Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kamper na Citroenie 2.0 oraz Fordzie 2.0
Autor Wiadomość
Bartee
początkujący forumowicz

Dołączył: 18 Wrz 2016
Wysłany: 2016-09-18, 20:15   Kamper na Citroenie 2.0 oraz Fordzie 2.0

Witam, może naiwne pytanie z racji tego że podwozia dla kamperów z tematu pojawiają się w dopiero w 2017. Może jednak ktoś coś słyszał wie na temat tych silników. Rozważając zakup nowego kampera nie chciałbym bym wtopić.

Wszystko przez euro 6 i wycofanie się fiata z silników 2.0. Adria oferuje citroeny wyposażone w silnik 2.0 bluehdi. Niby w dostawczakach jeżdzą od 2014 ale ciężko znaleźć jakąkolwiek opinię. Niby jest to poczciwy zmodyfikowany 2.0 hdi od psa ale jednak w takiej aplikacji nietestowany. Boję się czy nie będzie jak z 2.2 hdi od PSA czyli wyjątkowo awaryjnym silnikiem.
Niby w peugeotach 508 i innych podobnych z PSA silnik ten można spotkać z przebiegami powyżej 200k ale osobówka to nie kamper.

Odnośnie forda jest to podobno całkowicie nowy silnik ich autorstwa. Nowa fabryka itd. Ford jednak kilka lat temu już robił podejście do 2.0 bez powodzenia szybko zastępując własną konstrukcję konstrukcją od PSA. Przypadek Mondeo.

Z drugiej strony chora akcyza na ducato 2.3 i nie wiadomo co robić.

Nowy kamper uwzględniając akcyzę citroen/ford 2.0 vs ducato 2.3 to różnica od 8 tysięcy euro w górę. Pytanie czy warto dopłacić. Niby dużo na naprawy zostaje ale awaryjność a właściwie jej brak to podstawa dla bezstresowego wypoczynku. Tym bardzej że dla pary ford/citroen nie ma nawet alternatywy dla przekładki silnika...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Adamcuk 
trochę już popisał
FIAT DUKATO ll HYMER C 544


Twój sprzęt: FIAT DUKATO ll HYMER C 544
Nazwa załogi: ADAM & RENIA
Dołączył: 02 Cze 2013
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2016-09-18, 21:40   

na obecny dzień nie mam takich problemów jak Ty i kupuj co tylko chcesz ,
na te pytania to tylko SERVIS Ci odpowie jak się im przedstawisz .
POZDRAWIAM :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/43
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2016-09-18, 22:04   

Bartee napisał/a:

Z drugiej strony chora akcyza na ducato 2.3 i nie wiadomo co robić.


Kupić 3.0
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2016-09-18, 22:07   

kimtop napisał/a:


Kupić 3.0


a jeszcze będzie?
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2016-09-19, 06:55   

O jejku to jakieś nowe wiadomości
A mieli dać 2 l i 160 PS
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2016-09-19, 07:47   

krimar napisał/a:
kimtop napisał/a:


Kupić 3.0


a jeszcze będzie?


Nie, fiat wycofuje się z 3.0, zastąpi go 2.3 180KM.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2016-09-19, 17:53   Re: Kamper na Citroenie 2.0 oraz Fordzie 2.0

Bartee napisał/a:
Niby jest to poczciwy zmodyfikowany 2.0 hdi od psa ale jednak w takiej aplikacji nietestowany. .

Jeżeli to silnik konstrukcyjnie związany z 2.0hdi z osobówek to nie ma się czym przejmować. Jak na razie nikt na świecie nie zrobił lepszego diesla 2.0.
Dodatkowo przy użytku indywidualnym (nie jakaś mega wypożyczalnia ) kamper nie robi wielkich przebiegów, więc nie ma co się bać. To nie firma kurierska. Przy bardzo intensywnym użytkowaniu niewielu robi więcej niż 20, nooo 30 tys km na rok. Więc dojście do powiedzmy 300-400 tys km które są już jakimś wynikiem dla dostawczaka spooooro zajmie :)
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cytrus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2012
Piwa: 40/2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-01, 23:21   

tylko że czym innym jest 2.0 w osobówce która waży 1500 czy 1800 kg a przy kamperze który zawsze będzie ważył 3500 kg
to już nawet ni chodzi czy przejedzie 300 tys km tylko czy z takim ciężarem 3500 kg wyprzedzi tira, czy pod górkę podjedzie
to coś jakby do tego mondeo włożyć silnik od malucha, pojechać pojedzie ale jak się będzie tym jechało
_________________
Marcin
jedyne co mnie ogranicza to wyobraźnia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
uaz555 
doświadczony pisarz

Dołączył: 13 Wrz 2013
Piwa: 10/8
Skąd: Krosno ..podkarpacie
Wysłany: 2016-10-02, 08:29   

Do mondeo teraz juz sie teraz montuje 1.3 wiec w dzisiejszych czasach to 2.0 to duzy silnik :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 434/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-10-02, 20:13   Re: Kamper na Citroenie 2.0 oraz Fordzie 2.0

Bartee napisał/a:


Nowy kamper uwzględniając akcyzę citroen/ford 2.0 vs ducato 2.3 to różnica od 8 tysięcy euro w górę. Pytanie czy warto dopłacić.


