Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
TRANSFORMACJA Ford Custom na Ford Nugget Westfalia
Autor Wiadomość
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-04-05, 11:16   TRANSFORMACJA Ford Custom na Ford Nugget Westfalia

Po małej przerwie odnawiam temat przebudowy.Okna boczne wklejone, mają możliwość otwierania nawet w czasie jazdy. Dwa miesiące trwała akcja żeby oddzielić dach laminatowy od dachu blaszanego dawcy, upierdliwe to było, ale udało się. Teraz pytanie do znawców? Jakiego spoiwa użyć żeby było profi w celu połączenia dachu laminatowego z dachem blaszanym auta przebudowywanego. Westfalia użyła czegoś czarnego, cięło się to ciEżko jak oponę od Tira. Wkleja fotki dla przypomnienia jak ma to wyglądać

Ford przed.JPG
Plik ściągnięto 7867 raz(y) 136,67 KB

po przebudowie.png
Plik ściągnięto 40 raz(y) 95,18 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-04-05, 12:25   

Darek powodzenia życzę i wiem, że wyjdzie lepiej niż z fabryki.

Czarne to pewno klej do szyb, ale oczywiście znawcą nie jestem i nie wiem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-04-05, 12:32   

miklo75 napisał/a:
Darek powodzenia życzę i wiem, że wyjdzie lepiej niż z fabryki.

Czarne to pewno klej do szyb, ale oczywiście znawcą nie jestem i nie wiem.
. Dzięki, akurat żeby zrobić lepiej niż fabryka to w tym przypadku żaden problem. Jak powrzucam fotki oryginalnych rozwiązań Westfalii, to wiele osób nie da wiary, że można tak spartolić. O braku nawet szczątkowej izolacji nie wspomnę :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
elspasoo 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 2,8 Jtd Autostar Auros 448
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2010
Piwa: 4/5
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2017-04-05, 12:45   

Zapewne jest to montowane na klej poliuretanowy, jeśli jest to wystawiona na promienie słoneczne to proponuje może Sikaflex 295UV , jest w kolorze czarnym, szarym i białym.
_________________
Ford Transit Westfalia Nugget '89 Swap na 2,3 16V + automat
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-04-05, 12:45   

O braku nawet szczątkowej izolacji nie wspomnę :ok [/quote]
Może skoro niema to niepotrzebna. Ktoś już pisał, że w Hymerach za ileś tam dziesiąt tysięcy euro też nie ma.

Rozumiem, że ten z pierwszego zdjęcia to Twoja baza. Napisz coś więcej, jakie DMC udało się załatwić itd.
Te okienka mnie zaintrygowały, że nawet się otwierają w czasie jazdy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-04-05, 14:46   

miklo75 napisał/a:
O braku nawet szczątkowej izolacji nie wspomnę :ok

Może skoro niema to niepotrzebna. Ktoś już pisał, że w Hymerach za ileś tam dziesiąt tysięcy euro też nie ma.

Rozumiem, że ten z pierwszego zdjęcia to Twoja baza. Napisz coś więcej, jakie DMC udało się załatwić itd.
Te okienka mnie zaintrygowały, że nawet się otwierają w czasie jazdy.[/quote] Otwieranie do może za dużo powiedziane, uchylają się takie małe kwadraciki na środku okna, widać dobrze taki kwadracik na fotce orginalnego Nuggeta. Bazę trafiłem w miarę fajną 2015 rok 22000 km przebiegu, DMC 2,9t. Ładowność 1050 kg. Zabudowę szacuję ( trochę pobawiłem się moimi wagami) na około 500 kg, więc spokojnie 500 kg powinno zostać na załogę i graty. Autko compaktowe więc spokojnie się z wagami pomieści. Bardziej cieszy minę to że prędkie jest pod 190 km/h da się bujnąć, z Hochdachem niech zostanie przelotowej 160 km/h , czyli Gardę mam w zadięgu 10h. No i na haku 2,5t co mnie dziwi przy takim kurduplu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vwyogi 
zaawansowany


Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015
Piwa: 17/13
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-04-05, 15:22   

