|
|
Zabudowa Boxera L3H2 |
Autor |
Wiadomość |
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
|
|
|
|
xbartman
stary wyga
Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Gru 2016 Piwa: 64/10 Skąd: Łódź/Pristina
|
Wysłany: 2017-08-25, 10:13
|
|
|
TECHTRON napisał/a: |
Do instalacji proponuję zastosować zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora np ZA40 (dla odbiorników typowo 12V), oraz moduł ładowania dodatkowego akumulatora SA40, czy nawet wersję SA100.
https://www.youtube.com/watch?v=YDLejH9flvE |
Szkoda, że tylko 35A. Wyklucza się przy używaniu dużych przetwornic. U mnie jest 1000/2000W. Inni mają jeszcze większe. Ja mam separator na przekaźniku 200A a za zabezpieczenie służy sama przetwornica i regulator MPPT na pozostałe urządzenia. Staram się też zerkać od czasu do czasu na licznik energii który też zamontowałem. Niestety większość separatorów czy urządzeń zabezpieczających, które są na rynku oferują obsługę prądów w takim zakresie. Te które obsługują większe prądu to już naprawdę spory wydatek. |
_________________ Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis |
|
|
|
|
|
TECHTRON
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Maj 2016
|
Wysłany: 2017-08-25, 11:43
|
|
|
Proszę pamiętać że bezpiecznik 35A (bo taki jest zalecany) przepala się przy większym prądzie.
Np do modułu SLA40 bezpiecznik zalecany to tylko 25A. SA40 / ZA40 ma odpowiedni zapas mocy.
Moduł SA100/ZA100 (który niebawem będzie) przy krótkich obciążeniach może przekazać więcej.
Tak naprawdę to nie problem jest zrobić moduł 200A czy większy, tylko problemem są koszty (projektowania, testowania, przygotowania do produkcji) i późniejsza sprzedaż wyprodukowanej partii.
Wiem jakie jest zapotrzebowanie na moduły 150A, praktycznie niewielkie.
Stąd też wysokie ceny. |
|
|
|
|
piotr1
Kombatant
Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 17/18 Skąd: gdańsk i okolice
|
Wysłany: 2017-08-27, 17:27
|
|
|
Witam. Ten brodzik to trochę niski. Jak auto będzie stało nie całkiem poziomo to możne być problem |
|
|
|
|
nairu
początkujący forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
|
Wysłany: 2017-08-28, 11:51
|
|
|
TECHTRON napisał/a: | nairu napisał/a: | Powoli, ale coś się zmienia. Rozprowadziłem nieco kabelków.
1. Gniazda zapalniczki + ładowarki USB w sumie max obciązenie 20A na przewodach 2,5mm
2. Oświetlenie max 15A na przewodach 1,5mm (nie więcej niż 8A na jeden obwód), przewód wychodzący od skrzynki przed rozgałęzieniem, rozprowadzający prąd na wszystkie obwody 2,5mm
|
Nie wiem jaka będzie długość tych przewodów (ale raczej nie poniżej 1m) ale 2,5mm2 to za mało! Spadek napięcia i grzanie przewodów gwarantowane przy takim obciążeniu.
|
W efekcie trafiło tam 4mm. Powinno wystarczyć.
wlodo napisał/a: |
Witam i kibicuję, fajnie popatrzeć na kolejną zabudowę.Ciekawe, jak wymyśliłeś te 4 spania ?
|
Dzięki. Cztery spania zakładają dwa pełnowymiarowe dla dorosłych, a dwa dla małych dzieciaków - może nie uściśliłem . Jedno spanie będzie między ławką tylną a fotelami przednimi, a drugie to będzie łóżko piętrowe (wyjdzie z tego taka trumienka, ale cóż) - na razie niepotrzebne, więc jeszcze robić nie będę. Póki co zostawione jest na to miejsce.
I tak, wiem - ciasno i w ogóle. Ale sorry, auto zawsze służyło nam tylko do spania i przemieszczania się i wątpię, żeby to się zmieniło.
TECHTRON napisał/a: |
Proszę pamiętać że bezpiecznik 35A (bo taki jest zalecany) przepala się przy większym prądzie.
