Ford czy Fiat? Właśnie jestem w trakcie poszukiwań kampera. |
Autor |
Wiadomość |
inhalt
zaawansowany
Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Piwa: 9/3 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2015-12-08, 18:00
|
|
|
Sorry, podlinkowałem poprzednio katalog produktów Castrol jak ostatni lamer (z dysku zamiast z sieci). Jak widać każdemu się zdarza "pomroczność jasna".
Katalog:
do samochodów ciężarowych http://www.martextruck.pl...ol%20Vecton.pdf
do lekkich i ciężarowych https://www.google.pl/url...wiegwRJUQv5FrYg
Mam nadzieję, że teraz niczego nie spartaczyłem.
W tym drugim katalogu jest wymieniony wspomniany wcześniej olej CASTROL Magnatec Professional A5 5W-30. Tylko widzę dostępność podana jest w opakowaniach 1 l i 208 l.
Warto jeszcze zwrócić uwagę, że występują dwa oleje o podobnej nazwie: CASTROL Magnatec Professional A5 5W-30 i CASTROL Magnatec Professional A3 5W-30. Różnią się jedną cyferką, ale to zupełnie inne produkty. Ten A5 to właśnie wspomniany olej o rozsądnych parametrach. Z kolei ten A3 nie ma nawet podanej w katalogu liczby zasadowej i spełnia inne (niższe) normy jakościowe. |
|
|
|
|
slawwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sie 2012 Piwa: 141/299 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2016-07-09, 07:47
|
|
|
Czy to prawda że w Transicie jest niewygodna pozycja za kierownicą. |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-07-09, 08:02
|
|
|
slawwoj napisał/a: | Czy to prawda że w Transicie jest niewygodna pozycja za kierownicą. |
nie zauważyłem w żadnym modelu |
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-07-09, 10:36
|
|
|
Idąc za owczym pędem od kilku lat używam do cywilnego auta oleju szwajcarskiej firmy Midland. Podobno dobry,ale może wypowiedzą się fachowcy? |
|
|
|
|
drwoy
zaawansowany Woytek
Twój sprzęt: Hymer T 572c
Nazwa załogi: Kamperik
Dołączył: 15 Gru 2015 Piwa: 6/40 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2016-08-09, 21:19
|
|
|
Polecam forda. Od z górą miesiąca zrobiłem 4 tys. km jestem super zadowolony. Autko pali 8 l/100 km. Wygodne i wspaniale się prowadzi. Wczoraj w fordzie przegląd z dodatkowym asistance na Europę w cenie.
Fajny. |
_________________ Pozdrawiam Woytek
------------------------------------------------
Wyższe wykształcenie może mieć każdy, podstawowe niekoniecznie. |
|
|
|
|
Fordek
stary wyga
Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Cze 2014 Piwa: 12/5 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2016-08-09, 23:58
|
|
|
slawwoj napisał/a: | Czy to prawda że w Transicie jest niewygodna pozycja za kierownicą. |
Wyjątkowo wygodne siedzenia .Mam chory kręgosłup i nie narzekam nawet po przejechaniu 600-700 km . Super |
|
|
|
|
bodzia63
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Elnagh
Dołączyła: 11 Kwi 2012 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2016-08-10, 07:20
|
|
|
Co do siedzeń,w miejsce oryginalnych {1999 r.}wstawiłem siedzenia od Galaxy 2007r z obrotnicami.Komfort jazdy prawie jak w osobowym ,żałuje że ze zmianą czekałem tak długo. Koszt siedzeń 300zł ,warto było. |
|
|
|
|
oli
zaawansowany
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Piwa: 24/1
|
Wysłany: 2016-08-10, 08:19
|
|
|
jak ktoś ma obrotowe siedzenia w fordzie ,szczególnie dotyczy to samochodów po 2006 roku ,to faktycznie siedzi się za wysoko,i jest mało miejsca pomiędzy siedziskiem ,a kierownicą.obrotnica zabiera okolo 5 cm, wysokosci ,i tu chyba jest ten problem .tym bardziej ze nie ma jak obniżyc metalowego postumentu pod siedzeniem ,bo tam zamontowane są akumlatory.
