Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Turystyczny Nissan Primastar L2H1
Autor Wiadomość
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-05-24, 16:50   

xbartman napisał/a:
Po podłączeniu solara mam zakłócenia w odbiorze radia.
To raczej regulator lub przetwornica sieje , połączoną masz obudowę regulatora , przetwornicy do masy auta (karoseria)?.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 64/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2017-05-24, 17:35   

amples napisał/a:
xbartman napisał/a:
Po podłączeniu solara mam zakłócenia w odbiorze radia.
To raczej regulator lub przetwornica sieje , połączoną masz obudowę regulatora , przetwornicy do masy auta (karoseria)?.


Raczej nie. Obie przetwornice wyłączone (odłączone bezpieczniki).
Regulator był już włączony przed podłączeniem panela (robił za energoblok) i nic się z radiem nie działo.
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-05-24, 17:41   

xbartman napisał/a:
Regulator był już włączony przed podłączeniem panela (robił za energoblok)
Regulator też ma w sobie przetwornicę która zaczyna pracować po pojawieniu się napięcia z solarów .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2017-05-24, 17:46   

No, no, no - kawał elektrowni. Bardzo mi odpowiada Twoje podejście do całości zagadnienia. Jak skończysz podjadę na ogląd i oblewanie (kawą) :spoko
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 64/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2017-05-24, 18:02   

amples napisał/a:
Regulator też ma w sobie przetwornicę która zaczyna pracować po pojawieniu się napięcia z solarów .

To fakt. I jak temu zaradzić?
prof-os napisał/a:
No, no, no - kawał elektrowni. Bardzo mi odpowiada Twoje podejście do całości zagadnienia. Jak skończysz podjadę na ogląd i oblewanie (kawą) :spoko

Zapraszam :)
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-05-24, 18:05   

xbartman napisał/a:
I jak temu zaradzić?
Spróbuj uziemić obudowę regolatora , moim zdaniem minus zabudowy i samochodu powinien być wspólny.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 64/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2017-05-24, 18:09   

Spróbuję, może pomoże.
Generalnie "minus" zabudowy jest połączony z masą samochodu. Obudowy regulatora do masy nie podłączałem. Podłączone jest wyjście "minus" regulatora. W tej sytuacji wydaje mi się, że obudowa też jest połączona z masą. Ale mogę dać osobny przewód z obudowy do masy auta.
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/72
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2017-05-24, 18:22   

Panel - gigant :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 64/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2017-05-30, 17:38   

amples napisał/a:
xbartman napisał/a:
I jak temu zaradzić?
Spróbuj uziemić obudowę regolatora , moim zdaniem minus zabudowy i samochodu powinien być wspólny.

Niestety uziemienie obudowy regulatora zupełnie nic nie pomogło. Nadal zakłócenia. Generalnie na wszystkich częstotliwościach szumy. Poza miastem w ogóle żadnych stacji radio nie łapie. Co ciekawe jak wjadę do garażu radio odbiera dużo lepiej (solar nie ładuje). Generalnie antena jest bardzo blisko panela i pochylona w jego stronę (widać na zdjęciach). Kiedy podniosłem antenę do pionu szumy się zmniejszyły.
Spróbuję załatwić jakąś inną antenę albo zdejmę moją i zobaczę jaki będzie rezultat jak dam ją w innym miejscu. Może trzeba będzie zamontować taką przyklejaną do szyby, aby dalej od solara.
Jakieś pomysły?
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-05-30, 18:34   

Wygląda na to że regulator sieja dość mocno prawdopodobnie pomogły by pierścienie ferrytowe na przewodach (3-4 zwoje , eksperymentalnie ) dochodzących z panela do regulatora , druga opcja uciec z anteną w inne miejsce .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
duende 
zaawansowany

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Gru 2016
Piwa: 48/62
Skąd: ..
Wysłany: 2017-05-31, 15:55   

czytałem, że rozdzieliłeś akumulatory przekaźnikiem 100A, bo od Ciebie zerżnąłem, a jak rozwiazałeś ładowanie rozruchowego z solara...
poza tym fajna zabudowa i rozwiązania :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 64/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2017-05-31, 17:12   

duende napisał/a:
czytałem, że rozdzieliłeś akumulatory przekaźnikiem 100A, bo od Ciebie zerżnąłem, a jak rozwiazałeś ładowanie rozruchowego z solara...
poza tym fajna zabudowa i rozwiązania :spoko


Dzięki.
Na stałe z solara (również ze słupka) ładowane są tylko akumulatory pokładowe. Oczywiście jest możliwość dopięcia rozruchowego i ładowania solarem lub ładowarką ze słupka. Służy do tego mały pstryczek w panelu sterowania "energobloku" (dolny włącznik na tym zdjęciu http://www.camperteam.pl/...d.php?id=211090 ). Podaję on 12V na przekaźnik 100A, równolegle z sygnałem z ładowania alternatora (oczywiście odseparowany diodą aby sygnał/prąd nie był podany na oryginalną instalację auta) i łączy aku pokładowe z rozruchowym.
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
duende 
zaawansowany

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Gru 2016
Piwa: 48/62
Skąd: ..
Wysłany: 2017-06-01, 14:44   

xbartman napisał/a:

Podaję on 12V na przekaźnik 100A

A skąd sygnał z rozruchowego czy z zabudowy?
I jeszcze zapytam, czy takie rozwiązanie też byłoby dobre? lub które wygodniejsze?
bo sygnał to wystarczy 1mm2, a przez przełącznik to pewnie ze 35mm2?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 64/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2017-06-01, 18:22   

duende napisał/a:
xbartman napisał/a:

Podaję on 12V na przekaźnik 100A

A skąd sygnał z rozruchowego czy z zabudowy?


Ja dałem z zabudowy. Ale właściwie to bez znaczenia. Chyba że rozruchowy będzie tak rozładowany, że nie zepnie przekaźnika. Wtedy tylko z zabudowy bo tam będzie już prąd z ładowarki.

duende napisał/a:
xbartman napisał/a:

Podaję on 12V na przekaźnik 100A

I jeszcze zapytam, czy takie rozwiązanie też byłoby dobre? lub które wygodniejsze?
bo sygnał to wystarczy 1mm2, a przez przełącznik to pewnie ze 35mm2?

Dla mnie to rozwiązanie ma sens tylko gdybyś chciał kręcić rozrusznikiem ze spiętych akumulatorów. Takie rozwiązanie miałem w jeepie do wyciągarki. Jednak do samego ładowania to bez sensu. Tylko więcej roboty i materiałów.
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
duende 
zaawansowany

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Gru 2016
Piwa: 48/62
Skąd: ..
Wysłany: 2017-06-01, 19:01   

xbartman napisał/a:
Tylko więcej roboty i materiałów.

To akurat jest bez znaczenia, robota tak czy siak, a materiały jakieś zostały.
Super, potwierdzasz moje przemyślenia, ale:
wiem poco dioda, ale nie wiem jaką i gdzie wpiąć, ze zdjęcia zrozumiałbym lepiej rewers, czyli jak są podpięte kabelki. I co by się stało gdyby na alternatorze podczas postoju był prąd (połączenie bez diody)?
I jeszcze pytanie, czy nie praktyczniejsza byłaby wykładzina PCV w Nissanku? Bo widziałem żeś grotołaz, Ty to się wytrzepiesz na zewnątrz, ale psu wytłumacz, żeby łapy wytarł :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***