Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
solar na bagazniku
Autor Wiadomość
jestem47 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017
Piwa: 5/3
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-22, 22:44   solar na bagazniku

koder przed chwilą poczytałem sobie twoje inicjacje odnośnie ciepła z roku 2011-10-18,
tam ciekawie przedstawiłeś nocki w aucie i zasugerowałeś podgrzewanie cytuję " W tej sytuacji ciekawym rozwiązaniem wydaje mi się jednak promiennik gazowy - nie do ogrzewania, ale wstępnego nagrzania samochodu przed noclegiem. Obawiam się nawet, że będzie miał zbyt dużą moc na moje potrzeby, będę musiał wypróbować jakąś na żywo. " Czy możesz coś więcej napisać o tym eksperymencie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2017-08-23, 08:32   

jestem47 napisał/a:
koder przed chwilą poczytałem sobie twoje inicjacje odnośnie ciepła z roku 2011-10-18,
tam ciekawie przedstawiłeś nocki w aucie i zasugerowałeś podgrzewanie cytuję " W tej sytuacji ciekawym rozwiązaniem wydaje mi się jednak promiennik gazowy - nie do ogrzewania, ale wstępnego nagrzania samochodu przed noclegiem. Obawiam się nawet, że będzie miał zbyt dużą moc na moje potrzeby, będę musiał wypróbować jakąś na żywo. " Czy możesz coś więcej napisać o tym eksperymencie

To trzeba było tam w temacie napisać :)

Praktyka wykazała, że w moich wyjazdach ogrzewanie najczęściej nie jest żadnym problemem. Gdy w nocy mam temperaturę powyżej 20°C to w samochodzie w nocy mam za gorąco i stosuję dodatkową wentylację mechaniczną. Pomiędzy gdzieś 15°C a 20°C jest "akurat", nie muszę ani grzać, ani chłodzić. To w sumie pokrywa większość moich wyjazdów, bo jeździmy tam gdzie jest ciepło, wtedy gdy jest ciepło.

Przy temperaturach (na zewnątrz, w nocy) między 5°C a 15°C trzeba już wejść do śpiwora lub zastosować ogrzewanie. Praktyka wykazała, że przy gabarytach mojej Smoczycy najlepiej sprawdzają się termodynamiczne akumulatory ciepła. Wożę na pokładzie 3 sztuki po 100Wh każdy i jeżeli zapowiada się chłodniejsza noc, to przed położeniem się spać ładuję je wieczorkiem (palnikiem gazowym) i umieszczam w strategicznych miejscach w łóżku. Co prawda 300Wh to nie jest jakaś ogromny magazyn energii, ale daje radę oddać po ~40W przez całą noc, w strategicznie dobranych punktach łóżka, a ładowanie jest szybkie i wygodne. Na niespodziewane przypadki mam jeszcze akumulatory przemiany fazowej, które można włączyć w nocy.

A po ludzku: wożę termofory 1.5l, do których na zimniejsze wieczory zagrzewam wodę w czajniku na przenośnej kuchence gazowej. Na niespodziewane ochłodzenia mam ogrzewacze chemiczne (takie do rąk).
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 426/100
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2017-08-23, 12:14   

A ja zimą nażrę się wieczorem grochówki i też mam całą noc ciepło. Rano tylko nie wolno otwartego ognia używać przed wietrzeniem auta. No i w śpiworze po jednym sezonie "oczka" w materiale lecą.... :haha:
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jestem47 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017
Piwa: 5/3
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-23, 20:05   solar na bagazniku

a jak ta zima długa to co robisz żresz grochówkę codziennie czy sprowadzasz panienki?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jestem47 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017
Piwa: 5/3
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-30, 21:07   solar na bagazniku

Panowie , czy ja mogę połączyć dwa accu równolegle ale miejsca mam tylko możliwe na układ szeregowy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2017-08-30, 21:35   Re: solar na bagazniku

jestem47 napisał/a:
Panowie , czy ja mogę połączyć dwa accu równolegle ale miejsca mam tylko możliwe na układ szeregowy?

ale jak chcesz połączyć równolegle jak miejsce masz tylko na szeregowo? :diabelski_usmiech

a tak poważnie to przybliż o co pytasz. mogą być zdjęcia lub odręczne rysunki.
Unikaj gestów ;)
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jestem47 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017
Piwa: 5/3
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-30, 22:35   

mam z tyłu pojazdu 22- centymetrowy pasek o długonosi 1.20m gdzie chcę zmieścić dwa accu i inwerter i jak widać równolegle sie nie da
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jestem47 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017
Piwa: 5/3
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-30, 22:43   

znam zasady połączeń ale pytam czy można to jakoś że tak powiem nagiąć

acu.png
Plik ściągnięto 3374 raz(y) 5,65 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
duende 
zaawansowany

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Gru 2016
Piwa: 48/62
Skąd: ..
Wysłany: 2017-08-31, 08:59   

Wkładasz 2 akumulatory w szeregu tam gdzie pasują i tak jak Ci pasują i łączysz je równolegle... :)
To jak rozmieścisz urządzenia, nie ma wpływu na to jak je połączysz, tylko ewentualnie na estetykę, funkcjonalność i ilość zużytego materiału.
We wnęce 22x120cm 2 aku zajmą ok 75cm, jest okazja na manewr, aby wyważyć odpowiednio auto. Przetwornicę wrzucasz tam gdzie zostało miejsce. Można ją nawet umieścić pomiędzy akumulatory.

