zależy mi oprócz wygłuszenia osiągnąć lepszą izolację termiczną więc zastanawiam się czy dobrym pomysłem było by wyklejenie podłogi kabiny i drzwi szoferki matami butylowymi i na to piankę kauczukową lub alufox ?
a może wszystkie trzy warstwy na raz ?
ktoś przerabiał temat ? |
|
|
|
|
smok_wawelski
weteran
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia
|
Wysłany: 2021-02-13, 19:32
|
|
|
Jeśli wygłuszenie - 1sze 2 materiały tak - alufox nie bo to jest refleksyjna izolacja termiczna raczej nie mająca dobrych własności głuszących
Ponadto alufox aby pracował refleksyjnie musi mieć odstęp szczeliny powietrznej
Butyl tłumi generalnie niskie częstotliwości, pianka kauczukowa wyższe - dlatego zaleca się łączenie tych obu - poczytaj na stronach o wygłuszeniach pod audio.
Wg mnie żeby kompleksowo wygłuszyć kabine to pasowałoby ja wybebeszyć całkowicie łącznie z dechą - wyklejenie miejsc bez bebeszenia da trochę skutek ale nie będzie on taki jak w całości
Aby połączyć wygłuszenie i termike proponuję maty butyl i na nie Armaflex będący zarówno izolacja akustyczną jak i termiczną, jeśli dasz na to bezpośrednio Alufox niewiele on da cieplnie praktycznie w założeniu poklejenia składań będzie paroizolacją |
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom. |
|
|
|
|
|
wędrowiec
weteran
Twój sprzęt: burstner privilege t690
Nazwa załogi: Marzena i Przemek
Dołączył: 15 Maj 2011 Piwa: 122/29 Skąd: bydgoszcz
|
|
|
|
|
|