Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika 2.5D na 2.5 TDI
Autor Wiadomość
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-04-20, 15:51   Wymiana silnika 2.5D na 2.5 TDI

Kilka lat temu dałem mojemu teściowi mojego pierwszego kamperka jakim był Ducato 88' z silnikiem 2.5D .
Nadszedł czas na wymianę silnika na 2.5 TDI mimo iż osiołkowy 2.5D jest w całkiem niezłej formie.... no ale teść się uparł na coś z turbiną i dlatego też wybór padł na 2.5 TDI 116km z Ducato II.
W dniu dzisiejszym kamperek trafił do warsztatu..... zaczynamy SWAP......
Pewnie wielu z Was ma już doświadczenie w tym temacie i chciałbym poznać Wasze opinie oraz uzyskać cenne wskazówki, wiem że napewno trzeba przerobić i zmienić układ wydechowy, napewno musi zostać stare koło zamachowe, niewiem co z kołami pasowymi bo wydaje mi się że się nie zmieszczą te typu PK, niewiem również jak rozwiązać sprawę ze sterowaniem świecy płomieniowej (ale to i tak na sam koniec) .... i niewiem co jeszcze.....
Ale wszystko wyjdzie w "praniu"
Oczywiście po wyjęciu silnika cała komora będzie wygłuszona....
Jeszcze raz proszę o wskazówki abym nie musiał rwać włosów z łysej głowy a wymiana przebiegła pomyślnie a i teść cieszył się majówkowym wyjazdem.... :spoko
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2017-04-20, 17:00   

Marcin, ja tak na początek, to kubeł zimnej wody. Zapomnij o majówce, raczej Boże Ciało :mrgreen: Zespół pomp od 2,5 TDI nie podchodzi do DI. Będzie kombinacja. Jak pamiętam, to przerabialiśmy blok, tak aby pasowały tulejki zespołu pomp od starego bloku.
Stara skrzynia w połączeniu z 2,5 tdi to porażka. Możesz ruszać z III biegu, a prędkości max nie przybędzie. Będzie tylko moc pod górę. Opisuj na bieżąco postępy. Powodzenia :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-04-20, 17:14   

o jakim zespole pomp piszesz ?? kupiłem kompletny silnik wraz z pompą wtryskową, wody.... wspomagania niema....
teściowi właśnie na podjazdach zależy a nie na prędkości.... 90-100 ... na wyścigi nie jeździ
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Krzysiek D 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot J5 hymer 56
Nazwa załogi: Henia i Krzysiek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Niemierzyn
Wysłany: 2017-04-20, 21:21   silnik

Witam.Smiało do przodu z tą przekładką silnika.Trzeba trochę wysiłku ale jest to do zrobienia.Prędkości maksymalnej nie przybędzie ale za to przyspieszenie znacznie poprawi się przy tym samym zużyciu paliwa.Piszę to ponieważ przełożyłem w swoim J5 z 2.5d na 2.8idtd.O szczegółach mogę podpowiedzieć na PW.Odwagi i powodzenia.Do majówki zdążysz.Mnie udało się zrobić to w cztery dni.
_________________
KrzysiekD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2017-04-20, 21:49   

Problemem jest drążek reakcyjny który koliduje ze zespołem pomp, tym przy bloku co jest przy nim filtr oleju. Spieszyć się nie ma co. To jest kamper, a nie auto jeżdżące wkoło komina. Ma być wszystko zrobione perfekcyjnie, tak aby nie padło coś w trasie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Krzysiek D 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot J5 hymer 56
Nazwa załogi: Henia i Krzysiek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Niemierzyn
Wysłany: 2017-04-20, 21:59   

