Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jest propozycja obniżenia akcyzy dla dużych silników
Autor Wiadomość
grzopa 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: LAIKA KREOS
Dołączył: 22 Kwi 2015
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-03-15, 18:07   Jest propozycja obniżenia akcyzy dla dużych silników

„Dziennik Gazeta Prawna”: Większe samochody z niższą stawką akcyzy

Senacka Komisja Infrastruktury chce prawie czterokrotnie zmniejszyć podatek od samochodów o pojemności silnika powyżej 2 tys. cm sześciennych – wynika z projektu, o którym pisze „Dziennik Gazeta Prawna”. Dokument zakłada obniżenie stawki z 18,6 proc. do 4,6 proc. podstawy opodatkowania. „W uzasadnieniu do projektu komisja twierdzi, że dzięki temu obywatele będą mieli lepszy dostęp do pojazdów oferowanych na rynkach europejskich” – czytamy w artykule.

Obecne stawki wprowadzono w 2008 roku, między innymi po to, by wspierać krajową produkcję samochodów małolitrażowych. Komisja twierdzi – że ten powód jest już nieaktualny, gdyż produkcja takich aut w Polsce wygasła. „Za obniżką akcyzy przemawia także - zdaniem komisji - proceder polegający na unikaniu płacenia wysokiej akcyzy od sprowadzanych z zagranicy samochodów o pojemności silnika powyżej 2 tys. cm sześć. Komisja tłumaczy, że sprowadzający auta z zagranicy deklarują ich wartość wielokrotnie mniejszą od wartości rynkowej. Gdy urząd celny ma wątpliwości, to poddają pojazdy zabiegom obniżającym chwilowo (w sposób odwracalny) ich wartość. Zdaniem komisji taki wniosek płynie z porównania stawek deklarowanej wartości przyjmowanych do naliczania akcyzy (dane Służby Celnej) z faktyczną wartością aut (tabele międzynarodowych towarzystw motoryzacyjnych). Na obecnej, wysokiej stawce budżet państwa więc nie korzysta - uważa komisja” – pisze dziennik.

Więcej: Dziennik Gazeta Prawna str. B3
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2016-03-15, 18:45   

grzopa napisał/a:

Obecne stawki wprowadzono w 2008 roku, między innymi po to, by wspierać krajową produkcję samochodów małolitrażowych

Produkja malucha wygasła w 2000 roku. to coś my jeszcze produkowali? :bajer
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2016-03-15, 18:50   

SlawekEwa napisał/a:
to coś my jeszcze produkowali?

Wszystko do 3,5 t co nie było napędzane S21, Warszawa i pochodne i Andorią.
Reszta miała silniki mniejsze niż 2 litry. Auta zresztą z silnikiem Warszawy też miały jakieś preferencje.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WODNIK 
weteran


Twój sprzęt: HOBBY 600
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Piwa: 53/197
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-03-15, 20:27   

SlawekEwa napisał/a:
grzopa napisał/a:

Obecne stawki wprowadzono w 2008 roku, między innymi po to, by wspierać krajową produkcję samochodów małolitrażowych

Produkja malucha wygasła w 2000 roku. to coś my jeszcze produkowali? :bajer


Nie produkowali ale montowali. :haha:
_________________
--- B E S K I D N I K ---

Pozdrawiamy Bronia i Janek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yuras 
weteran

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Piwa: 46/51
Skąd: 16 km od Pekinu
Wysłany: 2016-03-15, 20:42   

A syrena z Kutna to .....

7909038-syrena-.jpg
Plik ściągnięto 6690 raz(y) 23,66 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2016-03-30, 18:03   

http://www.senat.gov.pl/d...59/druk/107.pdf
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Brat 
Kombatant


Twój sprzęt: Merc310D/1995, Europa560
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2011
Piwa: 185/875
Skąd: San Escobar
Wysłany: 2016-03-30, 19:37   

Byłaby to rewolucja cenowa ... ale IMO mało realna. Jakiś senator wymyślił ale prezes szybko go przywoła do porządku.
_________________
Marian
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-05, 11:43   

http://tvn24bis.pl/redire...sci,673660.html
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2016-09-05, 12:24   

Szkoda tyko że dziennikarz (?) który popełnił ten tekst ma problemy z rachunkami.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2016-09-11, 13:37   

I tak bym kupił 2 litry z powodu jego ekonomiki.
Jedyna wada takiego silnika ujawnia się w górach przy zjeździe. Pod górę jest OK, ale zjazd wymaga niższego biegu i mniejszej prędkości.
Za to spalanie to czysty miód. Obecna trasa od Polski do BiH to 7,1. W górach Czarnogóry wzrosło do 8,5.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-09-11, 13:39   

Johny_Walker napisał/a:

I tak bym kupił 2 litry z powodu jego ekonomiki.