Np do modułu SLA40 bezpiecznik zalecany to tylko 25A. SA40 / ZA40 ma odpowiedni zapas mocy.
Moduł SA100/ZA100 (który niebawem będzie) przy krótkich obciążeniach może przekazać więcej.
|
Za zabezpiecznie przed rozładowaniem dla 12V będzie robił regulator MPPT. Nad zabezpieczeniem przed rozładowaniem dla przetwornicy jeszcze nie myślałem. Jeśli separator miałby być na max 35A to trochę mało. Jeśli dobrze liczę, to wtedy przetwornica 1000/3000 nie będzie w stanie osiągnąć swojej mocy.
piotr1 napisał/a: |
Witam. Ten brodzik to trochę niski. Jak auto będzie stało nie całkiem poziomo to możne być problem
|
Hmm, o tym nie pomyślałem (ciekawe, o ilu rzeczach jeszcze ). Trzeba będzie w takim razie znaleźć takie drzwi do brodzika, które będą miały jakiś rant, czy coś innego w tym stylu. Temat otwarty, co tak konkretnie będzie.
Z aktualności zrobiłem konstrukcję pod szafki wiszące nad łóżkiem i ławką pasażerów. Było trochę z tym zabawy... Uwielbiam te krzywizny ścian i sufitu
A z rzeczy mniej fajnych, to trafiło i na mnie w końcu. Facet "nie zauważył" dużego, białego vana i cmoknął mnie w bok. Na szczęście parkingówka, ale drzwi przesuwne pogięte, bok za nimi i próg również
Niby nic wielkiego, ale będzie teraz zabawa z ubezpieczalnią. Skupiłem uwagę na aucie zbliżającym się z podporządkowanej. Nawet nie zwróciłem uwagi na to, że ktoś wyjedzie bezpośrednio z miejsca parkingowego
Dla zainteresowanych:
https://youtu.be/sHPpLS5e3eA
pukniete drzwi.jpg
|
|
Plik ściągnięto 14 raz(y) 386,29 KB |
|
|
|
|
|
duende
zaawansowany
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Gru 2016 Piwa: 48/62 Skąd: ..
|
Wysłany: 2017-08-28, 15:03
|
|
|
Niby jak miałeś go zauważyć? najpierw ruszył, włączył światła, zero kierunkowskazu, a wszystkie linie brał w poprzek
1s i ok 12-15m na jakąkolwiek reakcję, Oskara dla tego co zgadnie za pierwszym razem, który Cię zahaczył, ja dopiero za trzecim |
|
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2017-08-28, 16:22
|
|
|
nairu napisał/a: |
Niby nic wielkiego, ale będzie teraz zabawa z ubezpieczalnią. Skupiłem uwagę na aucie zbliżającym się z podporządkowanej. Nawet nie zwróciłem uwagi na to, że ktoś wyjedzie bezpośrednio z miejsca parkingowego |
Jak nie twoja wina i masz w miarę kumatego blacharza to zarobisz na tym ładnie. Tylko pamiętaj by wyśmiewać propozycje tych gnid z towarzystw ubezpieczeniowych i wysłać im swą propozycję kalkulacji sporządzoną przez twój warsztat jako przedsądową próbę ugodową. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2017-08-29, 10:37
|
|
|
Jak już masz taki niski brodzik i nie chcesz go zmieniać, to załóż dodatkowy odpływ. Trochę nieszczęśliwie masz ten oryginalny. Popatrz/zmierz jaki będzie poziom podłogi pod pełnym obciążeniem na płaszczyźnie poziomej. Jeżeli tył będzie stale wyżej to odpływ musisz mieć z przodu brodzika, inaczej zalejesz auto, tu żadne drzwiczki tego nie uszczelnią. A i tak pozostaje poziomowania auta żeby woda trafiła do tej dziurki.
Ideałem jest mieć taki spad w brodziku żeby zawsze spływało do jednego centralnego otworu (lub do 4 w narożnikach) ale to trochę przesada, choć do zrobienia.
