|
|
Turystyczny Nissan Primastar L2H1 |
Autor |
Wiadomość |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-05-24, 16:50
|
|
|
xbartman napisał/a: | Po podłączeniu solara mam zakłócenia w odbiorze radia. | To raczej regulator lub przetwornica sieje , połączoną masz obudowę regulatora , przetwornicy do masy auta (karoseria)?. |
|
|
|
|
xbartman
stary wyga
Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Gru 2016 Piwa: 64/10 Skąd: Łódź/Pristina
|
Wysłany: 2017-05-24, 17:35
|
|
|
amples napisał/a: | xbartman napisał/a: | Po podłączeniu solara mam zakłócenia w odbiorze radia. | To raczej regulator lub przetwornica sieje , połączoną masz obudowę regulatora , przetwornicy do masy auta (karoseria)?. |
Raczej nie. Obie przetwornice wyłączone (odłączone bezpieczniki).
Regulator był już włączony przed podłączeniem panela (robił za energoblok) i nic się z radiem nie działo. |
_________________ Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-05-24, 17:41
|
|
|
xbartman napisał/a: | Regulator był już włączony przed podłączeniem panela (robił za energoblok) | Regulator też ma w sobie przetwornicę która zaczyna pracować po pojawieniu się napięcia z solarów . |
|
|
|
|
Wojciechu
Kombatant
Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2013 Piwa: 159/151 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2017-05-24, 17:46
|
|
|
No, no, no - kawał elektrowni. Bardzo mi odpowiada Twoje podejście do całości zagadnienia. Jak skończysz podjadę na ogląd i oblewanie (kawą) |
_________________ prof-os
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
|
|
|
|
|
xbartman
stary wyga
Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Gru 2016 Piwa: 64/10 Skąd: Łódź/Pristina
|
Wysłany: 2017-05-24, 18:02
|
|
|
amples napisał/a: | Regulator też ma w sobie przetwornicę która zaczyna pracować po pojawieniu się napięcia z solarów . |
To fakt. I jak temu zaradzić?
prof-os napisał/a: | No, no, no - kawał elektrowni. Bardzo mi odpowiada Twoje podejście do całości zagadnienia. Jak skończysz podjadę na ogląd i oblewanie (kawą) |
Zapraszam |
_________________ Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-05-24, 18:05
|
|
|
xbartman napisał/a: | I jak temu zaradzić? | Spróbuj uziemić obudowę regolatora , moim zdaniem minus zabudowy i samochodu powinien być wspólny. |
|
|
|
|
|
xbartman
stary wyga
Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Gru 2016 Piwa: 64/10 Skąd: Łódź/Pristina
|
Wysłany: 2017-05-24, 18:09
|
|
|
Spróbuję, może pomoże.
Generalnie "minus" zabudowy jest połączony z masą samochodu. Obudowy regulatora do masy nie podłączałem. Podłączone jest wyjście "minus" regulatora. W tej sytuacji wydaje mi się, że obudowa też jest połączona z masą. Ale mogę dać osobny przewód z obudowy do masy auta. |
_________________ Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis |
|
|
|
|
|
RadekNet
weteran
Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 25/72 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2017-05-24, 18:22
|
|
|
Panel - gigant |
|
|
|
|
xbartman
stary wyga
Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Gru 2016 Piwa: 64/10 Skąd: Łódź/Pristina
|
Wysłany: 2017-05-30, 17:38
|
|
|
amples napisał/a: | xbartman napisał/a: | I jak temu zaradzić? | Spróbuj uziemić obudowę regolatora , moim zdaniem minus zabudowy i samochodu powinien być wspólny. |
Niestety uziemienie obudowy regulatora zupełnie nic nie pomogło. Nadal zakłócenia. Generalnie na wszystkich częstotliwościach szumy. Poza miastem w ogóle żadnych stacji radio nie łapie. Co ciekawe jak wjadę do garażu radio odbiera dużo lepiej (solar nie ładuje). Generalnie antena jest bardzo blisko panela i pochylona w jego stronę (widać na zdjęciach). Kiedy podniosłem antenę do pionu szumy się zmniejszyły.
Spróbuję załatwić jakąś inną antenę albo zdejmę moją i zobaczę jaki będzie rezultat jak dam ją w innym miejscu. Może trzeba będzie zamontować taką przyklejaną do szyby, aby dalej od solara.
