Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile pojedzie ford??
Autor Wiadomość
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2017-05-06, 22:35   

Helou! :)
Dzięki za odpowiedź. Co do zasady, to ja pytałem o jakiś uniwersalny owerdrajw - marzy mi się coś takiego do mojego groszka czyli Lublina 3324 (2,9t) z silnikiem 4CT90 i skrzynią Kia. Więc twe założenia co do podmiany mostu itepe nie są niestety słuszne. :)
Co do prędkości maksymalnej i różnych metodach manipulacji przełożeniem całkowitym oczywiście zgadzam się z tobą - można założyć większe koła (napędowe), można wymienić przekładnię główną na szybszą. Problem w tym, że jest to przeniesienie całego zakresu przełożeń w wyższe rejestry - traci się możliwość pełzania na pierwszym biegu. I wtedy trzebaby dołożyć reduktor. :) Wolałem pozostać przy oryginalnym ogumieniu i moście i wyszło mi, że potrzebuję multiplikatora miast reduktora.
No i będę się upierał, że zwiększenie mocy bez zmiany przełożenia nie da znaczącego (zadowalającego) przyrostu Vmax. Słaby silnik ma tak dobrane przełożenia, by poruszać się z zadowalającą dynamiką z założoną prędkością ekonomiczną. Planując zwiększenie prędkości podróżnej chcemy, by dało się jechać znacząco szybciej przy zachowaniu kompromisu ekonomii i komfortu.
Co z tego, że groszek poleci licznikowe 120, jak robi się wtedy wir w baku i bez nauszników ochronnych nie da się jechać. Idealna teraz prędkość to 75...85km/h - jeszcze nie przekracza 10l/100km i od biedy da się radia słuchać. :)
Ideałem byłoby osiągnąć prędkość marszową ~90...95km/h przy pozostaniu w tym spalaniu i poziomie hałasu. Czyli muszę obniżyć prędkość obrotową silnika przy zachowaniu tego samego poziomu mocy. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2017-05-07, 10:24   

Wydawało mi się, że i dział i wątek dotyczy Transita. No nic...
_________________
Zgredzik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2017-05-07, 12:31   

Przepraszam - masz rację.
Dodawanie mocy temu Fordu nie spowoduje, że będzie on szybciej jeździł.
Bez dodatkowych modyfikacji.
O których napisał Wojtek. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***