|
|
solar na bagazniku |
Autor |
Wiadomość |
jestem47
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017 Piwa: 5/3 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-08-22, 22:44 solar na bagazniku
|
|
|
koder przed chwilą poczytałem sobie twoje inicjacje odnośnie ciepła z roku 2011-10-18,
tam ciekawie przedstawiłeś nocki w aucie i zasugerowałeś podgrzewanie cytuję " W tej sytuacji ciekawym rozwiązaniem wydaje mi się jednak promiennik gazowy - nie do ogrzewania, ale wstępnego nagrzania samochodu przed noclegiem. Obawiam się nawet, że będzie miał zbyt dużą moc na moje potrzeby, będę musiał wypróbować jakąś na żywo. " Czy możesz coś więcej napisać o tym eksperymencie |
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2017-08-23, 08:32
|
|
|
jestem47 napisał/a: | koder przed chwilą poczytałem sobie twoje inicjacje odnośnie ciepła z roku 2011-10-18,
tam ciekawie przedstawiłeś nocki w aucie i zasugerowałeś podgrzewanie cytuję " W tej sytuacji ciekawym rozwiązaniem wydaje mi się jednak promiennik gazowy - nie do ogrzewania, ale wstępnego nagrzania samochodu przed noclegiem. Obawiam się nawet, że będzie miał zbyt dużą moc na moje potrzeby, będę musiał wypróbować jakąś na żywo. " Czy możesz coś więcej napisać o tym eksperymencie |
To trzeba było tam w temacie napisać
Praktyka wykazała, że w moich wyjazdach ogrzewanie najczęściej nie jest żadnym problemem. Gdy w nocy mam temperaturę powyżej 20°C to w samochodzie w nocy mam za gorąco i stosuję dodatkową wentylację mechaniczną. Pomiędzy gdzieś 15°C a 20°C jest "akurat", nie muszę ani grzać, ani chłodzić. To w sumie pokrywa większość moich wyjazdów, bo jeździmy tam gdzie jest ciepło, wtedy gdy jest ciepło.
Przy temperaturach (na zewnątrz, w nocy) między 5°C a 15°C trzeba już wejść do śpiwora lub zastosować ogrzewanie. Praktyka wykazała, że przy gabarytach mojej Smoczycy najlepiej sprawdzają się termodynamiczne akumulatory ciepła. Wożę na pokładzie 3 sztuki po 100Wh każdy i jeżeli zapowiada się chłodniejsza noc, to przed położeniem się spać ładuję je wieczorkiem (palnikiem gazowym) i umieszczam w strategicznych miejscach w łóżku. Co prawda 300Wh to nie jest jakaś ogromny magazyn energii, ale daje radę oddać po ~40W przez całą noc, w strategicznie dobranych punktach łóżka, a ładowanie jest szybkie i wygodne. Na niespodziewane przypadki mam jeszcze akumulatory przemiany fazowej, które można włączyć w nocy.
A po ludzku: wożę termofory 1.5l, do których na zimniejsze wieczory zagrzewam wodę w czajniku na przenośnej kuchence gazowej. Na niespodziewane ochłodzenia mam ogrzewacze chemiczne (takie do rąk). |
_________________
|
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2017-08-23, 12:14
|
|
|
A ja zimą nażrę się wieczorem grochówki i też mam całą noc ciepło. Rano tylko nie wolno otwartego ognia używać przed wietrzeniem auta. No i w śpiworze po jednym sezonie "oczka" w materiale lecą.... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
|
|
|
|
jestem47
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017 Piwa: 5/3 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-08-23, 20:05 solar na bagazniku
|
|
|
a jak ta zima długa to co robisz żresz grochówkę codziennie czy sprowadzasz panienki? |
|
|
|
|
jestem47
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017 Piwa: 5/3 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-08-30, 21:07 solar na bagazniku
|
|
|
Panowie , czy ja mogę połączyć dwa accu równolegle ale miejsca mam tylko możliwe na układ szeregowy? |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2017-08-30, 21:35 Re: solar na bagazniku
|
|
|
jestem47 napisał/a: | Panowie , czy ja mogę połączyć dwa accu równolegle ale miejsca mam tylko możliwe na układ szeregowy? |
ale jak chcesz połączyć równolegle jak miejsce masz tylko na szeregowo?
a tak poważnie to przybliż o co pytasz. mogą być zdjęcia lub odręczne rysunki.
Unikaj gestów |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
jestem47
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017 Piwa: 5/3 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-08-30, 22:35
|
|
|
mam z tyłu pojazdu 22- centymetrowy pasek o długonosi 1.20m gdzie chcę zmieścić dwa accu i inwerter i jak widać równolegle sie nie da |
|
|
|
|
jestem47
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017 Piwa: 5/3 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-08-30, 22:43
|
|
|
znam zasady połączeń ale pytam czy można to jakoś że tak powiem nagiąć
acu.png
|
|
Plik ściągnięto 3374 raz(y) 5,65 KB |
|
|
|
|
|
duende
zaawansowany
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Gru 2016 Piwa: 48/62 Skąd: ..
|
Wysłany: 2017-08-31, 08:59
|
|
|
Wkładasz 2 akumulatory w szeregu tam gdzie pasują i tak jak Ci pasują i łączysz je równolegle...
