Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ford czy Fiat? Właśnie jestem w trakcie poszukiwań kampera.
Autor Wiadomość
Załoga G 
stary wyga

Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Piwa: 20/3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2015-09-15, 21:51   

a na śląsku to tak godają:

Ford gówno wort a Fiat to jego brat :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2015-09-15, 22:05   

robert1965 napisał/a:

ktory bedzie wygodniejszy do podrozowania dla b.wysokiej osoby?(mam 196 cm ) i w fiatach mam malo miejsca.:(
to już masz forda z głowy jest mniejsza szoferka i niższa
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kuba L. 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi A4 Allroad
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Piwa: 19/42
Skąd: WPI
Wysłany: 2015-09-15, 22:15   

Robert, spróbuj poszukać w swojej "okolicy" kamperka na Fordzie do sprzedania, po prostu umów się na oględziny, obejrzyj go sobie dokładnie i przejedź się nim :bigok :bigok :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
oli
zaawansowany

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Piwa: 24/1
Wysłany: 2015-09-15, 22:43   

Szukając kamperka to tak jak byś nas pytał jaka kobieta lepsza brunetka czy blondynka ,a może ruda .Przepraszam ,ale i tak jesteś ze swoim wzrostem ponad normatywny ,i nie tylko bedziesz jechał ,ale również bedziesz w nim mieszkał i tylko ty sam możesz stwierdzić który będzie ci najbardziej odpowiadał .ale i tak uzbroj sie w cierpliwosc ,bo nie tak łatwo jest coś odpowiedniego znalesć .To nie osobówka ze stoji na każdym rogu ulicy do sprzedania.konkretnie to ci nie pomoge bo jak bym miał coś nawet do sprzedania,to albo za stare albo zbyt nowe dla ciebie .Pozdrawiam i życzę sukcesów w szukaniu .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-09-15, 23:20   

U mnie Forda dyskwalifikuje wajha biegów jak w Autosanie.
Poza tym jest do zaakceptowania wszystko ale trzeba trafić by nie zawieść się.
Jeśli cenisz sobie spanie i WYSPANIE a nie męczarnię jak szprot w puszce, to łóżko dla ciebie wzdłużne i bez ograniczenia dla stóp. Poranne wyciąganie się zakłócone brakiem do tej przyjemności miejsca poskutkuje niewyspaniem.
Z Twoim wzrostem wybij sobie z głowy łóżko poprzeczne albo zaplanuj rozstawiany bok.
Fotel kierowcy na bank masz do przeróbki,nie wiem jak w Fordach, ale u siebie to obniżyłem na "taboretach" bez wysiłku.
Wiem co piszę bo też jestem duży, mam to już za sobą. Teraz jest lux.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 15/60
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-09-16, 00:22   

Tak jak piszą koledzy podwozie nie ma za bardzo znaczenia...omijaj w fordzie tylko silnik 2.2 140 km.
Pozdrawiam PD.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2015-09-16, 23:43   

przemo.d napisał/a:
Tak jak piszą koledzy podwozie nie ma za bardzo znaczenia...omijaj w fordzie tylko silnik 2.2 140 km.
Pozdrawiam PD.

trochę OT :-P ale przy okazji spytam czy masz jakąś wiedzę o silnikach 2.4 101 kW? :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2015-09-17, 09:43   

robert1965 napisał/a:
Wracając do porównań między dwoma markami to dochodzi do mnie ze jednak fiat ma napęd na przednią oś więc w warunkach zimowych powinien być łatwiejszy w prowadzeniu

Kilka mitów w jednym zdaniu, nie wierz w to.
Tylko część Fordów ma tylny napęd i niekoniecznie są to kampery a szkoda bo w zimie to jazda kamperem z przednim napędem to taka sobie jest. Nawet w lecie po mokrej trawie albo piasku kamper z przednim napędem raczej udaje/usiłuje jechać niż jedzie.
Jeśli ktoś ma ochotę normalnie kamperować w zimie albo po bezdrożach to niech do tego nie wybiera normalnego kampera. :haha:
Znaczna część kempingów i kamperparków dla kamperów też jest niedostępna z powodu słabego utwardzenia podłoża. Patrz na przykład wątek o kamperporcie w Grudziądzu. :-P
Jeśli kamper to tylko po asfalcie/betonie i spanie na stacjach benzynowych lub parkingach. :bajer
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-09-17, 13:28   

janusz napisał/a:

...
Jeśli kamper to tylko po asfalcie/betonie i spanie na stacjach benzynowych lub parkingach.