Drążek nie przeszkadza tylko jak napisałem wcześniej trzeba trochę pomyśleć i będzie perfekcyjnie.Na forum już był ten temat.
_________________
KrzysiekD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-04-21, 08:48   

dzięki za podpowiedzi.... dziś zamówione kolanko turbiny z dolnym/pionowym wylotem (bedzie łatwiej kombinować z wydechem), koło pasowe PK do alternatora (pomierzone powinno się zmieścić a mocowanie koła do osi się wyrzeźbi), intercooler (troche mało miejsca przy chłodnicy ale mechanik spróbuje założyć odpowiednie kierownice powietrza)

IMG_20170421_084716.jpg
tu jeszcze stary ale jary :)
Plik ściągnięto 94 raz(y) 172,32 KB

IMG_20170421_084711.jpg
a tu inny... stary/nowy ;)
Plik ściągnięto 85 raz(y) 148,8 KB

_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Ostatnio zmieniony przez martini44 2017-04-26, 09:05, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-04-26, 09:02   

powoli do przodu.... jak się okazuje zakupiony silnik nie jest 2.5 TDI a 2.8 idTD więc jeszcze lepiej....
niestety koło zamachowe ze starego nie pasuje... kupujemy nowe....
pompa wody musi być ze starego modelu, koło pasowe PK

P.S.
Wielkie podziękowania dla Przyjaciela mechanizatora co podjął się wymiany.... :kwiatki:

IMG_20170424_151814.jpg
silnik wycharatany....
Plik ściągnięto 86 raz(y) 145,09 KB

IMG_20170424_151814_2.jpg
to stary.... w stanie idealnym... no ale cóż teść chciał z turbo więc będzie z turbo....
Plik ściągnięto 50 raz(y) 147,9 KB

IMG_20170424_151926.jpg
koło pasowe PK pasuje .... bez kombinowania...
Plik ściągnięto 56 raz(y) 139,69 KB

_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MOPAR 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 4/3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-27, 18:44   

Nie zdejmowaliscie przodu? Tzn całego pasa przedniego?
_________________
OFF ROAD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-04-28, 08:24   

MOPAR nie zdejmowaliśmy całego przodu....

Komora silnika wygłuszona, silnik "siedzi" na swoim miejscu.... niestety pojawiły się problemy z turbiną.... ale kolega mechanik to złota rączka i coś wymyśli..... taki problem to nie problem

IMG_20170427_165022.jpg
Plik ściągnięto 190 raz(y) 181,61 KB

_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2017-05-04, 21:07   

Będzie ciąg dalszy relacji?... wciągnąłem się :sitcom:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2017-05-04, 23:02   

Miał 2.5 wolnossący . teraz będzie 2.8 też wolnossący ,bo jak pisał problemy z turbo.Mocniejszy nie będzie,ale za to więcej spali,a że cięższy to zacznie sie walka z zawieszeniem i sprężynami z przodu.Maska będzie niżej to zyska na mniejszym oporze powietrza,Mam rację? :-P Kibicuje wam, Lata temu jak szukałem pierwszego kampera to na Niemieckiej Mobile.de był do sprzedania taki ducato z wsadzonym identycznym silnikiem jak wy macie, Niemcy dali rade to wy nie dacie. Nie wierzę. :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-05-05, 09:28   

Tomek turbinka już zamontowana, tak że nie bedzie wolnossacy ..... myślę że zawieszenie nie usiądzie bo nie usiadło po włożeniu tego silnika, ciąg dalszy bedzie jak porobie fotki.... narazie wszystko idzie tak jak powinno.....
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2017-05-05, 09:41   Re: Wymiana silnika 2.5D na 2.5 TDI

martini44 napisał/a:
teść cieszył się majówkowym wyjazdem.... :spoko


Udało się :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2017-05-05, 13:09   

martini44 napisał/a:
..... myślę że zawieszenie nie usiądzie bo nie usiadło po włożeniu tego silnika, ciąg dalszy bedzie jak porobie fotki.... narazie wszystko idzie tak jak powinno.....

... to o ile cięższy jest nowy silnik od poprzedniego?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***