Bezwzględnie nie warto dopłacać ...... a w przypadku kampera podwójnie nie .
Ta dyskusja jest w ogóle jakaś dziwna , bo na podstawie poprzednich wpisów można by odnieść wrażenie , że parametrem decydującym o tym czy dana jednostka napędowa poradzi sobie z konkretnym pojazdem , jest jej pojemność skokowa, a to jest totalna bzdura.
To co jest ważne to moc i moment obrotowy, a konkretnie charakterystyki tych parametrów w funkcji obrotów , a te w nowych silnikach, pomimo mniejszych pojemności biją na głowę starsze i to nawet te większe.
Pozbawione podstaw jest również twierdzenie , że silniki o mniejszej pojemności będą mniej wytrzymałe i bardziej awaryjne od tych większych . Trafiają się konstrukcje silników mniej lub bardziej w tych kwestiach udane, ale problem nie leży w pojemności . Nie ma zwyczajne racjonalnych powodów dla których tak miało by być. Paradoksalnie silnik mniejszy , ale rozwijający większą moc i moment od większego , będzie bardziej wytrzymały bo konstrukcyjnie musi być przystosowany do przenoszenia tych wyższych parametrów .

Poza wszystkim płacenie z góry większej kasy , dla samej złudnej nadziei , że za 20-cia lat czy 200 tys km , będziemy mieli z tym mniejsze problemy jest irracjonalne .....tym bardziej że dużo szybciej silnik spalinowy będzie już tam gdzie dzisiaj jest parowy.

Kwestie finansowe i oszczędnościowe to odrębna sprawa i indywidualny wybór każdego , ale cyfry są tutaj bezlitosne . Akcyza i oszczędności w paliwie powodują , że w kamperach silniki większe niż 2.0 nie mają się już w dzisiejszych czasach zwyczajnie czym bronić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Blizzard2016 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rozeznaje opcje...
Nazwa załogi: GlobTrotuar
Dołączył: 30 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Wysłany: 2017-05-12, 19:38   

Ja rowniez "badam" sytuacje, i wydaje mi sie, ze 2 L silniki to jedyna metoda na akcyze, podczas kiedy ich nowoczestna konstrucja oferuje moc i moment obrotowy zdolny do pociagniecia 3.5 tonowego kampera bez problemow. Ostatnio spotkalem sie z "review" kampera na bazie 2 L 2 - 160 koni silnika Citroen- a, bardzo chwalili. Swiat przerzuca sie na male jednostki z ogromna moca, czesto z podwojnymi turbo-sprezarkami. Niestety, poza Chausson / Challanger i Adria (obie marki w rekach francuskiej firmy Trigano) nie widze innych marek podozajacych z tym rozwiazaniem. Ford oferuje 170 konna opcje, co wyglada dosyc atrakcyjnie. Zywotnosc? Trudno powiedziec, poza faktem, ze Ford podobno jest tanszy w serwisie, i tez ma lepsza reputacje w klasie Ducato / Transit.

Pzdr
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2017-05-13, 14:52   

Blizzard2016 napisał/a:
nie widze innych marek podozajacych z tym rozwiazaniem.


Jest cała gama modeli z firmy P.L.A. . Są nawet integry na podwoziu Citroen. W stosunku to Ducato podwozia Citroen są lepiej wyposażone. Już w najtańszych modelach kamperów P.L.A. na przykład Mister, otrzymasz w standardzie lakierowane zderzaki, halogeny p.mgielne, kontrolę ciśnienia w ogumieniu, tempomat, ESP, asystent zjazdu z wzniesienia i jeszcze inne funkcje związane z kontrolą trakcji.

http://www.placamper.it/en/
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2017-05-13, 15:14   

a kontrola ciśnienia nie jest od 2017r wyposażeniem obowiązkowym?
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2017-05-13, 15:34   

krimar napisał/a:
a kontrola ciśnienia nie jest od 2017r wyposażeniem obowiązkowym?


Jest, ale nie w specjalnych kempingowych
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Blizzard2016 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rozeznaje opcje...
Nazwa załogi: GlobTrotuar
Dołączył: 30 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Wysłany: 2017-05-16, 17:19   

kaimar napisał/a:
Blizzard2016 napisał/a:
nie widze innych marek podozajacych z tym rozwiazaniem.


Jest cała gama modeli z firmy P.L.A. . Są nawet integry na podwoziu Citroen. W stosunku to Ducato podwozia Citroen są lepiej wyposażone. Już w najtańszych modelach kamperów P.L.A. na przykład Mister, otrzymasz w standardzie lakierowane zderzaki, halogeny p.mgielne, kontrolę ciśnienia w ogumieniu, tempomat, ESP, asystent zjazdu z wzniesienia i jeszcze inne funkcje związane z kontrolą trakcji.

http://www.placamper.it/en/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***