Brakuje mocy bo... |
Autor |
Wiadomość |
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2015-05-17, 13:48 Brakuje mocy bo...
|
|
|
Vitaycie.
Niepokoi mnie zachowanie mojego auta.
Kilka ostatnich krótkich okolicznych wyjazdów, odnoszę wrażenie że mój kamper nie jedzie tak jak powinien. Dziś wracając również niechętnie jechał.
Pojechałem więc za miasto na obwodnicę i zrobiłem test w dwóch kierunkach po około 5km.
W jedną stronę wycisnąłem licznikowo 94/h a wracając 101/h ale to naprawdę z wielkim trudem.
Jedzie tak jakby w ogóle nie było turbiny, ale wiem że turbina dmucha bo słyszę jej świst, a wiem że o wiele lepiej jeździł.
https://www.youtube.com/watch?v=mGE_9O63n_8
Od ub roku nic w silniku nie grzebałem bo sprawował się jak na powyższym filmiku.
Silnik odpala idealnie, nic nie kopci, żadnych złych objawów, tylko wyraźny niedobór koników.
Mogę z przekonaniem stwierdzić, że spadek mocy nastąpił nagle, bowiem do końca ub sezonu jeździł jak rajdówka, a w tym sezonie (3 małe wyjazdy) tak jak opisałem.
Niepokój przed wyjazdem na południe europy nasuwa pytanie, co jest grane?
Jak trafnie uzupełnić tytuł? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
MOPAR
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 4/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-17, 14:28
|
|
|
To, że turbina świszczy nie oznacza odpowiedniej wartości doładowania. Zacznij od tego. Powinno byc ok 0.8 bara. Filtr paliwa wymieniony? |
_________________ OFF ROAD |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2015-05-17, 15:31
|
|
|
MOPAR napisał/a: |
...
Filtr paliwa wymieniony? |
Oczywiście.
W ub roku, 3 tys km temu.
Jutro zamierzam zajrzeć pod maskę, od czegoś trzeba zacząć.
Zmierzę ciśnienie turbiny chociaż wątpię w jej defekt, objawu nie było wcześniej, pojawił się nagle.
Pierwszy wyjazd na majówkę był, szedł jak burza bo pamiętam tempomat na 100/h zapinałem, next weekend już mi coś nie pasowało... zwaliłem winę na silny wiatr.
Dzisiaj jestem pewien że jednak część koników spłoszyła się. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
amee
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymercamp 55
Dołączyła: 24 Kwi 2013 Piwa: 4/1 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 2015-05-17, 15:48
|
|
|
Witam miałem podobny problem dosłownie wczoraj byłem u mechanika i kazałem wyczyścić zbiornik paliwa bo jednak kamperek swoje lata ma i okazało się ze w zbiorniku poza paliwem dwa kilo syfu ) smoka prawie nie było widać taki był zawalony po wyczyszczeniu całkiem inaczej auto jedzie może warto zajrzeć pozdrawiam |
|
|
|
|
1506edi
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2015-05-17, 18:47
|
|
|
Mam podobny problem byłem na małym odpoczynku 400 kilometrów i moje ducato(bez turbo) dziwnie jechało raz normalnie 80-90 i mały luz pod pedałem a za jakiś czas 65km/h i pedał w podłodze-w tym,że ja wymieniłem po zimie wszystkie przewody paliwowe+czyszczenie zbiornika.Kopci w momencie odpalania potem ok.Ostatnie lata nie był to demon prędkości ale to to marszobieg. |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2015-05-17, 19:24
|
|
|
A dużo roboty jest z demontażem zbiornika? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
martini44
Kombatant
Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2015-05-17, 19:39
|
|
|
a może paliwo kiepskie?? a może hamulce trzymają ?? może zacznij od najprostrzej kontroli..... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
|
janus
weteran
Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-05-17, 20:12
|
|
|
A nie pomyślałeś, że się zwyczajnie obraził bo jakieś niebieskie coś chciałeś kupić |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2015-05-17, 20:13
|
|
|
Socale napisał/a: | A dużo roboty jest z demontażem zbiornika? |
Robiłem to przed dwoma laty w poprzednim małym białym uboocie
Cztery śruby ; cztery węże ; kanał i............silne ramię Nie zapomnij opróżnić max zbiornik przed demontażem . Technicznie to nie jest to filozofia . Robiłem to w bułgarkiej wsi w drodze do Grecji . Smok i wnętrze zbiornika było pełne jakiegoś narosłego przez lata mułu .
