Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja zaworów ohc ,,2,0 l
Autor Wiadomość
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2016-08-26, 15:15   Regulacja zaworów ohc ,,2,0 l

Witam :-P
pytanie do mechaników,ale przez duże M,, mechanik :spoko zawsze ustawiano mi zawory na zimnym silniku ,wydech 0,25 ssący 0,20 ,szczelinomierz wkładany między dźwigienkę zaworową ,a zawór :bigok :bigok zawory ustawiano ,,,krzyżują się na 4 ustawiamy 1 , na 3 ustawiamy 2 , na 1 ustawiamy 4 , na 2 ustawiamy 3
i tu zdziwko :shock: ,poznałem mechanika starszej daty i powiedział,mało tego przedstawił mi książkę ,naprawa forda w której jest napisane yyyyyyy
zawory ustawiamy na ciepłym silniku szczelinomierz ,między wałkiem ,a dźwigienka w następującej kolejności

zawory otwarte
6-1,,3-8,,2-4,,7-8

regulacja zaworów
2-8,,6-1,,7-5,,2-4,,,

i co na to mechanicy ,przez duże M

001.jpg
Plik ściągnięto 65 raz(y) 196,53 KB

002.jpg
Plik ściągnięto 87 raz(y) 164,97 KB

003.jpg
Plik ściągnięto 48 raz(y) 174,89 KB

_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2016-08-26, 18:42   

na stronie 24 tej książki podane są parametry do regulacji na zimno
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-08-26, 20:47   Re: Regulacja zaworów ohc ,,2,0 l

ARCADARKA napisał/a:
Witam :-P
pytanie do mechaników,ale przez duże M
...
co na to mechanicy ,przez duże M

Ja jestem dwupraworęcznym z nudów i z musu lekko małomyślącym jeszcze mECHANIKIEM i sądzę, że podane wartości dotyczą ciepłego silnika, natomiast przy zimnym wartości te są zwiększone.
Ponadto, Ford do pewnego czasu robił wszystko "po swojemu" tak jak produkty CCCP spokrewnione z żabami.
.
Jeszcze jedna kwestia:
OHC czy DOHC nie stanowi reguły w jaki sposób wykonuje się regulację i nie określa ich wartości.
.
I jak?
Zasługuję na mikro"Em"?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2016-08-26, 21:45   

Jak zwykle improwizujesz i mi tu jakieś dyrdymały stukasz :-P
dlaczego mechanicy przed regulacją zaworów danych modeli ,nie zapoznają się z książkami serwisowymi ,,,,tylko z szablonu lecą ,akurat w moim staruszku nie powinno się tak jak do dej pory regulować zaworów ,,, :-/ ,,ja się na tym zbytnio nie znam ,,,,,,,,,bo jestem takim ziarenkiem ,,,,które nie na wszystkim się zna,,,,,,,,głupi się urodziłem i głupi umrę :haha: :haha: :haha: i napisz cosik konkretnego ,,,dlaczego na ciepłym silniku przeprowadza się regulacje i dlaczego szczelinomierz nie pod zawór tylko pod wałek ,,,,,,,a nie dyrdymały ,,,,,,,,,,,zdołował cię bardziej mechanik ,przez duże M ;) ;) ;)
_________________
Darek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-08-26, 22:42   

ARCADARKA napisał/a:
...
dlaczego na ciepłym silniku przeprowadza się regulacje i dlaczego szczelinomierz nie pod zawór tylko pod wałek
...
Daruś, poczytałeś treść która ma otumanić i wprawić w zabłąkanie niepewnych, w trosce o własne interesy.
Pod wałek bo łatwiej/trudniej, bo brzmi inaczej a może i podejście praktyczniejsze...
Luz, to suma luzów od ich podjęcia do wykonania. Dzieli się na wartości gorące i zimne.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2016-08-26, 23:47   

No normalnie ty znowu dyrdymały :-P ,przeczytaj pierwszy post , :shock: ,,,i nie improwizuj :haha:
dobrej nocki :bigok :bigok :bigok
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-08-27, 12:16   

