Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
VW LT 28 Camper- szybszy most?
Autor Wiadomość
Maciejoo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW LT28
Dołączył: 17 Cze 2015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-17, 15:23   VW LT 28 Camper- szybszy most?

Witam serdecznie,
Wiem. Zaraz podniesie się raban że było, żebym przejrzał forum. Przejrzałem i jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem....
Aktualnie mój eLTek leci jakieś 85km/h a chciałoby się żeby szedł jakieś 100 km/h, tak aby bezpiecznie jechać 90 autostradą na południe. Kółka zwykłe, nie bliźniaki. Nie wiem jak zmierzyć swój tylny most, ale jeden obrót koła to ok. 4 obroty wału (wszystkie 4 koła na ziemi). Przy moście na tabliczce napis: 280185 i niżej 4L. Nie mam zielonego pojęcia co to oznacza, może ktoś z Szanownych Forumowiczów potrafi rozszyfrować ten kod i stwierdzić czy mogę pójść 'wyżej' i podkręcić nieco prędkość (nawet kosztem spalania o litr, półtora więcej na 100km).
Będę wdzięczny za wszelaką pomoc i jak tylko podjadę na wieś do eLTeka, to pochwalę się zdjęciami- jest naprawdę niezły :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-06-19, 00:15   

Maciejoo, ciekaw jestem tego eLTeka, zobaczymy co tam masz bardzo chętnie :)

Mieliśmy ten sam problem w naszym wehikule, zaczęliśmy kombinować, ale im dalej w las, tym więcej drzew i poszliśmy po bandzie. Najpierw wymiana skrzyni z "czwórki" na "piątkę". Różnica ledwo wyczuwalna na ostatnim biegu, ale zawsze coś.
Następny więc etap- właśnie most. W naszym eLTku dokonano więc przeszczepu na most 38:11 z MB Sprintera 2.9TD, najszybsze przełożenie, jakie w ogóle w tej budzie wkładało MB.

Pomogło :) z braku prędkościomierza nie zmierzono dokładnie, ale przejechałem się kawałek np. za rozpędzonym tirem do granicy na kagańcu (a więc ok. 90km/h), to na piątym biegu jeszcze silnik chciał szybciej jechać, bo nadal obroty miał trochę za niskie :D

Minus taki, żę auto ze swoją 2.0 benzynką z ujemnym momentem obrotowym zrobiło się mułowate, więc...

Ostatnio zmieniony przez m3tal 2015-06-19, 00:18, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LTon Tom 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW LT 28 2,0 1982 Reimo
Nazwa załogi: LTonowie
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Wrz 2014
Piwa: 9/6
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-06-19, 00:17   

VW LT mają następujące przełożenia i oznaczenia tylnego mostu :
53: 14 7LA, 7LB, 9E, 8B
53: 13 5T
41: 10 2C, 5C, 8Y
40: 9 4C, 4L, 9C, 8W, 9ca, 9CB
39: 8 3C, 3L, 6C, 8V, 6CB
43: 8 1C, 2L, 8C, 8CB
41: 7 7C 7CB
45: 7 AGJ

więc Twój ma 40 do 9 Trzeba podzielić większą liczbę przez mniejszą i wyjdzie przełożenie i tak :mniejsza wartość = szybki most , większa wartość = wolny most
Jednak może się zdarzyć , że przy zmianie mostu na szybszy stracisz na mocy ( w fabryce na pewno nie wrzucają mostów metodą "chybił trafił" i cały zespół "silnik , skrzynia, most , koła jest optymalnie dobrany ) Pzdr.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-06-19, 00:24   

LTon Tom, ja wrzucałem na chybił trafił i skończyło się na tym, że buduję być może najmocniejszego i najszybszego LT w Polsce, albo i cholera wie, gdzie jeszcze :)
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LTon Tom 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW LT 28 2,0 1982 Reimo
Nazwa załogi: LTonowie
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Wrz 2014
Piwa: 9/6
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-06-19, 00:35   

Możliwości są nieograniczone (kwestia wiedzy i budżetu) Trzymam kciuki za projekt :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-06-19, 00:48   

Kombinować trzeba na potęgę, to jakoś idzie. Przyznaję się, że niestety nie robimy póki co tych najważniejszych przeróbek samodzielnie, a z wiecznego braku czasu i warunków do roboty nie "na wariata", najzwyczajniej w świecie trzeba podpierać się szybkimi i sprawnymi fachowcami, a nie powoli, dochodząc do wszystkiego samodzielnie dłubać sobie po swojemu... Ale mimo wszystko, wszystkie wydumki "co do czego" i studiowanie zawartości motoryzacyjnego internetu oraz wyszukiwanie i ściąganie tych wszystkich gratów to moja osobista fucha :) Chociaż znalezienie fachowców od pewnych przeszczepów jest już wyzwaniem samym w sobie :)

