Klakson - pomocy |
Autor |
Wiadomość |
Moulder
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato l3h2 2016 rok
Dołączył: 30 Mar 2015 Piwa: 8/18 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-04-20, 22:37 Klakson - pomocy
|
|
|
Od grudnia 2015 ani ja, ani mechanik, ani nikt inny nie wpadł na to, żeby zatrąbić klaksonem. Jakoś tak od niechcenia w końcu wpadłem na to, żeby spróbować... Dźwięk się wydobył i zdechł. Dzisiaj na warsztacie z teściem walczyliśmy z klaksonem. Po podpięciu się bezpośrednio i dotknięciu masy - klakson umieszczony w zderzaku działa.
Ale już z kierownicy nie.
Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej Trojaczków Ducato Boxera Jumpera 94-2002. Jeśli ktoś ma i może zeskanować i wrzucić będę bardzo wdzięczny.
Czy klakson trąbi wam bez względu na to, czy jest kluczyk w stacyjce czy nie? |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2016-04-20, 22:47
|
|
|
Sygnał jest po stacyjce. Zdejmij kierownicę i sprawdź pod nią styki sygnału. Są to takie dwie miedziane blaszki. Jedna to masa, a druga idzie bezpośrednio do sygnału. Podaj na nie masę i powinien zatrąbić. Plus masz, bo jak podałeś masę to sygnał żyje. |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Moulder
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato l3h2 2016 rok
Dołączył: 30 Mar 2015 Piwa: 8/18 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-04-20, 22:52 dzięki
|
|
|
Jutro próbuję dzięki za podpowiedź w potrzebie. |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2016-04-20, 23:56
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Sygnał jest po stacyjce... | Co to znaczy po stacyjce ? Po jej włączeniu ? To coś nie hallo bo u mnie tita bez przekręcania kluczyka |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2016-04-20, 23:58
|
|
|
Mogło mi się coś poprzestawiać, ale tak jakoś zapamiętałem |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2016-04-21, 00:14
|
|
|
Klakson jest pewnym wyjątkiem wobec innych urządzeń/odbiorników, gdyż jego działanie inicjuje się zamykaniem masy a nie podawaniem plusa.
Chyba że zastosowany jest przekaźnik. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
mrsulki
weteran w średnim wieku
Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-04-21, 06:40
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | bo u mnie tita bez przekręcania kluczyka |
Tak jest ma stałego +
Socale napisał/a: | Chyba że zastosowany jest przekaźnik |
nie ma
Gewehr napisał/a: | Zdejmij kierownicę i sprawdź pod nią styki sygnału |
Racja u mnie tak było podgiąłem te blaszki by mocniej dotykały do takiego krążka z stykowego, oczyściłem je i posmarowałem wazeliną techniczną i jest OK. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
|
|
|
|
|
Moulder
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato l3h2 2016 rok
Dołączył: 30 Mar 2015 Piwa: 8/18 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-04-21, 07:39 kierownica
|
|
|
chodzi Wam o zdjęcie z kierownicy tej środkowej nakładki i pod nią te blaszki? Bo tam są sprężynki i inne takie. |
|
|
|
|
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio
Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
Wysłany: 2016-04-21, 08:50
|
|
|
W moim kamperku titał jak się szarpnęło kierownicę do góry a za chwilę przestał titać bo felerna blaszka całkiem odpadła
Teraz tita jak nacisnę magiczny zielony guziczek. Czerwonych nie było |
_________________ Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek |
|
|
|
|
|
bryzby
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012 Piwa: 5/6 Skąd: Tuchola
|
Wysłany: 2016-04-21, 10:03
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | To coś nie hallo bo u mnie tita bez przekręcania kluczyka |
U mnie też. |
_________________ Brygida i Zbyszek |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2016-04-21, 10:05 Re: kierownica
|
|
|
Moulder napisał/a: | chodzi Wam o zdjęcie z kierownicy tej środkowej nakładki i pod nią te blaszki? Bo tam są sprężynki i inne takie. |
Dokładnie. I są 2 kabelki, ich zwarcie powoduje titanie.
Takie mniej więcej: Ti diiiiiit, albo tit tit tiiiiiiit.... itp.
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
bryzby
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012 Piwa: 5/6 Skąd: Tuchola
|
Wysłany: 2016-04-21, 10:30
|
|
|
Kiedyś miałem podobny problem ,wypiął się pierścień ze ślizgami które zwierały styki. Przy obrocie kierownicą słychać było skrzypienie.
Po demontażu kierownicy i wciśnięciu na właściwe miejsce tego pierścienia wszystko wróciło do normy. |
_________________ Brygida i Zbyszek |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2016-04-21, 14:00
|
|
|
GrzesiekW napisał/a: | W moim kamperku titał jak się szarpnęło kierownicę do góry a za chwilę przestał titać bo felerna blaszka całkiem odpadła
Teraz tita jak nacisnę magiczny zielony guziczek. Czerwonych nie było |
A ja tak miałem rozwiązane zapalanie samochodu . Gutentag zrobił zapłon z obejściem stacyjki . Bardzo sobie chwaliłem ten wynalazek |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio
Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
Wysłany: 2016-04-21, 14:22
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | GrzesiekW napisał/a: | W moim kamperku titał jak się szarpnęło kierownicę do góry a za chwilę przestał titać bo felerna blaszka całkiem odpadła
Teraz tita jak nacisnę magiczny zielony guziczek. Czerwonych nie było |
A ja tak miałem rozwiązane zapalanie samochodu . Gutentag zrobił zapłon z obejściem stacyjki . Bardzo sobie chwaliłem ten wynalazek |
W moim odpalanie też zrobił na guzik ale w połączeniu z przełącznikiem. Przełącznik do góry i start z guzika. Ale odłączyłem skoro stacyjka działa normalnie. Bałem się, że dziecko może przypadkiem odpalić. |
_________________ Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek |
|
|
|
|
mrsulki
weteran w średnim wieku
Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-04-21, 17:40
|
|
|
Moulder napisał/a: | chodzi Wam o zdjęcie z kierownicy tej środkowej nakładki i pod nią te blaszki? Bo tam są sprężynki i inne takie. |
Nie ten krążek stykowy jest pod kierownicą (trzeba ją odkręcić i zdjąć). |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
|
|
|
|
|
|