To jak rozmieścisz urządzenia, nie ma wpływu na to jak je połączysz, tylko ewentualnie na estetykę, funkcjonalność i ilość zużytego materiału.
We wnęce 22x120cm 2 aku zajmą ok 75cm, jest okazja na manewr, aby wyważyć odpowiednio auto. Przetwornicę wrzucasz tam gdzie zostało miejsce. Można ją nawet umieścić pomiędzy akumulatory.
Jak chcesz połączyć 2 różne pojemnościowo i wiekowo akumulatory, to koledzy Ci odradzą.
Zaleca się łączyć 2,3,4 itd o tej samej pojemności tego samego typu, najlepiej aby były tej samej marki, a ideał to z tej samej serii produkcyjnej, w przeciwnym razie mogą podbierać sobie prąd, nierówno się ładować itd.
Co do bezpieczników to między akumulatorami min 35A (tutaj są różne opinie http://www.camperteam.pl/...r=asc&start=225 35-250A, a niektórzy w ogóle nie dają), a między aku i przetwornicą to zależy właśnie od przetwornicy i jaki max prąd popłynie przez kabelki - koledzy mnie poprawią
W innym wątku pytasz o kable do połączenia 2 akumulatorów zabudowy: zazwyczaj 35mm2 wystarcza, to są krótkie odcinki i można 50mm2, koszt niewiele większy. Jeśli kabel po zdjęciu izolacji nie wchodzi do oczka, to można wyskubać kilka drucików. Ważne jest jaki to kabel, to znaczy ile miedzi jest w miedzi, te chińskie mają jej mniej (czytaj są tańsze), może się okazać, że jest tylko miedziowany i jak poskubiesz drucik będzie srebrny, może lepiej kable od polskich producentów np w hurtowni elektrycznej, nie w markecie, popytasz w hurtowni Pan/i ci wytłumaczy skąd taka różnica w cenie |
Ostatnio zmieniony przez duende 2017-08-31, 21:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jestem47
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017 Piwa: 5/3 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-08-31, 16:49
|
|
|
teraz napisałeś to co mnie nurtowało , oczywiście chodziło mi o taki układ jak na Twoim rysunku ,żadne tam łączenie różnych pojemności A przetwornica między akumulatorami to dobry pomysł tylko chciałbym jakiś możne schemat i jak to łączyć z regulatorem a jeszcze jakaś możliwość odłączania tego inwertera od akumulatorów Chcę dać dwa kwasiaki i odprowadzić z każdego wężykiem gazy Mam na końcach tych 1,2m otwory po zaczepach z lewej i prawej do trzymania bagażu i je wykorzystam Myślę ze otwory po M8 będą wystarczające Jeszcze nie bardzo widzę jak oba akumulatory podłączone będą do kontrolera? Wszystko to jest w aucie a śpię przy tych właśnie urządzeniach, głowa z tyłu Trzeba chyba powklejać zdjęcia
dzięki duende |
|
|
|
|
duende
zaawansowany
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Gru 2016 Piwa: 48/62 Skąd: ..
|
|
|
|
|
jestem47
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017 Piwa: 5/3 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-08-31, 19:15
|
|
|
powiem tak, przeczytałem to co napisałeś i narysowałeś i niby wszystko jasne .....ale nie do końca Dzięki za zainteresowanie i pomoc, biorę się za czytanie -Świstaka- Energoblok |
|
|
|
|
jestem47
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017 Piwa: 5/3 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-09-02, 21:50
|
|
|
przedstawiam moją zabudowę i miejsce na 2 akumulatory + przetwornica. Powyżej blatu chcę umieścić regulator , z góry będzie poprowadzony przewód od panela Jakoś nie widzę żeby zaraz tworzyć jakiś energoblok Schemat wydaje się prosty ale te zabezpieczenia, jakie bezpieczniki,wyłączniki co i jak przed czym? Pewnie są jakieś regulatory do ładowania z solara dwóch akumulatorów.Liczę na pomoc w tym temacie. |
|
|
|
|
jestem47
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ford Connect
Dołączył: 30 Lip 2017 Piwa: 5/3 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-09-15, 14:11 solar na bagazniku
|
|
|
koder kiedyś poruszył temat dwóch aku trakcyjnych Trojana 6V razem 225AH obecnie 710zł szt
U mnie miejsce jest wysokości tez nie brakuje. Zastanawiam się czy to możliwy wariant czy lepiej poprzestać na dwóch kwasiakach 100AH wychodzi taniej a i tak muszę odprowadzać wentylację pod podłogę Co o tym sądzicie? Znowuż koledzy przestrzegają że tylko accu w technologii VRLA
toscaner praktyk opowiada sie za zwykłymi, wiadomo sam mam wybór. Panel zakładam że 200W mi wejdzie na dach Czy te trakcyjne maja jakąś wyczuwalną przewagę na innymi |
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-09-15, 14:58
|
|
|
A pomyślałeś co będzie jak Ci w trasie szlag trafi jeden aku
Przy szeregowych dwóch 6V nic nie zrobisz, a mając równolegle dwa 12-voltowe wyczepisz uszkodzony i jedziesz dalej... |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|