Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pneumatyka w Ducato
Autor Wiadomość
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
  Wysłany: 2018-03-05, 18:46   Pneumatyka w Ducato

Mam dosyć chyba banalne pytania. Ale kto pyta nie błądzi.
1. Jeżeli aktualnie kamper gdy stoi załadowany na poziomym parkingu ma przeswitu zaraz za tylnymi kołami powiedzmy 18cm to czy to się zmieni po montażu pneumatyki? Tzn domyślam się że da się go podnieść (o ile?) ale czy i opuścić?
2. Nie mam większych uwag co do prowadzenia chałupy. Co zmieni montaż pneumatyki z tyłu ?
3. Podpompowanie ciśnienia na postoju działa trochę jak podpory? Czy auto się Dużo utwardza i Znacznie mniej buja?

Jakie są ewidentne korzyści? Bo sporo się o tym czyta ale jakoś ciut mało konkretnie.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 97/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-03-05, 19:02   

Tak ma to sens. Na bank podniesiesz go o kilka do kikunastu centymetrów. Poprawi zdecydowanie komfort prowadzenia. Oni Ci wstawiają to w miejsce oryginalnych zderzaków gumowych( bałwanków) .
Możesz go podnieść lub potem po otwarciu podpór , opuścić .Lub tak zostawić " usztywnionego". Ja podnoszę na max. Potem otwieram podpory w/g potrzeb .I opuszczam.
Nasze auta zazwyczaj są obciążone na max . A często przeciążone .Resor nie jest przewidziany do takich obciążeń NA STAŁE. Więc pneumatyka pomoże. WARTO.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jb 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe - Traveller Active Z
Dołączył: 18 Sty 2016
Piwa: 128/20
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2018-03-05, 19:26   

Warto. Ja najbardziej chwalę nie utwardzenie a odwrotnie "zmiękczenie" to znaczy jazdę na minimum ciśnienia na wyboistych drogach. Bardzo pomaga.
_________________
jb
https://www.znamiotemikamperem.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2018-03-05, 19:52   

jb napisał/a:
Warto. Ja najbardziej chwalę nie utwardzenie a odwrotnie "zmiękczenie" to znaczy jazdę na minimum ciśnienia na wyboistych drogach. Bardzo pomaga.

Ja nie mówię "nie". Oczywistym jest możliwość podniesienia tyłu ale opuszczenia to już chyba nie?
Czy na postoju jest to sztywniejsze niż standart?
W czasie jazdy nie mam uwag co do prowadzenia, naprawdę..
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2018-03-05, 20:01   

Hej
Mam u siebie oryginalne zawieszenie pneumatyczne./ na wahaczu /
W którymś tam miałem dołożone do resora
Obecne to niebo w porównaniu z poprzednim które było super
Niestety tylko w tym na wahaczu masz możliwość opuszczenia do zera / tzn do momentu zgniecionej poduszki /
W resorowcu już niestety nie . Resor jest ogranicznikiem zejścia
I tu w tym przypadku im słabszy resor tym niżej opuścisz.
U mnie gdyby nie możliwość opuszczenia do zera, nie maił bym mozliwości wjazdu do garażu bo przeszkadzała by markiza . A tak spoko.
Komfort jazdy , mozliwość położenia się pod auto itp itd.
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bmalu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato MAXI 2,8 JTD
Nazwa załogi: Andrzej i Ela
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Piwa: 31/7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-05, 20:01   

Polecam niezależne pompowanie każdej strony - dwa manometry - będzie można kompensować różne obciążenie lewej lub prawej strony. Dobrze mieć podłączony swój kompresor, aby nie trzeba było korzystać ze stacjonarnego. Ja jestem zadowolony ze swoich poduszek. Trzeba trzymać pewne minimalne ciśnienie (wykaże doświadczenie) aby poszczególne bałwanki poduszki nie tarły o siebie. Powodzenia
_________________
"Dobra rada nic nie kosztuje i jest tyle samo warta"
Ostatnio zmieniony przez bmalu 2018-03-05, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 98/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2018-03-05, 20:02   

MAWI napisał/a:
Na bank podniesiesz go o kilka do kikunastu centymetrów.


U mnie to na bank 6 cm do góry. W dół to oczywiście nic niżej w porównaniu do stanu "przed pneumatyką" nie opuścisz.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bmalu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato MAXI 2,8 JTD
Nazwa załogi: Andrzej i Ela
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Piwa: 31/7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-05, 20:05   

Czy się opuści niżej od stanu poprzedniego to będzie zależało czy stare odboje są wyższe, a czy niższe od nowej poduszki pneumatycznej.
_________________
"Dobra rada nic nie kosztuje i jest tyle samo warta"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Agostini 
weteran


Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Sty 2011
Piwa: 245/112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-03-05, 20:16   

Bajaga napisał/a:
Oczywistym jest możliwość podniesienia tyłu ale opuszczenia to już chyba nie?

Wypuszczając powietrze z układu opuścisz do poziomu ugięcia rasora, czyli do takiego, jakbyś ich nie miał.

Poduszki powinny poprawić Ci komfort jazdy właśnie zmiękczając zawieszenie. Resor jest sztywniejszy przystosowany do przenoszenia większego obciążenia ale nie komfortowy. Sprężyna za to, miękka i wrażliwsza na pęknięcie.

Samochód nieobciążony podniesiesz 4-6 cm. Ale na załadowanym, który wyraźnie „siedzi” może wyjść już to kilkanaście cm.
Wizualnie będzie sprawiał wrażenie wagi piórkowej. :)

Ja w nowym zakładam poduchy.
_________________
Basia i Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 98/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2018-03-05, 20:23   

Agostini napisał/a:
może wyjść już to kilkanaście cm.


A jak ta "guma" ma się tyle rozciągnąć?
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Agostini 
weteran


Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Sty 2011
Piwa: 245/112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-03-05, 20:32   

Noo, rozciągnąć się nie rozciągnie, ale od pozycji „zgniecenia” do pełnego rozprostowania cm będzie więcej.
Przy samochodzie z dobrze obciążonym garażem.
_________________
Basia i Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 98/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2018-03-05, 20:40   

Za mało gumy w gumie na kilkanaście cm.

poduszka.jpg
Plik ściągnięto 1899 raz(y) 43,74 KB

_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***