Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zabudowa Boxera L3H2
Autor Wiadomość
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2017-08-25, 09:45   

Witam i kibicuję, fajnie popatrzeć na kolejną zabudowę.Ciekawe, jak wymyśliłeś te 4 spania ?
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 64/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2017-08-25, 10:13   

TECHTRON napisał/a:


Do instalacji proponuję zastosować zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora np ZA40 (dla odbiorników typowo 12V), oraz moduł ładowania dodatkowego akumulatora SA40, czy nawet wersję SA100.

https://www.youtube.com/watch?v=YDLejH9flvE


Szkoda, że tylko 35A. Wyklucza się przy używaniu dużych przetwornic. U mnie jest 1000/2000W. Inni mają jeszcze większe. Ja mam separator na przekaźniku 200A a za zabezpieczenie służy sama przetwornica i regulator MPPT na pozostałe urządzenia. Staram się też zerkać od czasu do czasu na licznik energii który też zamontowałem. Niestety większość separatorów czy urządzeń zabezpieczających, które są na rynku oferują obsługę prądów w takim zakresie. Te które obsługują większe prądu to już naprawdę spory wydatek.
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TECHTRON
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Maj 2016
Wysłany: 2017-08-25, 11:43   

Proszę pamiętać że bezpiecznik 35A (bo taki jest zalecany) przepala się przy większym prądzie.

Np do modułu SLA40 bezpiecznik zalecany to tylko 25A. SA40 / ZA40 ma odpowiedni zapas mocy.

Moduł SA100/ZA100 (który niebawem będzie) przy krótkich obciążeniach może przekazać więcej.

Tak naprawdę to nie problem jest zrobić moduł 200A czy większy, tylko problemem są koszty (projektowania, testowania, przygotowania do produkcji) i późniejsza sprzedaż wyprodukowanej partii.
Wiem jakie jest zapotrzebowanie na moduły 150A, praktycznie niewielkie.
Stąd też wysokie ceny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr1 
Kombatant


Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 17/18
Skąd: gdańsk i okolice
Wysłany: 2017-08-27, 17:27   

Witam. Ten brodzik to trochę niski. Jak auto będzie stało nie całkiem poziomo to możne być problem :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nairu
początkujący forumowicz

Dołączył: 17 Sie 2015
Wysłany: 2017-08-28, 11:51   

TECHTRON napisał/a:
nairu napisał/a:
Powoli, ale coś się zmienia. Rozprowadziłem nieco kabelków.
1. Gniazda zapalniczki + ładowarki USB w sumie max obciązenie 20A na przewodach 2,5mm
2. Oświetlenie max 15A na przewodach 1,5mm (nie więcej niż 8A na jeden obwód), przewód wychodzący od skrzynki przed rozgałęzieniem, rozprowadzający prąd na wszystkie obwody 2,5mm


Nie wiem jaka będzie długość tych przewodów (ale raczej nie poniżej 1m) ale 2,5mm2 to za mało! Spadek napięcia i grzanie przewodów gwarantowane przy takim obciążeniu.


W efekcie trafiło tam 4mm. Powinno wystarczyć.

wlodo napisał/a:

Witam i kibicuję, fajnie popatrzeć na kolejną zabudowę.Ciekawe, jak wymyśliłeś te 4 spania ?


Dzięki. Cztery spania zakładają dwa pełnowymiarowe dla dorosłych, a dwa dla małych dzieciaków - może nie uściśliłem ;) . Jedno spanie będzie między ławką tylną a fotelami przednimi, a drugie to będzie łóżko piętrowe (wyjdzie z tego taka trumienka, ale cóż) - na razie niepotrzebne, więc jeszcze robić nie będę. Póki co zostawione jest na to miejsce.

I tak, wiem - ciasno i w ogóle. Ale sorry, auto zawsze służyło nam tylko do spania i przemieszczania się i wątpię, żeby to się zmieniło.

TECHTRON napisał/a:

Proszę pamiętać że bezpiecznik 35A (bo taki jest zalecany) przepala się przy większym prądzie.