Ja mam bok 3 cm i jeden odpływ, nie chciało mi się robić drugiego, a teraz żałuję, jak jest nierówno muszę najeżdżać na kliny żeby woda odpływała. |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
|
duende
zaawansowany
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Gru 2016 Piwa: 48/62 Skąd: ..
|
Wysłany: 2017-08-29, 14:18
|
|
|
wlodo napisał/a: | Jak już masz taki niski brodzik i nie chcesz go zmieniać, to załóż dodatkowy odpływ. |
hmmm... oprócz odpływów może dałoby się to jeszcze uratować i obudować brodzik podestem na jakąś wysokość (te krawędzie bez ściany), a jakby jeszcze na taki podest WC podnieść to trzymając stopy w brodziku byłoby wygodniej... siedzieć, tylko czy drzwiczki serwisowe na to pozwolą, bo mniemam, że już wycietę? Ja mam połączony brodzik z progiem (9cm wys) zalany żywicą epoksydową, spad 4-5% - można dziecko kapać z zatkanym korkiem. Wiem, że progi nie są cool, ale korytko jest praktyczne. Mógłbyś wrzucić fotkę jak to wygląda przy progu?
Powodzenia. |
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/482 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2017-08-29, 21:01
|
|
|
wlodo napisał/a: | Ja mam bok 3 cm i jeden odpływ, nie chciało mi się robić drugiego, a teraz żałuję, jak jest nierówno muszę najeżdżać na kliny żeby woda odpływała. |
Boki brodzika mam 12cm i niczego nie żałuję |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
nairu
początkujący forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
|
Wysłany: 2017-08-29, 23:36
|
|
|
duende napisał/a: | wlodo napisał/a: | Jak już masz taki niski brodzik i nie chcesz go zmieniać, to załóż dodatkowy odpływ. |
hmmm... oprócz odpływów może dałoby się to jeszcze uratować i obudować brodzik podestem na jakąś wysokość (te krawędzie bez ściany), a jakby jeszcze na taki podest WC podnieść to trzymając stopy w brodziku byłoby wygodniej... siedzieć, tylko czy drzwiczki serwisowe na to pozwolą, bo mniemam, że już wycietę? Ja mam połączony brodzik z progiem (9cm wys) zalany żywicą epoksydową, spad 4-5% - można dziecko kapać z zatkanym korkiem. Wiem, że progi nie są cool, ale korytko jest praktyczne. Mógłbyś wrzucić fotkę jak to wygląda przy progu?
Powodzenia. |
Fotek na razie nie mam jak podesłać - postaram się na dniach. Przy progu na razie jest płasko - czytaj progu jako takiego jeszcze nie ma.
Podest da się zrobić. Rozważałem go jako opcję i pewnie tak się skończy. Drzwiczek serwisowych jeszcze nie wycinałem. Wciąż debatujemy nad ostatecznym kształtem łazienki. Póki co mam wyciętą w podłodze dziurę na odpływ - to tyle, jeśli chodzi o trwałe rzeczy.
Poziomowanie auta będzie nieco ułatwione, bo będę montował poduszki pneumatyczne. Ale z pewnością nie będzie mi się chciało kombinować z podnoszeniem i opuszczaniem przy okazji codziennego prysznica
Zapewne zakończy się na jakiejś formie podestu, który uniemożliwi zalanie auta w przypadku niekorzystnego ustawienia oraz dodatkowym (lub w liczbie mnogiej) odpływem.
No i dzięki za zwrócenie uwagi |
|
|
|
|
alekug
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Renaułt Traffic
Dołączył: 20 Gru 2014 Piwa: 14/7 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-09-04, 15:20 Zapytanie ?
|
|
|
Drodzy kamperowcy polećcie mi kto mógłby wykonać profesjonalnie ekskluzywną zabudowę za normalną cenę na bazie VW CRAFTERA 2012 r produkcji max długi i max wysoki typowy blaszak . Przestrzeń ładunkowa ma długość 4.80 m , cała długość samochodu 7 m. masa własna 2363 kg DMC 3490 kg zarejstrowany jako samochód ciężarowy - 3 osobowy diesel silnik 2.0 140 KM - pozdrawiam Aleksander z Rzeszowa |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|