Po wyczyszczeniu jakby kampkowi przybyło koników |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-05-17, 20:22
|
|
|
Z tego co pamiętam, to DI i pochodne, mają klapkę w kabinie. Możesz nią wyjąć pływak i nie ryzykować ze zbiornikiem. Zbiornik może zacząć ciec na zgrzewie |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2015-05-17, 20:24
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Z tego co pamiętam, to DI i pochodne, mają klapkę w kabinie. Możesz nią wyjąć pływak i nie ryzykować ze zbiornikiem. Zbiornik może zacząć ciec na zgrzewie |
Tam nie ma klapki |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-05-17, 20:25
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | Gewehr napisał/a: | Z tego co pamiętam, to DI i pochodne, mają klapkę w kabinie. Możesz nią wyjąć pływak i nie ryzykować ze zbiornikiem. Zbiornik może zacząć ciec na zgrzewie |
Tam nie ma klapki |
Jutro sprawdzę. Mam akurat "dziadka" na serwisie |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2015-05-17, 21:54
|
|
|
martini44 napisał/a: | a może paliwo kiepskie?? a może hamulce trzymają ?? może zacznij od najprostrzej kontroli..... |
Liczyłem na sugestię o paliwie, ale nie chciałem iść na łatwiznę i nie idę.
Hamulce po 3 wyjazdach by się zapaliły jakby coś
janus napisał/a: | A nie pomyślałeś, że się zwyczajnie obraził bo jakieś niebieskie coś chciałeś kupić |
Tak, mam ten wyrzut sumienia. Pomyślałem naprawdę i głupio mi.
MILUŚ napisał/a: |
...
wnętrze zbiornika było pełne jakiegoś narosłego przez lata mułu .
Po wyczyszczeniu jakby kampkowi przybyło koników |
Liczę na to. Jest 3:0 na tą diagnozę.
Gewehr napisał/a: |
...
Jutro sprawdzę. Mam akurat "dziadka" na serwisie |
To będzie cenne info.
Thx. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
1506edi
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2015-05-18, 05:30
|
|
|
Nie zdjęcie zbiornika zacząłem od wypięcia przewodu paliwowego i wpiąłem na niego pompę zewnętrzną do paliwa ta co mam jest z poloneza,efekt zatkania był widoczny.W 1 min. 1litr i bardzo dużo powietrza razem z paliwem(ciągnął lewe przez sparciałe węże,dlatego były wymieniane).Potem trzeba się położyć pod samochód i z przedniej części odpiąć wąż gruby z dolotem paliwa,cieńszy od odpowietrzenia i odkręcić cztery śruby ja podłożyłem lewarek na nim deskę,żeby podtrzymać zbiornik.Czas pracy 20min.Jak zbiornik opuścisz to wtedy odpinasz przewód do zasilania silnika paliwem i przewody od czujnika poziomu paliwa.A moim zdaniem ssak w zbiorniku jest za mały dlatego szybko się zasyfia. Z mojego wyrzuciłem siatke i powyżej założyłem filtr jednorazowy,który wyłapuje te grubsze syfy i jest dojście od góry silnika do wymiany. |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2015-05-18, 09:13
|
|
|
Dzięki, tak zrobię. Może nawet już dziś.
Piwo leci za opis i godzinę wysłania posta |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|