Jakieś pomysły? |
_________________ Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-05-30, 18:34
|
|
|
Wygląda na to że regulator sieja dość mocno prawdopodobnie pomogły by pierścienie ferrytowe na przewodach (3-4 zwoje , eksperymentalnie ) dochodzących z panela do regulatora , druga opcja uciec z anteną w inne miejsce . |
|
|
|
|
duende
zaawansowany
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Gru 2016 Piwa: 48/62 Skąd: ..
|
Wysłany: 2017-05-31, 15:55
|
|
|
czytałem, że rozdzieliłeś akumulatory przekaźnikiem 100A, bo od Ciebie zerżnąłem, a jak rozwiazałeś ładowanie rozruchowego z solara...
poza tym fajna zabudowa i rozwiązania |
|
|
|
|
xbartman
stary wyga
Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Gru 2016 Piwa: 64/10 Skąd: Łódź/Pristina
|
Wysłany: 2017-05-31, 17:12
|
|
|
duende napisał/a: | czytałem, że rozdzieliłeś akumulatory przekaźnikiem 100A, bo od Ciebie zerżnąłem, a jak rozwiazałeś ładowanie rozruchowego z solara...
poza tym fajna zabudowa i rozwiązania |
Dzięki.
Na stałe z solara (również ze słupka) ładowane są tylko akumulatory pokładowe. Oczywiście jest możliwość dopięcia rozruchowego i ładowania solarem lub ładowarką ze słupka. Służy do tego mały pstryczek w panelu sterowania "energobloku" (dolny włącznik na tym zdjęciu http://www.camperteam.pl/...d.php?id=211090 ). Podaję on 12V na przekaźnik 100A, równolegle z sygnałem z ładowania alternatora (oczywiście odseparowany diodą aby sygnał/prąd nie był podany na oryginalną instalację auta) i łączy aku pokładowe z rozruchowym. |
_________________ Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
duende
zaawansowany
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Gru 2016 Piwa: 48/62 Skąd: ..
|
Wysłany: 2017-06-01, 14:44
|
|
|
xbartman napisał/a: |
Podaję on 12V na przekaźnik 100A |
A skąd sygnał z rozruchowego czy z zabudowy?
I jeszcze zapytam, czy takie rozwiązanie też byłoby dobre? lub które wygodniejsze?
bo sygnał to wystarczy 1mm2, a przez przełącznik to pewnie ze 35mm2? |
|
|
|
|
|
xbartman
stary wyga
Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Gru 2016 Piwa: 64/10 Skąd: Łódź/Pristina
|
Wysłany: 2017-06-01, 18:22
|
|
|
duende napisał/a: | xbartman napisał/a: |
Podaję on 12V na przekaźnik 100A |
A skąd sygnał z rozruchowego czy z zabudowy? |
Ja dałem z zabudowy. Ale właściwie to bez znaczenia. Chyba że rozruchowy będzie tak rozładowany, że nie zepnie przekaźnika. Wtedy tylko z zabudowy bo tam będzie już prąd z ładowarki.
duende napisał/a: | xbartman napisał/a: |
Podaję on 12V na przekaźnik 100A |
I jeszcze zapytam, czy takie rozwiązanie też byłoby dobre? lub które wygodniejsze?
bo sygnał to wystarczy 1mm2, a przez przełącznik to pewnie ze 35mm2? |
Dla mnie to rozwiązanie ma sens tylko gdybyś chciał kręcić rozrusznikiem ze spiętych akumulatorów. Takie rozwiązanie miałem w jeepie do wyciągarki. Jednak do samego ładowania to bez sensu. Tylko więcej roboty i materiałów. |
_________________ Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis |
|
|
|
|
duende
zaawansowany
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Gru 2016 Piwa: 48/62 Skąd: ..
|
Wysłany: 2017-06-01, 19:01
|
|
|
xbartman napisał/a: | Tylko więcej roboty i materiałów. |
To akurat jest bez znaczenia, robota tak czy siak, a materiały jakieś zostały.
Super, potwierdzasz moje przemyślenia, ale:
wiem poco dioda, ale nie wiem jaką i gdzie wpiąć, ze zdjęcia zrozumiałbym lepiej rewers, czyli jak są podpięte kabelki. I co by się stało gdyby na alternatorze podczas postoju był prąd (połączenie bez diody)?
I jeszcze pytanie, czy nie praktyczniejsza byłaby wykładzina PCV w Nissanku? Bo widziałem żeś grotołaz, Ty to się wytrzepiesz na zewnątrz, ale psu wytłumacz, żeby łapy wytarł |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|