Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakłócenia pracy elektroniki od paneli fotowoltaicznych
Autor Wiadomość
krolisie1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Blaszanka Ducato 2.3 2016
Nazwa załogi: królisie
Dołączył: 05 Wrz 2012
Postawił 5 piw(a)
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 2017-08-09, 12:36   Zakłócenia pracy elektroniki od paneli fotowoltaicznych

Mam prośbę o podpowiedź jak zlikwidować zakłócenia od pracujących paneli ....
Zainstalowałem elektronikę do opóźniania załączenia lodówki po zadanym starcie przetwornicy
(teraz najpierw lodówka uruchamia przetwornicę a po kilku sekundach rusza sama lodówka) ale niestety przekaźnik załączający kilka razy na minutę na ułamek sekundy przerzuca styki...
Jak odłączę panele albo przykryję wtedy układ pracuje super bez problemów..
Mam podstawowy 20 A regulator napięcia
Pozdrawiam serdecznie Piotrek :-/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-09, 12:45   

Pierwszy raz słyszę o takiej przypadłości. Być może to wina regulatora.
Masz coś firmowego, czy jakiś chiński NO NAME :?:
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krolisie1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Blaszanka Ducato 2.3 2016
Nazwa załogi: królisie
Dołączył: 05 Wrz 2012
Postawił 5 piw(a)
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 2017-08-09, 12:49   

Regulator napięcia z funkcją zmierzchową Solar 20 A
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-09, 12:58   Re: Zakłócenia pracy elektroniki od paneli fotowoltaicznych

krolisie1 napisał/a:
niestety przekaźnik załączający kilka razy na minutę na ułamek sekundy przerzuca styki...

zgaduję że przekaźnik ('elektronika' o której piszesz) którego używasz ma napięcie rozłączenia/załączenia w okolicach 13v; z drugiej strony masz regulator który pulsacyjnie 'pompuje' do instalacji podwyższone napięcie w zależności od stanu akumulatora - efektem tego jest to że w przewodach masz napięcie skaczące: między bieżącym napięciem akumulatora (powiedzmy 12v) a tym co produkują panele (powiedzmy 13,5v), które dokładnie trafia w prąd załączenia/rozłączenia przekaźnika.

w efekcie:
- zakładając że regulator jest nieuszkodzony, to
- działanie paneli jest ok,
- problem jaki masz bierze się nie ze złego działania instalacji (z dokładnością do tego co niżej), ale ze złego dobrania 'elektroniki' o której piszesz (nie wiem co to, ciężko się wypowiadać)
- jako rozwiązania: (a) podmień regulator żeby się upewnić że to nie wina regulatora, (b) zgaduję że elektronikęo której piszesz podłączyłeś bezpośrednio do akumulatora, nie do regulatora - jeżeli tak, to podłącz ją do regulatora (w określonych warunkach to też nie pomoże), (c) zmień elektronikę, lub przekaźnik z którego korzysta tak, żeby załączenie/rozłączenie nie następowało koło 12v, a koło, powiedzmy, 10v (te 10v to zgdauję, nie znam idei całego rozwiązania - ale generalnie na taki który ma inne napiecie załączania/rozłączania)

pozdrawiam
serwan
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
krolisie1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Blaszanka Ducato 2.3 2016
Nazwa załogi: królisie
Dołączył: 05 Wrz 2012
Postawił 5 piw(a)
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 2017-08-09, 13:03   

Dzięki bardzo
Za kilka chwil podłączę wszystko przez regulator , a podmienić regulatora na razie nie mogę :roll:
Pozdrowionka Piotrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krolisie1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Blaszanka Ducato 2.3 2016
Nazwa załogi: królisie
Dołączył: 05 Wrz 2012
Postawił 5 piw(a)
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 2017-08-09, 14:27   

Po podłączeniu pod regulator nic niestety się nie zmieniło dodatkowo zauważyłem, że kamera cofania również na ekranie pokazuje zakłócenia....
Po telefonie do serwisu gwarancyjnego Pan stwierdził, że minął rok użytkowania i z gwarancją na ten regulator jest krucho.....
Poradził spróbować rozpiąć układ i zresetować regulator...
Jeśli będę musiał kupić następny to ponoć regulatory MPTT według Pana to to samo co PWM tylko realizują dodatkowe funkcje które nie koniecznie u mnie zrekompensują różnicę w cenie
a zakłócenia mogą również być takie same...
I bądź tu mądry....
Chyba wywalę elektroniczny układ opóźniający a kamerę zastąpię czymś innym... :evil:
Żarcik :lol:
Pozdrowionka " idę resetować regulator "
Dziękuję koledze za podpowiedź i stawiam wirtualne piwko :spoko
Ostatnio zmieniony przez krolisie1 2017-08-09, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-09, 14:29   

Podczas skoków napięcia przy dużym ładowaniu z solarów ładowarka do gniazda zapalniczki głupieje i nie ładuje go ( ładuje ale procenty naładowania spadają )
Nie ma tego problemu kiedy podpinam tą sama ładowarkę do wyjścia z regulatora.
Widocznie tam mniej pulsuje niż to co daje na akumulator.
Kamerę można puścić przez diodę prostowniczą z kondensatorem z 470uF i np 100n.
Ja sobie najpierw zmontowałem puszkę z gniazdem zapalniczki i stabilizatorami 3A 12V ale na TV był za duży spadek i lipa. Dopiero pociągniecie kabla z regulatora pomogło .
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krolisie1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Blaszanka Ducato 2.3 2016
Nazwa załogi: królisie
Dołączył: 05 Wrz 2012
Postawił 5 piw(a)
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 2017-08-09, 14:34   