Ale jechać niema czym. :-/
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2016-09-11, 13:45   

Jakoś jedziemy. Powoli, dostojnie. Wyrosłem już z szybkich samochodów. Szybka jazda mnie męczy.
Przy zakupie następnej osobówki wybiorę model z najmniejszym silnikiem.
"Motocykl" mam 125 i miałem zmienić na większy, ale jednak nie.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2016-09-11, 15:09   

MAWI napisał/a:
Johny_Walker napisał/a:

I tak bym kupił 2 litry z powodu jego ekonomiki.

Ale jechać niema czym. :-/


Nie przesadzajmy. Obecne 2.0 JTD i tak biją na głowę starsze modele o większych pojemnościach: kultura pracy, elastyczność, spalania i często większy moment i moc.

Osobiście uważam, że mocy nigdy za dużo i zawsze wolę mieć mocniejszy motor: kamper i jedna z osobówek po chipie, a druga z osobówek trzylitrowa. Jednakże wszystko kwestią indywidualnej kalkulacji. Gdybym miał kupować nówkę, gdzie miałbym wybór większego motoru okupionego wyższą akcyzą (o kilkadziesiąt tysięcy) to uznałbym relację korzyści do kosztu za nieracjonalną. Po stokroć wolałbym nabyć 2.0 JTD i za kilka stówek podnieść mu moc. Jedyne czego mogłoby mi brakować to np. 6 biegu.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-09-11, 16:03   

Jestem dużym zwolennikiem silników benzynowych, wolnossących, o dużej pojemności.

I naprawdę, też jeżdzę wolno i dostojnie, motocyklami powyżej 1600cc i samochodami piwyżej 3600 do 6000 litrów cc.

Toleruję diesle bo muszę w dostwczaku mym z styropianową budą w berecie i jednej terenwóce ze względu na moment obrotowy i branie tego co było na rynku.

Niemniej świadomość posiadania i możliwości prostego, bezpośredniego skorzystania z tych dobrodziejstw mocy, bez "kangura" turbodziur i redukcji co chwila , jest bardzo fajna.

Wiem, że współczesne konstrukcje itd.. ale co duże to duże i żadna tam technika tego nie zastąpi. Spytajcie żon, ale cudzych
:szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-09-11, 17:15   

E tam Bronek, też byłem fanem V8-ek i pół życia niby jeździłem. Śmiałem się z ludzi co mieli silniki po 2-3 litry, że mają wiatraczki.
No ale te stare silniki zauważ, że mają dość niską sprawność. Stąd potrzeba było takich 5,7 litra żeby to miało 250-300 koni. Silniki Hemi dawały radę po 400koni wyciągać. O standardowym spalaniu po średnio 20l/100 nie wspomnę. Niektóre mi paliły i do 46 litrów/100km po mieście.
Pożegnałem się z amerykańskimi V8-kami na konto diesli. I co? I to, że w jednym z pierszych z 10 lat temu miałem "wiatraczek" ze 170 koni i 390Nm a kolega lincolna po '72 z V8 i niestety "aż" 200 koni i dupa. Amerykańskie konie wymiękły przy niemieckich na ropę. Mój dizelek palił 5-6 przy spokojnej jeździe a jemu fura paliła nadal 20 i miał widok na mój tylny zderzak.
Sprawa wygląda po prostu tak, że dzisiejsze silniki mają większą sprawność, więc po prostu palą mniej i mają więcej koni i Nm z litra.

O sponsorowaniu tych u koryta jeżdżąc autem, które pali 2x więcej, a nie musiałoby, nie wspomnę. :ok

Ja stawiam na silniki z max sprawnością, jak najwięcej mocy, Nm przy mniejszym litrażu, coby nie musieć płacić dodatkowych kosztów. W PL akcyzy, w takim UK np. znacznie wyższego ubezpieczenia.
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***