Nie prawda i zaraz odezwie się też Adam.
Ja dziki jestem i w dzicz jeżdżę tam gdzie nie ma betonu ani zasięgu GSM.
Kamper mój jest FWD, jeszcze nie utknąłem,
ale to może dlatego że "mam świetną zdolność przewidywania" ( :haha: ) i nie ładuję się w niepewne podłoża.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2015-09-17, 13:42   

Socale napisał/a:
może dlatego że "mam świetną zdolność przewidywania

O, o, o właśnie. Znaczy to pewnie, że kamper i jego napęd nie jest najważniejszy.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2015-09-23, 22:43   

Cytat:
Tylko część Fordów ma tylny napęd i niekoniecznie są to kampery a szkoda bo w zimie to jazda kamperem z przednim napędem to taka sobie jest. Nawet w lecie po mokrej trawie albo piasku kamper z przednim napędem raczej udaje/usiłuje jechać niż jedzie.
No... nie mogę się z tymi stwierdzeniami zgodzić.
Nie mam co prawda kampera, ale Transitami przejeździłem w sumie prawie 2 mln km - i z tylnym i z przednim napędem.
Generalnie Transit tylnonapedowy (zresztą nie tylko, także inne tylnonapędowce, np Sprinter) na śliskim po prostu nie idą, zwłaszcza pusty. Camper co prawda ma stale spore obciążenie tylnej osi, ale też nie takie jak w pełni obciązony dostawczy van. Więc zgódźmy się - że będzie szedł po śliskim... tak sobie.
Natomiast przednionapędowy Transit, zwłaszcza w ekstremalnych warunkach (zima, śnieg, zaspy, lód) idzie po prosu jak czołg - wszystko jedno czy pusty, czy załadowany.

Często holuję Transitem przyczepkę z końmi - tylnonapędowym nie mam szans ciasno zawrócić na trawiastej łące. Koła buksują i stoję. Przednionapędowym nie ma z tym żadnego problemu. Spokojnie zawraca, można manewrować jak bez przyczepy. Także na śniegu.
Pomijam już pewność jazdy w zimowej jeździe w trasie - tylny napęd to stałe napięcie i pilnowanie tyłu by nie uciekł w bok. Przednionapędowy idzie stabilnie jak po suchym asfalcie.

Do stajni mam ok 2 km utwardzonej drogi, jeżdżąc tam zimą tylnonapędowym Transitem stałem zakopany w niewielkich nawet koleinach ze śniegu, mnie omijały obok bez problemu Maluchy, a ja dzwoniłem do stajni by przyjechali traktorem i mnie pociągnęli.
Teraz od kilku lat jeżdżę przednionapedowcem - nie tylko nigdy tam nie stałem, ale przejeżdżam w wysokim śniegu holując przyczepę grubo ponad półtorej tony.

To po prosu są dwa różne światy...

Ale są jeszcze inne zalety przednionapędowca - bardzo ważne w przypadku zabudowy typu camper. Po pierwsze przednionapędowiec ma podłogę ok 15 cm niżej w kabinie za przednimi fotelami (to bardzo dużo - nie ma wału napędowego) i przednionapędowce o takich samych gabarytach i ładowności są ok 100 kg lżejsze (nie ma ciężkiego wału i mostu). Mniej też palą, co najmniej 1 litr/100km.
_________________
Zgredzik
Ostatnio zmieniony przez wojtekjanus 2015-09-23, 23:09, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robert1965 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Aktualnie brak
Nazwa załogi: Monika i Robert
Dołączył: 01 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-23, 22:55   

odpowiedz kolegi (wojtekjanus)mnie fatysfakcjonuje:)
przedni naped nie jest zly ,szczegolnie w zimowych warunkach .
poprostu latwiej,przyjemniej a przede wszystkim
BEZPIECZNIEJ
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
oli
zaawansowany

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Piwa: 24/1
Wysłany: 2015-09-24, 07:01   

Koledzy opisujac wady przednio czy tylno napędowych macie rację.Jednak kamperek na blizniakach szczególnie alkowa ma podstawową zaletę.Jest bardziej stabilny podczas jazdy i nie buja.Mijając tira ,czy w jakiejs innej sytuacji gdzie występuje podmuch wiatru ,tego nie czujesz .jadąc z predkoscią 100 --110 km jedziesz jak osobowym i nie masz uczucia ze samochód zaczyna pływac po drodze .Dla mnie osobicie jazda blizniakowym jest bardziej komfortowa,no i zawsze masz jakby co 4 koła z tyłu .Jak ci jedno nawali to masz jeszcze 3 dobre .Pozdrawiam wszystkich Oli
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fordek 
stary wyga

Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2014
Piwa: 12/5
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2015-09-24, 11:23   

Jeżdżę 110-120 km/h i mnie nawet z alkową nic nie pływa :surf: . Przedni napęd sprawdził się w górach - po śniegu - ( i bez łańcuchów) . Polecam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cytrus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2012
Piwa: 41/2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-05, 23:02   

nie można porównywać jazdy na pusto transitem z 3,5 tonowym kamperem który zawsze tyle waży jak nie więcej :)
bardzo ważne są opony, ich bieżnik
napęd przedni no musi mieć kłopot z jazdą po śniegu czy błocie bo przecież ciągnie za sobą cały ciężar
co 4 koło w tylnym napędzie to zawsze 4 :)
większa opłata za niektóre autostrady to fakt
z tego co ja wiem to fiat 2,3 oraz 3 litry a ford 2,4 140 KM to najżywotniejsze silniki, choć to też zależy jak ktoś o to dbał :)

ale jak już wcześniej pisali najpierw zabudowa a do napędu na przód czy tył jakoś się przyzwyczaisz :)
_________________
Marcin
jedyne co mnie ogranicza to wyobraźnia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***