Np do modułu SLA40 bezpiecznik zalecany to tylko 25A. SA40 / ZA40 ma odpowiedni zapas mocy.

Moduł SA100/ZA100 (który niebawem będzie) przy krótkich obciążeniach może przekazać więcej.


Za zabezpiecznie przed rozładowaniem dla 12V będzie robił regulator MPPT. Nad zabezpieczeniem przed rozładowaniem dla przetwornicy jeszcze nie myślałem. Jeśli separator miałby być na max 35A to trochę mało. Jeśli dobrze liczę, to wtedy przetwornica 1000/3000 nie będzie w stanie osiągnąć swojej mocy.

piotr1 napisał/a:

Witam. Ten brodzik to trochę niski. Jak auto będzie stało nie całkiem poziomo to możne być problem :spoko


Hmm, o tym nie pomyślałem (ciekawe, o ilu rzeczach jeszcze :wyszczerzony: ). Trzeba będzie w takim razie znaleźć takie drzwi do brodzika, które będą miały jakiś rant, czy coś innego w tym stylu. Temat otwarty, co tak konkretnie będzie.

Z aktualności zrobiłem konstrukcję pod szafki wiszące nad łóżkiem i ławką pasażerów. Było trochę z tym zabawy... Uwielbiam te krzywizny ścian i sufitu :wyszczerzony:

A z rzeczy mniej fajnych, to trafiło i na mnie w końcu. Facet "nie zauważył" dużego, białego vana i cmoknął mnie w bok. Na szczęście parkingówka, ale drzwi przesuwne pogięte, bok za nimi i próg również :gwm

Niby nic wielkiego, ale będzie teraz zabawa z ubezpieczalnią. Skupiłem uwagę na aucie zbliżającym się z podporządkowanej. Nawet nie zwróciłem uwagi na to, że ktoś wyjedzie bezpośrednio z miejsca parkingowego :gwm

Dla zainteresowanych:
https://youtu.be/sHPpLS5e3eA

pukniete drzwi.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 386,29 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
duende 
zaawansowany

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Gru 2016
Piwa: 48/62
Skąd: ..
Wysłany: 2017-08-28, 15:03   

Niby jak miałeś go zauważyć? najpierw ruszył, włączył światła, zero kierunkowskazu, a wszystkie linie brał w poprzek :zastrzelic
1s i ok 12-15m na jakąkolwiek reakcję, Oskara dla tego co zgadnie za pierwszym razem, który Cię zahaczył, ja dopiero za trzecim
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2017-08-28, 16:22   

nairu napisał/a:

Niby nic wielkiego, ale będzie teraz zabawa z ubezpieczalnią. Skupiłem uwagę na aucie zbliżającym się z podporządkowanej. Nawet nie zwróciłem uwagi na to, że ktoś wyjedzie bezpośrednio z miejsca parkingowego


Jak nie twoja wina i masz w miarę kumatego blacharza to zarobisz na tym ładnie. Tylko pamiętaj by wyśmiewać propozycje tych gnid z towarzystw ubezpieczeniowych i wysłać im swą propozycję kalkulacji sporządzoną przez twój warsztat jako przedsądową próbę ugodową.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2017-08-29, 10:37   

Jak już masz taki niski brodzik i nie chcesz go zmieniać, to załóż dodatkowy odpływ. Trochę nieszczęśliwie masz ten oryginalny. Popatrz/zmierz jaki będzie poziom podłogi pod pełnym obciążeniem na płaszczyźnie poziomej. Jeżeli tył będzie stale wyżej to odpływ musisz mieć z przodu brodzika, inaczej zalejesz auto, tu żadne drzwiczki tego nie uszczelnią. A i tak pozostaje poziomowania auta żeby woda trafiła do tej dziurki.
Ideałem jest mieć taki spad w brodziku żeby zawsze spływało do jednego centralnego otworu (lub do 4 w narożnikach) ale to trochę przesada, choć do zrobienia.
Ja mam bok 3 cm i jeden odpływ, nie chciało mi się robić drugiego, a teraz żałuję, jak jest nierówno muszę najeżdżać na kliny żeby woda odpływała.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
duende 
zaawansowany