Łuuuuchhhhh....
Się zacytuję: "...z nudów i z musu lekko małomyślącym jeszcze..."
A wiesz ile wypiłem wczoraj wieczorem? UuUuUu...
Się mi tak robi czasami :idea
Ale chociaż próbowałem...
:haha:
Miłego dzionka :spoko
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2016-08-27, 16:13   

Socale napisał/a:
Łuuuuchhhhh....
Się zacytuję: "...z nudów i z musu lekko małomyślącym jeszcze..."
A wiesz ile wypiłem wczoraj wieczorem? UuUuUu...
Się mi tak robi czasami :idea
Ale chociaż próbowałem...
:haha:
Miłego dzionka :spoko



Dzięki :kwiatki: :kwiatki:
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2016-08-27, 17:24   

a nie sprawdziłeś przypadkiem, co uczona księga pisze na 24 stronie o regulacji na zimno?
nie zdziwiłbym się, gdyby opisana tam była metoda na krzyż i pomiar między konikiem a zaworem.
Ciekawe jakie powinny być luzy na zimnym - w niektórych silnikach luzy po rozgrzaniu się kasują, w innych wręcz odwrotnie - wszystko zależy od konstrukcji i użytych materiałów
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2016-08-28, 10:56   

ARCADARKA napisał/a:
dlaczego szczelinomierz nie pod zawór tylko pod wałek

bo masz silnik OHC nie OHV :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2016-08-28, 11:46   

gino napisał/a:
ARCADARKA napisał/a:
dlaczego szczelinomierz nie pod zawór tylko pod wałek

bo masz silnik OHC nie OHV :spoko


Witaj :bigok
No właśnie Grzesiu :-/ ,,ale ja dopiero teraz zdobyłem tę wiedzę ;) od 8 lat jak mam Arcę ,,,,wszystkie mechaniki ,,ustawiali zawór dźwigienka czyli mechanicy przez małe ,, m ,,,,wczoraj sam postanowiłem ustawić zaworki ,no fakt ,że prawie cały dzień mi to zajęło ,ale ustawiłem ,po jeździe próbnej ,olśnienie ,,,,silniczek pracuje,, aż miło ,,,dostał werwy ,,,,,,,widać mordko że mas wiedzę ,napij się schłodzonego piwka :haha:
dzięki :bigok :bigok

cc (8).jpg
Plik ściągnięto 4494 raz(y) 94,87 KB

20160828_112902.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 87,34 KB

_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2016-08-28, 12:01   

przecież kiedyś Ci właśnie tak owe zaworki regulowałem...jeszcze w Twoim starym warsztacie w Zakręcie :spoko

ale... Ty chyba wtedy siedziałeś na dachu GarbatoMilkowego kamprka :)
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2016-08-28, 12:05   

gino napisał/a:
przecież kiedyś Ci właśnie tak owe zaworki regulowałem...jeszcze w Twoim starym warsztacie w Zakręcie :spoko

ale... Ty chyba wtedy siedziałeś na dachu GarbatoMilkowego kamprka :)


Oj Grzesiu ,,nie dotykałeś klawiatury :bigok :bigok ,,,,,,miałeś chęci ,ale cosik nie wyszło :haha: :haha: :haha:
Pozdrowionka :spoko
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2016-08-28, 12:10   

pamięć rzecz zawodna...może faktycznie na chęciach się skończyło...
bo...chyba z zaufaniem co do wykonania usługi jakoś tam miałeś wątpliwości :haha: :haha:


ale, wydaje mi się że jednak regulowaliśmy, nawet tylne koła podnosiliśmy do łatwego obracania silnikiem na 4 biegu :-P
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2016-08-28, 12:14   

[quote="gino"]pamięć rzecz zawodna...może faktycznie na chęciach się skończyło...
bo...chyba z zaufaniem co do wykonania usługi jakoś tam miałeś wątpliwości :haha: :haha:


No miałem miałem wątpliwości ,,,,, :shock: ,,,,,nowy na forum ,,jeszcze na dodatek łysy i mówi ,że się zna na samochodach :haha: :haha: :haha: :haha:
Grześ ściskam mocnusio ;) ;)
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***