Dziwny wyciek Ducato I '92 |
Autor |
Wiadomość |
SDeba
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fendt 570
Dołączył: 07 Wrz 2014 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-05, 22:16 Dziwny wyciek Ducato I '92
|
|
|
Wróciłem z majówki (niestety nie camperem) i zastała mnie niemiła niespodzianka. Na podłodze w kabinie (zdjęcia) pojawił się ślad po wycieku. Ciecz była oleista, ale mniej gęsta niż olej - kolor przezroczysto/rdzawy. Co to może być?
PS. Zaznaczyłem dokładny punkt skąd namierzyłem, że kapało.
Zdjecie 1 Zdjecie 2 |
|
|
|
|
eMKa
Kombatant
Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-05-05, 22:20
|
|
|
Nagrzewnica, lub zawór nagrzewnicy, może rozszczelnienie na połączeniach. |
_________________ Gosia & Krzysiek
|
|
|
|
|
Mirekl61
stary wyga
Twój sprzęt: Pilote
Nazwa załogi: 3M
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Gru 2014 Piwa: 53/35 Skąd: Podlaskie
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-05-05, 22:43
|
|
|
Oleista ciecz= płyn chłodniczy. Nigdzie nie jest napisane że wysycha. Tyle że jak by ciekło z zaworu, to bardziej pod nogami pasażera. Tam zobaczysz zawór. Ja stawiam na nagrzewnice |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/482 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-05-05, 22:46
|
|
|
Jak słodki to płyn chłodzący. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Tadeusz
Administrator CamperPapa
Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1568/2200 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2015-05-05, 22:52
|
|
|
Też tak miałem. To był płyn z nagrzewnicy. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
|
|
|
|
|
SDeba
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fendt 570
Dołączył: 07 Wrz 2014 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-05, 23:00
|
|
|
Macie jakieś pomysły/doświadczenie, jak to naprawić/co sprawdzić? |
|
|
|
|
Donat
weteran
Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-05-06, 07:20
|
|
|
Najprościej sprawdzić co to, za pomocą organoleptyki. Czyli pchasz palucha w plamę a następnie wkładasz palucha do buzi :-) Jak posmak taki dziwny słodkawy to płyn chłodzący, jeśli to olej to od razu poznasz :-) |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
|
|
|
|
|
SDeba
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fendt 570
Dołączył: 07 Wrz 2014 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-06, 08:23
|
|
|
Donat, to już zrobiłem - jestem pewien, że to płyn chłodniczy Pytanie, jak się zabrać do rozwiązania problemu... |
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2015-05-06, 08:37
|
|
|
SDeba napisał/a: | Pytanie, jak się zabrać do rozwiązania problemu... |
rozbrajające pytanie...
przecież widzisz gdzie nagrzewnica jest, widzisz czym obudowana , widzisz gdzie są jakie śrubki...
więc....jak się do tego zabrać ?
może zakasać rękawy i wyjąć nagrzewnicę , następnie w odwrotnej kolejności, wsadzić nową
lub podjechac do warsztatu..za parę $ chętnie to wymienią |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
eMWu
stary wyga
Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-05-06, 11:41
|
|
|
Gino
ja koledze zanim sie obrazi zasugeruje zacząc od zaworu zanim rozbierze calość. co do nie wysychania plynu chlodniczego to nie bede komentować |
|
|
|
|
|
Piotr Alaska
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Challenger Citroen C-25
Nazwa załogi: Alaska
Dołączył: 13 Cze 2014 Otrzymał 15 piw(a) Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2015-05-06, 14:19
|
|
|
Miałem to samo, sugeruję wyjąć deskę rozdzielczą i wymienić nagrzewnicę. Występuje ona w komplecie z zaworem. U mnie ciekł zawór, łatwo to sprawdzić bo wyciek jest tylko wtedy gdy jest włączone ogrzewanie. Koszt nagrzewnicy to od 80 zł w zależności od producenta.
http://www.iparts.pl/auto...237-100347.html
Miłej pracy
Piotr |
_________________ Piotr |
|
|
|
|
eMWu
stary wyga
Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-05-06, 15:00
|
|
|
Piotr Alaska napisał/a: | Występuje ona w komplecie z zaworem. U mnie ciekł zawór |
z powodu cieknącego zaworu targałeś nagrzewnice? U mnie cieklo na laczeniu zaworu z nagrzewnicą - styklo wymienić uszczelke bo stwardniała.... |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
|
Piotr Alaska
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Challenger Citroen C-25
Nazwa załogi: Alaska
Dołączył: 13 Cze 2014 Otrzymał 15 piw(a) Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2015-05-06, 15:29
|
|
|
cóż niektórzy mają lepiej .....
pozdrowienia
Piotr |
_________________ Piotr |
|
|
|
|
eMWu
stary wyga
Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-05-06, 15:42
|
|
|
Makdrajwer dopasował zawor z ktorejs wersji IVECO.
Ja tylko pisze, zeby sprawdzic zanim z powodu zaworu co jest najczestszym problemem w D1/C25/J5 zacznie sie szarpać nagrzewnice. |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
|
|