Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
W końcu baza kupiona! Stanęło na Ducato 2007 L3H2 /2.3 120KM
Autor Wiadomość
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 64/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2017-06-06, 18:10   

Do prac tapicerskich, obicia ścian itp. idealna jest tzw. wykładzina remontowa. W castoramie pod nazwą Malta za 7 zł/m2. Jest cienka i bez żadnego wzmocnienia czy dodatkowego spodu. Dobrze się układa można ją przeszyć, przykleić czy przybić zszywkami tapicerskimi. Ja sporo z niej korzystałem. Na podłogę jednak się nie nadaje.
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
turikke 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016
Piwa: 6/2
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-06-06, 18:14   

Z nowości mamy już łóżko i prawie skończony sufit. Wbrew logice i rozsądkowi, ale za to za sercem i poczuciem estetyki poszliśmy w boazerię, i to jeszcze po złej stronie ;)

Na razie się trzyma, chociaż jeszcze nie skończony do końca sufit.

Muszę przyznać, że w pewnym momencie przestaliśmy czytać i podglądać innych a po prostu zaczęliśmy robić po swojemu starając się zachować jakieś odrobiny zdrowego rozsądku.

Pewnie błędy wyjdą w praniu, ale ogólnie jest przyjemniej i mniej stresująco.

18944969_10154848356733191_78962612_n.jpg
sufit
Plik ściągnięto 39 raz(y) 122,61 KB

lozko1.jpg
Plik ściągnięto 27 raz(y) 435 KB

lozko2.jpg
Plik ściągnięto 134 raz(y) 632,36 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 426/100
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2017-06-08, 07:09   

turikke napisał/a:
....zaczęliśmy robić po swojemu starając się zachować jakieś odrobiny zdrowego rozsądku.

Pewnie błędy wyjdą w praniu, ale ogólnie jest przyjemniej i mniej stresująco.


Esencja wolności....
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2017-06-08, 08:17   

Leżący tron, psy gończe - niczym na królewskim dworze ;)
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
turikke 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016
Piwa: 6/2
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-06-20, 03:33   

Mam prośbę o wskazanie przez PM na jaka stacje udać się w celu zmiany ciężarowego na specjalny kempingowy? W tej chwili sytuacje mam taką, że z wymaganych elementów (mam więcej zrobione już, ale zawężę do ustawowej listy)
- łóżko: jest
- kuchnia: jest (zlew i kuchenka)
- szafki (jest jedna z elektryką)
- stolik z siedzeniami: mam zamontowane obrotnice, stolik ma być docelowo montowany między nimi kiedy będzie potrzebny, ale de facto go jeszcze nie mam, bo muszę jeździć z przegrodą..

Wpis w działalności mam, wzór papieru u przeróbce mam.

Wątpliwości:
1. Czy mogę pojechać na stacje kontroli z dwoma fotelami z przodu (2 osoby) a nie fotelem i ławką z przodu, tak jak jest w dowodzie? Planujemy tylko dwa miejsca do jazdy (fotele oryginalne)
2. Rozumiem, ze na stacje jadę z grodzią?
3. Gdzie w Warszawie i okolicach (mieszkam na południu Warszawy) najlepiej się udać, żeby diagnosta wiedział o co chodzi?

Dziękuję z góry.
Krzysiu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/479
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2017-06-20, 06:50   

Stacja to musi być OSKP.
Stolik z siedzeniami musi być. Wywal ścianę grodziową bo to ma być kamper, a stolik wstaw jakiś na sztukę.
turikke napisał/a:
1. Czy mogę pojechać na stacje kontroli z dwoma fotelami z przodu (2 osoby) a nie fotelem i ławką z przodu, tak jak jest w dowodzie? Planujemy tylko dwa miejsca do jazdy (fotele oryginalne)

Możesz - będzie zmiana ilość miejsc w dowodzie.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-20, 08:31   

Anie może pojechac z 3 siedzeniami z przodu( będzie rej na 3 osoby), a potem wymienic fotel na pojedyńczy? :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nairu
początkujący forumowicz

Dołączył: 17 Sie 2015
Wysłany: 2017-06-20, 17:48   

turikke napisał/a:

3. Gdzie w Warszawie i okolicach (mieszkam na południu Warszawy) najlepiej się udać, żeby diagnosta wiedział o co chodzi?


Wydaje mi się, że z nimi rozmawiałem swojego czasu i wiedzą o co chodzi: http://www.badaniapojazdow.pl/

Zawsze możesz pojechać do ITS: http://www.its.waw.pl/995...i-Pojazdow.html
lub po prostu do nich zadzwonić i zapytać o te fotele i ścianę. Rozmawiałem z nimi i miło i rzeczowo odpowiadają na pytania.