Jak chcesz połączyć 2 różne pojemnościowo i wiekowo akumulatory, to koledzy Ci odradzą.
Zaleca się łączyć 2,3,4 itd o tej samej pojemności tego samego typu, najlepiej aby były tej samej marki, a ideał to z tej samej serii produkcyjnej, w przeciwnym razie mogą podbierać sobie prąd, nierówno się ładować itd.
Co do bezpieczników to między akumulatorami min 35A (tutaj są różne opinie http://www.camperteam.pl/...r=asc&start=225 35-250A, a niektórzy w ogóle nie dają), a między aku i przetwornicą to zależy właśnie od przetwornicy i jaki max prąd popłynie przez kabelki - koledzy mnie poprawią :hide:
W innym wątku pytasz o kable do połączenia 2 akumulatorów zabudowy: zazwyczaj 35mm2 wystarcza, to są krótkie odcinki i można 50mm2, koszt niewiele większy. Jeśli kabel po zdjęciu izolacji nie wchodzi do oczka, to można wyskubać kilka drucików. Ważne jest jaki to kabel, to znaczy ile miedzi jest w miedzi, te chińskie mają jej mniej (czytaj są tańsze), może się okazać, że jest tylko miedziowany i jak poskubiesz drucik będzie srebrny, może lepiej kable od polskich producentów np w hurtowni elektrycznej, nie w markecie, popytasz w hurtowni Pan/i ci wytłumaczy skąd taka różnica w cenie :spoko
Ostatnio zmieniony przez duende 2017-08-31, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jestem47 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017
Piwa: 5/3
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-31, 16:49   

teraz napisałeś to co mnie nurtowało , oczywiście chodziło mi o taki układ jak na Twoim rysunku ,żadne tam łączenie różnych pojemności A przetwornica między akumulatorami to dobry pomysł tylko chciałbym jakiś możne schemat i jak to łączyć z regulatorem a jeszcze jakaś możliwość odłączania tego inwertera od akumulatorów Chcę dać dwa kwasiaki i odprowadzić z każdego wężykiem gazy Mam na końcach tych 1,2m otwory po zaczepach z lewej i prawej do trzymania bagażu i je wykorzystam Myślę ze otwory po M8 będą wystarczające Jeszcze nie bardzo widzę jak oba akumulatory podłączone będą do kontrolera? Wszystko to jest w aucie a śpię przy tych właśnie urządzeniach, głowa z tyłu Trzeba chyba powklejać zdjęcia
dzięki duende
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
duende 
zaawansowany

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Gru 2016
Piwa: 48/62
Skąd: ..
Wysłany: 2017-08-31, 18:21   

http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?
Ostatnio zmieniony przez duende 2018-11-20, 12:59, w całości zmieniany 6 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jestem47 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017
Piwa: 5/3
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-31, 19:15   

powiem tak, przeczytałem to co napisałeś i narysowałeś i niby wszystko jasne .....ale nie do końca Dzięki za zainteresowanie i pomoc, biorę się za czytanie -Świstaka- Energoblok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jestem47 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017
Piwa: 5/3
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-09-02, 21:50   

przedstawiam moją zabudowę i miejsce na 2 akumulatory + przetwornica. Powyżej blatu chcę umieścić regulator , z góry będzie poprowadzony przewód od panela Jakoś nie widzę żeby zaraz tworzyć jakiś energoblok Schemat wydaje się prosty ale te zabezpieczenia, jakie bezpieczniki,wyłączniki co i jak przed czym? Pewnie są jakieś regulatory do ładowania z solara dwóch akumulatorów.Liczę na pomoc w tym temacie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jestem47 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017
Piwa: 5/3
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-09-15, 14:11   solar na bagazniku

koder kiedyś poruszył temat dwóch aku trakcyjnych Trojana 6V razem 225AH obecnie 710zł szt
U mnie miejsce jest wysokości tez nie brakuje. Zastanawiam się czy to możliwy wariant czy lepiej poprzestać na dwóch kwasiakach 100AH wychodzi taniej a i tak muszę odprowadzać wentylację pod podłogę Co o tym sądzicie? Znowuż koledzy przestrzegają że tylko accu w technologii VRLA
toscaner praktyk opowiada sie za zwykłymi, wiadomo sam mam wybór. Panel zakładam że 200W mi wejdzie na dach Czy te trakcyjne maja jakąś wyczuwalną przewagę na innymi
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-09-15, 14:58   

A pomyślałeś co będzie jak Ci w trasie szlag trafi jeden aku :?:
Przy szeregowych dwóch 6V nic nie zrobisz, a mając równolegle dwa 12-voltowe wyczepisz uszkodzony i jedziesz dalej... :chytry
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***