Do klejenia sikaflex 252. Jest to klej sugerowany przez Westfalia do połacznia dachu takiego jak Twój tylko w James Cook, nawet chyba gdzieś mam ori instrukcje z Westfalii.
Izolacji nie ma bo to auto na lato to niepotrzebna :mrgreen: . U mnie była ( auto z końca lat 90 tych ) ale w formie pianki o grubości 1cm pokrywająca z 60% powierzchni ścian bocznych. O klejeniu na styk i eliminacji mostków termcznych nawet nie było mowy. Powodzenia zapowiada się ciekawy projekt
_________________
Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Spax 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2016
Piwa: 193/346
Skąd: Kolumna
Wysłany: 2017-04-05, 15:52   

:ok - no nareszcie się doczekałem. Będziemy śledzić postępy. Foty jakieś już masz z odcinki?
Klej taki może »»» - https://www.reimo.com/de/...0_ml_kartusche/
Instrukcja montażu ha ha »»» https://www.reimo.com/de/...hodmontage.html
_________________
Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-04-05, 17:03   

Fotki porobię jak będę wycinał dach w bazie, jeszcze parę dni potrzeba żeby laminat i listwy potrzebne do montażu oczyścić z resztek spoiwa nałożonego przez Westfalię. Klej, faktycznie jakiś sikaflex trzeba będzie użyć i to na oko 10 kg, Westfali grubo tego dała i z rozmachem :shock: . Dobrze że mam na wyposażeniu wyciskarkę elektryczną do kartuszy, bo ręczną to było by słabo. Po oddzieleniu dachu dawcy od laminatu widać kunszt monterów, cileli flexem i to nawet krzywo, krawędz po cięciu zapaćkana podkładem antykorozyjnym przy pomocy pędzla.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Spax 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2016
Piwa: 193/346
Skąd: Kolumna
Wysłany: 2017-04-05, 19:34   

Pamiętam jak mi pokazałeś podłogę westafaliową? Nic mnie już nie zdziwi. Nie dziwota, że planów elektryki nie udostępniają. To by się pewnie niejeden świstak zdziwił. Same dziwy wyszły :haha:
_________________
Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vwyogi 
zaawansowany


Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015
Piwa: 17/13
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-04-06, 11:21   

jeszcze pytanie co do izolacji to może dodatkowa izolacja była za dopłatą? moze ktoś ma gdzieś cennik Nugetta z tamtych lat i w opcjach by było, ze trzeba dopłacic np. z 500euro i mało kto się decydował.
_________________
Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-04-10, 11:45   

przygotowuje się do zrobienia dziury w dachu i nałożenia czapki. Po konsultacjach w sklepie z klejami wybór padł na to co w kartonie, mam nadzieję że 8 kiełbas po 600g wystarczy.

klej.JPG
Plik ściągnięto 7321 raz(y) 117,78 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Spax 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2016
Piwa: 193/346
Skąd: Kolumna
Wysłany: 2017-04-10, 11:56   

Powodzenia w klejeniu czapeczki :ok Fotki pstrykaj dla potomnych.
_________________
Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-04-10, 20:56   

A to sie elektryczny pistolecik posiada :mrgreen: Tak to mozna ,bo jakby recznym na caly dach to pecherze pewne :wyszczerzony: .Rob Darek zdjecia,chetnie popatrzymy.A tak z innej beczki,wiesz ,czy na Raptorze da sie polysk uzyskac?Bo pojutrze Raptoruje calego kamperka,pryskam go pistoletem 2.0,ale ciekawi mnie czy wyjdzie mat czy da sie to jakos nablyszczyc
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-04-10, 21:39   

tom-cio napisał/a:
A to sie elektryczny pistolecik posiada :mrgreen: Tak to mozna ,bo jakby recznym na caly dach to pecherze pewne :wyszczerzony: .Rob Darek zdjecia,chetnie popatrzymy.A tak z innej beczki,wiesz ,czy na Raptorze da sie polysk uzyskac?Bo pojutrze Raptoruje calego kamperka,pryskam go pistoletem 2.0,ale ciekawi mnie czy wyjdzie mat czy da sie to jakos nablyszczyc


Połysk to może nie bardzo, ale nie jest też matowy, taki idealny powiem :ok Jak coś pryśniesz wklej fotki bardzom ciekaw
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***