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Gru 2016
Piwa: 48/62
Skąd: ..
Wysłany: 2017-08-29, 14:18   

wlodo napisał/a:
Jak już masz taki niski brodzik i nie chcesz go zmieniać, to załóż dodatkowy odpływ.

hmmm... oprócz odpływów może dałoby się to jeszcze uratować i obudować brodzik podestem na jakąś wysokość (te krawędzie bez ściany), a jakby jeszcze na taki podest WC podnieść to trzymając stopy w brodziku byłoby wygodniej... siedzieć, tylko czy drzwiczki serwisowe na to pozwolą, bo mniemam, że już wycietę? Ja mam połączony brodzik z progiem (9cm wys) zalany żywicą epoksydową, spad 4-5% - można dziecko kapać z zatkanym korkiem. Wiem, że progi nie są cool, ale korytko jest praktyczne. Mógłbyś wrzucić fotkę jak to wygląda przy progu?
Powodzenia.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/482
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2017-08-29, 21:01   

wlodo napisał/a:
Ja mam bok 3 cm i jeden odpływ, nie chciało mi się robić drugiego, a teraz żałuję, jak jest nierówno muszę najeżdżać na kliny żeby woda odpływała.

Boki brodzika mam 12cm i niczego nie żałuję :mrgreen:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nairu
początkujący forumowicz

Dołączył: 17 Sie 2015
Wysłany: 2017-08-29, 23:36   

duende napisał/a:
wlodo napisał/a:
Jak już masz taki niski brodzik i nie chcesz go zmieniać, to załóż dodatkowy odpływ.

hmmm... oprócz odpływów może dałoby się to jeszcze uratować i obudować brodzik podestem na jakąś wysokość (te krawędzie bez ściany), a jakby jeszcze na taki podest WC podnieść to trzymając stopy w brodziku byłoby wygodniej... siedzieć, tylko czy drzwiczki serwisowe na to pozwolą, bo mniemam, że już wycietę? Ja mam połączony brodzik z progiem (9cm wys) zalany żywicą epoksydową, spad 4-5% - można dziecko kapać z zatkanym korkiem. Wiem, że progi nie są cool, ale korytko jest praktyczne. Mógłbyś wrzucić fotkę jak to wygląda przy progu?
Powodzenia.


Fotek na razie nie mam jak podesłać - postaram się na dniach. Przy progu na razie jest płasko - czytaj progu jako takiego jeszcze nie ma.

Podest da się zrobić. Rozważałem go jako opcję i pewnie tak się skończy. Drzwiczek serwisowych jeszcze nie wycinałem. Wciąż debatujemy nad ostatecznym kształtem łazienki. Póki co mam wyciętą w podłodze dziurę na odpływ - to tyle, jeśli chodzi o trwałe rzeczy.

Poziomowanie auta będzie nieco ułatwione, bo będę montował poduszki pneumatyczne. Ale z pewnością nie będzie mi się chciało kombinować z podnoszeniem i opuszczaniem przy okazji codziennego prysznica :lol:

Zapewne zakończy się na jakiejś formie podestu, który uniemożliwi zalanie auta w przypadku niekorzystnego ustawienia oraz dodatkowym (lub w liczbie mnogiej) odpływem.

No i dzięki za zwrócenie uwagi :kwiatki:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
alekug 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renaułt Traffic
Dołączył: 20 Gru 2014
Piwa: 14/7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-09-04, 15:20   Zapytanie ?

Drodzy kamperowcy polećcie mi kto mógłby wykonać profesjonalnie ekskluzywną zabudowę za normalną cenę na bazie VW CRAFTERA 2012 r produkcji max długi i max wysoki typowy blaszak . Przestrzeń ładunkowa ma długość 4.80 m , cała długość samochodu 7 m. masa własna 2363 kg DMC 3490 kg zarejstrowany jako samochód ciężarowy - 3 osobowy diesel silnik 2.0 140 KM - pozdrawiam Aleksander z Rzeszowa :?:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***