Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o pomoc specjalistów - 2-krotna blokada skrzyni 1.9TD
Autor Wiadomość
elektrolit1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 1991
Dołączył: 28 Lip 2016
Wysłany: 2017-05-15, 12:02   Prośba o pomoc specjalistów - 2-krotna blokada skrzyni 1.9TD

Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Potrzebuję porady dotyczącej blokady skrzyni biegów w moim Dukacie 1991 1.9TD. Podczas wakacji w zeszłym roku na samym południu Czarnogóry pod granicą z Albanią (piszę aby trochę udramatyzować) mój staruszek nieźle mnie nastraszył - zablokowała się skrzynia biegów. Wyglądało to tak że po odpaleniu i próbie ruszenia z miejsca auto stało jedynie można było wyczuć lekkie "bujnięcie" się na luzach w skrzyni. Lewarek działał i biegi jakby wchodziły ale cały czas blokada. po kilku próbach wyrzuciło mi jedynkę ze zgrzytem zębów. Po kilku próbach skrzynia się odblokowała i "zapomniała" o w/w sytuacji. Przejechałem całą czarnogórę i w Chorwacji zdarzyła się podobna sytuacja przy próbie cofania ale tym razem natychmiast się odblokowało. Wróciłem do Polski bez żadnych objawów biegi chodzą ładnie.

Czy ktoś spotkał się z czymś takim, co może być przyczyną? Wpadło coś między zębatki czy może została jedynka i wrzuciłem wsteczny - czy to wogóle możliwe w tej skrzyni.

Dodam że wcześniej remontowałem skrzynię z powodu m.in hałasującej 5 i luzu osiowego wałka sprzęgłowego - wymienione wszystkie łożyska.

Będę wdzięczny za wszystkie konstruktywne uwagi gdyż wybieramy się w tym roku do Skandynawii...

Pozdrawiam
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-15, 12:14   

miałem coś podobnego niedawno ze wstecznym - też blokada drążka; u mnie miało to miejsce świeżo po remoncie, spec który remontował tłumaczył że pewne rzeczy w tych skrzyniach robią 'na oko', i dotyczy to jakichś magicznych podkładek które regulują skalę ruchu góra/dół kół zębatych na wałkach w skrzyni; problem u mnie wynikał ze zbyt małej grubości użytej podkładki, zgaduję że u Ciebie może być podobnie - tyle że grubość tejże/tychże podkładek może już wynikać nie ze złego dobrania a zużycia..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2017-05-15, 13:21   

serwan napisał/a:
miałem coś podobnego niedawno ze wstecznym - też blokada drążka; u mnie miało to miejsce świeżo po remoncie, spec który remontował tłumaczył że pewne rzeczy w tych skrzyniach robią 'na oko', i dotyczy to jakichś magicznych podkładek które regulują skalę ruchu góra/dół kół zębatych na wałkach w skrzyni; problem u mnie wynikał ze zbyt małej grubości użytej podkładki, zgaduję że u Ciebie może być podobnie - tyle że grubość tejże/tychże podkładek może już wynikać nie ze złego dobrania a zużycia..


W starych skrzyniach wyrabia się wybierak, który potrafi wyskoczyć bez wyłączenia biegu i każde wbicie biegu z innego zestawu kół przesuwnych blokuje skrzynie. Niekiedy udaje się wsunąć wybierak na swoje miejsce i wszystko działa poprawnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***