Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Klakson - pomocy
Autor Wiadomość
Moulder 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato l3h2 2016 rok
Dołączył: 30 Mar 2015
Piwa: 8/18
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-04-20, 22:37   Klakson - pomocy

Od grudnia 2015 ani ja, ani mechanik, ani nikt inny nie wpadł na to, żeby zatrąbić klaksonem. Jakoś tak od niechcenia w końcu wpadłem na to, żeby spróbować... Dźwięk się wydobył i zdechł. Dzisiaj na warsztacie z teściem walczyliśmy z klaksonem. Po podpięciu się bezpośrednio i dotknięciu masy - klakson umieszczony w zderzaku działa.

Ale już z kierownicy nie.

Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej Trojaczków Ducato Boxera Jumpera 94-2002. Jeśli ktoś ma i może zeskanować i wrzucić będę bardzo wdzięczny.

Czy klakson trąbi wam bez względu na to, czy jest kluczyk w stacyjce czy nie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2016-04-20, 22:47   

Sygnał jest po stacyjce. Zdejmij kierownicę i sprawdź pod nią styki sygnału. Są to takie dwie miedziane blaszki. Jedna to masa, a druga idzie bezpośrednio do sygnału. Podaj na nie masę i powinien zatrąbić. Plus masz, bo jak podałeś masę to sygnał żyje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Moulder 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato l3h2 2016 rok
Dołączył: 30 Mar 2015
Piwa: 8/18
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-04-20, 22:52   dzięki

Jutro próbuję dzięki za podpowiedź w potrzebie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 180/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2016-04-20, 23:56   

Gewehr napisał/a:
Sygnał jest po stacyjce...
Co to znaczy po stacyjce ? Po jej włączeniu ? To coś nie hallo bo u mnie tita bez przekręcania kluczyka :chytry
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2016-04-20, 23:58   

Mogło mi się coś poprzestawiać, ale tak jakoś zapamiętałem :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-04-21, 00:14   

Klakson jest pewnym wyjątkiem wobec innych urządzeń/odbiorników, gdyż jego działanie inicjuje się zamykaniem masy a nie podawaniem plusa.
Chyba że zastosowany jest przekaźnik.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-04-21, 06:40   

MILUŚ napisał/a:
bo u mnie tita bez przekręcania kluczyka

Tak jest ma stałego +
Socale napisał/a:
Chyba że zastosowany jest przekaźnik

nie ma
Gewehr napisał/a:
Zdejmij kierownicę i sprawdź pod nią styki sygnału

Racja u mnie tak było podgiąłem te blaszki by mocniej dotykały do takiego krążka z stykowego, oczyściłem je i posmarowałem wazeliną techniczną i jest OK.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Moulder 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato l3h2 2016 rok
Dołączył: 30 Mar 2015
Piwa: 8/18
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-04-21, 07:39   kierownica

chodzi Wam o zdjęcie z kierownicy tej środkowej nakładki i pod nią te blaszki? Bo tam są sprężynki i inne takie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gregorio 
zaawansowany
Don Gregorio


Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2011
Piwa: 14/9
Skąd: EPI
Wysłany: 2016-04-21, 08:50   

W moim kamperku titał jak się szarpnęło kierownicę do góry a za chwilę przestał titać bo felerna blaszka całkiem odpadła :-/
Teraz tita jak nacisnę magiczny zielony guziczek. Czerwonych nie było :-P
_________________
Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bryzby 
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012
Piwa: 5/6
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2016-04-21, 10:03   

MILUŚ napisał/a:
To coś nie hallo bo u mnie tita bez przekręcania kluczyka

U mnie też.
_________________
Brygida i Zbyszek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-04-21, 10:05   Re: kierownica

Moulder napisał/a:
chodzi Wam o zdjęcie z kierownicy tej środkowej nakładki i pod nią te blaszki? Bo tam są sprężynki i inne takie.

Dokładnie. I są 2 kabelki, ich zwarcie powoduje titanie.
Takie mniej więcej: Ti diiiiiit, albo tit tit tiiiiiiit.... itp.
;)
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bryzby 
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012
Piwa: 5/6
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2016-04-21, 10:30   

Kiedyś miałem podobny problem ,wypiął się pierścień ze ślizgami które zwierały styki. Przy obrocie kierownicą słychać było skrzypienie.
Po demontażu kierownicy i wciśnięciu na właściwe miejsce tego pierścienia wszystko wróciło do normy. :ok
_________________
Brygida i Zbyszek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 180/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2016-04-21, 14:00   

GrzesiekW napisał/a:
W moim kamperku titał jak się szarpnęło kierownicę do góry a za chwilę przestał titać bo felerna blaszka całkiem odpadła :-/
Teraz tita jak nacisnę magiczny zielony guziczek. Czerwonych nie było :-P


A ja tak miałem rozwiązane zapalanie samochodu :-P . Gutentag zrobił zapłon z obejściem stacyjki . Bardzo sobie chwaliłem ten wynalazek :ok
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gregorio 
zaawansowany
Don Gregorio


Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2011
Piwa: 14/9
Skąd: EPI
Wysłany: 2016-04-21, 14:22   

MILUŚ napisał/a:
GrzesiekW napisał/a:
W moim kamperku titał jak się szarpnęło kierownicę do góry a za chwilę przestał titać bo felerna blaszka całkiem odpadła :-/
Teraz tita jak nacisnę magiczny zielony guziczek. Czerwonych nie było :-P


A ja tak miałem rozwiązane zapalanie samochodu :-P . Gutentag zrobił zapłon z obejściem stacyjki . Bardzo sobie chwaliłem ten wynalazek :ok


W moim odpalanie też zrobił na guzik ale w połączeniu z przełącznikiem. Przełącznik do góry i start z guzika. Ale odłączyłem skoro stacyjka działa normalnie. Bałem się, że dziecko może przypadkiem odpalić.
_________________
Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-04-21, 17:40   

Moulder napisał/a:
chodzi Wam o zdjęcie z kierownicy tej środkowej nakładki i pod nią te blaszki? Bo tam są sprężynki i inne takie.

Nie ten krążek stykowy jest pod kierownicą (trzeba ją odkręcić i zdjąć).
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***