A z innej beczki, to pokaż fotki ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
turikke 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016
Piwa: 6/2
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-06-23, 10:35   

Przy pierwszym podejsciu odbiłem się od diagnosty. Głównie przez 'ostre krawędzie' mebli (i tylnych drzwi, które faktycznie mialem jeszcze nie zrobione, bo czekała mnie wymiana drzwi), ale też kilka drobnych rzeczy wizualnych, które 'stacja musi obfotografowac i wysłać do WK', typu brak drzwiczek pod blatem kuchennym czy widoczny alufox (w miejscu gdzie będą szafki). Ogólnie łóżko mam, kuchnię mam, siedzenia na obrotnicach i prowizoryczny stolik, oraz szafkę, na razie jedną, ale jest. Ogólnie to zmiana na kempingowy potrzebna jest mi tylko po to, żeby zdjąć tę nieszczęsną ścianę grodziową i dalej sobie robić wieksze i mniejsze szczegóły. Wydaje mi się, że powinienem znaleźć okregowke, która będzie mniej szczegolowa.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
westa76 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Vw T2 Westfalia, Fiat Ducato w budowie
Nazwa załogi: Miziaki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2011
Piwa: 5/14
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-06-23, 11:40   

zdejmuj przegrodę, na zmianę przeznaczenia jedziesz bez, i działaj dalej, w sumie ja zmieniłem przeznaczenie z gołą sklejką bez ocieplenia i bez żadnych wykończeń.
Powodzenia
Mariusz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2017-06-24, 09:08   

Cześć
Dobrze że pan diagnosta nie zakwestionował wycięcia blachy pod okno, mój stwierdził że to obniża wytrzymałość konstrukcji. Okno zrobiłem w drzwiach przesuwnych.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


poz
Tolo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2017-07-10, 12:44   

Zobacz dokladnie do noty katalogowej czy ten cyrix nie przepuszcza tylko malych pradow, bo ja mam podobny i laduje mi pokladowy aku malym pradem tak ze do pelnego naladowania potrzebuje 5-6 godzin.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
turikke 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016
Piwa: 6/2
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-08-04, 23:45   

Wydaje mi sie, że tak może być. Po dwóch godzinach jazdy już powinien raczej coś podladowac, a tu nie bardzo.

Ogólnie w skrócie udało się w końcu przejść przez zmiany na kempingowy (pod koniec czerwca), i od miesiąca jesteśmy w podróży (obecnie w Lizbonie). Aż do 120km do Lizbony nie było większych problemów (oprócz naprawy ręcznego <przednia linka> oraz walnietej cewki / rezystora termicznego w kompresorze klimy - podobno w ciepłych krajach często pada :/), aż nagle na wyjeździe z ronda i redukcji auto przestało przyspieszać niezależnie od biegu. Jechałem już 8h, zmęczony, i nie wiem czy zredukowałem z 5 na 4 czy na 2.

Po zatrzymaniu auta udało się ruszyć na jedynce, jednak po zmianie biegu na wyższy znów wzrost obrotów bez wpływu na ruch do przodu. Znowu auto zatrzymane, szybka inspekcja półosiek i próba jazdy do przodu na jedynce (udana), i do tylu na wstecznym (udana), po czym znów do przodu i po chwili już całkowita awaria - nawet na jedynce obroty wzrastają auto nie idzie do przodu.

Dopchnelismy auto na stacje benzynową odległą o 300m, bo stanęliśmy w niebezpiecznym miejscu a zaczynało robić się ciemno. Zadzwoniłem po assistance, które wykupiłem dzień przed wyjazdem - po jakimś czasie przyjechała laweta, która dowiozła nas do Lizbony, gdzie mogliśmy się zatrzymać u kumpla.

Nazajutrz w lokalnym Norauto po szybkiej inspekcji mechanik stwierdził, ze sprzęgło, ale ze maja za niski sufit, wiec polecił znajomego, do którego dowiezlismy kolejną lawetą auto. Po krótkiej i inspekcji również stwierdził, że sprzęgło wiec zamówił cały zestaw sprzegla z łożyskiem (460eur tutaj, w Polsce ok 1300zl). Robocizna za wymianę sprzegla z uzupełnieniem oleju 158 eur (mogło być gorzej - Portugalia jest chyba najtańsza pod tym względem jeśli chodzi o kraje Europy zachodniej).

Dzisiaj podesłał zdjęcia sprzegla - wyglada na zużyte i pewnie warto wymienic i tak razem z łożyskiem/wysprzęglikiem, ale czy jest w stanie na tyle złym, żeby nagle przestać działać bez żadnych wcześniejszych objawów? Nie wiem. Pedał sprzegla chodzi normalnie (nie jest wciśnięty w podloge), na końcu wciśnięcia jest zgrzyt, biegi można wrzucać bez sprzegla przy włączonym silniku, przy 'gazowaniu' obroty wzrastają ale prędkość nie, ilość oleju skrzyni w normie.

Jutro okaże się pewnie czy wymiana sprzegla pomogła.

IMG_3648.JPG
Plik ściągnięto 56 raz(y) 305,41 KB

IMG_3649.JPG
Plik ściągnięto 50 raz(y) 335,81 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: PILOTE Fiat Ducato 1,9 TD, 2000r.
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 6/1
Skąd: Warszawa i Białystok
Wysłany: 2017-08-05, 01:46   

Pomoże, pomoże...
Życzę powodzenia i udanych wakacji. :spoko
_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: PILOTE Fiat Ducato 1,9 TD, 2000r.
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 6/1
Skąd: Warszawa i Białystok
Wysłany: 2017-08-05, 01:50   

Pomoże, pomoże...
Życzę powodzenia i udanych wakacji. :spoko

PS
Przed tą awarią sprzęgło powinno Ci brać co raz niżej (pedał sprzęgła) i biegi powinne wchodzić z oporem.
To był sygnał, że kończy się sprzęgło.
_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***