Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ford transit 2,5D
Autor Wiadomość
Jarobaro 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5td HYMER
Nazwa załogi: Jarobaro
Dołączył: 13 Gru 2014
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-15, 19:20   ford transit 2,5D

Witam poszukuje infrmacji eksploatacyjnych na temat forda transita 2,5D na co zwrocic uwage przy zakupie takiego kampera oraz jak wyglada jego eksploatacja, za wszelkie info i opinie z gory dzieki i jak taki kamper na tym podwoziu i z tym silnkiem spisuje sie w jezdzie oraz w gorach
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2016-04-15, 19:26   

na pompę wtryskową, ma być BOSCH, a nie inna
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-15, 19:26   

Miałem takiego kampera 59KM.żadna góra mu nie straszna,chociaż prędkość spada przy najmniejszym wzniesieniu. Mimo że alkowa spalał poniżej 10l. W kabinie jednak głośno.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chemik 
weteran


Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Piwa: 115/19
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2016-04-15, 19:40   

Witaj, posiadamy takowego już dwa lata, sprawuje się świetnie :spoko . Więcej napiszę jutra. To wg. mnie bardzo dobry i niezwodny sprzęt.
_________________
Chemik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jarobaro 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5td HYMER
Nazwa załogi: Jarobaro
Dołączył: 13 Gru 2014
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-16, 00:19   

Chemik to czekam z niecierpliwością na Twoja opinie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-04-16, 06:29   

krimar napisał/a:
na pompę wtryskową, ma być BOSCH, a nie inna

Wolnessaki miały chyba tylko boscha, a u turbione da się przerobić za 600 pln na boscha
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-04-16, 06:39   

Ja ze swojego dziadka jestem zadowolony , zużycie paliwa przy prędkościach 80-90 około 9-9,5 litra. Części tanie, głośno w kabinie ale jak zainwestujesz w wyciszenie to robi się sympatycznie.
Zwrotniejszy niż Chrysler mojej żony. Śmigaliśmy po naszych i Słowackich górach i dawał radę.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chemik 
weteran


Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Piwa: 115/19
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2016-04-16, 08:52   

silnik duży, nieobciążony, niewrażliwy na różne paliwo. Części tanie, łatwy do reperacji. Nasz ma 200000 km, chodzi na dotyk. 55 kW zapewnia nam prędkość na różnym 110 km, trochę hałasuje, ale wyciszony jest do przyjęcia. Bardzo dobry do jazdy po górach, duży silnik umożliwia hamowanie na długich i stromych zjazdach.
Brak elektroniki, skomplikowanych układów jak w nowych. Z silnika wychodzi kolektor, potem rura wydechowa i tłumniki - żadnych dopalaczy. Spalanie ( w poprzednim sezonie 0k. 10000 km) - do 10 l/ 100km ( alkowa). Nie jestem mechanikiem, ale miałem nbusa na takim samym silniku - przejechał już 800 000 km i dalej śmiga. Uważam to za bardzo dobry i niezawodny silnik - przejechaliśmy nim w ciągu 2 lat 22 000 km - zero problemów. :spoko
Samochód w podróży ma się nie psuć. :spoko
_________________
Chemik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Spax 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2016
Piwa: 193/346
Skąd: Kolumna
Wysłany: 2016-04-16, 10:18   

Poczytaj tu odnośnie spraw technicznych: http://forum.fordclubpols...splay.php?f=101
Problem z emisją spalin tzn.: nie dostaniesz do tego modelu plakietki środowiskowej. Więc jazda po niemieckich i niektórych włoskich "Umweltzonach" nie jest możliwa. W ekploatacji samochód bardzo tani. Jednak trzeba o niego dbać - jak o wszytkie inne rupcie ;) Części zamienne, które są u mnie na stałe na pokładzie to: przewody paliwowe do pompy (te stalowe - lubią pękać). Pompa podciśnieniowa (na alternatorze) oraz elektrozawór odcinający paliwo do pompy (bosch). Ogólne problemy z rdzą do opanowania. Przed zakupem i tak sprawdzasz co i jak. Okolice tylnego zawieszenia to według mnie największy problem z rudą. Ja na swoim (rocznik 1989) wyśmigałem już około 350 tys. km a jak go od niemieckich dziadków kupowałem to miał 150 tyś. Ciśnienie na cylindrach 31 gdzie nominalnie to coś w granicach 33,4. To jest jak kolega chemik napisał silnik nie do zajechania jeśli się o niego odpowiednio dba.
_________________
Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jarobaro 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5td HYMER
Nazwa załogi: Jarobaro
Dołączył: 13 Gru 2014
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-16, 17:02   

A zwieszenie pneumatyczne z tylu to dobre i rozwiazanie w tym modelu oraz jak z jego trwałością?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Spax 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2016
Piwa: 193/346
Skąd: Kolumna
Wysłany: 2016-04-16, 18:10   

Nasz forumowy kolega wojtekjanus http://www.camperteam.pl/...wprofile&u=7460
jest również na fordowskim forum - http://forum.fordclubpolska.org - ma taki sam nick jak u nas.
Wal do niego z konkretnymi pytaniami technicznymi. Fachowiec od transitów. :spoko
_________________
Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jarobaro 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5td HYMER
Nazwa załogi: Jarobaro
Dołączył: 13 Gru 2014
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-16, 20:09   

dzieki za linka mam teraz duzo do poczytania
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2016-04-18, 12:42   

Na Forum Forda funkcjonuje mocno już napęczniały wątek "Chcesz kupić Transita? Tu pytamy o auta z ogłoszeń" http://forum.fordclubpols...ead.php?t=85447
Choć znacząca większość postów dotyczy modeli po 2000 roku, to jednak również sporo jest informacji o modelu 2,5D.

Przy podejmowaniu decyzji o zakupie auta pomocny będzie także wątek http://forum.fordclubpols...ad.php?t=114723
_________________
Zgredzik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
salut 
weteran


Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Piwa: 108/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-18, 13:51   

Jak kupujesz w Warszawie to podjedź do dr Wasia a dowiesz się o samochodzie wszystkiego :spoko :spoko
_________________
I don't need Google, my wife knows everything !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jarobaro 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5td HYMER
Nazwa załogi: Jarobaro
Dołączył: 13 Gru 2014
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-18, 19:17   

no wlaśnie nie w warszawie, ale kaze informacje o eksploatacji takiego kamperka na fordzie z tym motorem są dla mnie na wagę złota
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***