Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Brakuje mocy bo...
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-05-17, 13:48   Brakuje mocy bo...

Vitaycie.
Niepokoi mnie zachowanie mojego auta.
Kilka ostatnich krótkich okolicznych wyjazdów, odnoszę wrażenie że mój kamper nie jedzie tak jak powinien. Dziś wracając również niechętnie jechał.
Pojechałem więc za miasto na obwodnicę i zrobiłem test w dwóch kierunkach po około 5km.
W jedną stronę wycisnąłem licznikowo 94/h a wracając 101/h ale to naprawdę z wielkim trudem.
Jedzie tak jakby w ogóle nie było turbiny, ale wiem że turbina dmucha bo słyszę jej świst, a wiem że o wiele lepiej jeździł.
https://www.youtube.com/watch?v=mGE_9O63n_8
Od ub roku nic w silniku nie grzebałem bo sprawował się jak na powyższym filmiku.
Silnik odpala idealnie, nic nie kopci, żadnych złych objawów, tylko wyraźny niedobór koników.

Mogę z przekonaniem stwierdzić, że spadek mocy nastąpił nagle, bowiem do końca ub sezonu jeździł jak rajdówka, a w tym sezonie (3 małe wyjazdy) tak jak opisałem.

Niepokój przed wyjazdem na południe europy nasuwa pytanie, co jest grane?
Jak trafnie uzupełnić tytuł?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MOPAR 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 4/3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-17, 14:28   

To, że turbina świszczy nie oznacza odpowiedniej wartości doładowania. Zacznij od tego. Powinno byc ok 0.8 bara. Filtr paliwa wymieniony?
_________________
OFF ROAD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-05-17, 15:31   

MOPAR napisał/a:

...
Filtr paliwa wymieniony?

Oczywiście.
W ub roku, 3 tys km temu.
Jutro zamierzam zajrzeć pod maskę, od czegoś trzeba zacząć.
Zmierzę ciśnienie turbiny chociaż wątpię w jej defekt, objawu nie było wcześniej, pojawił się nagle.
Pierwszy wyjazd na majówkę był, szedł jak burza bo pamiętam tempomat na 100/h zapinałem, next weekend już mi coś nie pasowało... zwaliłem winę na silny wiatr.
Dzisiaj jestem pewien że jednak część koników spłoszyła się.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amee 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Hymercamp 55
Dołączyła: 24 Kwi 2013
Piwa: 4/1
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2015-05-17, 15:48   

Witam miałem podobny problem dosłownie wczoraj byłem u mechanika i kazałem wyczyścić zbiornik paliwa bo jednak kamperek swoje lata ma i okazało się ze w zbiorniku poza paliwem dwa kilo syfu :) ) smoka prawie nie było widać taki był zawalony po wyczyszczeniu całkiem inaczej auto jedzie może warto zajrzeć pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
1506edi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2015-05-17, 18:47   

Mam podobny problem byłem na małym odpoczynku 400 kilometrów i moje ducato(bez turbo) dziwnie jechało raz normalnie 80-90 i mały luz pod pedałem a za jakiś czas 65km/h i pedał w podłodze-w tym,że ja wymieniłem po zimie wszystkie przewody paliwowe+czyszczenie zbiornika.Kopci w momencie odpalania potem ok.Ostatnie lata nie był to demon prędkości ale to to marszobieg.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-05-17, 19:24   

A dużo roboty jest z demontażem zbiornika?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2015-05-17, 19:39   

a może paliwo kiepskie?? a może hamulce trzymają ?? może zacznij od najprostrzej kontroli..... :spoko
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-05-17, 20:12   

A nie pomyślałeś, że się zwyczajnie obraził bo jakieś niebieskie coś chciałeś kupić :oops:
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 180/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2015-05-17, 20:13   

Socale napisał/a:
A dużo roboty jest z demontażem zbiornika?


Robiłem to przed dwoma laty w poprzednim małym białym uboocie
Cztery śruby ; cztery węże ; kanał i............silne ramię :ok Nie zapomnij opróżnić max zbiornik przed demontażem . Technicznie to nie jest to filozofia . Robiłem to w bułgarkiej wsi w drodze do Grecji . Smok i wnętrze zbiornika było pełne jakiegoś narosłego przez lata mułu .
Po wyczyszczeniu jakby kampkowi przybyło koników :bigok
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-05-17, 20:22   

Z tego co pamiętam, to DI i pochodne, mają klapkę w kabinie. Możesz nią wyjąć pływak i nie ryzykować ze zbiornikiem. Zbiornik może zacząć ciec na zgrzewie ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 180/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2015-05-17, 20:24   

Gewehr napisał/a:
Z tego co pamiętam, to DI i pochodne, mają klapkę w kabinie. Możesz nią wyjąć pływak i nie ryzykować ze zbiornikiem. Zbiornik może zacząć ciec na zgrzewie ;)


Tam nie ma klapki :-/
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-05-17, 20:25   

MILUŚ napisał/a:
Gewehr napisał/a:
Z tego co pamiętam, to DI i pochodne, mają klapkę w kabinie. Możesz nią wyjąć pływak i nie ryzykować ze zbiornikiem. Zbiornik może zacząć ciec na zgrzewie ;)


Tam nie ma klapki :-/


Jutro sprawdzę. Mam akurat "dziadka" na serwisie ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-05-17, 21:54   

martini44 napisał/a:
a może paliwo kiepskie?? a może hamulce trzymają ?? może zacznij od najprostrzej kontroli..... :spoko

Liczyłem na sugestię o paliwie, ale nie chciałem iść na łatwiznę i nie idę.
Hamulce po 3 wyjazdach by się zapaliły jakby coś :)

janus napisał/a:
A nie pomyślałeś, że się zwyczajnie obraził bo jakieś niebieskie coś chciałeś kupić :oops:

Tak, mam ten wyrzut sumienia. Pomyślałem naprawdę i głupio mi.

MILUŚ napisał/a:

...
wnętrze zbiornika było pełne jakiegoś narosłego przez lata mułu .
Po wyczyszczeniu jakby kampkowi przybyło koników :bigok

Liczę na to. Jest 3:0 na tą diagnozę.

Gewehr napisał/a:

...
Jutro sprawdzę. Mam akurat "dziadka" na serwisie ;)

To będzie cenne info.
Thx.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
1506edi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2015-05-18, 05:30   

Nie zdjęcie zbiornika zacząłem od wypięcia przewodu paliwowego i wpiąłem na niego pompę zewnętrzną do paliwa ta co mam jest z poloneza,efekt zatkania był widoczny.W 1 min. 1litr i bardzo dużo powietrza razem z paliwem(ciągnął lewe przez sparciałe węże,dlatego były wymieniane).Potem trzeba się położyć pod samochód i z przedniej części odpiąć wąż gruby z dolotem paliwa,cieńszy od odpowietrzenia i odkręcić cztery śruby ja podłożyłem lewarek na nim deskę,żeby podtrzymać zbiornik.Czas pracy 20min.Jak zbiornik opuścisz to wtedy odpinasz przewód do zasilania silnika paliwem i przewody od czujnika poziomu paliwa.A moim zdaniem ssak w zbiorniku jest za mały dlatego szybko się zasyfia. Z mojego wyrzuciłem siatke i powyżej założyłem filtr jednorazowy,który wyłapuje te grubsze syfy i jest dojście od góry silnika do wymiany.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-05-18, 09:13   

Dzięki, tak zrobię. Może nawet już dziś.
Piwo leci za opis i godzinę wysłania posta :)
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***