Ale i na to jest sposób . |
|
|
|
|
chris_voyager
zaawansowany
Twój sprzęt: BUERSTNER Viseo I 690 G
Nazwa załogi: YaskY
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Piwa: 31/27 Skąd: FWS
|
Wysłany: 2016-08-10, 08:57
|
|
|
A mianowicie jaki to sposób ? |
_________________ https://picasaweb.google.com/yaskytour
http://camper.wschowa24.pl/
Nasz archipelag: Kreta, Thira, Thasos, Samos, Kos, Rodos, Kefalonia, Peloponez, Elefonisos, Naxos, Kithira, Amorgos, Lefkada, Skopelos ... |
|
|
|
|
oli
zaawansowany
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Piwa: 24/1
|
Wysłany: 2016-08-10, 18:32
|
|
|
Prosty sposób .należy obniżyć siedzisko ,poprzez zastapienie orginalnej gabki gąbką z samochodu escort ,lub fiesty z lat 1990-99 ,które sa o kilka cm nizsze .W samochodzie ford Transit z 2009 roku aby obnizyc siedzisko orginalną gąbke zastąpiłem gabką z samochodu fiesta ,bardzo ładnie pasuje ,bez zadnego docinania.Natomiast w fordzie 2005 ,2006 rok ,najbardziej pasuje sidzisko ,gabka z samochodu ford escort .,przy czym aby uzyskac dobry efekt należy w szkielecie siedzenia --siedziska zlikwidowac garb ,po prostu go przyciac odpowiednio i przygiac tak aby szkielet siedziska stał się równy .Wtedy gąbka z eskorta pasuje idealnie ,i ma ona jszcze w sobie takie specjalne wystające druty które mozna umocowac do szkieletu fotela .Efekt taki ze siedzenia mamy obnizone o okolo 3,4 cm ,a to juz w zupęłnosci wystarcza .Zmiany te mozna wykonac bez demontowania fotela .pozdrawiam Piotr |
|
|
|
|
piotr1
Kombatant
Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 17/18 Skąd: gdańsk i okolice
|
Wysłany: 2016-08-10, 20:18
|
|
|
slawwoj napisał/a: | Czy to prawda że w Transicie jest niewygodna pozycja za kierownicą. |
Siedzi się ok. |
|
|
|
|
Karas
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 Blaszak L3H2
Dołączył: 16 Maj 2014 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2016-08-11, 10:12
|
|
|
A ktoś już miał doczynienia z nowym Fordem z 2.0? Interesuje mnie ten silnik 170km. Problemem jest, że na Fordach są tylko najgorzej wyposażone zabudowy, a Fiat z 2.0 jest dla mnie za słaby, a poza tym już ich nie będzie. |
_________________ Moja budowa... http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=19441 |
|
|
|
|
gpjac
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Knaus Van I 600 MG
Dołączył: 20 Cze 2016
|
Wysłany: 2016-08-18, 10:52
|
|
|
Karas napisał/a: | A ktoś już miał doczynienia z nowym Fordem z 2.0? Interesuje mnie ten silnik 170km. Problemem jest, że na Fordach są tylko najgorzej wyposażone zabudowy, a Fiat z 2.0 jest dla mnie za słaby, a poza tym już ich nie będzie. |
Czemu uważasz, że na Fordach są słabsze zabudowy?
Te silniki 2.0 w Transitach to nowość, ale myślę, że w związku z wysoką akcyzą w Polsce na pojazdy powyżej 2.0 litra producenci kamperów którzy będą chcieli zaistnieć na polskim rynku będą sięgać po podwozia Forda. Przykładem jest już hiszpański Benimar... |
|
|
|
|
Karas
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 Blaszak L3H2
Dołączył: 16 Maj 2014 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2016-08-18, 13:28
|
|
|
Czemu? niestety na Fordzie nie znalazłem żadnej ciekawie wykończonej zabudowy. Podobały mi się autka IC.
i teraz przykład na foto:
Ford, jedyna opcja Elliot:
015.jpg/a900x900
Fiat najniższa opcja:
Fiat wyższa opcja:
Spójrz pomiędzy na wykończenie szafek dolnych pomiędzy 1, a 2 zdjęciem. Fiat wydaje mi się lepiej wykończony, a póki co nie ma gdzie pomacać tego na żywo. |
_________________ Moja budowa... http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=19441 |
|
|
|
|
|
gpjac
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Knaus Van I 600 MG
Dołączył: 20 Cze 2016
|
Wysłany: 2016-08-18, 15:27
|
|
|
Też rozglądam się za kamperem, ale ogromnym minusem Fiata są silniki 2.3 lub 3.0 z akcyzą 18.6%. Stąd szukam czegoś na podwoziu Forda lub Peugeota (też ma podobno wprowadzać silniki 2.0 o mocach 130-170KM). W tym celu jadę za 10 dni na targi do Dusseldorfu. A zaoszczędzone 18.6% na akcyzie wydam sobie na doposażenie pojazdu
Jeśli poważnie myślisz o zakupie polecam Ci wyjazd na te targi, zwróci się z nawiązką, a i "pomacać na żywo" można |
|
|
|
|
|