Dobra, sorry za OT, Maciejoo, co masz właściwie za silnik w swoim eLTeku?
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-06-19, 00:50   

LTon Tom, teraz spojrzałem, nasz LT został we wrześniu 2012r. przywieziony przez nas właśnie z Chrzanowa :)
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciejoo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW LT28
Dołączył: 17 Cze 2015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-19, 14:25   

Panowie!
Dziękuję za pomoc! m3tal Mój eLTek to pięciobiegówka z silnikiem 2.4 bez turbiny moc (przynajmniej po wyjściu z fabryki) 75KM.
Z tego co widzę, to jedyne szybsze mosty dla mnie to ten 53:13 i 53:14, tylko teraz obawiam się jak one sobie dają radę z silnikiem bez turbiny, np. z wyjechaniem ze stromego podjazdu z kempingu.....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
david111 
trochę już popisał


Twój sprzęt: vw lt28
Dołączył: 09 Lut 2011
Piwa: 1/1
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2015-07-14, 17:24   

Czesc kolego. Tez mam eltka z takim silnikiem takim mosetm i 5 biegowa skrzynia. Moj idzie na autostradzie tak 95. Wprawdzie zwalnia zanim gorke zobaczy a jak tak przychamowac na podjezdzie to juz sie nie rozpedzi pod gore. Za to bylismy w gorach, w Walli. Tam to juz byly podjazdy tylko na 1 :-P gdybym mial jakis szybszy most o ktorym tez juzmyslalem pare lat temu, nawet jest o tym temat, to nie podjechalbym na nim w wielu miejscach z tym silnikiem co jest :/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciejoo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW LT28
Dołączył: 17 Cze 2015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 18:01   

Most 53:14 juz zamontowany, spadek mocy niewielki, ot cześciej trzeba czwórkę wrzucać, prędkość maksymalna mierzona gpsem to ok 105 km/h wiec różnica niewielka. Różni sie za to głośność podczas jazdy- wcześniej przy 90km/h trzeba było krzyczeć, teraz jest cichutko :) spalanie sprawdzę w weekend, wybieram sie gdzieś w Polskę w trasę 500- 600 km i zobaczymy, mam nadzieje ze nie wzrosła znacznie :) będę informował!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LTon Tom 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW LT 28 2,0 1982 Reimo
Nazwa załogi: LTonowie
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Wrz 2014
Piwa: 9/6
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-07-14, 23:15   

Ciekawe jak będzie dawał radę na podjazdach (jeśli jedziesz na południe) A co z obiecanymi zdjęciami , pochwal się.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciejoo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW LT28
Dołączył: 17 Cze 2015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 23:34   

Przepraszam za brak zdjęć, obiecuję przez weekend nadrobić! Teraz miałem trochę roboty z instalacją elektryczną i bojlerem i do nocy grzebałem zamiast focic... Co do podjazdów, to testowałem trochę i na ostrym wzniesieniu z pełnymi zbiornikami (ale bez bagaży, rowerów etc) ruszam z dwójki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LTon Tom 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW LT 28 2,0 1982 Reimo
Nazwa załogi: LTonowie
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Wrz 2014
Piwa: 9/6
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-07-14, 23:39   

No to będzie dobrze , szerokości i "trochę" lepszej pogody . U Nas w tym momencie leje jak cholera brr... :deszcz:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pająk 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW LT Reimo
Dołączył: 21 Sie 2007
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-15, 07:57   

Mój wolnossący 2.4d ze skrzynią 5 biegową spokojnie przekracza 100km/h ale faktycznie jak jest górka to zwalnia. Dał radę wdrapać się na transalpinę i trasę transfogaraską używając głównie 2-3biegu, czasami wpadła 4 natomiast jedynki nie używam. Średnie spalanie z całej prawie 3000km trasy wyszło 9,5l/100km, po trasie trzymam ok 85km/h.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Maciejoo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW LT28
Dołączył: 17 Cze 2015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-20, 11:39   

Witam serdecznie,
Wróciłem z weekendowego wypadu nad Śniardwy, przetestowałem nowy most i jestem zarówno zadowolony z prędkości, odejścia i głośności, ale nie do końca zadowolony ze spalania, bo wyszło mi ok. 12l/100 km. Pokombinuję więc z odrobinę wolniejszym mostem 53:13, tylko muszę go najpierw znaleźć.


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***