Dzięki za podpowiedź, że to nie tylko mnie spotyka ..
Pozdrowionka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krolisie1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Blaszanka Ducato 2.3 2016
Nazwa załogi: królisie
Dołączył: 05 Wrz 2012
Postawił 5 piw(a)
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 2017-08-09, 14:44   

No tak Panowie ale przetwornicy 2000 Watów nie mogę podpiąć pod wyjście 20 Amperowego regulatora raczej a całe zamieszanie zaczęło się u mnie od próby wysterowania czasu załączania przetwornicy bo na biegu jałowym to ona trochę sporo zjada...
Śliczne dzięki po prostu muszę zmienić koncepcję i odpuścić " miękką " elektronikę...
Pozdrawiam Piotrek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-09, 14:47   

krolisie1 napisał/a:
No tak Panowie ale przetwornicy 2000 Watów nie mogę podpiąć pod wyjście 20 Amperowego regulatora raczej a całe zamieszanie zaczęło się u mnie od próby wysterowania czasu załączania przetwornicy bo na biegu jałowym to ona trochę sporo zjada...
Śliczne dzięki po prostu muszę zmienić koncepcję i odpuścić " miękką " elektronikę...
Pozdrawiam Piotrek

nie chodzi o podłączenie przetwornicy pod regulator, ale 'eletroniki' o której wspominałes; ewentualnie samego przekaźnika od niej, chodzi o uodpornienie przekaźnika na 'naturalne' wahania napięcia w instalacji z panelami FV;nawiasem mówiąc taka jest rola przekaźników - niewielkim napięciem (natężeniem zresztą też) sterują obwodami o dużych napięciach/natężeniach; upewnij się może że dobrze przejrzałeś/zrozumiałeś schemat instalacji tejże elektroniki, nie chce mi się wierzyć żeby w takim rozwiązaniu (z przekaźnikiem) producent przewidział zasilanie i przekaźnika i urządzenia tym samym źródłem prądu (o tych samych parametrach)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-09, 15:52   

serwan napisał/a:
krolisie1 napisał/a:
niestety przekaźnik załączający kilka razy na minutę na ułamek sekundy przerzuca styki...

zgaduję że przekaźnik ('elektronika' o której piszesz) którego używasz ma napięcie rozłączenia/załączenia w okolicach 13v


dobrze piszesz... zgadujesz ;) - ja się z takimi nie spotkałem :wyszczerzony:
W samochodach stosowane są głównie 12V a one z reguły nawet przy 11V działają stabilnie.

Trzeba by prześledzić ten patent i pomierzyć napięcia dokładnym miernikiem (najlepiej oscyloskopem).
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-09, 16:01   

krolisie1 napisał/a:
No tak Panowie ale przetwornicy 2000 Watów nie mogę podpiąć pod wyjście 20 Amperowego regulatora raczej a całe zamieszanie zaczęło się u mnie od próby wysterowania czasu załączania przetwornicy bo na biegu jałowym to ona trochę sporo zjada...
Śliczne dzięki po prostu muszę zmienić koncepcję i odpuścić " miękką " elektronikę...
Pozdrawiam Piotrek


Jak podłączysz przetwornicę pod wyjście z regulatora to go uszkodzisz :!:
Przetwornicę podłączasz bezpośrednio pod akumulator :!:

Pamiętaj, że klemy muszą być czyste a przewody prawidłowo zarobione, bo inaczej będziesz miał spadki napięcia, a kable będą się grzały.

Próbuję sobie wyobrazić ten Twój patent i jedyne co mi przychodzi do głowy to ten regulator, bo gdyby problemem było zbyt niskie napięcie w twoim układzie to podłączenie "doładowania" z solarów raczej powinno pomóc a nie odwrotnie... :bajer
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2017-08-09, 16:04   

Regulator PWM to nie jest tak naprawde regulator tylko przelacznik ktory zwiera styki tzw panela solarnego do akumulatora . Tak naprawde mozna by to robic recznie ale wtedy istnieje ryzyko uszkodzenia elektroniki bo przy naladowanym aku napiecie prosto z paneli moze byc duuzo wyzsze niz 12V. Zmien doradce od paneli bo ten twoj to jakis sprzedawca marchewki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-08-09, 16:39   

wirefree napisał/a:
PWM to nie jest tak naprawde regulator tylko przelacznik ktory zwiera styki tzw panela solarnego do akumulatora
Poczytaj i nie pisz bzdur https://pl.wikipedia.org/wiki/Modulacja_szeroko%C5%9Bci_impuls%C3%B3w
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2017-08-09, 17:03   

A to ze robi to z rozna czestotliwowscia to juz inna bajka, w kazdym badz razie jest to bardzo prymitywny sposob ladowania. MPPT przynajmniej w teorii dostarcza napiecia stałego na wyjsciu juz nie wspomne o regulacji ratosci pradu jak i napiecia na wyjsciu (pewnie to napiecie stale to tez mniej lub bardziej wygladzone schodki) w odroznieniu od PWM ktory zwiera "napiecie" z panela do aku z okreslona czestotliwoscia. W PWM zamiast przekaznikow siedza mosfety ktore zwieraja panel do aku i to jest ta cala regulacja.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***